Scoala Gimnaziala Calinesti Oas
Calinesti Oas, Satu Mare

Alte date

PDI 

Autori:

Profesor pentru invatamantul primar– Ciul Adriana

 

ŞCOALAGIMNAZIALĂ CĂLINEŞTI OAŞ

str. Principală  nr. 13,  tel./fax 0261/839003

Email: sccalinesti@yahoo.com

 

CUPRINS

 

 

 

I.

CONTEXTUL LEGISLATIV

4

II.

ARGUMENT

5

III.

MISIUNEA

6

IV.

VIZIUNEA

6

V.

DECLARAŢIA DE PRINCIPII

6

VI.

VALORI ALE ŞCOLII

7

VII.

SCURT ISTORIC

8

VIII.

EVOLUŢIA NUMERICĂ ŞI CALITATIVĂ A RESURSELOR UMANE

9

IX.

DIAGNOZA MEDIULUI INTER

14

 

1.INFORMAȚII DE TIP CANTITATIV

14

 
  1. RESURSE MATERIALE

14

 
  1. RESURSE UMANE

19

 
  1. NIVELUL DE DOTARE CU RESURSE EDUCAŢIONALE

20

 

2. INFORMAȚII DE TIP CALITATIV  -  ANALIZA ACTIVITĂȚII  ÎN ANUL ŞCOLAR PRECEDENT

 

21

 
  1. MANAGEMENT ȘI DEZVOLARE INSTITUȚIONALĂ

21

 
  1. PROCESUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT

29

 
  1. RELAȚIA CU COMUNITATEA

33

 
  1. RESURSE

34

 

3. ANALIZA S.W.O.T.

35

X.

ANALIZA PESTE

40

XI.

OBIECTIVE (ŢINTE STRATEGICE)

42

XII.

OBIECTIVE STRATEGICE ŞI OPERAŢIONALE

43

     

 

 

 

 

I. CONTEXTUL LEGISLATIV

 

Baza conceptuală a prezentului proiect de dezvoltare instituţională o reprezintă legislaţia în vigoare :

 

*  Legea Educaţiei Nr.1/2011; Ordine de Ministru,norme metodologice, alte acte normative referitoare la implementarea legii;

*          Ordinele, notele, notificarile şi precizarile M.E.C.T.S.;

*          Programul de Guvernare 2012, capitolul XIII. Educatie;

  • Metodologia formării continue a personalului didactic din unităţile de învăţământ preuniversitar
  • Regulamentul de Organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar
  • Ordonanţa de urgenţă OU 75/2005 privind asigurarea calităţii în educaţie
  • Legea nr.87 / 2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.75 / 12.07.2005, privind asigurarea calităţii în educaţie
  • Ordinul 4925/2005 si Anexa Ordinului 4714/23.08.2010 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi functionare a unit.din inv.preuniversitar
  • O.M. 4595/2009, privind evaluarea personalului didactic din învăţământul

Preuniversitar

  • Programul managerial al ISJ Satu Mare pe anul 2013-2014
  • Strategia managerială a ISJ Satu Mare pentru anul şcolar 2013-2014
  • Raportul privind starea învăţământului la nivelul unităţii în anul şcolar 2012-2013

Legea 29/2010 de completare a legii 35/2007 privind creşterea siguranţei civice

  • Anexa la OMECTS nr.1409/29.06.2007 – Strategia Ministerului Educatiei Cercetarii,Tineretului si Sportului, cu privire la reducerea fenomenului de violenta in unitatile de invatamant preuniversitare.

 

 

 

 

 

 

 

 

II.  ARGUMENT

Planul de dezvoltare instituţională al Şcolii Gimnaziale „Călineşti Oaş” reflectă strategia educaţională pe o perioadă de cinci ani, ţinând cont de strategiile educaţionale la nivel  naţional, local, evoluţia economică a comunei în care se află şcoala, de  mobilitatea şi cerinţele profesionale ale pieţei muncii.

