Grupul Scolar "Horea, Closca Si Crisan" Abrud
Abrud, Alba

Proiecte educaţionale

PROIECTE DERULATE ÎN ŞCOALĂ


În anul 2002 şcoala noastră a câştigat proiectul Phare RO 0108.01 şi Phare RO 0108.03 „Coeziune economică şi socială" - componenta Învăţământ tehnic şi profesionalproiect prin care şcoala a beneficiat de componenta reabilitare infrastructură
(142 000 euro) constând în lucrări de reabilitare a clădiriicentrale înlocuirea geamurilor cu geamuri termopan, schimbarea
acoperişului, reamenajarea unor săli de clasă, etc. dotare echipamente IT şi birotică (42000 euro), iar pentru profesorii şcolii s-au organizat stagii deformare profesională. Ulterior s-a accesat şi proiectul Phare 2002 pentru dotarea şi reabilitarea atelierelor şcoală şi care în prezent esteîn curs de derulare.

În ultimii 3 ani în şcoala noastră s-au derulat o serie de proiecte pe diverse teme şi problematici în care s-au implicat elevii şi cadrele didactice. Dintre acestea menţionăm


Socrates - Comenius 2

(a) scopul şi localizarea proiectului

Proiectul s-a derulat în 2003 când o profesoară din şcoala noastră Apetroaei Gabriela a beneficiat de o bursă Comenius pentru un stagiu de perfecţionare lingvistică de o săptămână în Franţa.

Scopul proiectului este dobândirea componentei sociolingvistice a învăţării; aprofundarea concepţiei didactice şi în special a
metodelor comunicative; o mai bună percepere a specificităţilor unei culturi; sentimentul de aparteneţă la un grup cultural.

(b) rezultatele proiectului

Activitate de formare continuă pentru a sprijini elevii să depăşească blocajul de ordin psihologic în faţa manualului, a reda încrederea elevilor care se află în situaţia de eşec de mai mult timp; a cunoaşte rolul concret pe care îl poate juca Uniunea Europeană în viaţa cotidiană a tinerilor, întărirea legăturilor francofone; informarea elevilor depre ceea ce se petrece în alte ţări.

(c) promotorul proiectului, partenerii şi rolurile în proiect

Profesoara de lb. franceză Apetroaei Gabriela.

(d) bugetul proiectului

Bugetul a fost de 901 Euro.

(e) sursele de finanţare

Bursă Comenius



Pentru un oraş mai curat

(a) scopul şi localizarea proiectului

Proiectul s-a derulat în anul 2004 în oraşul Abrud.

Au fost urmărite mai multe obiective:

ecologizarea râului Abrudel şi desfăşurarea unei campanii de informare şi conştientizare a populaţiei din oraşul Abrud pe teme de protecţia mediului formarea, la locuitorii oraşului Abrud, a unei atitudini constructive şi responsabile faţă de mediul înconjurător crearea unui climat stimulativ pentru menţinerea curăţeniei în comunitate dezvoltarea de parteneriate pentru susţinerea şi desfăşurarea unor activităţi sociale promovarea unui stil de viaţă sănătos prin păstrarea curăţeniei

(b) rezultatele proiectului

2 km de râu ecologizat, 10 tăbliţe informative amplasate de-a lungul râului Abrudel; balustradele podurilor peste râul Abrudel vopsite; campanie de informare desfăşurată (distribuirea a 1000 seturi saci menajeri, a 1000 buc. pliante, discuţii cu
membrii comunităţii); crearea unui climat stimulativ pentru menţinerea curăţeniei în comunitate; dezvoltarea de parteneriate cu S.C. Cuprumin S.A., S.C. Cuprusind S.A. şi cu Primăria oraşului Abrud; promovarea unui stil de viaţă sănătos prin păstrarea curăţeniei la locuitori din oraşul Abrud

(c) promotorul proiectului, partenerii şi rolurile în proiect

Solicitant - Asociaţia ECOABRUD

Membrii asociaţiei sunt beneficiari, alături de alţi membrii ai comunităţii

Participarea cu munca efectivă achiziţionare materiale, construire tăbliţe, redactarea conţinutului materialelor informative (pliante, afişe), vopsire balustrade şi băncuţe în parcul oraşului.

