Scoala Gimnaziala Botosesti-Paia
Botosesti-Paia, Dolj

Alte date

           ANALIZA P.E.S.T

       Politic

 

     La nivelul localităţii Botoşeşti-Paia instituţiile cu cea mai mare influenţă în realizarea politicilor educaţionale ale şcolii o au Primăria ca factor politic şi economic şi Consiliul local la care se adugă şi comunitatea locală 

 

         Economic 

      Localitatea Botoşeşti-Paia are o suprafaţă totală de 2934 ha compusă din 1864 ha de teren arabil, 635 ha ocupat cu fâneţe, pomi fructiferi şi vii

şi 435 ha teren neproductiv. Comuna are un nivel economic scăzut, ramura economică de bază este agricultura, resurse economice scăzute, posibilităţi materiale reduse, iar de aici posibilităţi minime de susţinere a politicilor educaţionale.

 

          Social 

        Populaţia localităţii este formată din 940 de locuitori pe categorii sociale:

                   - copii 0-7 ani = 40

                   - elevi  I-VIII  = 69

                   - pensionari = 500

                   - asistenţi sociali = 20

                   - salariati = 30

                   - intreprinzatori = 10

                   - şomeri = 26

                   - lucrători în agricultură = 265

        Structura socială a comunităţii este reprezentată de o categorie şi cea mai numeroasă a pensionarilor agricultori, un număr mic de tineri şomeri şi o categorie mai puţin numeroasă de lucrători activi.

 

          Tehnologic 

       În zonă există Televiziune prin cablu la care se recepţionează un număr mare de programe, recepţionate de circa 200 de receptoare şi un număr de peste 60 persoane cu calculator.

 

           Ecologic 

       Activitatea desfăşurată în şcoală nu afectează mediul. 

 

 

            ANALIZA S.W.O.T. 

 

          Puncte tari 

         - existenţa unui local de şcoală modern ce oferă condiţii optime desfăşurării procesului de învăţământ;

         - mărimea suprafeţei curţii şcolii;

       - sursa de apă proprie, apă curentă în şcoală şi la grupul sanitar;

       - personal didactic calificat;

       - existenţa unor elevi motivaţi pentru învăţătură;

       - distanţe mici între locuinţele elevilor şi localul de şcoală;

       - existenţa bibliotecii şcolare cu un număr mare de volume (3 600);

       - directorul şcolii a beneficiat de pregătire managerială;

       - inexistenţa conflictelor inter-etnice; 

             Puncte slabe 

          - efective de elevi scăzute;

        - desfăşurarea procesului de predare în simultan la ambele cicluri de învăţământ;

        - fluctuaţia cadrelor didactice;

        - existenţa unui număr mare de cadre didactice navetiste;

        - lipsa laboratoarelor specializate;

        - lipsa unei săli de sport dotate corespunzător;

        - inapetenta pentru invatatura a unor elevi;

        - existenţa veiturilor mici ale membrilor comunităţii;

        - lipsa de implicare a majorităţii părinţilor şi a unor reprezentanţi ai comunităţii locale în activităţile şcolare;

        - scăderea interesului populaţiei comunităţii pentru valori culturale;

           

 

                Oportunităţi 

          - deschiderea primăriei, a consililui către şcoală;

        - autonomia financiara - descentralizarea în învăţământ;

        - existenţa Programului pentru Învăţământul Rural;

        - programe de formare continuă - Comenius I şi II, Socrates, parteneriate;

        - învăţământul este prioritate naţională;

                  Ameninţări 

           - căi de acces spre şi dinspre oraş impracticabile mai ales iarna;

        - starea materială precară a membrilor comunităţii;

        - starea financiară precară pentru tinerii absolvenţi care intră în rândul cadrelor didactice;

        - diminuarea sporului de rural;

        - inexistenţa activităţii cultural - educative la nivel de comunitate;