Analiza atentă şi detaliată a activităţii şi rezultatelor obţinute în anii anteriori, ne arată direcţiile de progres, consolidarea succeselor, ameliorarea rezultatelor mai puţin satisfăcătoare, consolidarea  identităţii educaţionale.

Şcoala funcţionează şi se dezvoltă prin efortul combinat al structurii de conducere a şcolii, al personalului şcolii, elevilor, părinţilor, comunităţii. De aceea, conceptul de proiectare respectă şi dezvoltă cerinţele organizatorice şi funcţionale ale unităţii, prin  consultarea părţilor interesate de  implicare în asumarea realizării celor două componente: cea strategică, „perenă” (misiune, viziune, ţinte) şi cea operaţională (programe, activităţi, acţiuni concrete prin care se realizeaza ţintele şi misiunea).

Bazat pe experinţa anterioară, dar având caracter anticipativ şi valoare strategică, proiectul de dezvoltare instituţională urmăeşte:

  • Creşterea performanţei elevilor
  • Educaţia pentru folosirea noilor tenologii de informare şi comunicare
  • Educaţia civică şi pentru cetăţenie democratică
  • Creşterea tuturor tipurilor de relaţii (profesor – elev, elev – elev, elev- părinte, profesor – părinte)
  • Creşterea calităţii în educaţie prin formarea continuă a personalului didactic.

Dacă e să ne situăm într-o ierarhie a valorilor instituţiilor din învăţământul preuniversitar, Şcoala Gimnazială „Călineşti Oaş” a ocupat şi ocupă un loc frunaş, bucurându-se de prestigiu, notorietate în spaţiul educaţional, de mândria şi recunoştinţa absolvenţilor, de respectul societăţii civile.

 

 

 

 

 

 

 

 

III. MISIUNEA

 

Educatia este cel mai puternic motor al schimbărilor sociale, dar pentru activarea acestui motor sunt necesare schimbări fundamentale, care să facă posibilă dezvoltarea unei societăti bazată pe cunoastere. În acest scop  scoala noastră isi propune să dezvolte o cultura organizatională de tip retea care să promoveze valori si credinte împărtăsite de educatori, elevi si părinti, punând accentul pe învătare si creând un climat educativ de învătare. Învătarea trebuie să treacă dincolo de zidurile clasei, încorporând discipline si tehnologii complexe care să-i ajute pe elevi să se integreze într-o societate în schimbare.

Învatarea trebuie centrată pe elev, înglobând cele mai noi idei  si practici pedagogice. CDS-ul trebuie să se axeze pe noi discipline (informatică, tehnici de comunicare, utilizarea internetului,educatie ecologică etc.)

Ne propunem să dezvoltăm în parteneriat cu comunitatea locală, un mediu favorabil educatiei,bazat pe valori morale, antreprenoriale, tehnologice, informationale, religioase, ecologice, astfel încât fiecare elev să beneficieze de  sansa de a fi educat ca bun cetătean european, creativ dar  si critic  si autocritic, capabil să se integreze în orice tară europeană.

 

  1. VIZIUNEA

Instituţie de educaţie, Şcoala    Gimnaziala Calinesti Oas  îşi propune să contribuie la dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a copiilor din comunitatea noastră, la formarea personalităţii lor pentru a deveni cetăţeni care respectă valorile democraţiei şi ale umanităţii  dovedind autonomie şi creativitate.

 

 

  1. DECLARAŢIA DE PRINCIPII

 

Şcoala Gimnazială “Călineşti Oaş”  oferă educaţie de înaltă calitate pentru toţi elevii, indiferent de mediul social din care provin, sex, rasă, convingeri, religie sau etnie, promovând toleranţa şi acceptarea.

Şcoala este angajată responsabil în asigurarea nevoilor educaţionale în învăţământul primar şi gimnazial şi redimensionarea acestuia în vederea învăţării centrată pe elev, într-un permanent dialog şi parteneriat cu toţi factorii educaţionali şi nu numai.

Scopul şcolii este de a furniza servicii educaţionale de calitate pentru a permite extinderea frontierelor cunoaşterii şi a servi în viitor necesităţile educaţionale şi tehnice ale societăţii.

