SCOALA GIMNAZIALA POTLOGI
Potlogi, Dambovita
Oferta educaţională
OFERTA EDUCAŢIONALĂ A
ŞCOLII GIMNAZIALE POTLOGI
ANUL ŞCOLAR 2023-2024
Motto:
Succesul se pare că este în mare parte dat de capacitatea de a continua atunci când ceilalţi abandonează!
William Feather
OFERTA EDUCAȚIONALĂ a Școlii Gimnaziale Potlogi, este definită în funcție de:
opțiunile părinților
resursele umane (pregătirea personalului), resursele materiale și financiare
interesele comunității locale
Serviciile educaționale oferite de Școala Gimnazială Potlogi se referă la organizarea învățământului preșcolar, școlar pe grupe de vârstă, constituite de regulă după criteriul de vârstă al copiilor sau după nivelul de dezvoltare globală al acestora, beneficiind de cadre didactice calificate și o infrastructură adecvată.
Suntem în căutarea unor pași de acțiune pentru a face față provocărilor prin:
orientarea actului didactic spre a obișnui elevul să gândească, să abstractizeze, să comunice, sa aibă spirit critic, să-şi expună opinia; proiectarea activității școlare în scopul integrării în spațiul european prin conștientizarea propriei culturi, dar și prin descoperirea altor culturi și tradiții europene;
tranferarea actului de predare-învățare dintr-un act reproductiv într-un act creativ, cauzal, explicativ;
democratizarea relațiilor din școală la toate nivelurile;
perfecționarea continuă a colectivului didactic în acord cu dinamica educaţională şi evitarea formalismului.
Nu este suficient ca oferta școlii să fie cunoscută, ci ea trebuie să fie înțeleasă, îndeosebi de părinți și preșcolari/elevi.
Pentru anul şcolar 2023-2024 ŞCOALA GIMNAZIALĂ POTLOGI vine în întâmpinarea elevilor cu următorul plan educaţional:
ÎNVÂŢÂMÂNT PREPRIMAR
Grădiniţa cu program normal ” Univers ” Potlogi – 5 grupe
Grădiniţa cu program normal Vlăsceni- o grupa mixtă
Grădiniţa cu program normal Pitaru- o grupa mixtă
ŞCOALA GIMNAZIALĂ POTLOGI
Clasa pregatitoare – 2 clase – 40 locuri
Clasa I- 2 clase - 42 locuri
Clasa a II-a – 2 clase – 28 locuri
Clasa a III-a- o clasă – 28 locuri
Clasa a IV – 1 clasă – 22 locuri
Clasa a V-a – 2 clasă- 41 locuri
Clasa a VI-a- 1 clase- 24 locuri
Clasa a VII-a – 2 clase – 28 locuri
Clasa a VIII-a – 2 clase – 26 locuri
ŞCOALA GIMNAZIALĂ PITARU
Clasa pregătitoare- 0,5- 9 locuri
Clasa I – 0,5 -8 locuri
Clasa a III-a - 0,5- 5 locuri
Clasa a IV- a – 0,5- 12 locuri
Clasa a V-a – o clasă – 18 locuri
Clasa a VI-a – o clasă – 17 locuri
Clasa a VII-a – o clasă -13 locuri
Clasa a VIII-a – o clasă -21 locuri
ŞCOALA PRIMARĂ VLĂSCENI
Clasa pregătitoare - 0,5 – 3 locuri
Clasa I- 1 clasă- 15 locuri
Clasa a II-a – 0,5- 10 locuri
Clasa a III-a – 0,5 -9 locuri
Clasa a IV- 0,5- 7 locuri
BAZA MATERIALĂ este formată din:
Săli de clasă spaţioase, luminoase, dotate cu mobilier modular, modalităţi de afişare a informaţiilor de interes şi a lucrărilor elevilor, oferind un spaţiu fizic atractic prielnic unui act educaţional de calitate;
CDI – un spaţiu de desfăşurare a activităţilor şcolare si extraşcolare;
Sala de bibliotecă cu fond de carte bogat, pentru toate domeniile de cunoaştere;
Sala de sport modernizată;
Teren de sport amenjat;
Laboratoare de informatică dotate cu calculatoare şi internet;
Echipamente electronice ( videoproiectoare, calculatoare) menite să îmbunătăţească activitatea educativă;
Săli de învăţare pentru preşcolari, viu colorate, dotate cu echipamente necesare activităţilor timpurii, fond de carte specfic vârstei preşcolare;
Loc special amenajat pentru depozitarea produselor lactate şi de panificaţţie pentru elevi;
Şcoala Gimnazială Potlogi şi structurile din subordinea sa au spaţii bine delimitate faţă de zonele înconjurătoare, dispun de sistem de alarmă, iar la Şcoala Gimnazială Potlogi este montat şi sistem video interior si exterior. Şcoala Gimnazială Potlogi şi structurile subordonate sunt racordate la reţeaua de gaze, încălzirea fiind centralizată, au alimentare cu apă.
