Şcoala Gimnazială Nanu Muscel
Campulung, Arges

Activităţi extracurriculare

 

PROIECTUL EDUCAŢIONAL ŞI CONCURSUL NAŢIONAL

„ŞCOLI PENTRU UN VIITOR VERDE"

COORDONATOR PROIECT, 
INV. ŢUŢUIANU IULIA

Activitatea: „Ecologizarea parcului aflat în apropierea şcolii"
Prezentarea activităţii:

  • dezvoltarea atitudinii ecologice în rândul elevilor;
  • ecologizarea parcului aflat în apropierea şcolii;
  • lipirea de afişe conţinând mesaje pentru păstrarea curăţeniei în parc, ocrotirea plantelor, protejarea mediului înconjurător.

Rezultatele acţiunii:
elevii au reuşit să realizeze un ambient plăcut în parc, o zona verde curată şi frumoasă;
Ce am învăţat/sfaturi verzi
Conştientizarea de către elevi a necesităţii ocrotirii naturii şi participarea acestora ca factor activ în îmbunătăţirea  relaţiei omului cu natura.

 

Număr de participanţi:48 de elevi ai claselor a II-a B şi a III-a E profesor Matei Maria şi profesor Necula Elena.

 

Activitatea: „Educarea deprinderilor de educaţie ecologică prin includerea elevilor în activităţi de protejare a mediului, constând in confecţionarea de costume din materiale reciclabile: ambalaje din plastic, hârtie, capace de sticle, metale, resturi textile,stimularea creativităţii elevilor etc."

Prezentarea activităţii:

  • realizarea unor desene, a unor schiţe ce vor folosi ca punct de plecare în crearea costumelor;
  • alegerea materialelor de lucru necesare realizării modelelor propuse;
  • îmbinarea materialelor şi realizarea costumelor şi a accesoriilor acestora.

Rezultatele acţiunii:
20 de costume ECO ce urmează să fie prezentate într-o paradă a costumelor în luna aprilie

 

Ce am invăţat/sfaturi verzi:

  • este important să refoloseşti deşeurile;
  • educaţia ecologică este importantă pentru prezentul şi viitorul Terrei.

Număr de participanţi: 20 de elevi din clasa I E prof. Oprescu Andreea

 

 

 

Activitatea: „Jucării din materiale refolosibile"
Prezentarea activităţii:

Activitatea, concretizată în realizarea jucăriilor, a avut ca punct
de plecare lecţia de cunoaştere a mediului, „natura răde, natura plănge", în cadrul căreia
elevii au putut afla diverse aspecte privind activităţi de poluare sau de protejare a mediului
înconjurător. Lucrările realizate au fost expuse în sala de clasă.
Rezultate : „fluturaşii" , „morile de vânt"
Număr de participanţi: 28 de elevi din clasa a II-a D institutor Mihaela Pîrşan

 

Activitatea: „Ocrotiţi natura"

Prezentarea activităţii:

Elevii au realizat cu ajutorul diferitelor materiale colaje şi creaţii plastice cu tema: „ocrotiti natura". Ţinuta şi decorul au fost realizate prin folosirea a cât mai multe elemente verzi. Fiecare a exprimat prin aceste lucrări modalităţi de intervenţie pentru ocrotirea naturii înconjuratoare.
Rezultate: au fost selectate colaje, creatii plastice, portofolii. Părinţii au fost invitaţi şi au realizat fotografii din timpul acestei activităţi.
Număr de participanţi:  24 elevi din clasa  I A, institutor Jinga Maria

 

Activitatea : „Micii ecologişti în luptă cu poluarea"


Prezentarea activităţii:
Acţiunea a vizat sensibilizarea copiilor asupra problemelor de mediu (poluarea şi efectele acesteia, epuizarea resurselor naturale); implicarea micilor elevi în activităţi de ecologizare şi s-a finalizat cu un concurs pe grupe de realizare a unor postere - „S.O.S. NATURA!".
Activitaea finală (realizarea posterelor)  a fost precedată de activităţile:

  • documentare din diferite surse asupra efectelor nocive pe care le au unele acţiuni umane asupra mediului;
  • ilustrarea gradului şi a formelor de poluare a Planetei Albastre (vizionare filme documentare, prezentări Power Point);
  • dezbateri tematice colective (cauze şi efecte ale poluării, soluţii şi măsuri de protejare a mediului, rolul şi importanţa educaţiei ecologice);
  • realizarea individuală de eseuri şi desene tematice (elemente componente - postere).

Perioada de desfăşurare: 15-22 ianuarie 2010.
Număr de participanţi: 26 elevi din clasa a IV-a E, institutor Brăgărea Mariana

 

Apasa aici S.O.S. NATURA!

