Scoala Primara Cornetu
Cornetu, Vrancea
Prezentare
Şcoala cu clasele I-IV Cornetu
Şcoala cu clasele I-IV Cornetu este situată în satul Cornetu, com. Slobozia Bradului, jud. Vrancea.
Şcoala cu clasele I-IV Cornetu este subordonată Şcolii cu clasele I-VIII Slobozia Bradului şi este situată la distanţa de trei km de Şcoala Coroteni şi doi km de Şcoala Slobozia Bradului.
Până în anul 2002, un număr de 238 elevi şi-au desfăşurat cursurile în două săli de clasă şi un hol, în trei schimburi.Începând cu anul şcolar 2002-2003, cursurile se desfăşoară într-un local nou, construit lângă cel vechi, care a fost consolidat.
În şcoală sunt nouă clase şi trei grupe de grădiniţă, activitatea desfăşurându-se în două schimburi.
Grădiniţa Cornetu
Deşi Şcoala Cornetu a fost extinsă , Grădiniţa îşi desfăşoară activitatea în prezent tot în spaţii improvizate- cele trei grupe funcţionează astfel: 1 grupă intr-o sală de clasă, 1 grupă pe hol şi o grupă într-o sală de materiale având înscrişi un număr de 75 copii.
RESURSE UMANE
a) Preşcolari
RECENSĂMÂNTUL COPIILOR DE LA 2 LA 7 ANI
Perioada 1 sept. 2005-
31aug.2006 1 sept. 2006-
31aug.2007 1 sept. 2007-
31aug.2008 1 sept. 2008-
30aug.2009 1 sept. 2009-
30aug.2010
Nr. copii
născuţi
63
83
80
88
87
b) Elevii
Toţi elevii provin din satul Cornetu şi sunt de etnie rromă. Ei fac parte din familii numeroase,cu situaţie materială precară şi cu nivel de educaţie şi cultură scăzut.
Copiii care nu frecventează grădiniţa, la începutul clasei I nu ştiu să vorbească româneşte îngreunând astfel comunicarea învăţător- elev.
Aproximativ 30% dintre fetele care promovează clasa a IV-a nu mai frecventează cursurile la ciclul gimnazial deoarece se căsătoresc sau părinţii se tem că vor fi furate .
În anul şcolar 2010-2011 la Şcoala Cornetu au fost înscrişi 329 elevi .Abandonul şcolar este scăzut, în 2010-2011 s-au înregistrat 50 cazuri. Rezultatele la învăţătură sunt slabe.
Cauzele care au dus la aceste rezultate slabe la învăţătură sunt:
Implicarea copiilor în muncă de la vârste timpurii
Elevii provin în marea lor majoritate din familii numeroase,cu o stare materială precară
Migrarea în campanii agricole
Părinţii elevilor au un nivel de pregătire şi educaţie foarte scăzut( unii dintre ei chiar analfabeţi) şi nu prezintă interes pentru educaţia copiilor
Exploatarea ineficientă a parteneriatului familie-învăţător/diriginte – elev
La Şcoala cu clasele I-IV Cornetu şi Grădiniţa Cornetu sunt înscrişi în anul şcolar 2011-2012
386 elevi după cum urmează:
75 copii învăţământul preşcolar
311 elevi învăţământul primar
Dinamica structurii scolii
Cornetu 2000-2001 Primar 232 9 202 23 7 87
2001-2002 Primar 238 9 172 66 - 72,26
2002-2003 Primar 247 9 172 68 7 69,92
2003-2004 Primar 261 9 191 57 13 73,49
2004-2005 Primar 239 9 220 15 4 92
2005-2006 Primar 227 9 191 31 5 84
2006-2007 Primar 235 9 210 20 5 89
2007-2008 Primar 245 9 215 20 10 88
2008-2009 Primar 316 10 244 62 6 77
2009-2010 Primar 311 10 201 80 30 65
2010-2011 Primar 329 11 240 43 46 73
2011-2012 Primar 311 11
c) Cadrele didactice
Grădiniţa
3 cadre didactice calificate, titulare. O educatoare desfăşoară grădiniţa bilingvă, predă limba rromani la grădiniţă.
