Palatul Copiilor Timisoara
Timisoara, Timis

Oferta educaţională

CERCUL DE MODELAJ

 

Cercul de modelaj se focalizează spre a oferi un bagaj de cunoștințe și deprinderi pe care copilul după asimilare să le utilizeze, combine și inoveze cu libertate totală de exprimare în care respectă totodată reguli de reprezentare fără a fi convențional. Unul din obiectivele acestei activități cultural-artistice este de a-l face pe elev să-și conștientizeze atuurile și să le exploateze într-un cadru adecvat dezvoltării personale. Prin modelaj copilul experimentează materialul și posibilitățile tehnice ale acestuia, care îi înlesnește percepția dominatoare asupra lumii înconjurătoare și îl ajută să conștientizeze că este participant activ la modificarea și construirea acesteia, determinandu-i formarea viziunii asupra realității exterioare. Interacțiunea cu materialul învață copiii că lutul ascultă și este supus voinței lor, și mai ales că în final devine produsul îndemânării și imaginației acestora - două coordonate esențiale în demersul artistic calitativ care este generator de satisfacții autentice imperios necesare dezvoltării unei înalte stime de sine.

 

pagina de net www.artsonia.com Cum modelăm argila

 

CERCUL DE FOTOCINECLUB

 

Oferta pentru disciplina film/fotovideo din cadrul Palatelor si Cluburilor Copiilor isi propune familiarizarea elevilor cu notiuni de estetica a imaginii fotografice, notiuni de arta fotografica si compozitie dar si notiuni tehnice din domeniul cunoasterii aparaturii specifice domeniului, obtinerii fotografiilor pe film si digitale, precum si prelucrarea computerizata a imaginii. Aceasta oferta este si o completare a programei specifice orelor de educatie plastica in care notiuni generale de limbaj plastic si estetica sunt asimilate de catre elevi in cadrul invatamantului formal. Se impune si o parcurgere a etapelor istorice de dezvoltare a fotografiei si a filmului astfel incat sa intelegem saltul extraordinar al tehnologiei din acest domeniu. Metodele folosite tin de stimularea creativitatii elevilor dar si de transmiterea si asimilarea cu usurinta a informatiei, fiind vorba de un domeniu care poate fi explorat atat tehnic cat si artistic: conversatia, explicatia, demonstratia, exercitiul, metode noi- brainstorming, metoda problematizarii, metoda sinectica etc. Evaluare elevilor se va face tinand cont de rezultatele obtinute si vor fi solicitati sa participe la concursurile de profil si expozitii organizate in cadrul cercului sau in afara lui. Pentru acest demers, structurarea programei se va face pe categorii de varsta sau nivele de pregatire anterioare astfel incat modalitatile de lucru in echipa sa poata fi realizate cu usurinta (categorii de varsta-primar, gimnazial si liceal sau -incepatori si avansati).

 

 

CERCUL DE PICTURĂ

 

Cercul de pictură de la Palatul Copiilor din Timişoara motivează copiii între vârstele 4 şi 18 ani să se exprime cu ajutorul culorii şi formei într-un mediu creativ plin de imaginaţie şi inovaţie într-un joc serios prin pictură care ajută copiii să îşi exprime visele zburând cu gândul  în lumea optimistă şi plină de bucurie proprie copilăriei.

 

 

CERCUL DE CREATIE CONFECTII /DESIGN TEXTIL

 

  • coasem gentute, obiecte decorative (breloc din fetru, papusi din fetru, brose…)
  • pictam esarfe, tricouri in culori speciale pentru material textil
  • imprimam pe material modele cu stampila…
  • confectionam accesorii de pus la gat si mana, martisoare - din textile dar si modelate
  •  alte tehnici - colaj textil, etc …

 

 CERCUL DE GRAFICĂ

 

Cercul de grafica presupune mai multe directii de asimilare a desenului : desenul unicat, ,desenul in serie (gravura), tehnici mixte, experimente. Intelegerea , construirea formelor, care ne inconjoara si introducerea lor in mai multor tipuri de compozitii specifice, acesta este scopul desenului. Elevul intelege structurile care-l inconjoara cu ajutorul formelor geometrice simple spre cele mai complexe. Corpul uman , animal, vegetal, acvatic, cosmic sunt notiuni generale  care sunt elaborate in timpul orelor si folosite intr-o varietate de teme pe care le abordam. Materialele specifice cercului de grafica sunt: creionul, creioane colorate, creionul cu gel, tusul, acuarela, pastelul. Materialele didactice ca atlasul zoologic, carti despre natura statica, portrete, anatomia artistica, peisajul sunt cele care ii ajuta sa compuna arhitectura unei compozitii studiate la cercul de desen.