Suntem siguri că resursele umane şi didactico-materiale prezente şi viitoare asigură calitate înaltă procesului educaţional.

Şcoala noastră se angajează să asigure tuturor tinerilor o pregătire generală compatibilă cu valorile europene şi crearea unui climat care să încurajeze elevii să-şi dezvolte capacităţile şi potenţialul.

Avem convingerea că formarea continuă a cadrelor didactice trebuie asigurată de MEN prin programe speciale care să favorizeze implementarea măsurilor de reformă, dificile şi mereu în schimbare.

Şcoala îşi propune şă valorifice în mod pozitiv tradiţiile şi cultura specifice zonei geografice şi adaptarea continuă a acestora la nevoile educaţionale prezente şi viitoare din perspectiva integrării europene.

 

  1. VALORI ALE ŞCOLII

 

Şcoala Gimnazială “Călineşti Oaş”, prin statutul şi natura sa profesională specifică, promovează în mod deliberat, consimţit şi declarat, valori, drepturi şi libertăţi general-umane printre care:

 

-          Democraţie ;

-          Nediscriminare ;

-          Egalitate de şanse ;

-          Calitate ;

-          Performanță;

-          Eficiență;

-          Standarde europene;

-          Învățare continuă;

-          Responsabilitate;

 

-          Libertate ;

-          Identitate şi tradiţii ;

-          Toleranţă ;

-          Diversitate culturală.

 

 

  1. SCURT ISTORIC

Situată în centrul comunei Călineşti Oaş, pe malul drept al barajului Călineşti Oaş, construit pe râul Tur, şcoal se învecinează la est cu familia Paşca Marinel, la sud cu familia Ciul Vasile şi Fanea Ioan, la vest, cu familia Gavrău Iacob, iar la nord, cu şoseaua comunală. În curtea şcolii este amplasată sala de sport, un corp de clădire al Liceului cu Program Sportiv, Satu Mare, precum şi un teren de joacă pentru copii.

Cursurile se desfăşoară într-un singur schimb, dimineaţa. În rândul populaţiei şcolare, s-a simţit o scădere în ultimii ani.În anul şcolar 2006-2007, unitatea şcolară şi structurile arondate de pe raza comunei şcolarizează 600 de elevi şi 165 preşcolari, iar în anul şcolar 2012 – 2013, şcolarizând un număr de 453 elevi.

Şcola din Călineşti Oaş este atestată documentar din 1896, sub denumirea de Şcoala Elementară cu clasele I – IV în limba română.  Având în vedere că Ardealul a fost ocupat de Imperiul Austro Ungar, din cataloagele aflate în arhiva şcolii reiese că dina nul 1910 până în anul 1921 s-a îvăţat în limba maghiară, deşi localitatea a fost şi este şi în prezent locuită de români oşeni.Tot în limba maghiară s-a învaţat şi în perioada 1940-1944. Îcepând din 1910, şcoala s-a numit succesiv : Şcola  Confesională ( pâna în anul 1921), Şcoala Elementară Populară de patru clase ( până în anul 1948), Scoala  Elementară de Stat de patru clase (pâna în anul 1955). Începând dina nul 1956 a devenit Scoala Generală de şapte ani până în anul şcolar 1964-1965, când s-a trecut la învăţământul obligatori de 8 ani, şcoala devenind Şcoala Generală Călineşti Oaş. Îcepând cu anul 1975 s-a introdus învăţământul obligatoriu de 10 ani, şcoala numindu-se Scoala cu clasele I – X Călineşti Oaş. După Revoluţia din anul 1989 s-a trecut la învăţământul obligatoriu de 8 ani, şcoala purtând denumirea de Şcoala Generală Călineşti Oaş, din anul 2001, şcoala figurează ca Şcoala cu clasele I-VIII Călineşti Oaş. Îcepând cu anul şcolar 2004-2005, datorită aplicării noului sistem de finanţare în judeţele pilot, judeţul Satu Mare având acest statut- Şcolii cu clasele I-VIII Călineşti Oaş, ca unitate cu personalitate juridică, îi sunt arondate şi celelalte unităţi şcolare din comună având următoarea structură :

-          Şcoala cu clasele I-VIII Coca

-          Şcoala cu clasele I-VIII Lechinţa

-          Şcoala cu clasele I-VIII Păşunea Mare

-          Grădiniţa cu Program Normal Călineşti Oaş.

