Centrul Scolar de Educatie Incluziva "Sfanta Filofteia"
Stefanesti, Arges

Proiecte educaţionale

I. "Click pe Casa Verde" este un proiect propus de MUZEUL JUDEŢEAN ARGEŞ în parteneriat cu CENTRUL ŞCOLAR DE EDUCAŢIE INCLUZIVĂ "SFÂNTA FILOFTEIA" Ştefăneşti. Obiectivul general al proiectului: diversificarea ofertei educaţionale a Muzeului Judeţean Argeş prin utilizarea de instrumente moderne de instruire; facilitarea accesului la educaţie al elevilor din grupuri defavorizate. Obiective specifice: realizarea unui cabinet informatic ce va fi utilizat pentru educaţia prin programe interactive în domenii ce ţin de specificul Muzeului Judeţean Argeş, pentru dezvoltarea abilităţilor IT ale utilizatorilor (elevi din învăţământul special); facilitarea accesului la educaţie prin mijloace IT al copiilor şi tinerilor aparţinând unor  grupuri vulnerabile.

Rezumatul proiectului

"Casa Verde" este un proiect al Muzeului Judeţean Argeş prin care a luat fiinţă un centru multifuncţional ce oferă programe educaţionale interactive şi interdisciplinare în domeniul mediului. Proiectul "Click pe Casa Verde" vizează diversificarea activităţilor acestui centru prin crearea unui cabinet informatic, pe baza donaţiilor de echipamente acordate în cadrul proiectelor:

1) "Toţi copiii au dreptul la educaţie IT!" - promovat de Fundaţia Vodafone Romania şi Ateliere Fără Frontiere;

2) "Proiectul de Solidaritate Digitala" - desfăşurat în judeţele Argeş şi Dâmboviţa de Asociaţia  Ateliere Fără Frontiere şi Renault România;

3) "Assoclic 2014 - Etapa II" - organizat de asociaţia Ateliere Fără Frontiere, cu sprijinul financiar al Kaufland România şi BRD-Groupe Société Générale.

Cabinetul informatic va fi utilizat în scopul:

- educaţiei pentru mediu;

- dezvoltării abilităţilor IT ale unor elevi din învăţământul special.

Rezultate aşteptate

a. 1 cabinet IT pentru diversificarea ofertei educaţionale a Muzeului Judeţean Argeş.

b. 1 program de pregătire pentru elevi din învăţământul special.

c. 1 selecţie de aplicaţii/materiale necesare derulării activităţilor.

d. 10 elevi din învăţământul special familiarizaţi cu noţiuni de ecologie şi mediu, precum şi de navigare pe internet, de utilizare a aplicaţiilor Power-Point, Paint s.a.

Proiectul "Click pe Casa Verde" se desfăşoară pe baza unui Acord de parteneriat încheiat între MUZEUL JUDEŢEAN ARGEŞ şi CENTRUL ŞCOLAR DE EDUCAŢIE INCLUZIVĂ "SFÂNTA FILOFTEIA" Ştefăneşti, pe durata unui an, cu posibilitate de prelungire în funcţie de concluziile evaluării ce se va efectua la finele anului.

Activităţile desfăşurate în cadrul proiectului "Click pe Casa Verde" au un caracter interactiv, sunt diversificate, elevii manifestând un interes  deosebit pentru a participa la acestea.

II. Proiectul Consiliului Judetean Arges "Diversitate pentru educația cu nevoi speciale", cu participarea consorțiului de parteneri din regiunea Burdur, Turcia si a partenerilor locali: Scoala Gimnaziala “I.L.Caragiale”- Pitesti, Centrul Scolar pentru Educație Inclusiva “Sfânta Filofteia”- Stefanesti si Asociația Youth& Future se afla in curs de implementare.

Scopul principal al proiectului este dezvoltarea bunelor practici si realizarea unor instrumente de cooperare durabila, transpozabile pentru educatie si tineret.

Rezultatele proiectului vor fi concretizate prin realizarea schimburilor de experienta intre partenerii din Arges si regiunea Burdur din Turcia, conferinte, mini-proiecte locale initiate de parteneri, activitati artistice realizate de copiii cu dizabilitati, ateliere de lucru in care elevii isi vor pune in valoare abilitatile practice, dar si crearea unei platforme online care sa faciliteze comunicarea intre parteneri si diseminarea activitatilor.

In perioda 06 -11 Octombrie 2013, a avut loc prima mobilitate a delegatiei din Turcia in judetul Arges, aceasta fiind condusa de dl. Ismail CETIN- director al Directoratului Provincial al Educatiei Nationale Burdur si dl. Gokhan GOZENE- manager proiect. Delegatia a reunit 16 reprezentanti ai scolilor speciale si normale, asociatia si Directoratul Educatiei Nationale.

