ŞCOALA GIMNAZIALĂ FĂGEŢELU
Fagetelu, Olt

Oferta educaţională

 

OFERTA EDUCAȚIONALĂ

AN ȘCOLAR 2014-2015

Misiunea ȘCOLII  GIMNAZIALE  FĂGEȚELU

Şcoala Gimnazială Făgețelu , prin oferta educaţională adaptată cerinţelor comunităţii locale, oferă şanse egale de educaţie tuturor elevilor care doresc să-şi dezvolte potenţialul, aptitudinile, capacităţile de adaptare şi orientare în funcţie de interesele, motivaţiile personale, contribuind la formarea personalităţii acestora atât prin dezvoltarea lor socio-emoţională şi comportamentală, cât şi prin dezvoltarea  abilităţilor practice care să-i ajute să se adapteze la contexte sociale noi.

Valori promovate

Numai prin COLABORARE putem câştiga INCREDEREA celor din jurul nostru.

DESCHIDEREA spre nou ne va orienta spre DEZVOLTARE.

PERSEVERENTA ŞI CONSECVENTA acţiunilor noastre de astăzi vor rodi cu siguranță mâine.

CURAJUL ŞI RESPONSABILITATEA ne vor face mult mai puternici.

PROFESIONALISMUL, INIŢIATIVA şi AMBIŢIA ne vor ajuta sa construim o nouă dimensiune şi identitate a şcolii noastre.

Oferta educaţională actuală a școlii, chiar dacă perfectibilă, conferă cadrul natural propice desfăşurării unui învăţământ modern, capabil de performanţe specifice nivelului de vârstă al elevilor, abilităţilor, competenţelor şi intereselor de formare ale acestora.

Pentru îndeplinirea cu succes a actului educaţional, şcoala noastră îşi propune următoarele obiective:

* educarea copiilor în spiritul toleranței prin întărirea comportamentelor nonviolente în situații frustrante;

* organizarea de activități extrașcolare variate și programe comunitare menite să integreze cât mai bine copilul în societate și să-l adapteze la exigențele acesteia;

* egalitatea șanselor, integrarea copiilor cu cerințe educative speciale;

* program de studiu adaptat vârstei şi în concordanţă cu nevoile de instruire ale acestora;

* asigurarea condițiilor necesare pentru realizarea unei educații la standarde ridicate;

* activitate bazată pe dezvoltarea gândirii logice și a abilităților de comunicare în limba română, dar și în limbi de circulație internațională;

* convertirea actului de predare-învățare dintr-un act reproductiv într-un act creativ, cauzal, explicativ;

* asigurarea unei atmosfere familiale și preocupare constantă pentru copii și diversele probleme ale acestora;

* sistem de proceduri interne bine reglementat vizând asigurarea unor parametri înalţi de supraveghere pentru elevi;

* organizarea de cercuri aplicative vizând dezvoltarea armonioasă a elevilor.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  1. RESURSE UMANE:

a) Personalul didactic:

*Educatoare: 1 suplinitoare   cu:

-Gradul didactic – Definitivat

*Învățători: 1 titulari și 1 suplinitor calificat cu

-Gradul didactic II: 2

*Profesori gimnaziu: 8 din care 5 titulari și 3 suplinitori calificați – cu:

-Gradul didactic I: 1

-Gradul didactic II: 2

-Definitivat: 4

-Debutant:1

b)Personalul didactic auxiliar: 3

1 secretar;

1 administrator financiar;

1 bibliotecar.

c) Personalul nedidactic:

1 îngrijitor;

1 șofer.

Plan de școlarizare propus pentru anul școlar 2014-2015

a. Învățământ preșcolar: 1 grupă (combinată)/16 preșcolari;

b. Învățământ primar: 2 clase în regim simultan  / 32 elevi:

- clasa pregătitoare -8 elevi;

- clasa a IV-a  -13 elevi

- clasa  I          -7 elevi

- clasa a III -a  -4 elevi

c. Învățământ gimnazial: 2 clase în regim simultan  / 24 elevi.

- clasa a V-a  -7 elevi;

- clasa a VII-a  -5 elevi

- clasa  VI         -5 elevi

- clasa a VIII -a  - 7elevi.

  1. RESURSELE MATERIALE ŞI FINANCIARE:

Utilizarea spaţiului şcolar

Se învaţă într-un singur  schimb  – dimineața

Dotarea cu mobilier, echipamente şi mijloace specifice:

  • · sălile de clasă sunt dotate cu  mobilier şcolar, care corespunde normelor ergonomice;
  • · sala pentru informatică este utilată cu o reţea de 11 calculatoare;
  • · clasele primare sunt  dotate cu planşe didactice, materiale pentru clasa pregătitoare;

a. Resurse TIC: un laborator de informatică; în școală există 11 calculatoare neconectate la internet

1 video-proiector;

tipuri de resurse educaţionale digitale (interactive) aflate la dispoziţia unităţii de învăţământ: CD Intuitext, lecţii AEL (V-VIII)

b. Biblioteca:

volume de cărți;

Surse de finanţare

bugetul local ;

Construcţia şcolară

Unitatea de învăţământ funcţionează în spaţii proprii, destinate numai desfăşurării activităţilor învăţământului ;

Spaţiul de învăţământ :

Număr de clădiri : 1

Spaţii auxiliare : laborator de chimie-fizică-biologie, sală cu 11 calculatoare/laborator AEL , bibliotecă  .

Utilităţi

Curent electric ;

Canalizare proprie ;

Sistem de încălzire – sobe;

Grupuri sanitare interioare la PJ ;

Alimentare cu apă potabilă curentă;

Autorizaţie sanitară de funcţionare pentru corpul  de clădire;

Autorizație SSM ;

Săli de clasă dotate cu mobilier specific pentru clasa pregătitoare.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Curriculum la decizia școlii 2014-2015

Școala noastră oferă următoatrele  discipline opționale. Din experiența anilor anteriori opționalele cu cea mai mare cerere au fost: Educație pentru sănatate ,                                     Informatică.

În urma promovării ofertelor la fiecare clasă, s-au ales următoarele discipline opționale pentru anul școlar 2014-2015:

- pentru clasele I-IV: Educație pentru sănatate

Limba și literatura engleză

- pentru clasele V-VIII:Educație pentru sănatate

Informatică

Până la data de 30 aprilie 2014, în urma promovării ofertelor și a alegerii  opționalului la fiecare clasă, se stabilește CDȘ pentru anul școlar 2014-2015.

___________________________________________________________________

Veniţi alături de noi şi împreună vom forma o ECHIPĂ DE SUCCES !