Scoala Speciala Huedin
Huedin, Cluj

Profesorii noştri

REDIRECTIONARE --> https://danbenta.wordpress.com/2015/04/26/scoala-gimnaziala-speciala-huedin/

Resurse umane

Politica în domeniul resurselor umane este esenţială în dezvoltarea calităţii învăţământului. Trebuie remarcat faptul că, în ultima perioadă, ca urmare a preocupărilor constante ale ISJ Cluj, procentul cadrelor didactice necalificate s-a redus progresiv.
Referitor la încadrarea posturilor didactice în anul şcolar pe care îl analizăm, facem următoarele detalieri:


Total norme Norme titulari Norme suplinitori
Norme did.
auxiliar Norme nedidactic Rap.
didactic/
nedidactic
Calif. Necalif.
24,68 14,88 7,43 2,37 2,5 2 12,34


Formarea curentă a cadrelor didactice s-a desfăşurat prin activităţi metodice, participare la activităţile Cercurilor pedagogice la nivel de judeţ, dezbateri, mese rotunde activităţi în cadrul parteneriatelor, prezentări de portofolii, activităţi demonstrative.
Cadrele didactice din unitatea noastră manifestă interes pentru formarea continuă, în acest sens menţionăm participarea la cursurile de formare profesionala,organizate de CCD, prin firma SIVECO. D-şoara Hanga Diana si domnul Benta Dan au obţinut în acest an definitivatul.


Analiza instituţională

Reforma sistemului de învăţământ a continuat sub aspecte curriculare, obiectivul major fiind acela de realizare a calităţii la nivelul şcolii.
Pentru învăţământul special, curriculum-ul este adaptat in funcţie de tipul deficienţei. Există, însă nu pentru toţi copiii programe de intervenţie de tip personalizat si programe de socializare.

Criterii:
Calitatea planificărilor şi a proiectării imediate.
Pregătirea de specialitate a profesorului, preocupările lui pentru dezvoltare reflectate în conţinuturile lecţiei.
Managementul activităţilor didactice.
Eficacitatea stategiilor, varietatea metodelor, creativitate în stilurile de predare-învăţare.
Calitatea evaluării elevilor în scopul stimulării învăţării eficiente.
Activitatea în cadrul echipei pedagogice, problemele abordate în activităţile comisiilor metodice, modul în care formarea se reflectă în practica activitatii didactice.

Aspecte pozitive Aspecte care trebuie remediate
• Documente şcolare corect întocmite
• Strategii eficiente, metode interactive, stimulatoare
• Promovarea programului de intervenţie de tip personalizat
• Promovarea unor strategii care pun accent pe stimulare, participare
• Cadrele didactice de sprijin şi-au constituit grupele cu efective corespunzătoare legislaţiei în vigoare
• Evaluări iniţiale care oferă date psihopedagogice şi medicale ce pun în evidenţă potenţialul real al elevilor şi în corelaţie cu acesta nevoile specifice de intervenţie
• Progres sub aspectul socializării elevilor cu CES
• Programe extracurriculare si parteneriate favorizante pentru socializare, dezvoltarea autonomiei personale a elevilor cu CES
• Participare la diferite proiecte de dezvoltare şcolară, cu finalităţi şi aplicabilitate la nivelul şcolii • Dificultăţi legate de componentele de bază (scris, citit, socotit)
• Progres în dezvoltarea personală, în achiziţiile elevilor, cauzate de condiţiile socio-economice modeste, de carenţele educaţionale familiale, de lipsa de stimulare.
• Dificultăţi în realizarea/întocmirea programelor de intervenţie de tip personalizat
• Dificultăţi în realizarea evaluării de progres.
• Nevoie de sprijin metodologic pentru evaluarea progresului elevilor cu CES.
• Dificultăţi în realizarea curriculum-ului adaptat pentru elevii cu CES integraţi în şcoala de masă.
• Dificultati in aplicarea procedurilor de monitorizare a absentelor elevilor externi.

Activitatea comisiilor metodice existente în şcoală a avut ca obiectiv principal, ”Educarea şi instruirea elevilor cu C.E.S. în vederea recuperării şi integrării lor sociale“.
În cadrul Comisiei metodice a psihopedagogilor I-XI s-au desfăşurat în anul trecut următoarele activităţi:
 Discuţii referitoare la întocmirea planificărilor.
 Referat: ’’Necesitatea activizarii a elevilor cu CES ’’ prezentat de d-nul Felea Samson
 Masă rotundă-discutarea şi stabilirea subiectelor pentru testele de evaluare.
Referat: ’’Familiarizarea elevilor cu notiunile de propozitie, cuvant,silaba,sunet,litera’’ prezentat de d-na Potra Marioara.
Referat: ’’Rolul auzului fonematic în însuşirea limbajului şi în terapia tulburărilor de limbaj’’ prezentat de d-şoara Hanga Diana.
Referat: ’’Stabilirea subiectelor pentru testele de evaluare’’ prezentat de d-na Sanfira Cornelia.
Referat: ’’Importanţa,organizarea şi desfăşurarea orelor de compunere la elevii cu CES’’´ prezentat de d-na Toader Lenuţa.
Referat:”Tehnici,metode şi instrumente de evaluare a eficienţei activităţii didactice” prezentat de d-l Felea Samson.
Referat:”Educaţia profesională-orientarea şcolară şi profesională”prezentat de Fejes Lajos.
Acivitate demonstrativă la limba română la clasa a IV-a susţinută de d-na Potra Marioara.
Folosind principiul tratării diferenţiate s-a insistat pe dobândirea de către elevii slabi la învăţătură a deprinderilor corecte de citit-scris precum şi a efectuării calculelor elementare.
Analiza activităţii de TTL şi psihodiagnoză relevă următoarele aspecte:
- susţinerea educaţiei integrate
- activitatea Comisiei de Evaluare Continuă competentă, mediatizarea rolului acesteia la nivelul reţelei şcolare
- program de evaluare iniţială competent, organizat – expertizare/diagnoză, orientare
- promovarea elaborării curriculum-ului adaptat
- activitatea de parteneriat
- susţinerea aplicării proiectului de intervenţie de tip personalizat