ȘCOALA PROFESIONALĂ REVIGA
Reviga, Ialomita

Informaţii utile

 

PLAN DE ACTIUNE AL SCOLII 2021-2025

 

Partea I. Contextul

 

I.1. Introducere

 

I.2. Profilul scolii

 

I.3. Analiza rezultatelor şi evoluţiilor din anul şcolar trecut

 

I.4. Priorităţi la nivel naţional

 

I.5. Priorităţi şi obiective la nivel regional şi local

 

Partea a II-a – Analiza nevoilor

 

II.1. Analiza mediului extern (tip PESTE)

 

II.2. Analiza mediului intern

 

II.2.1. Analiza cantitativa

 

II.2.2. Analiza calitativa

 

II.2.3. Informarea, consilierea şi orientarea elevilor

 

II.2.4. Parteneriate si colaborari

 

II.2.5. Analiza mediului intern –tip SWOT

 

II.2.6. Rezumatul aspectelor principale care necesită dezvoltare (priorităţi şi obiective generale)

 

Partea a III-a –Tinte strategice

 

III.1. Misiunea si viziunea scolii

 

III.2. Nota de fundamentare

 

III.3. Obiectivele specifice şi ţintele şcolii

 

Partea a IV-a –Monitorizare şi evaluare

 

IV.1. Organizarea activităţilor de monitorizare, evaluare şi actualizare a planului

Planul de acţiune şcolară constituie un instrument necesar şi vital în sensul adaptării la schimbările din societate, precum şi în sensul compatibilizării cu şcolile similare naţionale şi internaționale, continuând în mod firesc Planul de acţiune al Şcolii 2017 – 2021. Strategia educației și formării profesionale din România pentru perioada 2020-2027 propune o abordare coerentă a formării profesionale inițiale și a formării profesionale continue, care să conducă la dezvoltarea unui sistem de formare profesională accesibil, atractiv, competitiv și relevant pentru cerințele pieței muncii.

Amplasare

 

Școala Profesionala Reviga, se afla in mediul de rezidenta rural, in comuna Reviga, Judetul Ialomita, cu sediul in satul Rovine si cu subunitati in comuna, Reviga.

Comuna Reviga se afla asezata in zona central –nordica a Judetului Ialomita, la 50 de km fata de Orasul Urziceni si la 45 km fata de resedinta de Judet Slobozia. Mosia Comunei Reviga, este parte componenta a Campiei Baraganului, sectorul Baraganului Central(Calmatuiului), aflat intre raurile Calmatui si Ialomita, sector care este impartit in doua subzone de catre Valea Reviga-Fundata, Baraganul Padinei la Vest si Baraganul Insurateilor la Est.

  1. ANALIZA SWOT

 

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

Predarea si învățarea

  • 80% dintre cadrele didactice aplică metode moderne de predare-învăţare bazate pe învăţarea centrată pe elev (sursa asistenţe/interasistențe ore, cursuri de formare în cascadă)
  • Singura scoala tip professional din zona
  • Oferta educationala bogata si variata
  • Colectivul didactic cu experienta si rezultate bune in pregatirea profesionala dispus pentru asumarea noului , schimbarii si reformei
  • Personal didactic calificat in proportie de 96,29%
  • 20% dintre profesori utilizează încă metode tradiţionale de evaluare (sursa asistenţa ore)
  • Lipsa cadrelor didactice calificate – la toate disciplinele
  • Resurse financiare reduse pentru a oferii recompense materiale atractive cadrelor didactice de valoare , promotori ai reformei ai invatarii centrate pe elev
  • Existenta unui grup de cadre didactice care nu au abilitati in utilizarea calculatoarelor
  • Lipsa pregatirii cadrelor didactice in utilizarea tehnologiei informatiei
 

Materiale şi resurse didactice

  • În şcoală sunt 45 de calculatoare (care sunt folosite de elevi, cadre didactice, personal didactic auxiliar).
  • Există 1 table interactive, 4 videoproiectoare
  • Calculatoarele, sunt legate în reţea şi conectate la reţeaua Internet.
  • Corpul A este dotat cu rețea de internet atât cu fir cât și fără fir în toate spațiile.
  • Sunt distribuite 47 tabletepentru elevii care nu dispun de dispozitive necesare învățământului online.
  • Modernizarea bazei materiale cu finantare PHARE, programe PIR(2), Guvernul Romaniei (utilitati, RK)
  • Biblioteca şcolii are un fond de carte de consistent
  • Lipsa calculatoarelor/laptopurilor în fiecare sală de clasă necesare desfășurării orelor de curs.
  • Uzura fizica si morala a bazei didactico-materiala la fizica , chimie , biologie , geografie , istorie

 

 

Rezultatele elevilor

  • Medii peste 7 - 81,01 % (sursa: statistici anuale).
  • Procent de promovabilitate de 100% la examenele de certificare a calificării profesionale de nivel III.
  • Colective de elevi cu nivel de aspiratie ridicat si cu motivatie pentru invatare
  • Motivatia favorabila a majoritatii parintilor(intelegerea adecvata a rolului scolii in dezvoltarea personalitati copiilor in progresul acestora)
    • 18,98 % dintre elevi au medii cuprinse între 5 si 7.
    • 1,89 % procentul de repetenţie.
    • Elevi dezinteresaţi, cu multe absenţe.
    • Situatii de abandon la profesionala
    • Nivel de pregatire scazut al elevilor                        de profesionala
 

