Liceul Tehnologic Fierbinti-Targ
Fierbinti-Targ, Ialomita

Activităţi

Liceul Tehnologic din localitatea Fierbinți-Târg desfăşoară, în perioada 2.10.2017-1.10.2018, proiectul Erasmus Plus “Repară, Echipă!/ “ Fix it, Team! “(FIT), coordonator Constantin Florina Ştefania, profesor de limba engleză.  Partenerii acestui proiect sunt Primăria oraşului Setúbal din Portugalia şi organizația intermediară Consue Portugal. Este de admirat faptul că Primaria oraşului Setúbal se implică şi susține astfel de proiecte europene, fiind un exemplu demn de urmat.

Proiectul se desfăşoară în cadrul Programului Erasmus+, Actțunea Cheie 1-Formare profesională (VET) şi a obținut o finanțare de 25 448 de euro de la Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației si Formării Profesionale ( ANPCDEFP). Agenția Națională a realizat plata primului avans, în valoare de 20 358.40 euro, corespunzător unui procent de 80% din suma alocată proiectului. Soldul se va acorda în termen de 60 de zile de la finalizarea proiectului (octombrie 2018), după ce instituția noastră completează un raport final al proiectului pe platforma  Mobility Tool+ şi acesta este aprobat. Suma acordată proiectului nostru a cuprins transportul celor zece elevi şi al profesorului insotitor, sprijin individual (cazare şi masă, asigurate de instituția intermediară) pentru aceştia şi sprijin organizațional. De asemenea, elevii au primit echipament de protecție pentru lucrul în atelierele auto, în valoare de 600 de euro (60 euro/persoană şi a cuprins salopetă, pantofi speciali, hanorac, manuşi, şapcă).

Prin acest proiect, zece elevi de la învățământul profesional, domeniul mecanică, calificarea mecanic auto, au avut ocazia să desfăşoare un stagiu de pregătire practică în ateliere auto din Setúbal, în perioada 8.04.2018-28.04.2018. Oraşul Setúbal se află la 40 km de Lisabona, este al treilea port ca mărime din Portugalia şi un centru industrial major la oceanul Atlantic.

Prin acest stagiu de instruire practică de trei săptămâni s-a urmărit necesitatea formării profesionale la nivel european, deoarece elevii au avut posibilitatea de a lucra în ateliere auto moderne, cu  înalte standarde de calitate şi îndrumați de personal competent. Ȋn timpul mobilității, elevii au fost monitorizați zilnic atât de tutorii de practică de la atelierele auto cât şi de profesorul însoțitor, Simion George. Ei au dobândit abilități şi competențe în domeniul mecanicii auto, au învățat să lucreze în echipă, să-şi asume responsabilități față de sarcinile de lucru, să comunice eficient şi să coopereze cu ceilalți angajați, să găsească soluții problemelor, să-şi descopere competențe noi, să ofere servicii de calitate, şi-au îmbunătățit cunoştintele de limba engleză şi au urmat un curs de limba portugheză  pentru începători.  De asemenea, elevii au învățat lucruri utile în societate, precum călătoria cu avionul, gestionarea banilor, conviețuirea cu ceilalți, dezvoltând toleranță şi respect pentru ceilalți. Deşi s-au adaptat mai greu cu programul riguros, elevii au conştientizat faptul că societatea funcționează şi progresează acolo unde se respectă reguli, fiecare ştie clar ce are de făcut şi face întocmai. De asemenea, elevii au intrat în contact cu o nouă cultură şi civilizație, la sfârşitul săptămânii beneficiind de excursii şi vizite turistice ale unor obictive precum oraşul palatelor şi grădinilor- Sintra, cel mai vestic punct din Europa- Cabo Da Roca, Muzeul Muncii din Setúbal aflat într-o veche fabrică de sardine, Oceanariul din Lisabona, Stadionul Benficăi Lisabona (Estadio da Luz/ Stadionul Luminii) şi multe altele.

Acest proiect urmăreşte  creşterea calității învățământului în şcoala profesională, înlesnirea găsirii unei slujbe adecvate  într-un atelier auto după terminarea şcolii, creşterea interesului şi a motivației altor elevi spre a urma şcoala profesională, oferirea oportunității elevilor dezavantajați de a putea călători în alte țări, a vedea locuri noi, precum şi transferul experienței avute de elevii participanți către elevii care nu au participat la mobilitate dar şi încurajarea altor cadre didactice de a scrie proiecte Erasmus Plus, pornind de la nevoile instituției.

Prof. Constantin Florina Ştefania