Liceul Teoretic Teius
Teius, Alba
Proiecte educaţionale
Liceul Teoretic Teiuş a fost partener în proiectul multinaţional „Umorul în viaţa tinerilor” – Comenius, coordonat de profesor Radu Corina, proiect încheiat anul trecut şi este partener în proiectul multinaţional „Cheia spre succes” – Leonardo da Vinci, coordonat de aceeaşi profesoară: Radu Corina.
Liceul are relaţii de colaborare cu Colegiul din Saint-Vith (Belgia), cu Colegiul din Chaponost (Franţa) şi cu Colegiul din Arnemuiden (Olanda).
Liceul Teoretic Teiuş îşi asumă misiunea lui în dezvoltarea oraşului, a regiunii şi îşi propune să contribuie, prin modalităţile specifice educaţiei, la formarea caracterelor şi personalităţii elevilor, la dezvoltarea simţului civic, a simţului de cercetare şi de pregătire didactică autentică, la păstrarea şi afirmarea identităţii naţionale, la susţinerea culturii româneşti.
Proiect multilateral Comenius
"Humour in the youth’s life"
Durata proiectului: 2008 – 2010
Mobilităţi: 24 - 33 (17 profesori + 16 elevi)
Grant: 24.000 euro
Coordonator: TURCIA
Parteneri:
1. România
2. Polonia
3. Slovacia
4. Slovenia
5. Italia
Scopul proiectului:
1. să stabilească legături culturale puternice între ţările participante,
2. să creeze deschidere spre diverse forme de umor,
3. să-i apropie pe tinerii aparţinând unor culturi diverse din punct de vedere cultural, lingvistic şi istoric.
Mod de realizare:
- Umorul a fost modul prin care ne-am atins scopurile. Prin prezentarea diverselor tipuri de umor din domeniile cultural şi artistic caracteristice fiecărei tari, elevii au învăţat să înţeleagă umorul, cultura, obiceiurile, viaţa de zi cu zi şi modul de distracţie al tinerilor din diverse ţări.
- Elevii au lucrat împreună în echipe pentru a prezenta opere umoristice, pentru a surprinde asemănările şi deosebirile în felul în care este prezentat umorul în viaţa tinerilor cu referire la sistemul de valori europene.
Rezultatele proiectului:
1. site-ul proiectului: http://roadtohumour.com
2. calendar 2010
3. o carte intitulată „Calea spre umor” în limba engleză
4. piese de teatru/scene care prezintă poveşti amuzante, glume pregătite şi înregistrate pe DVD de către elevi
5. prezentări multimedia despre actori comici faimoşi, umorişti şi glume sau povesşi amuzante care îi fac pe tineri să râdă.
PROIECT LEONARDO DA VINCI, PROIECT GRUNTDVIG
an şcolar 2010-2011
UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: LICEUL TEORETIC TEIUŞ TITLUL PROIECTULUI: THE KEY TO SUCCESS: INTERCULTURAL COMPETENCE AND ICT SKILLS FOR TODAY’S LABOUR MARKET TIPUL PROIECTULUI: PARTENERIAT MULTILATERAL LEONARDO DA VINCI PERIOADA DE DERULARE: 2010-2012 GRUPUL ŢINTĂ: ELEVI CU VÂRSTA ÎNTRE 15-19 ANI DE LA CLASELE DE MATEMATICĂ-INFORMATICĂ, PROFESORI ŢĂRI PARTENERE/ ŞCOLI PARTENERE: 1. GERMANIA - Kaufmännische Schule Heidenheim 2.TURCIA - GÖLBAŞI KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ 3. SPANIA - Institut Escola del Treball 4. UNGARIA - Bálint Márton Általános- és Középiskola 5. BULGARIA - "Educational Technologies" Private Specialised School INSTITUŢIA COORDONATOARE: Kaufmännische Schule Heidenheim, GERMANIA OBIECTIVE: 1. CREŞTEREA OPORTUNITĂŢILOR PENTRU PIAŢA MUNCII 2. CREŞTEREA DORINŢEI ELEVILOR DE A SE ANGAJE ÎNTR-UNA DIN ŢĂRILE PARTENERE 3. CREŞTERA CALITĂŢII PREDĂRII COMPETENŢELOR INTERCULTURALE ŞI A UNOR TEME TIC (BAZE DE DATE, FOLOSIREA PLATFORMEI MOODLE). IMPACTUL (asupra cadrelor didactice, asupra elevilor, asupra părinţilor): ELEVII ÎŞI VOR ÎMBUNĂTĂŢI COMPETENŢELE PERSONALE DESPRE CUM SĂ NEGOCIEZE CU PARTENERI STRĂINI ŞI VOR ÎNVĂŢA CUM SĂ REDUCĂ PROBLEMELE CARE APAR LA O TRANZACŢIE DE EXPORT. ELEVII ÎŞI VOR ÎMBUNĂTĂŢI ŞI COMPETENŢELE TIC. PROFESORII ÎŞI VOR ÎMBUNĂTĂŢI COMPETENŢELE INTERCULTURALE ŞI TIC PRECUM ŞI ABILITĂŢILE DE PREDARE. PĂRINŢII ÎŞI VOR ÎMBUNĂTĂŢI COMPETENŢELE INTERCULTURALE ŞI VOR FI MAI DESCHIŞI LA PROBLEMELE ŞCOLII. NUME RESPONSABIL ECHIPA DE PROIECT: RADU LIDIA CORINA |