Scoala Gimnaziala Calinesti Oas
Calinesti Oas, Satu Mare
Alte date
PDI
Autori:
Profesor pentru invatamantul primar– Ciul Adriana
ŞCOALAGIMNAZIALĂ CĂLINEŞTI OAŞ
str. Principală nr. 13, tel./fax 0261/839003
Email: sccalinesti@yahoo.com
CUPRINS
I. |
CONTEXTUL LEGISLATIV |
4 |
II. |
ARGUMENT |
5 |
III. |
MISIUNEA |
6 |
IV. |
VIZIUNEA |
6 |
V. |
DECLARAŢIA DE PRINCIPII |
6 |
VI. |
VALORI ALE ŞCOLII |
7 |
VII. |
SCURT ISTORIC |
8 |
VIII. |
EVOLUŢIA NUMERICĂ ŞI CALITATIVĂ A RESURSELOR UMANE |
9 |
IX. |
DIAGNOZA MEDIULUI INTER |
14 |
1.INFORMAȚII DE TIP CANTITATIV |
14 |
|
|
14 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|
2. INFORMAȚII DE TIP CALITATIV - ANALIZA ACTIVITĂȚII ÎN ANUL ŞCOLAR PRECEDENT |
21 |
|
|
21 |
|
|
29 |
|
|
33 |
|
|
34 |
|
3. ANALIZA S.W.O.T. |
35 |
|
X. |
ANALIZA PESTE |
40 |
XI. |
OBIECTIVE (ŢINTE STRATEGICE) |
42 |
XII. |
OBIECTIVE STRATEGICE ŞI OPERAŢIONALE |
43 |
I. CONTEXTUL LEGISLATIV
Baza conceptuală a prezentului proiect de dezvoltare instituţională o reprezintă legislaţia în vigoare :
* Legea Educaţiei Nr.1/2011; Ordine de Ministru,norme metodologice, alte acte normative referitoare la implementarea legii;
* Ordinele, notele, notificarile şi precizarile M.E.C.T.S.;
* Programul de Guvernare 2012, capitolul XIII. Educatie;
- Metodologia formării continue a personalului didactic din unităţile de învăţământ preuniversitar
- Regulamentul de Organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar
- Ordonanţa de urgenţă OU 75/2005 privind asigurarea calităţii în educaţie
- Legea nr.87 / 2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.75 / 12.07.2005, privind asigurarea calităţii în educaţie
- Ordinul 4925/2005 si Anexa Ordinului 4714/23.08.2010 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi functionare a unit.din inv.preuniversitar
- O.M. 4595/2009, privind evaluarea personalului didactic din învăţământul
Preuniversitar
- Programul managerial al ISJ Satu Mare pe anul 2013-2014
- Strategia managerială a ISJ Satu Mare pentru anul şcolar 2013-2014
- Raportul privind starea învăţământului la nivelul unităţii în anul şcolar 2012-2013
Legea 29/2010 de completare a legii 35/2007 privind creşterea siguranţei civice
- Anexa la OMECTS nr.1409/29.06.2007 – Strategia Ministerului Educatiei Cercetarii,Tineretului si Sportului, cu privire la reducerea fenomenului de violenta in unitatile de invatamant preuniversitare.
II. ARGUMENT
Planul de dezvoltare instituţională al Şcolii Gimnaziale „Călineşti Oaş” reflectă strategia educaţională pe o perioadă de cinci ani, ţinând cont de strategiile educaţionale la nivel naţional, local, evoluţia economică a comunei în care se află şcoala, de mobilitatea şi cerinţele profesionale ale pieţei muncii.
Analiza atentă şi detaliată a activităţii şi rezultatelor obţinute în anii anteriori, ne arată direcţiile de progres, consolidarea succeselor, ameliorarea rezultatelor mai puţin satisfăcătoare, consolidarea identităţii educaţionale.
Şcoala funcţionează şi se dezvoltă prin efortul combinat al structurii de conducere a şcolii, al personalului şcolii, elevilor, părinţilor, comunităţii. De aceea, conceptul de proiectare respectă şi dezvoltă cerinţele organizatorice şi funcţionale ale unităţii, prin consultarea părţilor interesate de implicare în asumarea realizării celor două componente: cea strategică, „perenă” (misiune, viziune, ţinte) şi cea operaţională (programe, activităţi, acţiuni concrete prin care se realizeaza ţintele şi misiunea).
