Scoala Gimnaziala Nr.14 "Ion tuculescu" Craiova
Craiova, Dolj

Alte date

Oferta şcolii de cursuri opţionale
-informatică-"Prietenul meu, calculatorul";
-limbi străine: engleză, franceză, spaniolă, etc;
-gimnastică aerobică;
-teatru-"În lumea poveştilor";
-matematică-"Matematică distractivă"-performanţă
-Educaţie pentru sănătate
-Consiliere şi orientare-educaţie rutieră
-dansuri populare;
-judo, tenis de masă, lupte,etc.

PROGRAMUL GRANTURI PENTRU EDUCATIE
"INCURSIUNI IN LUMEA FANTEZIEI"


Obiectiv general

Imbunatatirea calitatii procesului didactic prin intermediul activitatilor extracurriculare desfasurate în parteneriat scoala – comunitate, vizand dobandirea de catre elevi de competente si abilitati.

Site-ul proiectului: Incursiuni in lumea fanteziei
http://tests.eubiz.ro/fane/granturi
Echipa de proiect

Prof. SCARLAT TOMA TITU, director
Instit. CALIN DAIANA, coordonator proiect
Instit. TASCU MINODORA, responsabil activitati
VADUVA FLORIN, reprezentantul parintilor
MITRU NICULINA, contabil


Grupul tinta

Elevi din clasele I – VIII ai Scolii Nr. 14 ,,Ion Tuculescu” Craiova (118):
- membrii trupei de dans "Elf";
- membrii cercului de teatru ,,Masca”;
- membrii cercului de desen;
- elevii claselor a IV-a A si a IV-a B;
- membrii cercului de stiinte ,,Prietenii naturii”;
- membrii cercului de literatura;
- membrii cercului de informatica.


Activitati

La început de drum (S1, S2)
Responsabil: Instit. CALIN DAIANA
Din pixel în pixel prin lumea virtuala (S3, S4)
Responsabil: Prof. GOLUMBEANU ANAMARIA
În pasi de dans (S5 – S9)
Responsabil: Prof. VATAVU FANEL
Teatru mic, actori mari (S10 - S13)
Responsabil: Instit. MURTAZA LAURA
Cuvantul scris (S14, S15, S19)
Responsabil: Prof. DRAGULIN DELIA
Un penel si un sevalet (S16 – S18)
Responsabil: Înv. SOCOTEANU FLORICA
Fascinanta lume preistorica (S20, S21)
Responsabil:Prof. DIMIANU GRATIELA
Pe firul timpului (S22 – S24)
Responsabil: Instit. TASCU MINODORA
Scoala – o sansa pentru fiecare (S25)
Responsabil: Înv. CALIN ION
Cu ochii spre viitor (S26)
Responsabil: Instit. CALIN DAIANA
Parteneri
- Palatul Copiilor Craiova
- Muzeul Olteniei – sectiile Stiintele Naturii si Etnografie


Comenius

"TRENUL FANTASTIC AL PACII CARE CALATORESTE IN TIMP SI STATIONEAZA IN DIFERITE CIVILIZATII"
Acesta este titlul unui proiect de parteneriat educational in care suntem implicati ca parteneri si pentru care am avut bucuria de a primi aprobarea Agentiei Nationale pentru Proiecte Comunitare.

Institutia coordonatoare este scoala primara "Cumhuriyet Ilkögretim Okulu" din Besni-Adiyaman Turcia si alaturi de ea ca parteneri sunt: Scoala nr. 14 „Ion Tuculescu” din Craiova, Romania, Szkola Podstawowa nr 15 im. Stefana Zeromskiego din Sosnowiec, Polonia, LEITH WALK PRIMARY SCHOOL din EDINBURGH , Scotia, Marea Britanie, Scoala din ALEXANDROUPOLI, Grecia si C.P. Luis Cernuda din SEVILLA, Spania.

In proiect sunt implicati elevi cu varste cuprinse intre 6 si 14 ani si cadre didactice care si-au propus sa invete sa traiasca in spiritul pacii si al tolerantei, fara sa se gandeasca la diferentele sociale, in cadrul clasei, al scolii, al comunitatii si al diferitelor culturi ale lumii.

Asadar, avem un tren al pacii care calatoreste in diferite culturi pentru ca cei implicati sa se poata cunoaste intre ei, sa-si impartaseasca ideile, sa munceasca impreuna in pace si sa le arate celorlalti ca putem face multe lucruri atunci cand cooperam. Desi scoala noastra nu este una prea mare si nici fondurile alocate nu au fost pe masura asteptarilor, am luat lucrurile ca pe o provocare si ca pe un avantaj de a ne putea face remarcati prin eforturi proprii.

Inca de la inceputul anului scolar, atunci cand am aflat ca proiectul a fost aprobat, ne-am mobilizat echipa de lucru, am stabilit o intalnire si am initiat promovarea proiectului la nivel de scoala, deoarece cel mai important lucru, la inceput de drum, ni s-a parut a fi implicarea elevilor si parintilor in derularea activitatilor. Aceasta cooperare dintre profesori , elevi si parinti putem spune ca a fost si este in continuare sufletul proiectului. La fiecare pas ne adunam si decidem urmatoarele etape pe care trebuie sa le parcurgem. Fiecarea activitate propusa si realizata cu elevii (pliante si chestionare despre pace, masti si palarii, calendare, traditii si obiceiuri ale statelor partenere etc) le-a sporit si mai mult interesul si increderea pentru acest proiect si pentru derularea lui si in urmatorii doi ani.

In ciuda existentei unor fonduri minimale si a unui echipament tehnologic adecvat am depasit multe dificultati si am realizat multe lucruri, pana acum, reusind ca la prima intalnire de proiect, desfasurata in luna decembrie, in Grecia sa ne facem remarcati si sa ne atragem simpatia colegilor nostri prin calitatea produselor realizate. Aceasta a crescut si mai mult increderea elevilor ca pot face fata cu succes solicitarilor activitatilor urmatoare care au fost grupate pe CD-uri si brosuri, apoi publicate pe un WEB-site, atat in limba materna cat si in limba engleza - limba de comunicare intre parteneri.

La sfarsitul proiectului vom putea sa aratam ca intr-adevar oamenii au nevoie sa traiasca in pace si pot sa faca acest lucru cunoscand si acceptand diferitele culturi ale Lumii. ( obiceiuri de a se imbraca, de a manca, muzica si dansuri populare regionale, cum sa-ti faci prieteni, etc).

Este o experienta noua pentru noi care ne aflam in primul an al desfasurarii unui astfel de proiect in scoala, o experienta uneori extenuanta, insa de cele mai multe ori foarte placuta.