 

 CERCUL DE DESIGN VESTIMENTAR

 

Scopul nostru este să îi învățăm pe elevi să deseneze vestimentații clasice sau pentru diferite ocazii, având ca surse de inspirație natura cu formele ei, istoria vestimentației și anumite forme utilitare. Pe lângă toate acestea, învățăm și construcția corpului omenesc pentru a putea relaționa vestimentația cu cel care o poartă. Este vorba de reprezentarea unui manechin.

Pentru copiii mici avem un alt fel de abordare. Începem cu vestimentația din poveștile clasice ca  temă principală, apoi vom proiecta un fel de ambianță a unei noi povești inventate, ca totul să intre într-un nou context. Pentru creația figurii umane îl folosim pe Pinocchio ca personaj principal, datorită simplității și ușurinței cu care acesta se desenează.

 

CERCUL DE PIAN

 

Studiul pianului se poate incepe de la varsta de 5-6 ani. Invatand de mici sa cante la pian copii devin mai creativi , mai coerenti in gandire si se pot concentra mai usor. Pianul asigura invatarea rapida a elementelor muzicale de baza. Elevii sunt organizati pe grupe valorice : incepatori , avansati si performanta. In cadrul cercului se studiaza partituri din repertoriul clasic universal dar si partituri din literatura muzicala a zilelor noastre. Compozitorul Franz Liszt spunea : "Cele 88 de clape ale pianului asigura o extensie de peste sapte octave , mai mult decat o intreaga orchestra , iar cele zece degete ale unui singur om , sunt suficiente pentru a vehicula acest imens material sonor ."

 

 CERCUL DE MUZICĂ VOCAL-INSTRUMENTALĂ

GRUPUL FLORES-MINIFLORES

 

Palatul Copiilor oferă un cadou deosebit în educația muzicală a elevilor cu talent. Cercurile muzicale existente (muzică vocal-instrumentală, pian, instrumente populare, vioară),  sunt frecventate de foarte mulți elevi.

Muzica a apărut mai întâi ca un fior, ca mișcare sufletească. Bineînțeles, muzica trece și prin cuget, ea este și gândire. Psihicul uman se prezintă ca o structură sistemică integră, linia afectivă și cea reflexivă împletindu-se organic, dar, pornită din  suflet, ea trebuie intre în suflet.

,,Eu cânt, nu știu canta, cânt să-mi stâmpăr inima”, spune, cum nu se poate mai exact, versul popular despre rolul muzicii în viața omului.

Povestea grupului ,,FLORES” a început demult, dar continuă mereu. De ce? Pentru ca această grupare de artiști, iubitori ai frumosului din muzică, vor cânta mereu, indiferent  de vârstă, se vor afirma în viața artistică și vor spune mereu:or avea mereu pe buze și în suflet cuvântul FLORES. Acest grup a fost și rămâne o legendă vie, va cuprinde  totdeauna flori, care vor reprezenta glasurile inegalabile ale copiilor, FLORES….  visul lor.

 

CERCUL DE TEATRU

 

Cercul se adresează copiilor și adolescenților atrași de teatru și de dezvoltare personală. În cercul de teatru se studiază și disciplinele adiacente actoriei ca scenografia, dramaturgia și regia. În funcție de vârstă sunt împărțiți în grupe. grupurile sunt formate astfel încât să cuprindem arii de studiu din domeniul teatrului. Cursul se axează pe invățare prin practică. Prin diverse mijloace, scris, citit, desen și exerciții vom extinde personalitatea artistică ce se află în orice om. Prin acest curs ne vom dezvolta nivelul cultural prin metode actoricești iar prin joc descoperim lumea impreună. Tipurile de jocuri pe care le vom face pentru a atinge scopul cursului: imaginative, de atenție de corporalitate expresivitate și mimică, improvizații pe diverse situații. Jocurile sunt gândite astfel încât să stimuleze și să implice cât mai multe simțuri. Nevom dezvolta încrederea, dicția și mijloacele de communicare, imaginația, relaționarea, răbdarea, memoria, simțul ritmic, spontaneitatea, atenția și vom învăța să fim stăpâni pe noi înșine. Evaluarea elevilor se face prin urmărirea progresului și prin feed-back-ul activ din impul orelor.

