Scoala Gimnaziala Nr.1 Turluianu
Turluianu, Bacau

Conducerea

INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI BACĂU
ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 TURLUIANU
COMUNA BEREŞTI-TAZLĂU JUDEŢUL BACĂU
TEL/FAX 0234/353366
Regulament de Ordine Interioară
CAPITOLUL I
DISPOZIŢII GENERALE
Art. 1. Regulamentul de ordine interioară cuprinde norme privind organizarea şi funcţionarea Şcolii în conformitate cu Legea educaţiei naţionale nr. 1 /2011, Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învaţamânt preuniversitar aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naționale nr. 5115/2014, precum şi ale Legii nr.272/2004, privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului.
Art. 2. Respectarea regulamentului este obligatorie pentru toate cadrele didactice, personalul didactic auxiliar, personalul nedidactic, elevi şi părinţi/reprezentanţi legali ai acestora.
Art. 3. Regulamentul de ordine interioară este dezbătut în consiliul profesoral şi supus spre aprobare consiliului de administraţie.
Art. 4. Regulamentul de ordine interioară reglementează: programul cursurilor zilnice, programul serviciului pe şcoala, modul de organizare şi funcţionare al spatiului interior şi al căilor de acces, organizarea şi funcţionarea comisiilor pe probleme, organizarea şi desfăşurarea activităţilor extraşcolare, comportamentul şi ţinuta elevilor şi întregului personal al şcolii.
CAPITOLUL II
PROGRAMUL DE FUNCŢIONARE AL ŞCOLII
Art. 5. Programul cursurilor zilnice pentru elevi se desfăşoară în intervalul 8.20 – 18.50, în funcţie de forma şi tipul de învăţământ :
Activitatea didactica:
 Şcoala Gimnaziala Nr.1 Turluianu:
-învăţământ preşcolar 8,15 -12,25;
-învăţământ primar 8,15 - 12,25;
-învăţământ gimnazial +cls a IV-a 12.30 – 18,50.
Cursurile se desfasoara cu pauze de 5 min.si o pauza mare de 10 min.
 Şcoala Primară Nr.2 Turluianu
-Învăţământ preşcolar: 8,00-11,50
-Învăţământ primar:-se lucrează în două schimburi astfel:
1. clasa a ll-a +cls.lll-a 8,00-12,50;
2. cls. pregătitoare +cls a I-a 12,00- 15,50
3. cls.IV 12,00-15,50
Cursurile se desfasoara cu pauze de 10 min.
Ingrijitori:
1. Prisecaru Liliana 7,00-10,00+15,00-20,00;
2. Prisecaru Liliana 10,00-14,00;
3. Moraru Iosif –muncitor întreţinere -fochist
Iarna 5,00- 16,00 Primăvara+toamna 7,00 – 15,00
Vara 8,00 – 13,00 programul de lucru va fi adaptat şi în functie de conditiile meteo (temperaturi prea scăzute sau ridicate);
4. Ţîngăială Sorin–muncitor întreţinere -fochist
Iarna 5,00- 16,00 Primăvara+toamna 7,00 – 15,00
Vara 8,00 – 10,00 +15,00-18,00 programul de lucru va fi adaptat şi în functie de conditiile meteo (temperaturi prea scăzute sau ridicate) şi de necesităţile şcolii;
Art. 6. Programul directorului cu publicul se desfăşoară după următoarea structura: 8.30 – 12.30 în zilele în care nu are ore.
Art. 7. Programul cadrelor didactice se desfăşoară în intervalul
8. 15 - 19.00 în funcţie de orar şi excepţional mai târziu, în cazul unor activităţi extraşcolare, şedinţe cu părinţii şi consilii profesorale.
Art. 8. Programul compartimentului secretariat se desfăşoară în intervalul –8-16 la Şcoala Gimnazială Bereşti-Tazlău.
 Art. 9. Programul compartimentului administrativ se desfăşoară în intervalul menţionat mai sus, cu posibilitatea modificării în funcţie de nevoile şcolii.
