Liceul Tehnologic "1 Mai", Ploiesti
Ploiesti, Prahova

Alte date

ACTIVITATI IN CADRUL PROIECTULUI COMENIUS

PREGATIREA SPATIULUI DE LUCRU SI POPULARIZAREA PROIECTULUI LA NIVELUL COMUNITATII SCOLARE (SCOALA SI PARINTI). Echipei de proiect i-a fost repartizata o sala in care s-a amenajat si s-a personalizat spatiul cu panouri de prezentare si informare, calculatoare si alte materiale. Intreg colectivul scolii a fost informat cu privire la obiectivele proiectului si tipurile de activitati. S-a amenajat, de asemenea, un colt Comenius, in cadrul caruia au fost realizate informari cu privire la activitatile desfasurate de-a lungul anului in cadrul proiectului.

LANSAREA OFICIALA A PROIECTULUI (OCTOMBRIE 2007). Au participat un reprezentant al ISJ Prahova, conducerea scolii, cinci reprezentanti ai parintilor, elevi si cate un reprezentant al presei locale, din partea ziarelor Monitorul de Prahova si Telegraful de Prahova. Evenimentul a fost reflectat in cele doua ziare locale mentionate mai sus.

PARTICIPARE LA “EU – RO CARAVANA – campanie de informare si mobilizare a tinerilor pentru un vot responsabil”, proiect organizat de Consiliul Tinerilor din Romania, in parteneriat cu Biroul de Informare al Parlamentului European in Romania (OCTOMBRIE 2007). Ca urmare a participarii la “EU-RO Caravana”, elevii au dovedit o mai mare constientizare a beneficiilor, drepturilor si responsabilitatilor care decurg din integrarea Romaniei in Uniunea Europeana.

Chestionarul “CE STIM DESPRE PARLAMENTUL EUROPEAN?” (OCTOMBRIE-NOIEMBRIE 2007): chestionar cu optsprezece intrebari de tip grila si doua intrebari de tip deschis, elaborat de patru elevi din echipa de proiect si aplicat colegilor din scoala in cadrul orelor de dirigentie.

EXPOZITIA “MY EUROPE / MON EUROPE” (NOIEMBRIE 2007) Cinci elevi din echipa de proiect au coordonat activitatea unor colegi mai mici, care au ilustrat unele dintre cele mai relevante simboluri ale valorilor culturale si institutiilor europene. Elevii realizatori si-au insusit noi cunostinte si au fixat altele mai vechi, folosindu-le ulterior in orele de istorie, geografie, consiliere si orientare.

PROIECTUL “INFORMARE, COMUNICARE, DIALOG INTERCULTURAL” (NOIEMBRIE 2007): cercetare a mijloacelor de comunicare in masa si a rolului acestora in experientele de tip cross-culture. Rezultatele cercetarii acestora au fost diseminate in cadrul seminarului “MASS-MEDIA SI OMUL MODERN”. In cadrul work-shop-ului care a urmat, elevii participanti au analizat posibilitatile de comunicare interculturala aparute odata cu generalizarea uzului mass-media.

RADIO LIVE (DECEMBRIE 2007). Un grup de elevi din cadrul echipei de proiect au participat la o intalnire cu personalul redactiei postului local de radio RadioK. Sub indrumarea specialistilor au participat la etapele premergatoare unei emisiuni de stiri, precum si la realizarea unei emisiuni de divertisment. Elevii au realizat scurte stiri si inregistrari audio ale acestora, precum si un desfasurator pentru o emisiune de divertisment.

PROIECTUL “PROBLEME ALE TINEREI GENERATII. CONSUMUL DE TUTUN.” - CASA ROMANO-FRANCEZA DIN BUSTENI (IANUARIE 2008). Scopul acestei activitati a fost schimbul de idei si informatii despre consumul de tutun in randul tinerilor din tarile Europei, identificarea de posibile cauze comune si de solutii. Un grup de cincisprezece elevi, coordonati de un profresor din echipa de proiect, au participat la o dezbatere la Casa Romano-Franceza. Discutiile s-au finalizat cu elaborarea unor afise care sa avertizeze prin intermediul limbajului universal al imaginii asupra riscurilor consumului de tutun.

CONCURSUL PE ECHIPE “VALORI EUROPENE REFLECTATE IN PATRU CULTURI: CIPRU, DANEMARCA, PORTUGALIA, ROMANIA” (IANUARIE 2008). Patru echipe au realizat materiale de prezentare de tip Power-Point® pentru fiecare dintre tarile partenere in proiect. Prezentarile au fost facute  si evaluate de catre cei patru profesori din echipa de proiect in cadrul  unui workshop, in urma caruia prezentarea Romaniei a fost declarata castigatoare. Cd-urile cu materialele prezentate au fost oferite membrilor ariei curriculare “Om si societate”.

PREZENTAREA PROIECTULUI ÎN CADRUL CERCULUI PEDAGOGIC AL INGINERILOR (FEBRUARIE 2008). Echipa de proiect a realizat o prezentare Power-Point® a proiectului şi a activităţilor desfăşurate până la acel moment. Echipa a răspuns şi la întrebările venite din partea participanţilor la cerc, rezultatul fiind conştientizarea necesităţii implementării dimensiunii europene în cadrul procesului de învăţământ românesc.

