Scoala Primara Cornetu
Cornetu, Vrancea

Prezentare


Şcoala  cu  clasele  I-IV Cornetu

Şcoala  cu  clasele  I-IV Cornetu  este  situată  în  satul  Cornetu, com.  Slobozia  Bradului, jud. Vrancea.
Şcoala  cu  clasele  I-IV Cornetu  este  subordonată  Şcolii  cu  clasele  I-VIII  Slobozia Bradului şi  este  situată  la  distanţa  de  trei km   de  Şcoala  Coroteni  şi  doi km  de  Şcoala Slobozia  Bradului.                    
Până  în  anul  2002,  un  număr  de  238 elevi  şi-au  desfăşurat  cursurile   în  două  săli  de  clasă  şi  un  hol, în  trei  schimburi.Începând  cu  anul  şcolar  2002-2003, cursurile  se  desfăşoară  într-un   local  nou, construit  lângă  cel  vechi,  care  a  fost  consolidat.
În  şcoală  sunt  nouă  clase  şi  trei  grupe  de  grădiniţă,  activitatea  desfăşurându-se  în  două  schimburi.
Grădiniţa Cornetu
Deşi Şcoala Cornetu a fost extinsă , Grădiniţa îşi desfăşoară activitatea în prezent tot în spaţii improvizate- cele trei grupe funcţionează astfel: 1 grupă  intr-o sală de clasă, 1 grupă pe hol şi o grupă într-o sală de materiale având înscrişi un număr de 75 copii.



RESURSE  UMANE

a) Preşcolari

RECENSĂMÂNTUL COPIILOR DE LA 2 LA 7 ANI

Perioada     1 sept. 2005-
31aug.2006    1 sept. 2006-
31aug.2007    1 sept. 2007-
31aug.2008    1 sept. 2008-
30aug.2009    1 sept. 2009-
30aug.2010
Nr. copii
născuţi    
63    
83    
80    
88    
87

b) Elevii

Toţi elevii provin din satul Cornetu şi sunt de etnie rromă. Ei fac parte din familii numeroase,cu situaţie materială precară şi cu nivel de educaţie şi cultură scăzut.
Copiii care nu frecventează grădiniţa, la începutul clasei I nu ştiu să vorbească româneşte  îngreunând astfel comunicarea învăţător- elev.
Aproximativ 30% dintre fetele care promovează clasa a IV-a nu mai frecventează cursurile la ciclul gimnazial deoarece se căsătoresc sau părinţii se tem că vor fi furate .
În anul şcolar 2010-2011 la Şcoala Cornetu au fost înscrişi 329 elevi .Abandonul şcolar este scăzut, în 2010-2011 s-au înregistrat 50 cazuri. Rezultatele la învăţătură sunt slabe.

Cauzele care au dus la aceste rezultate slabe la învăţătură sunt:
    Implicarea  copiilor  în  muncă  de  la  vârste  timpurii
    Elevii provin în marea lor majoritate din familii numeroase,cu o stare materială precară
    Migrarea  în  campanii  agricole  
    Părinţii elevilor au un nivel de pregătire şi educaţie foarte scăzut( unii dintre ei chiar analfabeţi) şi nu prezintă interes pentru educaţia copiilor
    Exploatarea  ineficientă  a  parteneriatului  familie-învăţător/diriginte – elev

La Şcoala cu clasele I-IV Cornetu şi Grădiniţa Cornetu sunt înscrişi în anul şcolar 2011-2012
386 elevi după cum urmează:
    75 copii învăţământul preşcolar
    311 elevi învăţământul primar

Dinamica structurii scolii

Cornetu    2000-2001    Primar    232    9    202    23    7    87
2001-2002    Primar    238    9    172    66    -    72,26
2002-2003    Primar    247    9    172    68    7    69,92
2003-2004    Primar    261    9    191    57    13    73,49
2004-2005    Primar    239    9    220    15    4    92
2005-2006    Primar    227    9    191    31    5    84
2006-2007    Primar    235    9    210    20    5    89
2007-2008    Primar    245    9    215    20    10    88
2008-2009    Primar    316    10    244    62    6    77
2009-2010    Primar    311    10    201    80    30    65
2010-2011    Primar    329    11    240    43    46    73
2011-2012    Primar    311    11                

c) Cadrele didactice

Grădiniţa
    3 cadre didactice calificate, titulare. O educatoare desfăşoară grădiniţa bilingvă, predă limba rromani la grădiniţă.
    Educatoarele  au participat  la  cursuri  de  perfecţionare.

