Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Dumitru Ciumăgeanu” Timișoara
Timisoara, Timis

Oferta educaţională

Centrul nostru oferă servicii de școlarizare și recuperare a copiilor cu:

- Deficiențe mentale severe, medii, ușoare

- Autism

- Sindrom Down

- ADHD

 Organizarea serviciilor:

   Școlarizare şi servicii specifice educaţiei speciale şi incluzive la urmatoarele nivele de şcolarizare:

 - grădiniță ( 3 - 8 ani cu posibilitatea prelungirii pană la varsta de 10 ani, potrivit evaluării psihopedagogice);

 - învaţămant primar ( 6 - 13 ani ), clasa pregătitoare ( 6 - 8 ani);

 - învăţămant gimnazial ( 11 - 18 ani );

 - şcolarizare la domiciliu pentru copiii/elevii greu deplasabili.

 Servicii de sprijin şi adaptare curricularăpentru copiii/elevii cu cerinţe educative speciale integraţi în licee teoretice, școli gimnaziale și licee integratoare și grădinițe:

 ♦ Grădinița cu Program Prelungit nr. 29

♦ Grădinița cu Program Prelungit nr. 3

 ♦ Colegiul Tehnic ”Dimitrie Leonida”

 ♦ Liceul de Arte Plastice

 ♦ Liceul Teoretic ”Bartok Bela”

 ♦ Liceul Teoretic ”Dositei Obradovici”

 ♦ Liceul de Transporturi Auto

 ♦ Liceul Teoretic Waldorf

 ♦ Școala Gimnazială nr. 2

 ♦ Școala Gimanzială nr. 6

 ♦ Școala Gimnazială nr. 12

 ♦ Școala Gimnazială nr. 13

 ♦ Școala Gimnazială nr. 15

 ♦ Școala Gimnazială nr. 18

 ♦ Școala Gimnazială nr. 27

 ♦ Școala Gimnazială nr. 30

 ♦ Școala Gimnazială ”Dimitrie Țichindeal”, Becicherecu Mic

 ♦ Şcoala Gimnazială  Comloșu Mare

 ♦ Centrul de zi ”Nu mă uita”, Jimbolia

 ♦ Centrul de zi pentru copii cu dizabilități Lenauheim

  

Terapii specificepentru toţi copiii/elevii integraţi atat în şcoala specială cât şi în şcolile de masă;

 Evaluare dosare pentru obţinerea certificatului de orientare şcolară prin Comisia Internă de Evaluare Complexă:

 Servicii de consiliere familială/parentală/de cuplu pentru familiile şi părinţii copiilor/elevilor aflaţi in evidenţele Centrului;

 Consiliere curriculară pentru cadrele didactice din şcolile de masă;

 Promovarea copilului/elevului cu  cerinţe educaţionale speciale şi a comunităţii incluzive

 Elevii îşi însuşesc elementele de bază: citit, scris, calcul aritmetic. La acestea se adaugă elemente de educaţie prin cultură, educaţie civică, educaţie pentru sănătate, educaţie rutieră, biologie, istorie, geografie, religie, desen, muzică, educaţie fizică, educaţie psihomotrică, autonomie personală, autonomie rezidenţială. Programa de învaţămant folosită este cea propusă de Ministerul Educaţiei Naţionale pentru învăţămantul special.

 Nivelul de dificultate al subiectelor propuse spre învăţare este adaptat posibilităţilor de învăţare ale copiilor. Astfel, sunt întocmite planuri de intervenţie personalizate, în care obiectivele educaţionale sunt armonizate cu obiectivele terapeutice întrucat, scopul nostru este acela de ajuta copilul să-şi valorifice potenţialul de dezvoltare şi adaptare şcolară.

 Obiectivele terapeutice generale incluse în planul de intervenţie personalizat sunt selectate în funcţie de dizabilităţile elevului şi pot cuprinde: terapia tulburărilor de învăţare, terapia tulburarilor de limbaj şi comunicare, terapie cognitivă, terapie socială, kinetoterapie, artterapie, terapie ocupaţională.

 Metodele folosite în procesul instructiv-educativ sunt: metode clasice de predare/învățare, metode specifice pedagogiei curative, TEACCH, PECS.

Procesul terapeutic-recuperator este individualizat, prin programe personalizate de terapii specifice: terapia tulburărilor de limbaj, terapia tulburărilor de învățare, kinetoterapie, psihodiagnoză, terapii complexe și de integrare.