Scoala Gimnaziala "Antonie Voda" Popesti
Popesti Brazi, Prahova

Alte date

Stagiul de formare din Ely, Marea Britanie - prof. inv. primar Preda Daniela

Mă numesc PREDA DANIELA și sunt profesor pentru învățământul primar la Școala cu clasele I-VIII ,,Antonie Vodă” Popești, com. Brazi, jud. Prahova. Am aplicat pentru prima dată la o activitate de formare Comenius prin intermediul AGENTIEI NATIONALE PENTRU PROGRAME COMUNITARE IN DOMENIUL EDUCATIEI SI FORMARII PROFESIONALE și am avut șansa de a obține grantul solicitat. Astfel, în perioada 18. 07. 2011 – 29. 07. 2011 am participat la un stagiu de formare în cadrul Programului Sectorial Comenius – Mobilități Individuale, participare care a fost posibilă cu sripijinul financiar oferit de cele două surse de finanțare: Comenius-LifeLong Learning, LLP, respectiv, FSE-POSDRU , Domeniul major de intervenție 1.3 : Dezvoltarea resurselor umane în educație și formare profesională, prin proiectul ,, Schema de susținere complementară a mobilității europene a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar beneficiare ale Programului de Învățare pe Tot Parcursul Vieții ( LifeLong Learning)”.

Cursul s-a numit ,,Let’s teach by paying” și  a fost organizat de COMBINING LEARNING ACTING AND PLAYING, din Madrid, Spania, iar locația aleasă pentru desfășurarea cursului a fost Ely, Marea Britanie. Această activitate a avut ca scop principal consolidarea încrederii și a talentului pedagogic și a oferit șansa diversificării metodelor de dinamizare a orelor de curs prin utilizarea jocurilor, a dramei, a cântecelor și a multor alte tehnici care derivă din acestea. Baza principal a cursului a fost identificarea unor căi prin care elevii să fie motivați să participle creative și active la ore. Cursul s-a adresat cadrelor didactice din ciclurile preprimar și primar. Participanții au fost profesori din 5 țări: 1 profesor din Grecia, 4 profesori din Spania, 1 din Lituania, 3 din Turcia si 7 din România.

Activitățile de formare din cadrul cursului din Ely s-au desfășurat pe parcursul a 12 zile, au acoperit 60 de ore și  au constat activități de grup organizate sub forma orelor de curs și au constat în dramatizări (povești, scene din viața reală), mimă, jocuri ( de atenție, de cunoaștere a membrilor grupului, de însușire de noi termeni sau de consolidare, de dinamizare a unui moment al lecției), susținerea unei prezentări cu temă la alegere, crearea de filme folosind programul Windows Movie Maker, tehnici diverse de expunere a poveștilor, teatru cu recuzită improvizată, vizită într-o școală pimară din Ely, activități culturale (vizite la Ely Museum, Cromwell's House, Stained glass Museum, excursie la Sandringham, prânzul servit în diferite restaurante din Ely, încercându-se o diversitate de mâncăruri cu specific englezesc, prânzul la Methodist Church cu vârstnici din Ely la care s-a insistat pe comunicarea cu localnicii, continuată cu o activitate de grup în piața din Ely, având același scop, de a interacționa cu localnicii.

            Cursul mi-a oferit șansa de a-mi îmbunătăți metodele de predare, de a-mi dezvolta capacitățile și competențele și are ca rezultat creșterea motivației elevilor și obținerea unor rezultate satisfăcătoare. Aceste cursuri facilitează schimbul de experiență, de practici, de atitudini, mentalitati, oferă oportunitatea unei integrări în contextul European.

Conținutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, AN și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conținutul informației va fi folosit.

 

           

 

 

 

Stagiul meu de formare in Letonia - Prof. Ana Maria Popescu

În luna mai a anului 2010 am beneficiat de o bursă de studiu Comenius cu durata de 7 zile in Letonia – Riga pe tema “European Diversity Education”. Comenius este prima componentă a Programului de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii care se adresează instituţiilor de învăţământ preuniversitar de stat şi privat şi tuturor membrilor comunităţii educaţionale care îşi desfăşoară activitatea în acest sector. Stagiul s-a desfasurat pe parcursul a 36 de ore, in perioada 2-8 Mai 2010 , avand 7 participanti din 4 tari diferite: Turcia, Italia, Grecia si Romania.

Activitatea de participare la curs a presupus o intensă pregătire, studierea bibliografiei indicate de organizatori, dezvoltarea competenţelor de utilizare a computerului, pregătirea unor materiale de prezentare a experienţei profesionale în domeniu dar si a scolii si regiunii unde locuiesc.