 

 

CERCUL DE ECOLOGIE-PROTECTIA MEDIULUI


Activitatea de Cerc, printre altele, presupune realizarea unor proiecte de mediu, cu aplicare locala, regionala sau nationala ( Tara lui Andrei, Eco-Fest, CARPATZOO, Pimms Transfer, Scoli pentru un viitor verde etc).
Proiectul eTwining Label- "Biodiversita-L'histoire de la vie".
Proiecte finantate de CJT:
-in anul scolar 2010-2011 - 5 proiecte
-in anul scolar 2009-2010 - 6 proiecte
-in anul scoalr 2008-2009 - 5 proiecte

Actiuni de voluntariat organizate de cercul de ecologie:
"Lasa-te ghidat de elevul informat"- elevii ghizi la Sectia de Stiintele Naturii a Muzeului Banatului,
"Vorbeste in locul pasarilor"
"Dialog dintre oameni si animale" - elevii ghizi la gradina zoologica Timisoara
Bega Bulevard 2009
Eco-Bega 2008

Premii
Locul I la faza judeteana a Concursului National de Proiecte de mediu, in perioada 2007-2009
Locul 3 la faza nationala a aceluiasi concurs, editia 2008.
Numeroase premii la concursuri locale, regionale, nationale si internationale
 

CERCUL DE ORIENTARE SPORTIVĂ

 

Orientarea este o artă a mânuirii hărţii şi busolei, aduce mult farmec şi multe satisfacţii:

- te ajută să cunoşti natura sub o altă formă mai frumoasă decât cea prezentată în manuale, pe micile ecrane, sau în reviste;

- te învaţă cum să te foloseşti de tot ceea ce oferă natura  pentru a naviga prin ea cu o mare uşurinţă;

- devii un ghid al locurilor pe unde nimeni altul poate nu a călcat cu piciorul, un ghid al familiei, al prietenilor  în drumeţiile şi excursiile organizate;

- îţi dezvoltă un trup sănătos, o minte ageră, o gândire pozitivă pentru a rezolva situaţii neprevăzute şi chiar neprielnice;

- este un sport pasionant, o întrecere palpitantă ce se desfăşoară pe cel mai frumos stadion al lumii: " NATURA "

 

CERCUL DE MATEMATICĂ APLICATĂ

 

La cercul de matematică aplicată în tehnică de calcul, ne propunem să ne împrietenim cu matematica, să o înțelegem mai bine și să ne pregătim să obținem performanțe la diferite concursuri. Problemele de logică și perspicacitate, problemele de matematică distractivă, sudoku, tangram și labirinturile ne vor ajuta să ne formăm și dezvoltăm gândirea logică, să emitem raționamente eficiente în orice context. Algoritmii ne pot simplifica foarte mult judecățile și hotărârile pe care trebuie să le luăm atunci când vrem să rezolvăm o problemă din viața reală. Conștientizând conexiunile dintre matematică și realitatea înconjurătoare, legăturile strânse dintre matematică și societate, ne dezvoltăm deprinderile necesare lucrului individual și în echipă. ,,Calculatorul și proiectele interdisciplinare”, ,, Aritmetica pentru năzdrăvani”, ,, Idei pentru ReCreația matematică” , ,,Știința pentru toți copiii”, ,,Prima mea revistă de matematică” sunt câteva proiecte care se derulează de mai mulți ani și au un mare succes în rândul copiilor înscriși la cerc.

 

 CERCUL DE FIZICA

 

La cercul de fizică sunt așteptați elevii de clasele VI-XII care doresc să își completeze cunoștințele de fizică, să realizeze proiecte sau să se pregătească pentru concursuri.

