Gradinita cu program prelungit Nr.2 Focsani
Focsani, Vrancea

Oferta educaţională

"SA NU LASI SA TREACA NICI O ZI FARA SA CITESTI,

FARA SA VISEZI SAU FARA SA AUZI CEVA FRUMOS"

(GOETHE)

 

VIZIUNEA:

Deriva din nevoile de educatie identificate la nivelul societatii si al comunitatii inca de la varsta prescolara , vizand urmatoarele aspecte:

- crearea unui climat de munca si invatare stimilativ si creati;

- garantarea pregatiriii pentru adaptarea la viata scolara si apoi la cea sociala.

 

MISIUNEA:

-asigurarea unui act educational de performanta care sa contribuie la formarea unei personalitati autonome si creative , la formarea unor copii sanatosi, creativi, eficient, activi, cooperanti, care o sa se adapoteze usor la regimul muncii scolare, la orice situatie in viata,

-acumularea de catre copii a tehnicilor de munca intelectuala si practica necesara instruirii si autoinstruirii pe durata intregii vieti,

-insusirea cunostintelor specifice, valorilor nationale si universale,

-educarea copiilor in spirituil respectarii drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului, al demnitatii umane si libertatilor fundamentale ale omului,

-asigurarea parintilor ca educatia se face intr-un mediu sigur, intr- o formare permanenta.

 

DIAGNOZA:

Infiintata in 1927, amplasata intr- o zona linistita a orasului, langa Liceul de Arte,avand:

-9 sali de clase amenajate cu mobilier atractiv si dotate audio- video ,

-Asociatia Educatoarelor,

-Peste  200 copii inscrisi,

- Implicarea copiilor in activitatile extrascolare, posibilitatea de a participa in tebere, excursii, spectacole, activitati de instruire.

Pe parcursul anilor  copiilor in gradinita, prescolariii au participat la diverse activitati, obtinand premii judetene, nationale, internationale.

 

STRUCTURA GRADINITEI:

Gradinita cu P.P. Nr. 2 Focsani este formata din 9 sali de clasa dupa cum urmeaza:

 

- 4 grupe mici;

- 1 grupa mijlocie;

- 3 grupe mari;

 

Activitati obligatorii:

A.D.P.- activitati de dezvoltare personala;

A.D.E.- activitati pe domenii experentiale- (domeniul limba si comunicare;domeniul stiinta, domeniul om si societate, domeniul esteticcreativ, domeniul psihomotric);

A.L.A.- activitati la alegere-(bibliteca, arta, constructii, stiinta, joc de rol, nisip si apa).

 

Activitati optionale: P.C., muzica, dans, limba engleza.

 

 

DENUMIREA GRUPELOR:

DIRECTOR- Prof. Isac Vasilica;

 

GRUPA  "URSULETII"          - PROF. CALOTA LOREDANA MARILENA, PROF. BIZNA TINA CLAUDIA,

GRUPA "FLORILOR"           - PROF. GHEORGHE MINODORA, PROF. OANA FLORENTINA,

GRUPA "FLUTURASII"        - PROF. BRATOSIN CRISTINA, PROF.FOTACHE NADIA,

GRUPA " IEPURASII " - PROF. DOBRE CARMEN, PROF. DAMIAN MONICA,

GRUPA "CIUPERCUTELOR" - PROF. GEORGESCU LIGIA, PROF. SOILICA PAULINA,

GRUPA "ALBINUTELE"       - PROF. CIOBOTARU ANAMARIA, PROF. BIRHALA MIOARA,

GRUPA "RATUSTELOR'' - PROF. DANAILA VALENTINA, PROF. CONSTANTINESCU CRISTINA.

RESURSE MATERIALE:

Gradinita este dotata cu : 9 sali de clasa amenajate cu mobilier si dotari audio- video, Asociatia Educatoarelor, 3 sali de mese, 2 grupuri sanitare, contabilitate, sala de dans, cabinet medical, sala ambulatorie, cancelarie, cabinet director.

 

PUNCTE SLABE:

Dotarea spatiului de joaca cu elemente de joaca pentru copii este  proiectul pe care doamna director Prof. Isac Vasilica va depune eforturi deosebite pentru a se materializa.

 

PUNCTE TARI:

Cadre  didactice calificate 100%,

Cadre didactice 98%  cu studii superioare,

Cadre didactice 98% cu grade didactice,

Personal didactic cu experienta,

Amplasarea  gradinitei intr-o zona linistita,

Compartimentarea cladirii,

Starea fizica a spatiilor prescolare si incadrarea in normele de igiena corespunzatoarea,

Baza materiala este buna cu perspective de innoire,

Desfasurarea mai multor proiecte educationale in unitate de factura nationala si internationala,

Actiuni organizatorice in scop educativ in echipa cu institutii importante,

Antrenarea copiilor in concursuri cu diferite ocazii- locale, judetene, intenationale,

Parteneriat cu Universitatea de Stiinte ale Pedagogiei Bucurestipentru efectuarea practicii pedagogice a studentilor in unitatea noastra,

Parteneriate cu: Gradinite, Scoli, Muzee, Politie, Jandarmerie, D.S.P.,  Directia de Asistenta Sociala, C.R.E.D.,

Parteneriate incheiate cu reviste ( Girafa- Rafa, Piticlic, Pipo),

Concursuri -Bimbo, Voinicel, Europrescolar, Smarty, Luminita.

 

Grădiniţa asigură:

- Un program educaţional ce respectă planul de învăţământ şi programa activităţilor instructiv-educative în vigoare;

- Un învăţământ modern care tine seama de ritmul fiecărui copil şi de nevoile sale afective şi de joc;

- Un învăţământ global, integrat şi creativ care are la baza interesul copiilor;

- Șanse egale pentru toţi copiii la instruire şi educaţie;

- Valorizarea potenţialului, disponibilităţilor şi aptitudinilor manifestate de copii;

- Respectarea ritmului propriu de înaintare în cunoaştere al fiecărui copil;

- Stimularea efortului propriu şi a motivaţiei pentru învăţare;

- Un sistem educaţional deschis spre modernizare, spre viitor;

- Strategii didactice activ-participative, bazate pe joc, care sa determine copilul să ia parte activ la propria sa formare;

- Utilizarea jocului ca activitate fundamentală a copilului, care îi formează deprinderi şi perceperi care prefigurează personalitatea în formare a acestuia;

- Jocul folosit ca mijloc de socializare, de cunoaştere a lumii, a mediului natural, social şi cultural, de comunicare, de relaţionare şi de prietenie;

- Activităţi dinamice atât în grupă cât şi în aer liber, interesante şi relaxante;

- Conţinuturi selectate după criterii ştiinţifice, adecvate nivelului de înţelegere şi tipului de învăţare specifică;

- Flexibilitatea şi creativitatea în proiectarea didactică, cu scopul de a face învăţarea individualizată, centrată pe copil;

- Utilizarea în cadrul activităţilor a materialelor didactice şi mijloacelor de învăţământ moderne;

- Resurse materiale suficiente cantitativ, accesibile, funcţionale, distractive care permit individualizarea instruirii, multe elemente de noutate, aparatură suficienta (calculator, video-proiector, radio-casetofon, cd-uri, casete, etc.);

- Organizarea unor proiecte tematice dorite de copii şi cu participarea părinţilor.