Art. 10. Programul bibliotecii şcolii se desfăşoară în intervalul 9.00 – 14.00 (luni şi joi).
Art.11.Programul serviciului contabilitate se desfăşoară în intervalul -8-16 la Şcoala Gimnazială Bereşti -Tazlău
CAPITOLUL III
SECURITATEA INSTITUŢIEI ŞI SERVICIUL PE ŞCOALĂ‚
Art. 11. Securitatea Şcolii este asigurată de către elevii de serviciu pe şcoală împreună cu învăţătorii/ profesorii de serviciu, în intervalul 8.10 – 18.50, conform graficului ;
Art. 12. Accesul în şcoală al elevilor, întregului personal al şcolii, părinţilor şi al altor persoane, se face prin 2 intrări, intrarea principală şi intrarea elevilor, aflate sub supravegherea elevilor de serviciu şi a profesorilor de serviciu pe şcoală.
Art. 13. Elevii, părinţii şi alte persoane care intră în şcoală după ora 8.10 sunt consemnate în caietul elevului de serviciu, pe baza carnetului de elev, buletinului sau legitimaţiei.
Art. 14. La începutul programului, în pauze şi la sfârşitul programului, circulaţia elevilor se va face doar pe intrarea elevilor.
Art. 15. Persoanele străine au acces limitat în şcoala, fiind obligate să aştepte la intrare unde se află elevii de serviciu.
Art. 16. Serviciul pe şcoală are caracter obligatoriu pentru toate cadrele didactice şi pentru elevii claselor a VII-a și a Vlll-a care sunt desemnaţi de către diriginţi să îndeplinească aceasta responsabilitate ;
Art. 17. Serviciul pe şcoală al elevilor va fi asigurat zilnic de un număr de 2 elevi.
Art. 18. Supravegherea elevilor pe timpul pauzelor va fi asigurată de către profesorul de serviciu , conform graficului de serviciu zilnic pe şcoală;
Art. 19. Securitatea zilnică a cataloagelor va fi asigurată prin colaborarea directorului şcolii cu cadrele didactice :
Art. 20. Securitatea cataloagelor în timpul cursurilor este asigurată de profesorii de serviciu în funcţie de orarul zilnic şi graficul profesorilor de serviciu ;
Art. 21. Supravegherea circulaţiei elevilor pe hol va fi asigurată de profesorii de serviciu conform graficului profesorilor de serviciu pe şcoală ;
Art. 22. Atribuţiile elevilor de serviciu pe şcoală sunt cuprinse în Anexa nr. 1 a prezentului regulament;
Art. 23. Alte atribuţii ale profesorului/învăţătorului de serviciu sunt detaliate în Anexa nr. 2 a prezentului regulament;
Art. 24. Neefectuarea serviciului pe şcoală sau nerespectarea atribuţiilor prevăzute în Anexele 1, 2 atrage după sine o serie de sancţiuni.
Art. 25. Sancţiunile aplicate cadrelor didactice, personalului didactic auxiliar şi personalului nedidactic implicat în asigurarea securităţii şcolii, care nu efectuează sau nu respectă atribuţiile privind serviciul pe şcoală, prevăzute în anexe, sunt:
 Atenţionare verbală;
 Atenţionare scrisă;
 Punerea în discuţie în cadrul Comisiei de cercetare disciplinară ;
 Diminuarea calificativului anual.
Art. 26. Sancţiunile aplicate elevilor care nu efectuează sau nu îndeplinesc atribuţiile privind serviciul pe şcoală sunt:
 Mustrare verbală;
 Mustrare în fata părintelui (tutorelui legal);
 Mustrare scrisă însoţită de scăderea notei la purtare.
CAPITOLUL IV
COMPORTAMENTUL şi VESTIMENTAŢIA ELEVILOR
Art. 27. Elevii sunt obligaţi să aibă un comportament civilizat şi o ţinută decenta în spaţiul şcolii.
