Scoala Gimnaziala Minzatesti
Manzatesti, Iasi

Oferta educaţională

Elevii

- elevii aşteptă de la şcoală:

o Prin educaţie să poată dobândi un statut socio-economic consistent

o Un curriculum şcolar cât mai puţin încărcat, ţintit pe deprinderile şi

dezvoltarea aptitudinilor necesare în specializarea urmată

o Condiţii cât mai bune de învăţare.

- şcoala solicită de la elevi:

o Să fie receptivi, să manifeste interes şi să-şi dezvolte personalitatea şi

responsabilitatea

o Să cunoască şi să respecte regulamentul şcolar

o Să facă cunoscut numele şcolii în momentul atingerii performanţei

 

2.2 Părinţii

- părinţii aşteaptă de la şcoală

o Să le fie respectate opţiunile

o Şcoala să-i pregătească pe elevi pentru inserţie socială

o Şcoala să găsească şi să adopte coordonatele  personalităţii fiecărui elev şi

să acţioneze în direcţia realizării lor.

- şcoala solicită de la părinţi:

o Colaborare

o Sprijin

o Receptivitate

o Implicare în rezolvarea problemelor şcolii

2.3 Comunitatea locală

- comunitatea aşteaptă de la şcoală:

o Cetăţenii educaţi, adaptaţi şi adaptabili.

o Publicitate prin rezultatele bune obţinute de elevi

o Receptivitate la nevoile şcolii

o Recunoaşterea efortului depus a valorii personale, aprecierea efortului

suplimentar.

o Ambianţa pozitivă de înţelegere şi respect.

- şcoala aşteaptă de la comunitatea locală:

o Implicare şi receptivitate în realizarea obiectivelor scolii

o Recunoaşterea importanţei instituţiei în viaţa comunităţii

o Popularizarea rezultatelor bune

 

VIZIUNEA

ŞCOALA MÂNZĂTEŞTI – O ŞCOALĂ A COMUNITĂŢII ŞI PENTRU COMUNITATE

Un loc în care se formează în mod egal personalităţile comunităţii.

Astfel, de la orice elev care termină această şcoală se aşteaptă, în esenţă:

-         să comunice eficient în situaţii reale;

-         să înţeleagă sensul apartenenţei la diverse tipuri de comunităţi (comunitate locală, naţională, europeană, etc.);

-         să demonstreze flexibilitate şi capacitate de adaptare şi de integrare în medii diverse;

-         să contribuie la structurarea unei vieţi de calitate;

-         să aibă un nivel optim de disciplină şi de comportament moral.

 

MISIUNEA SCOLII

 

Pentru atingerea acestei viziuni şcoala urmează să facă următoarele:

-                      îşi va adapta C.D.Ş. la nevoile comunităţii locale în vederea formării de cetăţeni cu conştiinta necesităţii autoeducării şi instruirii continue educaţiei (pentru sănătate);

-         va stimula atitudinea pozitivă faţă de învăţătură,de  muncă, de informare

-         va realiza orientarea şcolară şi profesională a elevilor în vederea unei decizii corecte;

-         va implica părinţii în procesul de autoeducare şi educare a copiilor lor;

-         se va implica în obţinerea veniturilor bugetare şi extrabugetare pentru dotarea materială;

-         va atrage reprezentanţii comunităţii în rezolvarea problemelor şcolii (violenţa elevilor şi a părinţilor, igiena personală, cunoaşterea drepturilor, dezinteresul părinţilor );

-         va monitoriza copiii cu cerinţe educative speciale;

-         va identifica şi valorifica elevii cu aptitudini înalte în vederea integrării sociale şi europene;

-         se va implica în educaţia antreprenorială a comunităţii;

-         va stimula perfecţionarea cadrelor didactice;

-         se va implica în adaptarea pregătirii lor la necesităţile şcolii.

 

ANALIZA SWOT

 PUNCTE TARI

           -   Apropierea de oraş

          -   Legǎtura cu oraşul;

          -   Evoluţia demograficǎ

          -   Creşterea populaţiei şcolare

          -   Migrarea populaţiei de la oraş în comunǎ

          -   Existenţa unor S.R.L.-uri (comerciale)

          -   Tradiţii economice : legumicultura şi creşterea animalelor;

          -   Venituri din producţia proprie

          -   Preocuparea cadrelor didactice pentru eficienţa învǎţǎrii

          -   Existenţa unor spatii neexploatate sufficient;

          -   Relaţia cu biserica

          -   Personal didactic calificat.

          - Înfiinţarea Asociaţiei părinţilor din Mînzăteşti cu personalitate juridică.