Organizarea şi desfăşurarea campaniei de informare

Participarea alături de parteneri la ecologizarea râului (adunarea gunoaielor in saci si transportul acestora la rampa de gunoi, decolmatare, etc. )

Partener - Grupul Şcolar "HCC" Abrud

Unii din membrii asociaţiei sunt elevi ai Grupului Şcolar „HCC" Abrud care s-au implicat activ în desfăşurarea tuturor activităţilor din cadrul proiectului

Plăcuţele informative au fost realizate în cadrul atelierelor-şcoală

(d) bugetul proiectului

2106 lire sterline - finanţare externă

587 lire sterline - munca în natură estimată, a solicitantului şi contribuţia partenerilor acestuia

(e) sursele de finanţare

Finanţatorii proiectului:

Nume: Agenţia Naţională pentru Dezvoltarea şi Implementarea programelor de Reconstrucţie a Zonelor Miniere -
Colectivul Zonal Alba - programul Schema de Dezvoltare Sociala - 2004 - DFID (Departamentul de Dezvoltare Internaţională a Guvernului Marii Britanii)

Adresă: Alba Iulia, B-dul Victoriei, Nr,. 109 jud. Alba

e-mail azmalbaiulia@home.ro

Nr. telefon 0258/814459

Suma cu care au contribuit 2106 lire sterline


O nouă şansă un nou viitor

(a) scopul şi localizarea proiectului

Proiectul s-a derulat în anul 2005 în oraşul Abrud.

Scopul proiectului este dezvoltarea capacităţilor şi abilităţilor legate de noile cerinţe ale pieţei muncii contemporane cât şi adaptabilitatea forţei de muncă la nevoile în continuă evoluţie de pe piaţa muncii din zona Munţilor Apuseni.

(b) rezultatele proiectului

24 mp amenajaţi ca Centru de informare şi documentare pentru şomeri

Centru de informare dotat cu echipamente şi birotică

244 beneficiari ai cursurilor de calificare / recalificare în domeniul construcţiilor (dulgher, zidar, constructor finisor)

65 beneficiari ai cursului de iniţiere în utilizarea calculatorului

50 beneficiari ai cursului de iniţiere în cunoaşterea limbii engleze

Baza de date realizată şi gestionată corespunzător

Editarea şi distribuirea unui număr de 1000 buc. broşuri informative

Editarea şi distribuirea unui număr de 500 buc. profile de competenţă

Promovarea / mediatizarea activităţilor şi rezultatelor proiectului în toata zona Munţilor Apuseni

(c) promotorul proiectului, partenerii şi rolurile în proiect

Solicitant - Consiliul local Abrud a participat la definirea clară a elementelor cheie ale proiectului, analiza situaţiei proiectului încă din fazele preliminare, comunicarea între toate părţile implicate şi identificarea modalităţii de măsurare a succesului proiectului, analiza obiectivelor, identificarea principalelor elemente ale matricei proiectului, formularea indicatorilor, mijloace de identificare şi evaluarea resurselor; a asigurat infrastructura operaţională a proiectului; a pus la dispoziţie logistica necesară ce consta în: spaţiu (98 mp) cu destinaţie punct de informare, birou de administrare a datelor (propus spre amenajare 24 mp) şi sala de instruire şi conferinţe; a colaborat cu Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba în vederea furnizării de către aceasta a datelor statistice
privind indicatorii pieţei locurilor de muncă; a participat la monitorizarea şi evaluarea permanentă a proiectului; a asigurat partea de cofinanţare a proiectului (minim 5% din valoarea costurilor eligibile); a asigurat o parte din resursele umane pentru implementare.

Partener - Grupul Şcolar "HCC" Abrud a participat la clarificarea scopului şi necesitaţilor proiectului, identificarea cerinţelor de
calificare/recalificare, instruire şi informare a beneficiarilor, stabilirea mijloacelor de comunicare între toate părţile interesate,
identificarea modalităţii de măsurare a succesului proiectului şi evaluarea resurselor; a participat la selectarea resurselor umane ce au alcătuit echipa de proiect şi de specialişti, în activitatea de promovare a
Proiectului şi în activitatea de organizare a cursurilor; a pus la dispoziţie Cabinetul de limba Engleză şi Laboratorul de informatică necesare desfăşurării cursurilor şi instruirilor.

d) bugetul proiectului

Bugetul a fost de: 60.414 euro - valoarea totală a proiectului ( 56.789,16 euro - finanţare externa, 3.624,84 euro - contribuţia solicitantului )

(e) sursele de finanţare

Finanţatorii proiectului:
PHARE - Programul de Coeziune Economică şi Socială - Dezvoltarea Resurselor Umane Schema de finanţare nerambursabilă.

