Scoala Gimnaziala Nr.1 Fundeni
Fundeni, Calarasi
Proiecte educaţionale
denumire: "PRIN CREDINTA PENTRU VESNICIE", 2005 pana in prezent;"MOZAIC" parteneriat cu fundatia "Pestalozzi"2007-2010;
INSPECTORATUL SCOLAR AL JUDETULUI CALARASI
Iulie 2014
COMUNICAT DE PRESA
Inspectoratul Scolar al Judetului Calarasi este partener, impreuna cu inspectoratele scolare din judetele Ialomita si Prahova in proiectul cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013, domeniul major de interventie 1.1 ,,Acces la educalie si formare profesionala initiala de calitate" ,,E_Autocalitate in unitatile scolare din regiunile Sud - Est si
Muntenia - Sud" al carui lider de parteneriat este Inspectoratul Scolar al Judelului Braila.
Obiectiv general.
Obiectivul general aI proiectului consta in cresterea capacitatii inspectoratelor scolare judetene, a unitatilor scolare si a furanizorilor de educatie profesionala initiala de a implementa, evalua si revizui sisteme si proceduri de asigurare a calitatii educatiei in invatamantul preuniversitar in vederea dezvoltarii unor culturi organizationale centrate pe imbuntatirea continua a calitatiiin cadrul institutiilor de Invatamant preuniversitar.
Objective specifice:
1. Dezvoltarea si implementarea sistemului de asigurare interna a calitatii in unitati scolare din invatamantul preuniversitar, atat la nivel institutional, cat si la nivel multiregional, prin formarea continua in sistem blended learning a 1500 de membri ai comisiilor interne de asigurare a calitatii din unitati scolare, a directorilor si membrilor consiliilor de administratie din 500 de unitati scolare din invatamantul preuniversitar din regiunile Sud Muntenia Si Sud Est;
2. Sprijinirea pregatirii pentru procesul evaluarii externe a 500 de unitati scolare din invatamantul preuniversitar din regiunile Sud Muntenia si Sud Est prin consilierea in vederea autoevalurii interne si imbunatatirea palierelor manageriale la nivel institutional in cadrul unui sistem informatic suport,
,,E_AutoCalitate", disponibil la nivel multiregional;
3. Cresterea nivelului de fundamentare pe baze empirice valide a propunerilor de ajustare a strategiilor si metodologiilor de asigurare a calitatii la nivel preuniversitar regional/multiregional prin utilizarea rezultatelor evaluarilor anuale continue a starii calitatii sistemului national de Invatamant preuniversitar si formularea de propuneri de ajustare continua a metodologiei si ghidurilor de evaluare externa.
4. Imbunatatirea capacitatii institutiilor de invatamant preuniversitar de a furniza oferte de studii relevante pentru piata muncii si pentru sustinerea unei economii bazata pe cunoastere, prin acreditarea/reacreditarea a cel putin 80% dintre unitatile scolare sprijinite prin prisma standardelor de asigurare a calitatii, conform ARACIP.
Procesul de descentralizare a sistemului preuniversitar de educatie trebuie insotit de un sistem de control si monitorizare a calitatii, un rol important avandu-l realizarea de standarde, standarde de referinta, indicatori de calitate, metodologii si instrumente de evaluare, ghiduri de bune practici - dezvoltate si in cadrul proiectului de fata. Prin proiectul de fata unitatile scolare nor fi sprijinite pentru evaluarea externa prin masuri mult mai apropiate de nevoile lor.