Scoala Gimnaziala Minzatesti
Manzatesti, Iasi
Oferta educaţională
Elevii
- elevii aşteptă de la şcoală:
o Prin educaţie să poată dobândi un statut socio-economic consistent
o Un curriculum şcolar cât mai puţin încărcat, ţintit pe deprinderile şi
dezvoltarea aptitudinilor necesare în specializarea urmată
o Condiţii cât mai bune de învăţare.
- şcoala solicită de la elevi:
o Să fie receptivi, să manifeste interes şi să-şi dezvolte personalitatea şi
responsabilitatea
o Să cunoască şi să respecte regulamentul şcolar
o Să facă cunoscut numele şcolii în momentul atingerii performanţei
2.2 Părinţii
- părinţii aşteaptă de la şcoală
o Să le fie respectate opţiunile
o Şcoala să-i pregătească pe elevi pentru inserţie socială
o Şcoala să găsească şi să adopte coordonatele personalităţii fiecărui elev şi
să acţioneze în direcţia realizării lor.
- şcoala solicită de la părinţi:
o Colaborare
o Sprijin
o Receptivitate
o Implicare în rezolvarea problemelor şcolii
2.3 Comunitatea locală
- comunitatea aşteaptă de la şcoală:
o Cetăţenii educaţi, adaptaţi şi adaptabili.
o Publicitate prin rezultatele bune obţinute de elevi
o Receptivitate la nevoile şcolii
o Recunoaşterea efortului depus a valorii personale, aprecierea efortului
suplimentar.
o Ambianţa pozitivă de înţelegere şi respect.
- şcoala aşteaptă de la comunitatea locală:
o Implicare şi receptivitate în realizarea obiectivelor scolii
o Recunoaşterea importanţei instituţiei în viaţa comunităţii
o Popularizarea rezultatelor bune
VIZIUNEA
ŞCOALA MÂNZĂTEŞTI – O ŞCOALĂ A COMUNITĂŢII ŞI PENTRU COMUNITATE
Un loc în care se formează în mod egal personalităţile comunităţii.
Astfel, de la orice elev care termină această şcoală se aşteaptă, în esenţă:
- să comunice eficient în situaţii reale;
- să înţeleagă sensul apartenenţei la diverse tipuri de comunităţi (comunitate locală, naţională, europeană, etc.);
- să demonstreze flexibilitate şi capacitate de adaptare şi de integrare în medii diverse;
- să contribuie la structurarea unei vieţi de calitate;
- să aibă un nivel optim de disciplină şi de comportament moral.
MISIUNEA SCOLII
Pentru atingerea acestei viziuni şcoala urmează să facă următoarele:
- îşi va adapta C.D.Ş. la nevoile comunităţii locale în vederea formării de cetăţeni cu conştiinta necesităţii autoeducării şi instruirii continue educaţiei (pentru sănătate);
- va stimula atitudinea pozitivă faţă de învăţătură,de muncă, de informare
- va realiza orientarea şcolară şi profesională a elevilor în vederea unei decizii corecte;
- va implica părinţii în procesul de autoeducare şi educare a copiilor lor;
- se va implica în obţinerea veniturilor bugetare şi extrabugetare pentru dotarea materială;
- va atrage reprezentanţii comunităţii în rezolvarea problemelor şcolii (violenţa elevilor şi a părinţilor, igiena personală, cunoaşterea drepturilor, dezinteresul părinţilor );
- va monitoriza copiii cu cerinţe educative speciale;
- va identifica şi valorifica elevii cu aptitudini înalte în vederea integrării sociale şi europene;
- se va implica în educaţia antreprenorială a comunităţii;
- va stimula perfecţionarea cadrelor didactice;
- se va implica în adaptarea pregătirii lor la necesităţile şcolii.
ANALIZA SWOT
PUNCTE TARI
- Apropierea de oraş
- Legǎtura cu oraşul;
- Evoluţia demograficǎ
- Creşterea populaţiei şcolare
- Migrarea populaţiei de la oraş în comunǎ
- Existenţa unor S.R.L.-uri (comerciale)
- Tradiţii economice : legumicultura şi creşterea animalelor;
- Venituri din producţia proprie
- Preocuparea cadrelor didactice pentru eficienţa învǎţǎrii
- Existenţa unor spatii neexploatate sufficient;
- Relaţia cu biserica
- Personal didactic calificat.
- Înfiinţarea Asociaţiei părinţilor din Mînzăteşti cu personalitate juridică.