RESURSA UMANĂ
Misiunea cea mai importantă a Şcolii Gimnaziale Potlogi este aceea de a oferi o educaţie de calitate tuturor elevilor, de a aplica un curriculum centrat pe elev şi pe nevoile sale, de a mări şi diversifica valenţele activităţilor şcolare pentru a veni in întâmpinarea tuturor elevilor şi a preocupărilor acestora. În sprijinul acestora vine un corp profesoral calificat, bine pregătit, alflat într-o continuă pregătire, conectat la noutăţile educaţionale naţionale şi europene.
În Şcoala Gimnazială Potlogi sunt cadre didactice formatori, participă la cursuri de formare profesională, publică articole, sunt colaboratori în diverse echipe de lucru, coordonează cercuri metodice, susţin activităţi demonstrative metodice, pregătesc elevii pentru concursurile şcolare, susţin activităţi de integrare educaţională şi socială, defăşoară activităţi extraşcolare şi şcolare.
În vremea dificilă pe care omenirea o traversează în acest ultim an, cadrele didactice de la Şcoala Gimnazială Potlogi au dovedit că prezintă capacitatea de ” reconversie” a modalităţilor de lucru, activităţile didactice desfăşurându-se în mod exclusiv online. Astfel, folosindu-se de o metodică creativă, reuşesc să conducă actul educaţional dincolo de spaţiul virtual, la sufletul şi mintea copiilor.
În Şcoala Gimnazială Potlogi nu există cadre didactice necalificate. Majoritatea cadrelor didactice au gradele didactice I şi II.
Climatul educaţional este sprijinit de servicii de foarte bună calitate şi din partea personalului didactic auxiliar şi nedidactic, caracterizat prin corectitudine, promptitudine şi seriozitate.
Discipline opţionale( CDȘ)
Pentru anul şcolar 2023-2024 cadrele didactice propun o varietate de discipline opţionale, la decizia şcolii şi in concordanţă cu nevoile elevilor, discipline care încurajează competența în scopul formării unui elev responsabil, autonom, capabil să decidă, prin dobândirea unei culturi generale.
Capitalele lumii |
Hazarde naturale şi antropogene |
Educaţie ecologică şi de protecţie a mediului |
Idei verzi pentru o lume albastră |
Educaţie pentru sănătate |
Schimbări climatice- cauze şi consecinţe |
În anul şcolar 2022-2023 Şcoala Gimnazială Potlogi îşi propune îmbunătăţirea procesului educaţional prin câteva măsuri:
Implicarea familiei şi a comunităţii locale ca parteneri ai şcolii în rezolvarea problemelor specifice;
Stimularea participării elevilor la activităţile şcolare şi extraşcolare ( olimpiade şcolare, concursuri, simpozioane, sesiuni de comunicări ştiinţifice );
Perfecţionarea continuă a cadrelor didactice pentru a răspunde noilor cerinţe ale societăţii.
Şcoala, pe lângă alţi factori are un rol important în stabilirea valorilor umane: demnitatea umană, drepturile omului şi ale copilului, responsabilitatea şi responsabilizarea tuturor celor implicaţi în procesul educaţional.