Ciclul  primar
    11 cadre  didactice  calificate şi titulare.
    2 cadre  didactice  calificate  care  predau  limba  rromani  
    Cadrele  didactice  sunt  majoritatea tinere,  deschise spre nou, aplică metode moderne în procesul instructiv- educativ  bazate pe interdisciplinaritate şi lucrul în echipă;
    Au participat la diverse cursuri de formare şi pregătire organizate de ISJ Vrancea , CCD Focşani şi Centrul Educaţia 2000+ ,PIR, PHARE.
    Au participat la Concursul de creativitate didactică organizat de CCD Focşani unde au obţint premii;



d) Personal auxiliar
    1 îngrijitor

RESURSE MATERIALE

    5 săli de clasă;
    1 sală grupă pregătitoare preşcolari;
    2 săli de gupă preşcolari improvizate;
    Material didactic confecţionat nou, dar şi confecţionat de cadrele didactice;
    Mobilier modular în  sălile  de  clasă;
    Mobilierul  de  la  grădiniţă  este  nou;
    Copiator multifuncţional;
    1 calculator;
    Imprimantă;
    Un laborator informatică (reţea de 20 calculatoare).



RELAŢIA ŞCOLII CU  COMUNITATEA LOCALĂ

     o colaborare bună cu autoritatea locala
    Şcoala colaborează cu Poliţia în vederea prevenirii şi combaterii delincvenţei juvenile, precum şi pentru participarea cadrelor de poliţie la orele de educaţie rutieră.
    Chiar dacă şcoala colaborează cu medicul circumscripţiei sanitare în vederea prevenirii îmbolnăvirii copiilor şi asigurarea asistenţei medicale, datorită numărului mare de membri ai comunităţii, un singur medic care funcţionează la nivelul comunei, nu acoperă cererea de servicii medicale necesare mai ales în comunitatea de rromi.
    Relaţiile cu părinţii (rromi) este bună, sprijină activităţile şcolare şi extraşcolare în limita nivelului lor de pregătire profesională, culturală şi posibilitate materială.
    Părinţii sunt organizaţi în comitete pe clase şi pe şcoală, dar unii părinţi nu sunt receptivi la problemele şcolii.

Viziunea

Școala este căldură, lumina si izvor de armonie pentru cei din jur asigurand:
    Calitatea sporita a procesului instructiv educativ;
    Climat intelectual oferit ca suport pentru cadre didactice si elevi;
    Realizarea unei educatii pentru viata, pentru aprecierea fiintei umane si a naturii;


II MISIUNEA SCOLII

Şcoala noastră este o şcoală incluzivă stimulând creşterea participării la educaţie a tuturor, asigurând şanse egale copiilor, tinerilor , adulţilor, indiferent de etnie , religie sau vărstă, promovând respectul de sine,succesul şcolar şi  sprijinind formarea cadrelor didactice pentru asigurarea unei educaţii de calitate.
Şcoala  în colaborare cu liderii spirituali şi comunitatea locală va încerca schimbarea mentalităţii şi cultivarea spiritului practic.

OPORTUNITATI

-  frecvenţă mai ridicată în rândul băieţilor de etnie rromă, aceştia având drept motivaţie eliberarea certificatului de 8 clase, in vederea obtinerii permisului de conducere  (majoritatea elevilor provin din familii care practica comertul cu diverse produse).
-    cadru legislativ favorabil parteneriatelor;
-    cadre didactice tinere cu spirit de iniţiativă şi deschise spre nou.
-    bisericile au o influenţă pozitivă  asupra comunitatii;


AMENINŢĂRI

-tradiţia  din  comunitatea  rromă  ca  fetele  să  se  căsătorească  la  vârste  foarte  fragede;
-majoritatea  cadrelor  didactice  fac  naveta;
-dezinteresul  faţă  de  muncă  atât  al  copiilor  cât  şi  al  părinţilor;
-context socio- economic nefavorabil;