In perioada 10-17 martie 2014 s-a desfasurat prima mobilitate a delegatiei din Arges in regiunea Burdur, delegatie formata din 12 reprezentanti ai Consiliului Judetean Arges si scolilor partenere.

 

III. Un grup format din 5 elevi ai C.S.E.I. "Sfânta Filofteia" Ştefăneşti participă în perioada ianuarie-mai 2011 la proiectul „Când sufletul doineşte şi mâna zideşte frumosul”, proiect iniţiat de I.C.A.R. Costeşti prin programul Tineret În Acţiune(TIA).

Proiectul promovează integrarea socială şi dezvoltă toleranţa şi înţelegerea diversităţii. Prin rezultatele obţinute, proiectul conştientizează tinerii de valoarea proprie şi valoarea echipei; lucrând împreună, tinerii învaţă să descopere în omul de lângă ei valori nebănuite.

Implicarea activă a tinerilor în derularea proiectului, reprezintă pentru aceştia o experienţă de învăţare non-formală ce contribuie la formarea spiritului de  lucru în echipă şi dezvoltarea abilităţilor practice, la creşterea gradului de implicare a acestora în activităţi în folosul comunităţii, pentru rezolvarea problemelor comunităţii, dezvoltarea sentimentelor de toleranţă, stimă de sine pentru cei 20 de tineri implicaţi.

Activităţile proiectului vizează primele trei priorităţi ale programului astfel:

1. Promovează conceptul de cetăţenie europeană, prin conştientizarea valorilor şi formarea de atitudini sociale în acest scop. Tinerii vor dobândi conştiinţa valorilor culturale pe care le deţine comunitatea în care trăiesc şi vor învăţa că moştenirea culturală a oraşului şi a satului lor este o componentă importantă a României, ca stat membru al UE şi că moştenirea culturală a fiecărui stat membru înseamnă diversitate culturală, concept regăsit în deviza „Unitate în diversitate”.

2. Încurajează tinerii să participe activ la implementarea acestuia, oferindu-le oportunitatea de a interacţiona într-un spaţiu comun şi într-un domeniu care va produce sensibilizarea lor în cunoaşterea valorilor culturale, componentă importantă a dezvoltării personale. Tinerii se vor implica direct în implementarea proiectului, vor lua decizii, vor analiza şi vor aviza rezultatele propriilor demersuri şi îşi vor crea o atitudine care să le asigure pe viitor participarea activă la viaţa comunităţii.

3. Determină implicarea în activităţile proiectului a tinerilor cu posibilităţi reduse; astfel, în grupul de 20 de tineri, 5 vor fi tineri cu dizabilităţi, iar 15 vor fi tineri care întâmpină dificultăţi economice, de ordin social şi educaţional. Prezenţa acestora va genera o provocare pentru ceilalţi tineri care vor fi puşi în situaţia de a manifesta o atitudine tolerantă, de solidaritate şi înţelegere reciprocă, de manifestare a unui comportament incluziv într-o atmosferă de învăţare în care se va promova respectarea drepturilor omului, egalităţii şi demnităţii între participanţii la proiect.

Proiectul răspunde priorităţilor anului 2010 referitoare la:

1. combaterea sărăciei şi excluderii sociale;

2. conştientizarea rolului de cetăţeni activi a tinerilor pentru o dezvoltare durabilă a comunităţii.

Activităţile propuse în proiect permit tinerilor dezvoltarea capacităţii creative şi îmbogăţirea cunoştinţelor pe timpul documentării, a dezbaterilor şi întâlnirilor.

Activităţile proiectului:

1.   Blazonul meu – sloganul nostru

2.   Conferinţa de lansare

3.   Valsând cu Dunărea prin Europa

4.   Descoperim  un sat european sau clădim unul?

5.   Sădim o floare, plantăm un copac, zidim un suflet

6.   Plecăciune, eroilor noştri

7.   Discuţii la „Masa tăcerii”

8.   Cerul cu stele, baza viselor mele

9.   Sfatul Bătrânilor

10. Povestea zilei, în atelierele creaţiei

11. CuTIA fermecată

12. Dăruind vei dobândi

Proiectul promovează integrarea socială şi dezvoltă toleranţa şi înţelegerea diversităţii. Prin rezultatele obţinute, proiectul conştientizează tinerii de valoarea proprie şi valoarea echipei; lucrând împreună, tinerii învaţă să descopere în omul de lângă ei valori nebănuite.

Prin implicarea în acest proiect, tinerii vor fi determinaţi să înţeleagă faptul că cetăţenia presupune apartenenţa la o comunitate, ceea ce implică respectarea unor drepturi şi a unor îndatoriri. Aceştia vor înţelege că au responsabilităţi faţă de comunitatea în care trăiesc.

Tinerii vor identifica soluţii de formare şi dezvoltare personală şi profesională oferite de diferite instituţii europene sau surse de sprijin în implementarea ideilor şi direcţiilor lor de implicare în comunitate.