Liceul Tehnologic Silvic Cîmpeni
Campeni, Alba

Alte date

  • Managementul schimbării a devenit un punct major de interes de oarece desprinderea tendinţelor de dezvoltare a societăţii româneşti este tot mai greu de analizat şi prognozat
  • Managementul aplicat la Grupul Şcolar Forestier şi-a propus să descopere moduri concrete în care şcoala poate să facă faţă unui mediu social turbulent realizând schimbări care să nu afecteze fundamental şi pe timp îndelungat realizarea misiunii şi a obiectivelor propuse.
  • S-a impus gândirea antreprenorială, deci o activitate managerială bazată pe flexibilitate, adaptabilitate, creativitate, ţinând cont de următoarele principii:
  • - organizaţia trebuie să răspundă nevoilor şi intereselor unor numeroase grupuri
  • - înlocuirea unui management centrat pe control cu unul centrat pe angajament implicativ
  • - opţiunea pentru comunicare, motivare, participare şi formare abordare constructivă şi înlăturarea barierelor în calea schimbării (frustrări personale expectaţii nerealiste)
  • - Analiza SWOT - pentru tehnica managerială

Puncte tari

Puncte slabe

- calitatea intelectuală foarte bună a resurselor umane

- asigurarea succesului şcolar

- încurajarea dezvoltării personale

- întărirea calităţii activităţilor didactice şi extradidactice

- management performant

- relaţii bune şi foarte bune cu comunitatea locală, ISJ, etc

- participarea cadrelor didactice la activităţi de formare

- contribuţii la activităţile publicistice

- pregătirea elevilor pentru concursuri

- abandon şcolar scăzut

parteneriate

- 90% dintre absolvenţi găsesc un loc de muncă

organizarea pe comisii (sursa RI)

- dotarea corespunzătoare a cabinetelor şi laboratoarelor

- puternică bază materială pentru domeniile prioritare

- refuncţionalizarea corpurilor

bibliotecă

- rezultate examene

- profesori cu grade didactice

- bună colaborare cu părinţii

- materiale didactice insuficiente pentru domeniile mecanic şi electric

- lipsa de interes a unor familii faţă de educaţia copiilor

- multe cadre didactice văd în statutul personalului didactic numai drepturi

- şcoala nu are cărţi sau alte materiale didactice adaptate programei

- lipsa de continuitate a personalului didactic

 

 

Oportunităţi

Ameninţări

integrarea în UE în 2007

lipsa forţei de muncă calificată

posibilitatea GSF să devină furnizor de formare profesională pentru adulţi

unicitatea GSF  din punct de vedere al profilului

creşterea cererii pentru nivel 3 de calificare

 

- se estimează scăderea numărului tinerilor cu vârsta între 14-19 ani în următorii 10 ani

- costul cazării creşte

 

 

Activităţi curriculare a Activitatea diriginţilor - previne tulburări de adaptare - conştientizează ierarhiile valorice - sprijină rezolvarea conflictelor, favorizând alegerile libere - explică şi exprimă ideile şi sentimentele în legătură cu orientarea vocaţională. - moderează echilibrul celor aflaţi în dificultate b Racordarea la social – existenţa CDS-urilor şi CDT-urilor care oferă parcursuri şcolare diferenţiate, prin pachetele de opţionale pe care le oferim elevilor şi părinţilor, împreună cu partenerii sociali, în fiecare an. - racordarea diverselor discipline din CDL la vârstele şcolare şi la ciclurile şcolare. - vizite în întreprinderi de profil - întâlniri cu patronii de termeni şi specialişti din toate domeniile - organizează întâlniri profesori, elevi, în scopul orientării şi consilieri.