În anul şcolar 2006-2007, unitatea noastră devine Şcoala de Arte şi Meserii pâna în anul 2010 când işi schimba din nou denumirea în Şcoala cu clasele I-VIII, iar din anul şcolar 2012-2013 Şcoala Gimnazială Călineşti Oaş.

Adresa : comuna Călineşti Oaş, str. Principală nr. 13, jud. Satu Mare

Telefon/fax. 0261/839003   email : sccalinesti@ yahoo.com

 

 

 

 

  1. VIII. EVOLUŢIA NUMERICĂ ŞI CALITATIVĂ A RESURSELOR UMANE

 

 

Anul şcolar

Clasele I-IV

Clasele V-VIII

Total

Procent promovabilitate

Î

P

Î

P

Î

P

1973-1974

267

266

396

391

663

657

99,09%

1974-1975

296

296

370

366

666

662

99,39%

1975-1976

478

474

378

365

856

839

96,01%

1976-1977

587

543

369

348

956

891

93,20%

1977-1978

587

586

346

339

933

925

99,14%

1978-1979

535

535

543

543

1078

1078

100%

1979-1980

495

491

660

656

1155

1147

99,30%

1980-1981

567

565

751

747

1318

1312

99,54%

1981-1982

632

627

748

743

1386

1370

98,84

1982-1983

837

837

736

735

1573

1572

99,93%

1983-1984

839

837

703

700

1542

1537

99,67%

1984-1985

1168

1162

843

837

2011

1999

99,40%

1985-1986

1233

1221

938

933

2171

2154

99,21%

1986-1987

1309

1303

1007

1004

2316

2307

99,61%

1987-1988

1364

1362

1151

1148

2515

2510

99,80%

1988-1989

1469

1459

1321

1311

2790

2770

99,28%

1989-1990

1626

1601

1427

1371

3053

2973

94,34%

1990-1991

1580

1560

1483

1439

3069

2999

97,91%

1991-1992

1567

1560

1548

1538

3115

3098

99,45%

1992-1993

1525

1512

1606

1559

3131

3051

97,44%

1993-1994

1327

1313

1429

1395

2576

2708

98,25%

1994-1995

1324

1308

1332

1301

2656

2069

98,32%

1995-1996

1137

1112

1121

1081

2258

2193

97,12%

1996-1997

1346

1337

1302

1274

2648

2611

98,60%

1997-1998

1195

1184

1060

1017

2255

2201

97,60%

1998-1999

1255

1241

1339

1323

2594

2564

98,84%

1999-2000

1137

1134

1331

1313

2468

2447

99,14%

2000-2001

986

986

1079

1075

2065

2061

99,80%

2001-2002

983

981

1288

1239

2271

2240

98,63%

2002-2003

771

769

1132

1126

1903

1895

99,57%

2003-2004

710

710

912

912

1622

1622

100%

2004-2005

659

656

882

882

1541

1538

99,80%

2005-2006

629

605

792

771

1421

1376

96,83%

2006-2007

641

640

692

675

1333

1315

98,64%

2007-2008

610

610

597

594

1207

1204

99,75%

2008-2009

575

575

590

587

1165

1162

99,74%

2009-2010

526

526

563

559

1093

1089

99,63%

2010-2011

504

495

542

527

1046

1022

97,70%

2011-2012

491

490

498

497

989

987

99,79%

2012-2013

630

630

469

465

1096

1095

99,90%

 

An şc.

Învăţători / educatoare

Profesori

Pers.did.

aux.

Pers.

nedid.