PUNCTE SLABE
- Şomaj ridicat, pierderea locurilor de muncǎ;
- Efectele negative ale legii 416 privind ajutorul social;
- Meseriile tradiţionale sunt practicate de bǎtrâni;
- Elevii sunt folosiţi în agriculturǎ de către familiile lor;
- Şcoala este slab dotatǎ d.p.d.v. material;
- Lipsa interesului pǎrinţilor
- Existenţa copiilor cu potenţial intelectual redus;
- Alcoolismul pǎrinţilor;
- Nevoia unor structuri educaţionale pentru pǎrinţi (adulţi);
- Folosirea abuzivǎ pentru muncǎ de cǎtre alte persoane;
- Lipsa de spaţii pentru activitǎţile recreative;
- Educaţia pentru igienǎ şi sǎnǎtate (slaba relaţionare cu dispensarul medical);
- Necunoaşterea drepturilor;
- Neasigurarea decontului pentru transport;
- Grupuri sanitare neconforme cu normele U.E.
- Atitudinea distrugǎtoare a elevilor faţǎ de bunuri;
- Trepidaţiile cauzate de mişcarea mijloacelor de transport;
- Lipsa educaţiei antreprenoriale
- Mijloace rudimentare de muncǎ în gospodǎrie şi agriculturǎ;
- Agresivitatea elevilor în şcoalǎ;
- Pǎrinţi plecaţi în strǎinǎtate;
- Copii care pleacǎ în strǎinǎtate.
OPORTUNITǍŢI
- relaţii optime cu Consiliul Local
AMENINŢǍRI
- Sistem de evaluare a randamentului şcolar ( pentru copiii cu cerinţe educative speciale)
- Inundaţii, secetǎ
- Infrastructurǎ (lipsa apei curente în locaţia Coada-Stâncii, lipsa reţelei de canalizare)
ŢINTELE STRATEGICE
Pentru ca şcoala să-şi îndeplinească aceste obiective, se impune :
– informarea cadrelor didactice cu ultimile noutăţi din ştiinţă, pedagogie şi metodică;
- comunicarea cu parteneri: şcoli, instituţii, mass-media, ONG-uri, cu părinţii, cu ISJ.
- realizarea lecţiilor virtuale cu caracter interactiv, atractive pentru elevi.
- realizarea unor opţionale atractive: ,,Calculatorul te învaţă’’ ; “IT & FIZICA”
- formarea la elevi a obişnuinţei de autoinformare, autoinstruire prin intermediul Internetului şi formarea conştiinţei acestei necesităţi.
- asigurarea cunoaşterii ofertei pe piaţa muncii şi adaptarea la cerinţele acesteia de către tineri.
- realizarea unor activitǎţi extracurriculare şi extraşcolare în care sǎ se abordeze probleme educative pentru sǎnǎtate, igienǎ corporalǎ şi igiena alimentaţiei, igiena mediului ;
- implicarea medicului şi a pǎrinţilor în activitǎţi educative ;
- implicarea elevilor şi a pǎrintilor în activitǎţi care stimuleazǎ dragostea faţǎ de muncǎ ( « Sǎ menţinem curǎţenia în curtea şcolii ! », « Cea mai curatǎ clasǎ », refacerea trotuarelor şi aleelor cu ajutorul pǎrinţilor)
- realizarea unor activitǎţi aducǎtoare de profit ;
- realizarea unor activitǎţi extracurriculare şi extraşcolare în vederea autocunoaşterii structurii de personalitate care sǎ stea la baza orientǎrii şcolare şi profesionale ;
- cunoaşterea pieţei muncii locale ;
- cunoaşterea reţelei şcolare ;
- realizarea unor structuri în care sǎ se realizeze educaţia permanentǎ a pǎrinţilor, în vederea prevenirii alcoolismului, lipsei de igienǎ, a delicvenţei, a cunoaşterii drepturilor şi obligaţiilor, educaţiei pentru viaţa de familie ;
- realizarea de activitǎţi comune pǎrinţi –elevi (pǎrinţii sǎ cunoascǎ şi sǎ valorifice posibilitǎţile reale ale copiiilor lor) ;
- realizarea unor activitǎţi productive pentru venituri
- scrierea de proiecte ;
- cheltuirea judicioasǎ a fondurilor bugetare ;
- realizarea unor activitǎti în parteneriat cu Consiliul Local, Primǎria, Poliţia, Dispensarul, agenţi economici
- folosirea metodelor şi mijloacelor moderne, interactive în procesul instructiv- educativ ;
- optimizarea relaţiilor între profesori, elevi şi pǎrinţi (portretul robot al profesorului ideal, pǎrintelui ideal, elevului ideal- în revista şcolii);
- mediatizarea exemplului de bunǎ practicǎ în revista şcolii, afişe
- identificarea de resurse de finanţare pentru activitǎţile extracurriculare (tombolǎ, vânzǎri de plante medicinale)