 

Activitatea: Concurs de desene - „Să trăim într-un mediu curat!"
Scopul: înţelegerea importanţei protejării mediului şi a faptului că fiecare dintre 
noi putem contribui la păstrarea unui mediu curat.

Prezentarea activităţii:

Activitatea a avut ca punct de plecare „ghicitoarea".
Este aerul pe care îl respirăm, soarele care ne dă căldura, apa şi hrana care ne întreţin organismul, reprezintă acoperişul deasupra capetelor noastre, plantele, animalele, pietrele şi râurile, oceanele şi munţii, insulele îndepărtate, tot ce se poate vedea, simţi, mirosi, auzi sau gusta. Reprezintă viaţa pentru noi, fără el nu am putea supravieţui.
Am discutat despre poluarea mediului în care trăim şi necesitatea identificării unor modalităţi de protejare a acestuia, adresând elevilor îndemnul de a realiza desene cu scopul conştientizării şi responsabilizării semenilor în acest sens.
Folosind programul Paint, elevii, organizaţi pe grupe, au colaborat în realizarea unor lucrări unitare prin care să transmită mesajul: „Să trăim într-un mediu curat!" 
În final fiecare grupă şi-a prezentat desenul.
S-a votat lucrarea câştigătoare care a fost afişată la „colţul verde" al şcolii.

Perioada: februarie 2010

Număr de participanţi: 27 elevi din clasa a II-a E, institutor Andreea Popescu

Activitatea: Expoziţie cu lucrări confecţionate din materiale refolosibile

Prezentarea activităţii:

Activitatea s-a desfăşurat pe parcursul mai multor zile, antrenând elevii în colectarea unor deşeuri: hârtie, carton, materiale plastice, pet-uri, deşeuri de aluminiu, de sticlă,  resturi textile din propria locuinţă, clasă, şcoală prin acţiunea  permanentă de ecologizare a mediului înconjurător.
Colectivul de elevi al clasei a IV-a A s-a organizat în patru grupe de elevi  îndrumate de reprezentantul clasei în ,,echipa verde" a şcolii, elevul Stana Eduard şi  de d-na Vintilă Narcisa.
Elevii din fiecare grupă au discutat despre diferite teme legate de protecţia mediului, au   evidenţiat  diferite  activităţi ale omului care provin deşeurile,
le-au clasificat în funcţie de materialele prelucrate de om :deşeuri din sticlă, plastic, aluminiu, hârtie, au prezentat materialele şi deşeurile pe care le-au colectat, au evidenţiat necesitatea şi importanţa selectării diferitelor tipuri de deşeuri pentru economisirea materialelor naturale, de exemplu, colectând şi refolosind deşeurile de hârtie şi carton se salvează viaţa copacilor, au exemplificat tipuri de comportamente adecvate în domeniul conservării şi ocrotirii mediului natural.


Număr de participanţi: 20 elevi din clasa a IV-a A institutor Vintilă Narcisa

Vă anunţăm că în data de 8 mai 2009, orele 11,00, şcoala noastră organizează o manifestare cultural artistică sub forma unui spectacol, dedicat Zilei Europei ce se va desfăşura în Sala de Şedinţe a Primăriei Municipiului Câmpulung. La acest spectacol vor participa atât şcoli din municipiul nostru: Şcoala de Artă, Colegiul Pedagogic, Colegiul "Dan Barbilian", Colegiul "Dinicu Golescu", cât şi şcoli din municipiile Piteşti şi Mioveni, şcoli partenere în proiecte educative ale şcolii noastre: Şcoala Nr.11 "Mihai Eminescu" Piteşti, Şcoala Nr.1 "Nicolae Simonide" Piteşti, Şcoala "Liviu Rebreanu" Mioveni. Activitatea se înscrie în rândul manifestărilor cultural artistice organizate de Şcoala Nr.3 "Nanu Muscel", în colaborare cu Primăria Municipiului Câmpulung, în scopul dezvoltării aptitudinilor artistice ale elevilor, promovării spiritului civic şi european precum şi dezvoltării relaţiilor şcoală - comunitate şi a activităţilor dedicate manifestării europene "PRIMĂVARA EUROPEANĂ 2009" precum şi a "Săptămânii Comenius " în România.   Vă invităm sa ne fiţi alături, să sărbătorim împreună bătrâna noastră, mereu tânăra, EUROPA!

- vizionare de spectacole.

- excursii tematice în zone de importanţă istorică sau geografică.

- serbări şcolare cu ocazia unor evenimente.

în şcoală se editează şi se publică revista   "Flori de cerneală".