Art. 28. La intrarea şi ieşirea din şcoală, elevii trebuie să respecte următoarele reguli:
 să evite aglomerarea la intrarea sau ieşirea pe uşa şcolii;
 să se deplaseze în ordine şi fără să alerge;
 să acorde prioritate colegilor din clasele mai mici;
 să acorde prioritate cadrelor didactice şi tuturor persoanelor mai în vârsta;
 să nu blocheze uşile şi căile de acces ;
 să nu se împingă sau să-şi pună piedici;
Art. 29. În incinta şcolii elevii trebuie să respecte următoarele reguli:
 să păstreze curăţenia pe holuri, în clase, scări şi alte spaţii ale şcolii;
 să se deplaseze în ordine şi fără să alerge pe holuri şi pe casa scărilor;
 să nu se împingă sau să-şi pună piedici în clase, pe hol şi în alte spaţii ale şcolii;
 să respecte regulamentul specific laboratoarelor;
 să acorde prioritate colegilor mai mici în spaţiul uşilor interioare, pe scări şi pe hol ;
 să acorde prioritate cadrelor didactice în spaţiul uşilor interioare, pe scări şi pe holuri ;
 să nu alerge prin clase ;
 să nu se urce pe bănci ;
 să nu se urce pe pervazul ferestrei sau să se aplece în afară ;
 să nu umble la instalaţia electrică/termică ;
 să manifeste respect faţă de cadrele didactice şi faţă de întregul personal al şcolii ;
 să manifeste respect fată de părinţi şi alte persoane care au acces în spaţiul şcolii ;
 să manifeste respect faţă de ceilalţi colegi;
 să nu manifeste atitudini şi gesturi necuviincioase precum: injurii, scuipat, semne obscene, cuvinte jignitoare, etc.
 să nu manifeste atitudini violente şi comportament agresiv ;
 să nu deterioreze bunurile şcolii ;
 să foloseasca în mod civilizat toaletele ;
 băieţii să nu intre în toaleta fetelor, iar fetele să nu intre în toaleta băieţilor;
 să nu folosească telefoanele mobile în timpul orelor;
Art. 30. În privinţa introducerii de către elevi a anumitor obiecte în şcoală, prezentul regulament precizează:
 Este interzisă introducerea băuturilor alcoolice/droguri în şcoală;
 Este interzisă introducerea ţigărilor, chibritelor şi brichetelor în şcoală;
 Este interzis fumatul în şcoală;
 Este interzisă introducerea cuţitelor şi altor obiecte contondente ;
 Este interzisă introducerea în şcoală a materialelor pornografice;
 Este interzisă introducerea în şcoală a miniplayer-elor şi căştilor pentru ascultat muzica;
 Se interzice introducerea în şcoală a telefoanelor mobile ;
 Este interzisă reclama şi comercializarea în şcoală a oricăror produse, fiind exceptate cele de uz didactic;
 Se interzice introducerea şi folosirea în şcoală a spray-urilor paralizante sau cu alte efecte;
 Este interzisă introducerea în şcoală a unor sume mari de bani şi obiecte de valoare ;
 Este interzisă introducerea în şcoală a obiectelor şi substantelor inflamabile, a petardelor,
pocnitorilor şi altor obiecte pirotehnice;
Art. 31. Elevii sunt obligaţi să poarte la şcoală o ţinută decentă, sau uniformă, dacă de comun acord se adoptă o uniformă a şcolii.
Art.32. Se interzice elevilor purtarea unei ţinute indecente la şcoală, precum : pantaloni decupaţi, pantaloni scurţi, rochii şi fuste scurte, bluze scurte, decoltate sau decupate, tricouri sau maiouri indecente;
Art. 33. Se interzice elevilor purtarea părului excesiv de lung pentru băieţi, a părului vopsit ori modelat anormal (gel, ţepi, etc.);
Art. 33. Este interzisă purtarea cerceilor de către băieţi ori a cerceilor excesiv de mari de către fete;
Art. 35. Se interzice purtarea la şcoală a podoabelor scumpe sau excesiv de mari, precum: lanţuri, mărgele, brăţări metalice, inele;
Art. 36. Se interzice purtarea de către elevi a tatuajelor de orice fel.