Bazat pe experinţa anterioară, dar având caracter anticipativ şi valoare strategică, proiectul de dezvoltare instituţională urmăeşte:
- Creşterea performanţei elevilor
- Educaţia pentru folosirea noilor tenologii de informare şi comunicare
- Educaţia civică şi pentru cetăţenie democratică
- Creşterea tuturor tipurilor de relaţii (profesor – elev, elev – elev, elev- părinte, profesor – părinte)
- Creşterea calităţii în educaţie prin formarea continuă a personalului didactic.
Dacă e să ne situăm într-o ierarhie a valorilor instituţiilor din învăţământul preuniversitar, Şcoala Gimnazială „Călineşti Oaş” a ocupat şi ocupă un loc frunaş, bucurându-se de prestigiu, notorietate în spaţiul educaţional, de mândria şi recunoştinţa absolvenţilor, de respectul societăţii civile.
III. MISIUNEA
Educatia este cel mai puternic motor al schimbărilor sociale, dar pentru activarea acestui motor sunt necesare schimbări fundamentale, care să facă posibilă dezvoltarea unei societăti bazată pe cunoastere. În acest scop scoala noastră isi propune să dezvolte o cultura organizatională de tip retea care să promoveze valori si credinte împărtăsite de educatori, elevi si părinti, punând accentul pe învătare si creând un climat educativ de învătare. Învătarea trebuie să treacă dincolo de zidurile clasei, încorporând discipline si tehnologii complexe care să-i ajute pe elevi să se integreze într-o societate în schimbare.
Învatarea trebuie centrată pe elev, înglobând cele mai noi idei si practici pedagogice. CDS-ul trebuie să se axeze pe noi discipline (informatică, tehnici de comunicare, utilizarea internetului,educatie ecologică etc.)
Ne propunem să dezvoltăm în parteneriat cu comunitatea locală, un mediu favorabil educatiei,bazat pe valori morale, antreprenoriale, tehnologice, informationale, religioase, ecologice, astfel încât fiecare elev să beneficieze de sansa de a fi educat ca bun cetătean european, creativ dar si critic si autocritic, capabil să se integreze în orice tară europeană.
- VIZIUNEA
Instituţie de educaţie, Şcoala Gimnaziala Calinesti Oas îşi propune să contribuie la dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a copiilor din comunitatea noastră, la formarea personalităţii lor pentru a deveni cetăţeni care respectă valorile democraţiei şi ale umanităţii dovedind autonomie şi creativitate.
- DECLARAŢIA DE PRINCIPII
Şcoala Gimnazială “Călineşti Oaş” oferă educaţie de înaltă calitate pentru toţi elevii, indiferent de mediul social din care provin, sex, rasă, convingeri, religie sau etnie, promovând toleranţa şi acceptarea.
Şcoala este angajată responsabil în asigurarea nevoilor educaţionale în învăţământul primar şi gimnazial şi redimensionarea acestuia în vederea învăţării centrată pe elev, într-un permanent dialog şi parteneriat cu toţi factorii educaţionali şi nu numai.
Scopul şcolii este de a furniza servicii educaţionale de calitate pentru a permite extinderea frontierelor cunoaşterii şi a servi în viitor necesităţile educaţionale şi tehnice ale societăţii.
Suntem siguri că resursele umane şi didactico-materiale prezente şi viitoare asigură calitate înaltă procesului educaţional.
Şcoala noastră se angajează să asigure tuturor tinerilor o pregătire generală compatibilă cu valorile europene şi crearea unui climat care să încurajeze elevii să-şi dezvolte capacităţile şi potenţialul.
Avem convingerea că formarea continuă a cadrelor didactice trebuie asigurată de MEN prin programe speciale care să favorizeze implementarea măsurilor de reformă, dificile şi mereu în schimbare.
Şcoala îşi propune şă valorifice în mod pozitiv tradiţiile şi cultura specifice zonei geografice şi adaptarea continuă a acestora la nevoile educaţionale prezente şi viitoare din perspectiva integrării europene.
- VALORI ALE ŞCOLII
Şcoala Gimnazială “Călineşti Oaş”, prin statutul şi natura sa profesională specifică, promovează în mod deliberat, consimţit şi declarat, valori, drepturi şi libertăţi general-umane printre care:
- Democraţie ;
- Nediscriminare ;
- Egalitate de şanse ;
- Calitate ;
- Performanță;
- Eficiență;
- Standarde europene;
- Învățare continuă;
- Responsabilitate;
- Libertate ;
- Identitate şi tradiţii ;
- Toleranţă ;
- Diversitate culturală.
