Clubul Copiilor Segarcea
Segarcea, Dolj

Alte date

•a) Oferta curriculară

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

Pentru fiecare nivel de şcolarizare, şcoala dispune de întregul material curricular (planuri de învăţământ şi programe şcolare, programe şcolare alternative, auxiliare curriculare - manuale, caiete de lucru, ghiduri de aplicare, culegeri de probleme, îndrumătoare , atlase etc.).

Organizarea defectuoasă a :

- managerial - oferta şcolii nu satisface nevoile tuturor elevilor

- administrativ - opţiunile se fac în funcţie de decizia majorităţii elevilor clasei

- resurse umane - insuficienta diversitate a abilităţilor cadrelor didactice în raport cu solicitările (părinţilor şi copiilor) beneficiarilor

OPORTUNITĂŢI

AMENINŢĂRI

- Identificarea oportunităţilor de formare a cadrelor didactice.

- Cercurile oferă posibilitatea satisfacerii dorinţei de informare şi cunoaştere în diferite domenii de activitate.

- Oferta şcolii vine în sprijinul ameliorării fenomenului de absenteism şcolar şi contribuie la dezvoltarea unei motivaţii intrinseci pentru învăţare.

- Cercurile permit valorificarea

abilităţilor individuale.

- Insuficienta diversificare şi adecvare a cercurilor la cerinţele şi solicitările părinţilor şi elevilor poate scădea motivaţia acestora pentru învăţare precum şi interesul pentru această unitate de învăţământ. Există riscul micşorării numărului de cereri de înscriere în instituţie.

- Baza materială existentă nu permite realizarea tuturor solicitărilor (opţiunilor) beneficiarilor. Numărul calculatoarelor performante din şcoală nu este suficient.

b) Resurse umane

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

- personal didactic calificat în proporţie de 100 % şi în mare majoritate tânăr

- ponderea cadrelor didactice titulare este de 90 %

- ponderea cadrelor didactice cu performanţe în activitatea didactică este de 28 %

- relaţiile interpersonale (profesor-elev, conducere-subalterni, profesori-părinţi, profesori-profesori etc.) existente favorizează crearea unui climat educaţional deschis, stimulativ

- există o bună delimitare a responsabilităţilor cadrelor didactice (există 5 comisii constituite pe diverse probleme) precum şi o bună coordonare a acestora

- slabă motivare datorită salariilor mici

- participare insuficientă la cursuri de formare şi perfecţionare datorită accesului la aceste cursuri prin achitare de taxe

- conservatorismul şi rezistenţa la schimbare a unor cadre didactice

- conservatorismul unor cadre didactice privind aspecte precum : organizarea şi desfăşurarea lecţiilor, centrarea activităţii didactice pe nevoile elevului, informatizarea învăţământului etc.

OPORTUNITĂŢI

AMENINŢĂRI

- numărul de întâlniri şi activităţi comune ale cadrelor didactice în afara orelor de curs favorizează împărtăşirea experienţei, creşterea coeziunii grupului, o comunicare mai bună

- varietatea cursurilor de formare şi perfecţionare organizate de CCD, ONG, universităţi

- posibilităţile financiare de stimulare , motivare a cadrelor didactice

- întâlnirile frecvente de câte ori este cazul între cadrele didactice şi părinţii elevilor

- scăderea motivaţiei şi interesului pentru activităţile profesionale (colaborare cu părinţii, perfecţionarea, activităţile confecţionarea materialelor didactice , pregătirea cu profesionalism a lecţiilor etc.)

- criza de timp a părinţilor datorată actualei situaţii economice care reduce implicarea familiei în viaţa şcolară. Acest lucru se reflectă atât în relaţia profesor-elev cât şi în performanţa şcolară a elevilor

c) Resurse materiale şi financiare

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

- starea fizică a spaţiilor şcolare şi încadrarea în normele de igienă corespunzătoare

- existenţa cabinetului metodic, laboratoarelor funcţionale pentru anumite cercuri : operare programare , matematică aplicată în tehnica de calcul , foto , biologie protecţia mediului

- întreţinerea permanentă şi repararea mobilierului

- calculator conectate la internet şi implementarea sistemului AEL

- nu există sală de festivităţi

- nu există o seră

- materialul didactic este insuficient şi depăşit la unele cercuri

- fondurile băneşti nu sunt suficiente pentru stimularea cadrelor didactice şi elevilor, pentru achiziţionarea unor echipamente şi materiale didactice, pentru întreţinerea spaţiilor şcolare

- terenul din curtea şcolii este insuficient pentru antrenamentul cu cartul

- dotarea insuficientă a unor laboratoarelor

OPORTUNITĂŢI

AMENINŢĂRI

- descentralizare şi autonomie instituţională

- parteneriat cu comunitatea locală (primărie, părinţi), ONG, firme

- posibilitatea antrenării elevilor şi părinţilor în activităţi productive şi de întreţinere a şcolii

- calitatea de membru al Uniunii Europene a ţarii noastre de la 1 ianuarie 2007

- oferta diversificată de fonduri de finanţare europene

- conştiinţa morală a elevilor privind păstrarea şi întreţinerea spaţiilor şcolare

- ritmul accelerat al schimbărilor tehnologice conduce la uzura morală a echipamentelor existente

d) Relaţiile cu comunitatea

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

- în fiecare an - se organizează simpozionul interjudeţean antidrog cu reprezentanţi ai Poliţiei în scopul prevenirii delincvenţei juvenile cu

AGENŢIA NAŢIONALĂ ANTIDROG -

CENTRUL DE PREVENIRE ŞI CONSILIERE

ANTIDROG - CRAIOVA

INSPECTORATUL GENERAL AL

POLIŢIEI ROMANE - BRIGADA DE

COMBATERE A CRIMINALITĂŢII

ORGANIZATE - CRAIOVA

- întâlniri semestriale cu părinţii,

- dezvoltarea relaţiei profesori - elevi-părinţi se realizează şi prin intermediul serbărilor şcolare

- contactele cu diverse instituţii pentru realizarea unor activităţi extracurriculare precum : excursii, vizite la muzee, vizionări de spectacole, acţiuni caritabile, etc., introduc elevii în mediul comunitar şi contribuie la socializarea lor.

- legăturile de parteneriat şi cooperare transfrontalieră cu instituţia locală de cultură

- slabe legături de parteneriat ce O.N.G.-uri

- legăturile cu firme şi licee în vederea realizării unei orientări vocaţionale adecvate sunt insuficiente şi necoordonate

- la activităţile desfăşurate în şcoală nu se implică părinţii

OPORTUNITĂŢI

AMENINŢĂRI

- disponibilitatea şi responsabilitatea unor instituţii de a veni în sprijinul şcolii (Primărie, ONG, Biserică, Poliţie, instituţii culturale)

- disponibilitatea altor şcoli, instituţii omoloage, pentru schimburi de experienţă

- dimensiunea europeană a educaţiei

- posibilitatea obţinerii de finanţări în vederea colaborării şi cooperării educaţionale cu şcolile europene

- organizarea defectuoasă a activităţilor de parteneriat poate conduce la diminuarea sau chiar inversarea efectelor scontate

- nivelul de educaţie şi timpul limitat al părinţilor poate conduce la slaba implicare a părinţilor în viaţa şcolară şi extraşcolară

- instabilitate la nivel social şi economic a instituţiilor potenţial partenere

- slaba informare privind specificul şi inadecvarea activităţilor propuse de către instituţiile partenere