 

CERCUL DE CALCULATOARE AUTOMATIZARI

 

Doresc sa colaborez cu toti cei care manifesta creativitate si pasiune pentru informatica.

Oferta cercului:

-Utilizarea sistemului de operare  Windows

-Utilizarea pachetului Office: editare text, calcul tabelar, prezentari, baze de date

-Constructii grafice pe calculator

-Curs de programarea calculatoarelor - pentru incepatori; limbajul de programare C++ (clasele V,VI,VII,VIII)

-Pregatirea suplimentara a elevilor pasionati, pentru participarea la concursuri si olimpiade de informatica

-program de desfasurare 100 de min./saptamana in afara programului scolar.

 

CERCUL DE INFORMATICA

 

Curs de initiere in calculatoare (gimnaziu si liceu):

-Windows si elemente de constructia calculatoarelor

-Microsoft Word

-Microsoft PowerPoint

-Microsoft Excel

-Microsoft Acces

-Adobe Photoshop

-Internet si e-mail

-WEB design

-Utilitare (antivirusi, arhivatoare, etc.)

Programare in CPP (gimnaziu si liceu)- pentru performanta dar si pentru cei care vor sa inteleaga cum se programeaza corect, incepand cu notiunile de baza

Grafica pe calculator (gimnaziu si liceu)

Microcontrolere: design, executie, programare -  acest curs ofera o intelegere complexa, teoretica si practica a informaticii. Vei putea veni incepand cu clasa a X-a. Nu programam in limbaje intermediare, cum este CPP, ci chiar in limbajul calculatorului, astfel ca scriem programe foarte rapide care ocupa putina memorie.

 

CERCUL DE CREAȚIE LITERARĂ

 

Se adresează elevilor pasionaţi de literatură, înzestrați cu talent și dornici de o aventură de neuitat în lumea fascinantă a cărților bune și a personajelor preferate.

Într-un spațiu relaxant, elevii citesc, creează, dezbat, învață să iubească lectura și să-și exprime liber propriile trăiri și emoții.

Activitățile se desfășoară pe grupe de vârstă (6 - 10 ani, 11 - 14 ani și 15 - 18 ani), utilizându-se metode și materiale didactice moderne și atractive.

Nu în ultimul rând, la cercul de creație literară elevii au ocazia să pătrundă tainele scrisului într-o manieră interdisciplinară. Astfel, activitățile alese vor stimula realizarea unor conexiuni sincretice, de punere în valoare a mesajului textului literar/nonliterar şi prin mijlocirea altor arte sau forme de comunicare (muzica, pictura, tehnologia IT și digitală ș.a.).

În cadrul cercului, formele de evaluare sunt dintre cele mai atractive, de la organizarea de spectacole, participări la concursuri literare, proiecte educaționale, simpozioane sau lansări de carte, până la publlicarea revistei cercului sau a unor creații valoroase ale elevilor.

 

CERCUL DE FOTOGRAFIE

 

Se spune că fotografiile fură sufletul oamenilor. Dar noi, ca fotografi, știm că putem da suflet fotografiilor. Fotografia este o imagine care te plimbă prin inițiere în fotografia digitală, retușare și editare în Adobe Photoshop sau Pixlr,  prin secretele iluminării cu blitz și integrarea teoriei în practică. Odată cu aprofundarea conceptelor de compoziție în fotografie, contribuim la dezvoltarea potențialului nostru creativ, având în vedere că fotografia este un proces cultural - artistic. Intenția acestui cerc este de a încearca să-i ghideze pe cei care încep să gandească și sa-și exprime ideile prin imagini atât statice cât și dinamice.

 

 

CERCUL DE AEROMODELE

 

Noi aici chiar asta facem, lucrăm la sufletul pilotului și abia după aceea la avion, dar, de cele mai multe ori, aceste lucruri se contopesc și rezultatul este un pilot care-și va iubi întotdeauna avionul și va fi mereu una cu el.