- SCURT ISTORIC
Situată în centrul comunei Călineşti Oaş, pe malul drept al barajului Călineşti Oaş, construit pe râul Tur, şcoal se învecinează la est cu familia Paşca Marinel, la sud cu familia Ciul Vasile şi Fanea Ioan, la vest, cu familia Gavrău Iacob, iar la nord, cu şoseaua comunală. În curtea şcolii este amplasată sala de sport, un corp de clădire al Liceului cu Program Sportiv, Satu Mare, precum şi un teren de joacă pentru copii.
Cursurile se desfăşoară într-un singur schimb, dimineaţa. În rândul populaţiei şcolare, s-a simţit o scădere în ultimii ani.În anul şcolar 2006-2007, unitatea şcolară şi structurile arondate de pe raza comunei şcolarizează 600 de elevi şi 165 preşcolari, iar în anul şcolar 2012 – 2013, şcolarizând un număr de 453 elevi.
Şcola din Călineşti Oaş este atestată documentar din 1896, sub denumirea de Şcoala Elementară cu clasele I – IV în limba română. Având în vedere că Ardealul a fost ocupat de Imperiul Austro Ungar, din cataloagele aflate în arhiva şcolii reiese că dina nul 1910 până în anul 1921 s-a îvăţat în limba maghiară, deşi localitatea a fost şi este şi în prezent locuită de români oşeni.Tot în limba maghiară s-a învaţat şi în perioada 1940-1944. Îcepând din 1910, şcoala s-a numit succesiv : Şcola Confesională ( pâna în anul 1921), Şcoala Elementară Populară de patru clase ( până în anul 1948), Scoala Elementară de Stat de patru clase (pâna în anul 1955). Începând dina nul 1956 a devenit Scoala Generală de şapte ani până în anul şcolar 1964-1965, când s-a trecut la învăţământul obligatori de 8 ani, şcoala devenind Şcoala Generală Călineşti Oaş. Îcepând cu anul 1975 s-a introdus învăţământul obligatoriu de 10 ani, şcoala numindu-se Scoala cu clasele I – X Călineşti Oaş. După Revoluţia din anul 1989 s-a trecut la învăţământul obligatoriu de 8 ani, şcoala purtând denumirea de Şcoala Generală Călineşti Oaş, din anul 2001, şcoala figurează ca Şcoala cu clasele I-VIII Călineşti Oaş. Îcepând cu anul şcolar 2004-2005, datorită aplicării noului sistem de finanţare în judeţele pilot, judeţul Satu Mare având acest statut- Şcolii cu clasele I-VIII Călineşti Oaş, ca unitate cu personalitate juridică, îi sunt arondate şi celelalte unităţi şcolare din comună având următoarea structură :
- Şcoala cu clasele I-VIII Coca
- Şcoala cu clasele I-VIII Lechinţa
- Şcoala cu clasele I-VIII Păşunea Mare
- Grădiniţa cu Program Normal Călineşti Oaş.
În anul şcolar 2006-2007, unitatea noastră devine Şcoala de Arte şi Meserii pâna în anul 2010 când işi schimba din nou denumirea în Şcoala cu clasele I-VIII, iar din anul şcolar 2012-2013 Şcoala Gimnazială Călineşti Oaş.