Linia de buget RO-2002/000-586.05.02.02



Acţiunea comunitară

(a) scopul şi localizarea proiectului

Proiectul s-a derulat în anul 2005 în oraşul Abrud ca activitate de voluntariat cu caracter extraşcolar şi extracurricular cu elevii din clasele IX - XI care au organizat activităţi cu copii cu nevoi speciale de la Centrul de recuperare nr. 2 Abrud.

Scopul proiectului este modalităţi concrete de stimulare a integrării sociale a copiilor cu nevoi speciale din orfelinate (centre de plasament), schimbarea mentalităţii celor din jur cu privire la copiii instituţionalizaţi

(b) rezultatele proiectului

Dezvoltarea sentimentului de solidaritate umană în rândul elevilor implicaţi în acest proiect, precum şi sensibilizarea celor din jur cu privire la nevoile copiilor instituţionalizaţi; stabilirea unor relaţii afective între copiii proveniţi din familii şi cei instituţionalizaţi; implicarea elevilor voluntari în activităţi cu caracter filantropic; organizarea de excursii cu caracter socio-educativ; organizarea de spectacole, de diverse activităţi educative.

(c) promotorul proiectului, partenerii şi rolurile în proiect

Guvernul României în parteneriat cu I.S.J. Alba, Centrul de recuperare nr. 2 Abrud, Grupul şcolar „Horea, Cloşca şi Crişan", Abrud, personal didactic, elevii voluntari.

(d) bugetul proiectului

Bugetul a fost de 1 000 000 lei

(e) sursele de finanţare

Fondurile necesare au fost donate de elevii voluntari, cadre didactice, profesori coordonatori, sponsori



Small nations, good relations, great traditions

În cadrul programului Socrates- Comenius 1 (parteneriate şcolare)

(a) scopul şi localizarea proiectului

Proiectul s-a derulat în perioada 17-21 noiembrie 2005 în Montecatini, Italia.

Scopul proiectului este promovarea cooperării între grupuri de elevi şi profesori din diferite ţări ale Europei pentru cunoaşterea reciprocă a ţărilor, culturii ţărilor respective; dezvoltarea capacităţii de comunicare într-o limbă străină şi motivarea elevilor pentru învăţarea acesteia

(b) rezultatele proiectului

Participarea doamnei Oproiu Mihaela profesor de engleză la conferinţa şi seminarul de contact „Roots and Wings" la Montecatini, Italia pentru iniţierea unor parteneriate transnaţionale pentru dezvoltarea programei şcolare care să se bazeze pe stabilirea reciprocă a obiectivelor comune. Activitate de găsire de parteneri, enunţarea temelor de interes pentru fiecare instituţie şi discuţie cu potenţiali parteneri.

(c) promotorul proiectului, partenerii şi rolurile în proiect

Reprezentanţi din Norvegia - coordonatorul proiectului, Danemarca, Lituania, Ţara Galilor, Irlanda, România

(d) bugetul proiectului

Bugetul a fost de 1000 Euro pentru vizita pregătitoare.

(e) sursele de finanţare

Agenţia Naţională Socrates



Spring day 2005

(a) scopul şi localizarea proiectului

Proiectul s-a derulat în martie 2005 în cadrul unităţii noastre şcolare.

Scopul proiectului este implicarea tinerilor în înţelegerea problemelor Uniunii Europene, înţelegerea dimensiunii europene în educaţie fiind o prioritate în aproape toate ţările U.E.

(b) rezultatele proiectului

Organizarea de acţiuni de informare asupra Constituţiei europene, competiţii şi dezbateri între şcoli europene pentru ca elevii să-şi exprime opinia în legătură cu viitorul Europei unite; sondaje de opinie şi publicarea rezultatelor, mese rotunde, prezentări în Power Point cu tema Ţările U