 

http://aeromodelismtm.enjin.com/

 

CERCUL DE METALOPLASTIE

 

Functioneaza la Palatul Copiilor Timisoara incepand cu anul 2005, cuprinzand elevi cu varste cuprinse intre 10 si 18 ani. Activitatea cercului, este axata pe formarea competentelor necesare insusirii tehnicii de prelucrare prin deformare plastica la rece, a metalelor neferoase ( Al; Cu;) de grosimi micrometrice, de initiere in tainele unui mestesug cunoscut de secole in iconografie, sigle, ornamente, astazi in decoratiuni interioare, tablouri, felicitari fapt care permite dezvoltarea spiritului antreprenorial.

Competentele tehnice, vizeaza familiarizarea elevilor cu proprietatile fizico-mecanice si tehnologice ale metalelor neferoase, precum si invatarea tehnicilor de lucru in metaloplastie, respectarea si aplicarea pe faze a operatiilor pregatitoare, selectia si montajul lucrarilor, expunerea acestora in standuri expozitionale. Competentele artistice sunt determinate de ancorarea tematicii in peisajul cultural autohton de realizare a tablourilor cu imagini ale obiectivelor culturale reprezentative, precum si creatii proprii ale copiilor, specifice tematicilor expozitionale, in scopul dezvoltarii imaginatiei si a gustului pentru frumos. Elevii cercului de metaloplastie si-au prezentat lucrarile in cadrul expozitiilor realizate la nivelul unitatilor de invatamant cu diferite ocazii : ,,135 ani de la aniversarea scolii G. Atanasiu ”,, Ziua Unirii Principatelor” Sc.16; ,, Sarbatorile de iarna” Sc Azur, ,,Feerie de Craciun ’’ LTG Gataia,  ISJ Timis, dar si in alte institutii ,,Noaptea cercetatorilor” UTV Timisoara, Centrul Cultural Francez; ,,Targul de 1 iunie” Centrul oamenilor de afaceri, ,,Memorialul Revolutiei” societatea Altar la Teatrul de Stat Timisoara; expozitiile Palatului Copiilor Timisoara la Iulius Mall si Gradinile Franciscane, iar la nivel national cu prilejul taberei ,,Ovidiu Bojor” la Reghin. Cercul de metaloplastie si-a adus contributia si in organizarea taberei nationale ,,Freinet” de la Cheveres.

Identificarea unui parteneriat intern si extern, dezvoltarea initiativelor, orizontului cultural, stabilirea de contacte, largirea sferei de cunoastere reprezinta oportunitati care se materializeaza prin expozitii, simpozioane, concursuri, targuri in concordanta cu interesele elevilor si nevoile comunitatii.

 

 

CERCUL DE ACVARISTICA

 

Este acvaristica un hobby?
Răspunsul nu poate fi decât afirmativ.

Omul a simţit întotdeauna nevoia să-şi creeze chiar în locuinţa sa colţul viu, care să constituie un refugiu plăcut şi odihnitor după o zi de muncă. Pot exista oameni care, încântaţi de priveliştea splendidă a unui acvariu, deodată  îşi propun să devină acvarişti. Unii vor reuşi, alţii vor încerca experienţa destul de costisitoare, de altfel, şi vor abandona. Numai pasiunea şi pasionatul pot depăşi insuccesul începutului şi, atent şi grijuliu, va descoperi mirifica lume a tăcerii.

Acvariul este mai mult decât un obiect tehnic. Este cu adevărat o biocenoză acvatică în miniatură, findcă la o cercetare mai atentă, ajutaţi de microscop, vom descoperi, pe lângă specia pentru care a fost creat, o lume nebănuită de făpturi minuscule într-o permanentă agitaţie. Observaţiile în acvariu îmbogăţesc cunoştinţele botanice, zoologice, fiziologice. Aici se pot cunoaşte pe viu legile echilibrului biologic în natură, caracteristicile respiraţiei, hrănirii, creşterii şi înmulţirii organismelor acvatice.

 

CERCUL DE ORNITOLOGIE/ETOLOGIE

 

Sub amprenta ,,educaţiei ornitologice", în cadrul Cercului de Ornitologie-Etologie, copiii se apropie  de  natură. Acest tip de  educaţie nonformală, reprezintă un stil de abordare a învăţării prin activităţi interesante, atractive, dar şi motivante care să susţină și să însoțească copilul în utilizarea resurselor naturale şi personale, în educaţia pentru sănătate. Copiii învaţă despre viaţa păsărilor, despre comportamentul acestora și despre natură în general. Ei învață să realizeze diferite lucrări din materiale colectate din natură sau reciclabile, experimentează lucrul cu diferite obiecte, texturi şi tehnici menite să le îmbunătăţească şi să le consolideze abilităţile manuale, să le crească autonomia personală, să le crească capacitatea de concentrare a atenţiei şi să le stimuleze creativitatea.

