Gradinita cu program prelungit Nr.2 Caransebes
Caransebes, Caras-Severin
Prezentare
Grădinița cu Program Prelungit nr.2 Caransebeș
Obiectivele grădiniței noastre:
- Realizarea unui demers didactic care încurajează inițiativa, creativitatea și stimulează potențialul preșcolarilor.
- Egalizarea șanselor educaționale cu acces la integrarea școlară și socială și promovarea educației incluzive.
- Dezvoltarea profesională a personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic în funcție de nevoile individuale
- Implicarea partenerilor educaționali în diferite activități desfășurate în grădiniță
- Dezvoltarea unor parteneriate și proiecte locale, naționale și internaționale care să lărgească viziunea asupra educației și să asigure creșterea prestigiului unității de învățământ în comunitate
- Îmbunătăţirea funcţionalităţii și esteticii spaţiilor, modernizarea şi extinderea bazei materiale în ansamblul ei.
VIZIUNEA GRĂDINIȚEI
Comunicare
Onestitate
Perseverenţă
Ideal
Loialitate
Ascensiune
Rezultate
Individualizare
Educator european
MISIUNEA GRĂDINIŢEI: „ … un petic de pământ! Soseşte o firavă sămânţă! Se dezvoltă o mlădiţă. Un vânt puternic, o furtună, sau o rază de soare vor influenţa dezvoltarea sa. Ce vom fi, noi, educatorii, pentru această mlădiţă? O rază de soare, un pământ fertil, o privire grijulie şi iubitoare de mamă. Mlădiţa va deveni pomişor, apoi un falnic pom roditor din a cărui fruct se va zămisli o nouă mlădiţă”
PLAN STRATEGIC DE ACȚIUNE PRIVIND ATINGEREA VIZIUNII COMUNE A GRĂDINIȚEI 2021-2026
ȚINTE STATEGICE |
OBIECTIVE |
ACTIVITĂȚI |
RESPONSABILI |
ORIZONT DE TIMP |
GRUP ȚINTĂ |
REZULTATE AȘTEPTATE |
RESURSE |
INDICATORI DE PERFORMANȚĂ |
MONITORIZARE ȘI EVALUARE |
1.Realizarea unui demers didactic care încurajează inițiativa, creativitatea și stimulează potențialul preșcolarilor.
|
-dezvoltarea unor strategii de formare și optimizare a competențelor socio-cognitive a preșcolarilor
- abordarea transdisciplinară și interdisciplinară a demersului didactic
-adoptarea, CDȘ pornind de la nevoile identificate ale preșcolarilor
|
-activități care încurajează cooperarea, colegialitatea, și stimulează creativitatea preșcolarilor
-analizarea, în cadrul activității metodice la nivel de unitate, a activităților susținute
-proiectarea unor noi programe de activități opționale în concordanță cu ethosul grădiniței
|
Director Educatoare Părinți |
2021-2026
|
Preșcolari Cadre didactice |
- determinarea și cunoașterea stilurilor de învățare ale preșcolarilor în vederea viitoarelor performante școlare
-îmbunătățirea comptențelor didactice ale educatoarelor
-proiectarea CDȘ-ului |
Umane: Director Personal didactic
Materiale: Calculatoare, materiale informaționale, copiator, consumabile
Financiare: Fonduri extrabugetare |
-procent ridicat de preșcolari care dovedesc performanțe în activitatea de învățare
-creșterea procentului de strategii interactive utilizate de cadrele didactice
- proiectarea și realizarea activităților opționale
|
- portofoliile preșcolarilor - înregistrarea progresului copiilor
- asistența la grupă -chestionare pentru părinți
-chestionare de impact -grile de monitorizare
|
2. Dezvoltarea profesională a personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic în funcție de nevoile individuale |
-participarea personalului didactic la cursuri de formare / grade didactice - participarea personalului didactic auxiliar și nedidactic la cursuri specifice
-creșterea calității actului didactic prin utilizarea metodelor activ- participative centrate pe preșcolar
|
-cursuri de formare profesională pentru personalul didactic și didactic auxiliar
- întâlniri metodice/ schimburi de experiență/ prezentarea de exemple de bună practică
|
Director Responsabilul cu formarea continuă Personal didactic Personal didactic auxiliar Personal nedidactic
|
2021-2026
|
Cadre didactice Personal didactic auxiliar Personal nedidactic
|
-însușirea unor cunoștințe ce vor fi utilizate în activitatea la grupă
-desfășurarea unui act didactic de calitate prin aplicarea unor tehnici didactice inovative și raportarea la standarde profesionale performante
|