Adresa : comuna Călineşti Oaş, str. Principală nr. 13, jud. Satu Mare
Telefon/fax. 0261/839003 email : sccalinesti@ yahoo.com
- VIII. EVOLUŢIA NUMERICĂ ŞI CALITATIVĂ A RESURSELOR UMANE
Anul şcolar |
Clasele I-IV |
Clasele V-VIII |
Total |
Procent promovabilitate |
|||
Î |
P |
Î |
P |
Î |
P |
||
1973-1974 |
267 |
266 |
396 |
391 |
663 |
657 |
99,09% |
1974-1975 |
296 |
296 |
370 |
366 |
666 |
662 |
99,39% |
1975-1976 |
478 |
474 |
378 |
365 |
856 |
839 |
96,01% |
1976-1977 |
587 |
543 |
369 |
348 |
956 |
891 |
93,20% |
1977-1978 |
587 |
586 |
346 |
339 |
933 |
925 |
99,14% |
1978-1979 |
535 |
535 |
543 |
543 |
1078 |
1078 |
100% |
1979-1980 |
495 |
491 |
660 |
656 |
1155 |
1147 |
99,30% |
1980-1981 |
567 |
565 |
751 |
747 |
1318 |
1312 |
99,54% |
1981-1982 |
632 |
627 |
748 |
743 |
1386 |
1370 |
98,84 |
1982-1983 |
837 |
837 |
736 |
735 |
1573 |
1572 |
99,93% |
1983-1984 |
839 |
837 |
703 |
700 |
1542 |
1537 |
99,67% |
1984-1985 |
1168 |
1162 |
843 |
837 |
2011 |
1999 |
99,40% |
1985-1986 |
1233 |
1221 |
938 |
933 |
2171 |
2154 |
99,21% |
1986-1987 |
1309 |
1303 |
1007 |
1004 |
2316 |
2307 |
99,61% |
1987-1988 |
1364 |
1362 |
1151 |
1148 |
2515 |
2510 |
99,80% |
1988-1989 |
1469 |
1459 |
1321 |
1311 |
2790 |
2770 |
99,28% |
1989-1990 |
1626 |
1601 |
1427 |
1371 |
3053 |
2973 |
94,34% |
1990-1991 |
1580 |
1560 |
1483 |
1439 |
3069 |
2999 |
97,91% |
1991-1992 |
1567 |
1560 |
1548 |
1538 |
3115 |
3098 |
99,45% |
1992-1993 |
1525 |
1512 |
1606 |
1559 |
3131 |
3051 |
97,44% |
1993-1994 |
1327 |
1313 |
1429 |
1395 |
2576 |
2708 |
98,25% |
1994-1995 |
1324 |
1308 |
1332 |
1301 |
2656 |
2069 |
98,32% |
1995-1996 |
1137 |
1112 |
1121 |
1081 |
2258 |
2193 |
97,12% |
1996-1997 |
1346 |
1337 |
1302 |
1274 |
2648 |
2611 |
98,60% |
1997-1998 |
1195 |
1184 |
1060 |
1017 |
2255 |
2201 |
97,60% |
1998-1999 |
1255 |
1241 |
1339 |
1323 |
2594 |
2564 |
98,84% |
1999-2000 |
1137 |
1134 |
1331 |
1313 |
2468 |
2447 |
99,14% |
2000-2001 |
986 |
986 |
1079 |
1075 |
2065 |
2061 |
99,80% |
2001-2002 |
983 |
981 |
1288 |
1239 |
2271 |
2240 |
98,63% |
2002-2003 |
771 |
769 |
1132 |
1126 |
1903 |
1895 |
99,57% |
2003-2004 |
710 |
710 |
912 |
912 |
1622 |
1622 |
100% |
2004-2005 |
659 |
656 |
882 |
882 |
1541 |
1538 |
99,80% |
2005-2006 |
629 |
605 |
792 |
771 |
1421 |
1376 |
96,83% |
2006-2007 |
641 |
640 |
692 |
675 |
1333 |
1315 |
98,64% |
2007-2008 |
610 |
610 |
597 |
594 |
1207 |
1204 |
99,75% |
2008-2009 |
575 |
575 |
590 |
587 |
1165 |
1162 |
99,74% |
2009-2010 |
526 |
526 |
563 |
559 |
1093 |
1089 |
99,63% |
2010-2011 |
504 |
495 |
542 |
527 |
1046 |
1022 |
97,70% |
2011-2012 |
491 |
490 |
498 |
497 |
989 |
987 |
99,79% |
2012-2013 |
630 |
630 |
469 |
465 |
1096 |
1095 |
99,90% |
An şc. |
Învăţători / educatoare |
Profesori |
Pers.did. aux. |
Pers. nedid. |
||||||||||||
Studii superioare |
Studii medii |
Inst. pedagogic |
Universitate |
|||||||||||||
|
Def |
Gr II |
Gr I |
deb |
def |
Gr II |
Gr I |
def |
Gr II |
Gr I |
Deb |
Def |
Gr II |
Gr I |