Educatoarele au participat la cursuri de perfecţionare.
Ciclul primar
11 cadre didactice calificate şi titulare.
2 cadre didactice calificate care predau limba rromani
Cadrele didactice sunt majoritatea tinere, deschise spre nou, aplică metode moderne în procesul instructiv- educativ bazate pe interdisciplinaritate şi lucrul în echipă;
Au participat la diverse cursuri de formare şi pregătire organizate de ISJ Vrancea , CCD Focşani şi Centrul Educaţia 2000+ ,PIR, PHARE.
Au participat la Concursul de creativitate didactică organizat de CCD Focşani unde au obţint premii;
d) Personal auxiliar
1 îngrijitor
RESURSE MATERIALE
5 săli de clasă;
1 sală grupă pregătitoare preşcolari;
2 săli de gupă preşcolari improvizate;
Material didactic confecţionat nou, dar şi confecţionat de cadrele didactice;
Mobilier modular în sălile de clasă;
Mobilierul de la grădiniţă este nou;
Copiator multifuncţional;
1 calculator;
Imprimantă;
Un laborator informatică (reţea de 20 calculatoare).
RELAŢIA ŞCOLII CU COMUNITATEA LOCALĂ
o colaborare bună cu autoritatea locala
Şcoala colaborează cu Poliţia în vederea prevenirii şi combaterii delincvenţei juvenile, precum şi pentru participarea cadrelor de poliţie la orele de educaţie rutieră.
Chiar dacă şcoala colaborează cu medicul circumscripţiei sanitare în vederea prevenirii îmbolnăvirii copiilor şi asigurarea asistenţei medicale, datorită numărului mare de membri ai comunităţii, un singur medic care funcţionează la nivelul comunei, nu acoperă cererea de servicii medicale necesare mai ales în comunitatea de rromi.
Relaţiile cu părinţii (rromi) este bună, sprijină activităţile şcolare şi extraşcolare în limita nivelului lor de pregătire profesională, culturală şi posibilitate materială.
Părinţii sunt organizaţi în comitete pe clase şi pe şcoală, dar unii părinţi nu sunt receptivi la problemele şcolii.
Viziunea
Școala este căldură, lumina si izvor de armonie pentru cei din jur asigurand:
Calitatea sporita a procesului instructiv educativ;
Climat intelectual oferit ca suport pentru cadre didactice si elevi;
Realizarea unei educatii pentru viata, pentru aprecierea fiintei umane si a naturii;
II MISIUNEA SCOLII
Şcoala noastră este o şcoală incluzivă stimulând creşterea participării la educaţie a tuturor, asigurând şanse egale copiilor, tinerilor , adulţilor, indiferent de etnie , religie sau vărstă, promovând respectul de sine,succesul şcolar şi sprijinind formarea cadrelor didactice pentru asigurarea unei educaţii de calitate.
Şcoala în colaborare cu liderii spirituali şi comunitatea locală va încerca schimbarea mentalităţii şi cultivarea spiritului practic.
OPORTUNITATI
- frecvenţă mai ridicată în rândul băieţilor de etnie rromă, aceştia având drept motivaţie eliberarea certificatului de 8 clase, in vederea obtinerii permisului de conducere (majoritatea elevilor provin din familii care practica comertul cu diverse produse).
- cadru legislativ favorabil parteneriatelor;
- cadre didactice tinere cu spirit de iniţiativă şi deschise spre nou.
- bisericile au o influenţă pozitivă asupra comunitatii;
AMENINŢĂRI
-tradiţia din comunitatea rromă ca fetele să se căsătorească la vârste foarte fragede;
-majoritatea cadrelor didactice fac naveta;
-dezinteresul faţă de muncă atât al copiilor cât şi al părinţilor;
-context socio- economic nefavorabil;