PREGATIREA VIZITEI IN CIPRU (FEBRUARIE 2008). Echipa de proiect a realizat o prezentare in format Power-Point® a Romaniei, a judetului Prahova, a orasului Ploiesti si a scolii noastre, pe care elevii participanti au expus-o in cadrul deschiderii oficiale a activitatilor comune din Cipru. Colectia de slide-uri si-a propus sa valorifice cultura nationala si locala. Cei patru elevi si cei patru profesori au facut o selectie de dansuri traditionale romanesti pe care le-au prezentat partenerilor impreuna cu costumele populare din zona Prahova.

VIZITA ÎN CIPRU (FEBRUARIE – MARTIE 2008). Prima mobilitate a fost gazduita de Pascal English School din Limassol si a constat intr-o serie de activitati educative desfasurate atat in cadrul scolii, cat si in alte locuri semnificative pentru cultura cipriota. Delegatiile au discutat despre aspectele commune, cat si despre diferentele dintre sistemele educationale din tarile proprii; s-au hotarat pasii de urmat in ceea ce priveste activitatile commune din cadrul proiectului. Elevii si profesorii au experimentat un alt stil de viata si o alta cultura si si-au exersat abilitatile de comunicare.

PREZENTAREA VIZITEI ÎN CIPRU ÎN CADRUL CONSILIULUI PROFESORAL (MARTIE 2008). Cei patru elevi participanţi la mobilitate au realizat o prezentare Power-Point® a activităţilor realizate în cadrul mobilităţii, pe care profesorii participanţi au expus-o colegilor din şcoală. Rezultatul acestei prezentări a fost compararea standardelor educaţionale din
ţara-gazdă cu cele din ţara noastră şi îmbunătăţirea cunoştinţelor privitoare la cultura şi stilul de viaţă din Cipru.

REDACTAREA REVISTEI INTERTALK (MARTIE – APRILIE 2008). Revista reprezinta o colectie de articole ale elevilor si profesorilor romani subscrise temei dialogului intercultural Partenerii portughezi si ciprioti au contribuit cu cate un articol reprezentativ pentru cultura contemporana proprie. Revista a fost editata cu sprijinul Editurii CDD Prahova (ISSN 1841-3982).

CONCURSUL “CE STIM DESPRE EUROPA SI VALORILE SALE” (MAI 2008). Folosindu-se ca sursa Agenda Europa, profesorii din echipa de proiect au elaborat un chestionar care a fost aplicat unui numar mare de elevi ai scolii, din toti anii de studiu cu scopul de a afla in ce masura elevii au cunostinte legate de institutii si valori comune in cadrul UE.

REALIZAREA SITE-ULUI PROIECTULUI (pe tot parcursul anului). Elevii din echipa de proiect, in colaborare cu colegi din clasele a XII-a, au realizat si lansat pe internet un site care reflecta activitatea desfasurata in primul an de proiect. Scolile partenere au contribuit cu un ghid de expresii uzuale in limbile proprii.

CERCETAREA CU PRIVIRE LA SOCIETATATI SI MENTALITATI EUROPENE, axata pe cele patru tari partenere, folosind criterii comune (educatie, familie, locuri de munca etc), dar reflectand particularitatile. Elevii au inceput sa adune informatii privitoare la temele stabilite in urma intalnirii din Cipru, folosind surse variate (membri ai propriei familii, prieteni, alti membri ai comunitatii), avand in vedere trei momente: 1950, 2000, 2050. Rezultatele urmeaza a fi dezbatute in cadrul celei de a doua intalniri, din Portugalia.

Toate activitatile desfasurate in cadrul proiectului au condus la dezvoltarea abilitatilor de lucru in echipa, au ajutat la descoperirea de lideri, precum si la incurajarea increderii in propriile forte, au imbunatatit comunicarea elev-profesor si elev-elev. De asemenea, atat elevii, cat si profesorii implicati in proiect, au invatat sa fie mai toleranti si mai deschisi la schimbare. Elevii si-au imbunatatit abilitatea de a selecta, clasifica si analiza informatia din diverse domenii.

Abilitatea de relationare a fost exersata atat in cadrul grupului de elevi romani, cat si in cadrul grupului extins, al partenerilor europeni.

Majoritatea activitatilor, precum si legatura cu elevii echipelor partenere, s-au desfasurat avand drept cod comun de comunicare limba engleza, ceea ce a condus la imbunatatirea abilitatilor de comunicare in aceasta limba. In urma redactarii ghidului de expresii uzuale, elevii romani si-au insusit cateva elemente minime de vocabular din limbile tarilor participante.

Folosirea constanta a calculatorului cu scopuri variate a ajutat la cresterea nivelului de cunostinte in domeniu IT, atat pentru elevi, cat si pentru profesori.

Participantii la proiect si-au fixat cunostintele de geografie, istorie si civilizatie, cu precaderea asupra tarilor implicate in proiect.