Umane: Director Personal didactic, Personal didactic auxiliar Personal nedidactic
Materiale: Calculatoare, material audiovideo, copiator, consumabile
Financiare: Bugetul instituției, fonduri extrabugetare, |
-număr mare al personalului din unitatea de învățământ care participă la cursuri de formare
- procent ridicat de cadre didactice care aplică în cadrul activităților la grupă cunoștințele dobândite prin participarea la cursurile de formare
|
- certificate de formare/ diplome de participare
|
3. Implicarea partenerilor educaționali în diferite activități desfășurate în grădiniță
|
- organizarea și desfășurarea unor întâlniri în vederea informării și educării părinților
- dezvoltarea unor noi proiecte de parteneriat educațional |
-întâlniri săptămânale cu părinții, în cadrul activităților de consiliere parentală, care urmăresc implicarea acestora în educarea copiilor
-cursuri de educație parentală realizate de specialiști din instituții abilitate
-activități derulate cu participarea părinților și a altor parteneri din comunitate în vederea cunoașterii nevoilor grădinitei
- realizarea de parteneriate cu diferite instituții de învățământ și din comunitate și implicarea părinților în derularea acestora |
Educatoare Consilier școlar Psihopedagog
Educatoare Consilier școlar Psihopedagog
Educatoare
|
2021-2026
2021-2026
2021-2026
|
Părinţi Copii
Părinţi Copii
Părinţi Copii |
-desfășurarea unor activități în care să fie implicați părinții preșcolarilor
-inițierea unor parteneriate cu diferite instituții din sfera educațională și din comunitate
|
Umane: Director Personal didactic, consilier școlar, psihopedagog
Materiale: Calculatoare, internet, materiale informaționale, copiator, consumabile
Financiare: Fonduri extrabugetare |
-ponderea ridicată a părinților prezenți la întâlnirile cu consilierul școlar și psihopedagogul, precum și la activitățile săptămânale de consiliere
- număr ridicat de parteneri implicați
|
-procese verbale -liste de prezență -chestionare
-chestionar de impact -raport de monitorizare
-grile de monitorizare
|
4. Dezvoltarea unor parteneriate și proiecte județene, naționale
care să lărgească viziunea asupra educației și să asigure creșterea prestigiului unității de învățământ în comunitate |
-stabilirea nevoilor de dezvoltare instituțională
- cooptarea de parteneri în diferite proiecte
-colaborarea eficientă în derularea proiectelor
- asigurarea sustenabilității |
-realizarea analizei SWOT
-redactarea formularelor de aplicație/ parteneriatelor
-realizarea de activităților în parteneriat
-diseminarea rezultatelor activităților desfășurate |
Educatoare Director Parteneri
Educatoare Director Parteneri |
2021-2026
|
Educatoare Preșcolarii
Educatoare Preșcolarii |
-identificarea punctelor tari, punctelor slabe, oportunităților și amenințărilor
-depunerea formularelor de aplicație
-mediatizarea și promovarea proiectelor derulate (mass-media, diferite site-uri, revista grădiniței) |
Umane: Director Personal didactic
Materiale: Calculatoare, internet, copiator, consumabile
Financiare: Fonduri extrabugetare fonduri europene |
- număr mare de parteneri identificați
-grad ridicat de implicare a educatoarelor în derularea activităților
-număr ridicat de accesări a site-urilor de promovare |
-rapoarte de evaluare
-fișe de monitorizare
-chestionare
|
5.Îmbunătăţirea funcționalității și esteticii spaţiilor, modernizarea şi extinderea bazei didactico - materiale în ansamblul ei
|
-dezvoltarea unei baze didactico - materiale moderne - reabilitarea sălilor de grupă/dormitoarelor (zugrăvire, rașchetare parchet) și refacerii instalațiilor sanitare și electrice |
- întocmirea notelor de fundamentare în mod temeinic pentru a asigura reuşita demersurilor |
Educatoare Personal didactic auxiliar Director Parteneri |
1 an școlar |
Preșcolarii |
-reabilitarea sălilor de grupă/dormitoarelor ) și refacerii instalațiilor sanitare și electrice cu fonduri de la autoritățile locale
|
Umane: Director Personal didactic și didactic auxiliar
Materiale: Calculatoare, imprimante, diferite materiale didactice Financiare: Fonduri de la bugetul local |
-grad ridicat de implicare a autorităților locale în realizarea lucrărilor
|
-chestionare
|