Pentru aceste şapte zile, în care am intrat în contact cu lumea, cultura şi civilizaţia Letoniei am simţit nevoia să mă documentez în primul rând, asupra geografiei şi asupra istoriei, pentru a mă familiariza cu locaţia, obiceiurile şi cultura lor, documentaţie obţinută de pe internet. Cât despre cursuri, am primit o bibliografie, şi programul cursului pe zile, cu specificarea locaţiilor pe care urma să le vizităm, pentru a fi studiate.

Pentru organizatori dar si pentru ceilalti participanti, am pregătit o prezentare a ţării noastre şi a oraşului Ploieşti, cu vederi din întreaga tară şi imagini ale unor edificii, muzee din oraş, pe care le-am oferit ca suveniruri celorlalţi participanţi la curs, alături de câteva obiecte populare (un vas de lut, oua pictate de paste, ciocolata romaneasca). De asemenea, una din cerintele cursului a fost sa aducem mancare specifica tarii de unde venim. Impreuna cu ceilalti doi colegi romani am pregatit cozonac romanesc, cornulete, branza, sunca, pe care le-am prezentat colegilor.

Astfel, am avut ocazia să fac o scurtă prezentare a ţării noastre, a obiceiurilor şi valorilor noastre, şi totodată, am încercat să promovez o imagine cât mai frumoasă a României. Programul de formare care s-a desfasurat pe perioada unei săptămâni a fost bine organizat, cu activităţi variate, alternative care ne-au permis să venim în contact cu istoria şi cultura Letoniei dar şi să atingem obiectivele pe care ni le-am propus când m-am hotărât să frecventez acest curs. Încă de la început cursul a beneficiat de prezenţa factorului interculturalitate datorită faptului că, cele şapte cadre didactice participante au reprezentat patru ţări diferite şi tot atâtea sisteme educaţionale diferite, dar care aveau şi câteva elemente comune.
Cursul a punctat aspecte legate de interculturalitate,impartasirea experientelor educative ale fiecarei tari participante la program: Italia, Turcia, Grecia, România şi Letonia; s-a bazat pe vizite de studiu la scoli de diferite specializari,tururi ale orasului vechi,turul Universităţii din Riga, vizitarea principalelor obiective culturale din Riga, demersuri lingvistice, prezentari ale principalelor obiective educative din scoli si universitate, a programelor lor aflate in derulare pana in prezent. A fost elaborat un workshop cu privire la implementarea de proiecte multiculturale. S-au folosit de fiecare data metode moderne pentru prezentari.
In ziua de miercuri, 5 mai, a fost organizat un program cultural susţinut de studenţi la facultatea de arte a Universităţii din Riga. Tot in acea zi am asistat la diferite evenimente culturale şi patriotice organizate cu prilejul sărbătoririi zilei independentei Letoniei.
Stagiul a reuşit să ma aducă în contact direct cu oamenii, cu o cultura si civilizaţie ce a suferit multe influenţe, păstrându-şi totuşi specificul şi identitatea, cu limba, cu istoria, obiceiurile şi cultura letone, cu peisaje superbe, cu diversitatea culturală şi lingvistică şi mi-a îmbogăţit cunoştinţele legate de educaţia interculturală şi capacitatea de comunicare şi interrelaţionare cu ceilalţi participanţi, lucru care ma va ajuta in plan personal si profesional si in relatia cu scoala, colectivul ei, comunitatea locala, în abordarea unor strategii de acceptare a diversităţilor culturale cu scopul de a oferi şanse egale tuturor copiilor.

Am dobândit o altă viziune pentru ca promovarea educaţiei europene prin interculturalitate nu trebuie redusă la un act de acceptare, ci trebuie ridicată la un nivel de respectare şi înţelegere, de colaborare şi promovare a valorilor naţionale în context european.

 

 

*  Experiente europene

  • Dna Raluca Stefania Radu, profesoara de limba engleza. a participat in perioada 04.07 2010 – 10.07.2010 la un stagiu de formare continua in cadrul Programul Sectorial Comenius - Mobilitati Individuale. Participarea la acest stagiu a fost posibila datorita celor doua surse de finantare: Comenius-LLP respectiv, FSE-POSDRU, acoperind cheltuielile de transport, achitarea costului cursului de formare cat si cheltuielile de subzistenta.

Stagiul, denumit „ Task  Based Learning (TBL)”, a fost organizat de International TEFL Certificate (ITC) din Praga, Republica Ceha . Activitatea de formare s-a desfasurat pe parcursul a 6 zile si a acoperit 30 de ore.
Continutul cursului a fost dezvoltarea profesionala a profesorilor de limba engeza. Acest lucru s-a realizat prin diferite activitati practice, motivante, discutii, schimburi de experienta cu ceilalti profesori participanti la curs, folosirea unor metode de invatare moderne, strategii si tehnici interactive, activitati in perechi, jocuri de rol. In mod deosebit s-a pus accent pe invatarea prin actiuni concrete, cu referire directa la experienta de viata a elevului.

.