Studii superioare

Studii medii

Inst. pedagogic

Universitate

 

Def

Gr II

Gr

I

deb

def

Gr II

Gr

I

def

Gr II

Gr I

Deb

Def

Gr II

Gr I

 

 

1999

2000

2

 

 

1

2

4

31

5

2

7

10

8

6

37

7

14

2000

2001

 

2

 

1

3

2

31

 

2

13

7

9

5

42

7

14

2001

2002

 

2

 

 

1

2

28

1

1

8

2

11

2

29

7

14

2002

2003

 

2

 

 

 

2

30

1

1

6

13

28

1

27

7

14

2003

2004

 

1

1

 

 

2

27

1

1

5

10

20

6

27

7

13

2004

2005

 

1

1

 

 

2

25

1

1

4

5

15

8

27

7

12

2005

2006

 

 

2

 

 

2

25

1

1

4

3

13

7

27

7

10

2006

2007

 

 

2

 

 

2

24

1

1

4

3

13

7

20

7

10

2007

2008

 

 

6

 

 

1

18

 

1

2

4

4

10

29

8

11

2008

2009

 

1

4

 

 

2

17

 

1

2

4

7

7

29

8

11

2009

2010

 

1

5

 

 

 

16

 

1

2

6

5

9

25

8

11

2010

2011

 

1

7

 

 

 

12

 

 

2

1

6

2

32

8

11

2011

2012

 

 

10

 

 

 

9

 

 

2

 

2

4

29

8

11

2012

2013

2/2

2

12/4

0/3

1

 

7/8

 

 

2

 

3

4

30

8

11

2013

2014

4/2

1

13/5

0/3

1/1

0/1

7/5

 

 

2

 

7

2

28

8

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. IX. DIAGNOZA MEDIULUI INTERN

 

IX.1 INFORMAȚII DE TIP CANTITATIV

 

  1. RESURSE MATERIALE

 

Suprafaţa terenului, respectiv a clădirilor şcolii este:

Suprafaţa construită şcoală – 844 m2 , suprafaţa desfăşurată – 1886 m2, suprafaţa curţii este 3500 m2.

 

Spaţii şi încăperi

CORP A

Gradinita

TOTAL

Săli de clasă

16

3

19

Laboratoare

1

 

1

Bibliotecă

1

 

1

Cabinet informatică

1

 

1

Sediu administrativ

1

 

1

Cabinet de psihologie

1

 

1

Atelier oameni de serviciu

1

 

1

Cameră pentru femeia de

serviciu

1

 

1

Anticamere

2

3

5

Sală profesorală

1

 

1

Chioşc alimentar

 

 

1

Grupuri sanitare

5

1

6

Holuri mari

2

 

2

Holuri mici

3

 

3

Secretariat + contabilitate

2

 

2

Cabinete directori

1

 

1

Casa scărilor

2

 

2

Vestiar (magazii materiale)

1

 

1

Magazii materiale

2

 

2

Arhiva

1

 

1

Sala de sport

 

 

1

Depozit manuale/

1

 

1

Total încăperi

44

7

51

       

Clasele sunt spaţioase, cu un ambient plăcut, amplasate într-un singur corp de clădire unde îşi desfăşoară activitatea grădinițele, ciclul primar și ciclul gimnazial

 

  1. RESURSE UMANE

 

Numărul elevilor din şcoală:

ANUL

2001/2002

2002/2003

2003/2004

2004/2005

2005/2006

2006/2007

NR. ELEVI

 

 

 

 

 

 

 

ANUL

2007/2008

2008/2009

2009/2010

2010/2011

2011/2012

2012/2013

NR. ELEVI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. NIVELUL DE DOTARE CU RESURSE EDUCAŢIONALE

 

Total personal angajat: 25

Personal didactic:   19 din care:

  • Educatoare – calificate: 3
  • învăţători – calificaţi : 4

- din care: -   profesori pentru învăţământul primar: 2

-   învăţători: 2

  • profesori – calificaţi: 12

- din care:  -   titulari: 8

-   suplinitori calificaţi:4

-   plata cu ora: 1

Personal didactic auxiliar/ norme: 2 – din care:

-  1 secretar

-  1 contabil

 

Personal nedidactic/norme: - din care:

-          muncitori: 1

-          îngrijitori: 3