Art. 37. Nerespectarea regulilor privind comportamentul elevilor în şcoală, cât şi a celor legate de vestimentatie, atrage dupa sine următoarele sancţiuni, prevăzute în Regulamentul de organizare şi functionare a unităţilor de învatamânt preuniversitar, aplicate în funcţie de gravitatea faptei şi de numărul abaterilor:
 Observaţia individuală aplicată de diriginte, învăţător sau profesor;
 Mustrare în faţa clasei aplicată de diriginte sau învăţător;
 Mustrare în prezenţa părintelui aplicată de diriginte sau învăţător;
 Mustrare în faţa consiliului clasei;
 Mustrare scrisă înmânata părinţilor/tutorilor legali, personal, sub semnătură, însoţită de scăderea notei la purtare;
Art. 38. (1) Deteriorarea bunurilor şcolii de către elevi atrage după sine obligativitatea reparării bunurilor distruse sau înlocuirea imediată a acestora, sau dupa caz, suportarea tuturor cheltuielilor pentru înlocuirea bunurilor deteriorate (contravaloare bunuri, transport, manopera, etc.).
(2) În caz că vinovatul nu se cunoaşte, răspunderea materială devine colectivă, revenind întregii clase.
(3) Pentru distrugerea sau deteriorarea manualelor primite gratuit, elevii înlocuiesc manualul deteriorat cu un exemplar nou sau achita contravaloarea acestuia.
(4) În cazul spargerii sau deteriorarii geamurilor termopan, elevii sunt obligaţi să repare sau să înlocuiască în aceeaşi zi sticla, sau după caz, să suporte toate cheltuielile privind contravaloarea bunului deteriorat sau stricat, transportul şi manopera.
CAPITOLUL V
PERSONALUL DIDACTIC, DIDACTIC AUXILIAR si NEDIDACTIC
Cadrele didactice
Art. 39. Toate cadrele didactice trebuie să fie prezente la şcoală cu cca. 10-15 min. înainte de începutul programului, conform orarului zilnic.
Art. 40. Profesorul sau învăţătorul de serviciu în schimbul de dimineaţă trebuie să se prezinte la şcoală la ora 8.15 iar cel din schimbul de dupa amiază, la 12.15.
Art. 41. Profesorul sau învăţătorul de serviciu pe şcoală este obligat să ducă la îndeplinire atribuţiile prezentate în Anexa nr. 2.
Art. 42. Cadrele didactice trebuie să respecte programul de lucru stabilit prin orarul şcolii, astfel încât intrarea şi ieşirea de la ore să se facă imediat dupa ce s-a sunat, utilizându-se integral şi eficient cele 45 / 50 minute ale lecţiei.
Art. 43. Cadrele didactice sunt obligate să nu absenteze nemotivat nici să părăsească orele de curs fără aprobarea conducerii şcolii şi să anunţe urgent conducerea şcolii în cazul apariţiei unor situaţii neprevăzute care impun absenţa de la şcoală.
Art. 44. Cadrele didactice trebuie să aibă o ţinută şi o comportare ireproşabilă în relaţiile cu colegii, întreg personalul şcolii, elevii şi părinţii acestora.
Art. 45. Le este interzis cadrelor didactice să aplice pedepse corporale elevilor ori să agreseze verbal sau fizic elevii sau alte persoane din şcoală.
Art. 46. Cadrele didactice sunt obligate să consemneze zilnic în condica de prezenţă tema lecţiilor conform planificarii şi orarului.
Art. 47. Participarea la şedintele consiliului profesoral este obligatorie pentru toate cadrele didactice, absenţa nemotivata de la mai mult de doua şedinţe ale consiliului profesoral se consideră abatere disciplinară şi se sanctionează cu diminuarea calificativului