 

 PUNCTE SLABE

 

- Şomaj ridicat, pierderea locurilor de muncǎ;

- Efectele negative ale legii 416 privind ajutorul social;

- Meseriile tradiţionale sunt practicate de bǎtrâni;

- Elevii sunt folosiţi în agriculturǎ de către familiile lor;

- Şcoala este slab dotatǎ d.p.d.v. material;

- Lipsa interesului pǎrinţilor

- Existenţa copiilor cu potenţial intelectual redus;

- Alcoolismul pǎrinţilor;

- Nevoia unor structuri educaţionale pentru pǎrinţi (adulţi);

- Folosirea abuzivǎ pentru muncǎ de cǎtre alte persoane;

- Lipsa de spaţii pentru activitǎţile recreative;

- Educaţia pentru igienǎ şi sǎnǎtate (slaba relaţionare cu dispensarul medical);

- Necunoaşterea drepturilor;

- Neasigurarea decontului pentru transport;

- Grupuri sanitare neconforme cu normele U.E.

- Atitudinea distrugǎtoare a elevilor faţǎ de bunuri;

- Trepidaţiile cauzate de mişcarea mijloacelor de transport;

-  Lipsa educaţiei antreprenoriale

-  Mijloace rudimentare de muncǎ în gospodǎrie şi agriculturǎ;

-  Agresivitatea elevilor în şcoalǎ;

-  Pǎrinţi plecaţi în strǎinǎtate;

-  Copii care pleacǎ în strǎinǎtate.

           

OPORTUNITǍŢI

 

-         relaţii optime cu Consiliul Local

 

 AMENINŢǍRI

 -         Sistem de evaluare a randamentului şcolar ( pentru copiii cu cerinţe educative speciale)

-         Inundaţii, secetǎ

-         Infrastructurǎ (lipsa apei curente în locaţia Coada-Stâncii, lipsa reţelei de canalizare)

  

ŢINTELE STRATEGICE

 Pentru ca şcoala să-şi îndeplinească aceste  obiective, se impune :

 – informarea cadrelor didactice cu ultimile noutăţi din ştiinţă, pedagogie şi metodică;

 -  comunicarea cu parteneri:  şcoli, instituţii, mass-media, ONG-uri, cu părinţii, cu ISJ.

 - realizarea lecţiilor virtuale cu caracter interactiv, atractive pentru elevi.

 - realizarea unor opţionale atractive: ,,Calculatorul te învaţă’’ ; “IT & FIZICA

 - formarea la elevi a obişnuinţei de autoinformare, autoinstruire prin intermediul Internetului şi formarea conştiinţei acestei necesităţi.

 - asigurarea  cunoaşterii  ofertei pe piaţa muncii şi adaptarea la cerinţele acesteia de către tineri.

 

 -         realizarea unor activitǎţi extracurriculare şi extraşcolare în care sǎ se abordeze probleme educative pentru sǎnǎtate, igienǎ corporalǎ şi igiena alimentaţiei, igiena mediului ;

 -         implicarea medicului şi a pǎrinţilor în activitǎţi educative  ;

 -         implicarea elevilor şi a pǎrintilor în activitǎţi care stimuleazǎ dragostea faţǎ de muncǎ ( « Sǎ menţinem curǎţenia în curtea şcolii ! », « Cea mai curatǎ clasǎ », refacerea trotuarelor şi aleelor cu ajutorul pǎrinţilor)

 -         realizarea unor activitǎţi aducǎtoare de profit ;

 -         realizarea unor activitǎţi extracurriculare şi extraşcolare în vederea autocunoaşterii structurii de personalitate care sǎ stea la baza orientǎrii şcolare şi profesionale ;

 -         cunoaşterea pieţei muncii locale ;

 -         cunoaşterea reţelei şcolare ;

 -         realizarea unor structuri în care sǎ se realizeze educaţia permanentǎ a pǎrinţilor, în vederea prevenirii alcoolismului, lipsei de igienǎ, a delicvenţei, a cunoaşterii drepturilor şi obligaţiilor, educaţiei pentru viaţa de familie ;

 -         realizarea de activitǎţi comune pǎrinţi –elevi (pǎrinţii sǎ cunoascǎ şi sǎ valorifice posibilitǎţile reale ale copiiilor lor) ;

 -         realizarea unor activitǎţi productive pentru venituri

 -         scrierea de proiecte ;

 -         cheltuirea judicioasǎ a fondurilor bugetare ;

 -         realizarea unor activitǎti în parteneriat cu Consiliul Local, Primǎria, Poliţia, Dispensarul, agenţi economici

 -         folosirea metodelor şi mijloacelor moderne, interactive în procesul instructiv- educativ ;

 -         optimizarea relaţiilor între profesori, elevi şi pǎrinţi (portretul robot al profesorului ideal, pǎrintelui ideal, elevului ideal- în revista şcolii);

 -         mediatizarea exemplului de bunǎ practicǎ în revista şcolii, afişe

 -    identificarea de resurse de finanţare pentru activitǎţile  extracurriculare  (tombolǎ, vânzǎri de plante medicinale)