 

CERCUL CHIMIE EXPERIMENTALĂ

 

Cercul   CHIMIE EXPERIMENTALĂ  îşi propune:

- Adâncirea şi completarea cunoştinţelor de chimie.

- Dezvoltarea spiritului de observaţie şi investigare.

- Formarea unei gândiri creatoare.

- Dezvoltarea tainelor naturii în efortul ei către echilibrul sau  “dezechilibru”

- Trezirea interesului pentru experiment şi cercetare

 

CERCUL DE HORTICULTURĂ

 

Cercul de Horticultură îşi propune sa ajute la dobandirea unor cunoştinţe noi despre lumea care ne înconjoară, mai ales în ceea ce priveşte lumea ,,vie”, ,,verde”, adică plantele.în timpul activităţilor practice din cadrul orelor de cerc, elevii deprind abilităţi prin care pot realiza obiecte utile, mici cadouri, felicitări, dar dobândesc și capacitatea de a îngriji singuri plantele din casa lor.

 

 

CERCUL SANITARII PRICEPUŢI (EDUCAŢIE PENTRU SĂNĂTATE)

 

Activitatea cercului vine în întâmpinarea aşteptărilor copiilor dornici să înveţe sau să aprofundeze cunoştinţele referitoare la biologie şi sănătate. În cadrul cercului se organizează activităţi instructiv-educative care determină educarea elevilor în spiritul respectării valorilor, a calităţii vieţii şi a mediului înconjurător,  formarea unui stil de viaţă echilibrat fizic, intelectual şi comportamental, prin implicarea activă a elevilor în transferul de informaţii ştiinţifice şi de competenţe.

Desfăşurarea lecţiilor are un profund caracter formativ şi informativ prin folosirea unor metode moderne de predare cu caracter activ-participativ, care să permită elevilor dezvoltarea interesului şi motivaţiei pentru studiu şi aplicarea temelor de biologie - educaţie pentru sănătate în contexte variate.

În scopul formării şi respectării de către elevi a unor deprinderi şi atitudini indispensabile unei vieţi responsabile şi sănătoase, se desfăşoară activităţi didactice  în colaborare cu diverse instituţii cu profil şcolar, ecologic, medical, umanitar.

 

CERCUL DE CULTURĂ ȘI CIVILIZAȚIE FRANCEZĂ

se adresează copiilor și elevilor de toate vârstele, de la grupa mare până la clasa a XII-a.

 

Activitățile cercului vizează familiarizarea participanților cu mediul francofon prin asimilarea elementelor de cultură și civilizație, formarea unor competențe de exprimare orală și scrisă în funcție de particularitățile individuale și de vârstă ale copiilor și elevilor.
Obiectivul fundamental al Cercului de cultură și civilizație franceză este achiziționarea și dezvoltarea de către copii și elevi a competențelor de comunicare necesare pentru o comunicare eficientă prin însușirea de cunoștințe, deprinderi și atitudini specifice prin metode activ-participative.

Acivitatea este organizată pe trei niveluri: debutanți, mediu și avansați.

 

 

CERCUL DE CULTURĂ ŞI CIVILIZAŢIE SPANIOLĂ

 

Activitatea de invatare se desfasoara pe trei nivele de pregatire:

-incepator  Grupa Salamanca,  Grupa Santiago

-mediu  Grupa Valencia, Grupa Toledo

-avansat  Grupa Madrid, Grupa Barcelona

 

Cercul se adreseaza elevilor intre 7 si 18 ani. (clasele I-XII)

 

Tematica cercului:

-scriere, citire, conversatie

-gramatica

-literatura

-cultura si civilizatie

-teatru

 

 

CERCUL DE CULTURĂ ȘI CIVILIZAȚIE ENGLEZĂ

 