|
|
1999 2000 |
2 |
|
|
1 |
2 |
4 |
31 |
5 |
2 |
7 |
10 |
8 |
6 |
37 |
7 |
14 |
2000 2001 |
|
2 |
|
1 |
3 |
2 |
31 |
|
2 |
13 |
7 |
9 |
5 |
42 |
7 |
14 |
2001 2002 |
|
2 |
|
|
1 |
2 |
28 |
1 |
1 |
8 |
2 |
11 |
2 |
29 |
7 |
14 |
2002 2003 |
|
2 |
|
|
|
2 |
30 |
1 |
1 |
6 |
13 |
28 |
1 |
27 |
7 |
14 |
2003 2004 |
|
1 |
1 |
|
|
2 |
27 |
1 |
1 |
5 |
10 |
20 |
6 |
27 |
7 |
13 |
2004 2005 |
|
1 |
1 |
|
|
2 |
25 |
1 |
1 |
4 |
5 |
15 |
8 |
27 |
7 |
12 |
2005 2006 |
|
|
2 |
|
|
2 |
25 |
1 |
1 |
4 |
3 |
13 |
7 |
27 |
7 |
10 |
2006 2007 |
|
|
2 |
|
|
2 |
24 |
1 |
1 |
4 |
3 |
13 |
7 |
20 |
7 |
10 |
2007 2008 |
|
|
6 |
|
|
1 |
18 |
|
1 |
2 |
4 |
4 |
10 |
29 |
8 |
11 |
2008 2009 |
|
1 |
4 |
|
|
2 |
17 |
|
1 |
2 |
4 |
7 |
7 |
29 |
8 |
11 |
2009 2010 |
|
1 |
5 |
|
|
|
16 |
|
1 |
2 |
6 |
5 |
9 |
25 |
8 |
11 |
2010 2011 |
|
1 |
7 |
|
|
|
12 |
|
|
2 |
1 |
6 |
2 |
32 |
8 |
11 |
2011 2012 |
|
|
10 |
|
|
|
9 |
|
|
2 |
|
2 |
4 |
29 |
8 |
11 |
2012 2013 |
2/2 |
2 |
12/4 |
0/3 |
1 |
|
7/8 |
|
|
2 |
|
3 |
4 |
30 |
8 |
11 |
2013 2014 |
4/2 |
1 |
13/5 |
0/3 |
1/1 |
0/1 |
7/5 |
|
|
2 |
|
7 |
2 |
28 |
8 |
11 |
- IX. DIAGNOZA MEDIULUI INTERN
IX.1 INFORMAȚII DE TIP CANTITATIV
- RESURSE MATERIALE
Suprafaţa terenului, respectiv a clădirilor şcolii este:
Suprafaţa construită şcoală – 844 m2 , suprafaţa desfăşurată – 1886 m2, suprafaţa curţii este 3500 m2.
Spaţii şi încăperi |
CORP A |
Gradinita |
TOTAL |
Săli de clasă |
16 |
3 |
19 |
Laboratoare |
1 |
|
1 |
Bibliotecă |
1 |
|
1 |
Cabinet informatică |
1 |
|
1 |
Sediu administrativ |
1 |
|
1 |
Cabinet de psihologie |
1 |
|
1 |
Atelier oameni de serviciu |
1 |
|
1 |
Cameră pentru femeia de serviciu |
1 |
|
1 |
Anticamere |
2 |
3 |
5 |
Sală profesorală |
1 |
|
1 |
Chioşc alimentar |
|
|
1 |
Grupuri sanitare |
5 |
1 |
6 |
Holuri mari |
2 |
|
2 |
Holuri mici |
3 |
|
3 |
Secretariat + contabilitate |
2 |
|
2 |
Cabinete directori |
1 |
|
1 |
Casa scărilor |
2 |
|
2 |
Vestiar (magazii materiale) |
1 |
|
1 |
Magazii materiale |
2 |
|
2 |
Arhiva |
1 |
|
1 |
Sala de sport |
|
|
1 |
Depozit manuale/ |
1 |
|
1 |
Total încăperi |
44 |
7 |
51 |
Clasele sunt spaţioase, cu un ambient plăcut, amplasate într-un singur corp de clădire unde îşi desfăşoară activitatea grădinițele, ciclul primar și ciclul gimnazial
- RESURSE UMANE
Numărul elevilor din şcoală:
ANUL |
2001/2002 |
2002/2003 |
2003/2004 |
2004/2005 |
2005/2006 |
2006/2007 |
NR. ELEVI |
|
|
|
|
|
|
ANUL |
2007/2008 |
2008/2009 |
2009/2010 |
2010/2011 |
2011/2012 |
2012/2013 |
NR. ELEVI |
|
|
|
|
|
|
- NIVELUL DE DOTARE CU RESURSE EDUCAŢIONALE
Total personal angajat: 25
Personal didactic: 19 din care:
- Educatoare – calificate: 3
- învăţători – calificaţi : 4
- din care: - profesori pentru învăţământul primar: 2
- învăţători: 2
- profesori – calificaţi: 12
- din care: - titulari: 8
- suplinitori calificaţi:4
- plata cu ora: 1
Personal didactic auxiliar/ norme: 2 – din care:
- 1 secretar
- 1 contabil
Personal nedidactic/norme: 4 - din care:
- muncitori: 1
- îngrijitori: 3