Promovarea imaginii școlii

  • Organizarea Zilei porților deschise, vizite la școlile gimnaziale pentru elevii clasei a VIII-a (sursa: afişe, pliante, fotografii)
  • Participare la Targul ofertelor educaționale
  • Promovarea activităților desfășurate de elevii școlii
  • lipsa panourilor de afișaj pentru produsele activităților elevilor
    • Nectualizarea site-ului școlii
 

Consilierea și orientarea

  • Există la nivelul şcolii o echipă de cadre didactice care se ocupă de consilierea şi orientarea elevilor;
  • Acord de parteneriat pentru informare şi consiliere privind cariera; agenţii economici la care se desfăşoară instruirea practică; (sursa: parteneriate)
  • Informarea periodică a elevilor din anii terminali despre oferta locurilor de muncă de pe piaţa muncii (sursa: afişe, pliante, fotografii)
  • Vizite la agenţii economici pentru identificarea locurilor de muncă conforme cu aspiraţiile şi posibilităţile elevilor(sursa: procese verbale încheiate în timpul vizitelor)
  • Întâlniri cu oamenii de afaceri pentru împărtăşirea experienţei personale
    • Nu toţi agenţii economici răspund solicitărilor noastre
    • Un procent destul de mare de elevi nu dovedesc interes privind viitoarea carieră
    • Dezvoltarea economica este                slaba la nivelul localitatii
 

 

 

Calificări şi curriculum

Pentru anul 2021/2022 am realizat următoarele clase:

Clasa a IX-a:

Învățământ profesional - 1 clasă

Profesoriii catedrei tehnologice elaborează anual CDL-ul în colaborare cu partenerii sociali şi după consultarea tuturor factorilor interesaţi (sursa: procese verbale, minute ale întâlnirilor, programe)

 

Un număr mare de cereri de transfer din școală la alte unități de învățământ, sau între diferite profiluri ale școlii, ale unor elevi care motivează acest lucru prin incapacitatea de a obține rezultate pozitive la clasele la care au fost admiși prin distribuirea computerizată.

 

  • Scoala nu este autorizata pentru a participa la formarea adultilor
  • CDS-urile sunt cele recomandate de MEN si doar un singur rand pe clasa
  • Scoala nu este implicata in derularea unor granturi pentru parteneriatele de tip Erasmus + si Erasmus, Gruntvig, Leonardo.

       Parteneriat si colaborari

  • Semnarea acordurilor de parteneriat scoala-parinti-elevi
  • Sprijin activ al parintilor la ciclurile preprimar si primar
  • Disciplinele tehnice si practice sunt predate de ingineri cu vechime si experienta in domeniu de calificare agricol.
    • Existenta unei strategii de dezvoltare                                             comunitara
    • Colaborare buna cu Autoritatile Locale pe probleme administrative
    • Existenta unor parteneriate comunitare
    • Sprijin modest din partea agentilor economici
    • Nivelul educativ al parintilor elevilor     scazut
    • Indiferenta si lipsa sprijin material a unor parinti fata de scoala si elevi
    • Lipsa unor programe detaliate pentru consilierea parintilor si educatia adultilor
 

Oportunitati

Constrageri

  • Structura favorabila a populatiei de varsta tanara
  • Imbunatatirea, in ultimii 5 ani , a standardelor educationale a populatiei
  • Formarea competentelor in utilizarea TIC in procesul didactic
  • Descentralizarea invatamantului romanesc
  • Asigurarea calitatii in educatie
  • Posibilitatea participarii la proiecte POSDRU pe diferite domenii de activitate in urma carora se primesc dotari de specialitate.
    • venituri extrabugetare provenite din arenda;
    • diversificarea ofertei educaționale cu calificări atractive pentru elevi și cu corespondență pe piața muncii;
    • formarea continuă a cadrelor didactice şi directorilor de şcoală;
    • parteneriate sociale funcţionale cu: agenţi economici de profil ce solicită elevi pentru practică și/sau angajare, poliţia, sistemul de sănătate, ONG-uri, etc.
    • Bilant demografic general negativ
    • Scaderea populatiei scolare ca urmare a migratiei tineretului, in vest, la munca (Spania, Italia, Germania, etc.)
    • Existenta unor unitati economice pe raza localitati cu posibilitati minime si medii, de sprijinire a scolii
    • Comasarea claselor de invtamantul gimnazial datorita numarului redus de elevi
    • Resurse financiare insuficiente
    • Migrarea in strainatate a elevilor alaturi de parinti
    • Starea socio-economica precara a parintilor elevilor (aproximativ 85%)
      • Posibilitati slabe de absortie in teritoriul a fortei de munca a populatiei iesite de pe bancile scolii.
      • Refuzul parintilor de a-si inscrie copiii la ruta profesionala, pentru domeniul agricultura, cautand alte domenii
      • Educatia nu este privita de elevi ca mijloc de promovare sociala
        • viziunea asupra educaţiei ca serviciu social;
        • creşterea dezinteresului părinţilor pentru calitatea vieţii şi a muncii şcolare;
        • pătrunderea violenţei în şcoală ;
        • concurenţa făcută de celalte unităţi de învăţământ cu aceleași profiluri și specializări, ceea ce determina micșorarea planului de școlarizare.
        • analfabetismul funcțional (declinul practicării lecturii şi scrisului datorită utilizării doar a formelor vizuale şi orale de comunicare);