Cercul de Cultura si Civilizatie Engleza, infiintat in anul 1995, in urma numeroaselor cereri din partea parintilor, vine in intampinarea dorintei cursantilor de a se initia si a aprofunda studiul limbii engleze, de a descoperi elemente de cultura si civilizatie a Regatului Unit al Marii Britanii. Activitatea cercului este o activitate de timp liber, liber - consimtita. Este locul in care copilul descopera, experimenteaza si exerseaza valori curente ca imaginatia si creativitatea, perseverenta si daruirea. Este spatiul unde se cultiva spiritul de echipa si intr-ajutorare pe drumul cunoasterii. Acest optional propune activitati complementare, extrascolare ce vin in sprijinul dezvoltarii psihoafective a copilului, a motivatiei invatarii limbii engleze, a dezvoltarii interesului pentru cunoastere si comunicare. De asemenea, propunem stimularea spiritului de investigatie si al creativitatii prin implicarea copiilor in conceperea, proiectarea si executarea unor proiecte si portofolii in vederea descoperirii unor aspecte caracteristice ariei geografice si de civilizatie anglofone. Activitatea cercului favorizeaza dezvoltarea gandirii intr-o limba straina si a capacitatilor necesare dezvoltarii competentei lingvistice. Cercul de Cultura si Civilizatie Engleza se adreseaza elevilor claselor I - VIII dar si prescolarilor incepand cu varsta de 5 ani. Curriculum-ul propus construieste, pe baza achizitiilor dobandite competente de comunicare derivate dintr-un consens larg, european si contribuie la dezvoltarea a patru competente cheie dintre cele opt domenii de competente cheie identificate la nivel european : comunicarea in limbi straine; a invata sa inveti; competente interpersonale, interculturale, sociale si civile; aptitudini si competente de exprimare culturala. Cercul este organizat in noua grupe a cate 10 - 15 elevi, in functie de varsta si nivelul de cunostinte.

 

CERCUL DE KARATE

 

Cercul de Karate urmărește dezvoltarea la copii a unor aptitudini care îi vor ajuta să se adapteze în societate cu mai multă încredere și cu mai mult entuziasm. Ei vor deveni, astfel, elevi mai buni la școală, copii mai ascultători acasă și tineri mai ambițioși în viitor. Dincolo de loviturile de pumn și de picior pe care le vor învăța în cadrul cursului, copiilor li se formează o bază solidă pentru implementarea valorilor cu adevărat importante în viață, atât pe plan mental, cât și emoțional: încredere în sine, disciplină, autoapărare, coordonare, moțivatie, acestea fiind doar cateva dintre lucrurile pe care și le vor însuși în cadrul orelor de karate. Toate acetea se realizează prin metode distractive și într-un mediu sigur.

Nu contează ce vârstă ai, ceea ce este cu adevărat important sunt beneficiile ce rezultă în urma antrenamentului.

 

 

CERCUL DE GIMNASTICĂ 

 

La cercul de gimnastică ritmico- artistică sanatatea, dezvoltarea fizică armoniosă, ținuta, grația și fantezia completează disciplina, aducând bucurie și satisfacție copiilor și părinților.

În spatele demonstrațiilor, spectacolelor , festivalurilor și concursurilor se află multă, muncă, dăruire, ambiție și perseverență.

 

 

CERCUL DE EDUCAȚIE PENTRU CETĂȚENIE DEMOCRATICĂ

 

Educaţia pentru o cetăţenie democratică înseamnă un ansamblu de practici şi de activitati al сaror scop este acela de a pregăti cit mai bine copiii, tinerii şi adulţii pentru a participa activ la viaţa democratică, prin asumarea şi exercitarea drepturilor şi responsabilitătilor lor in societate. Cu alte cuvinte, ECD inseamna să învățăm cum să devenim cetăteni şi cum să trăim intr-o societate democratică.

Cercul Educație pentru Cetățenie Democratică are drept obiective: cultivarea libertății persoanei ca principală valoare a democrației, formarea și dezvoltarea atitudinilor de solidaritate, de cooperare în cadrul colectivităţii, în vederea reconstrucției autentice a spiritului civic.

 

 

 

aceasta pagina este in curs de editare