Scoala Gimnaziala "Al.Colfescu" Alexandria
Alexandria, Teleorman

Proiecte educaţionale

 

Girls in ICT 

Proiect eTwinning

Inregistrat pe 15.04.2015

Sprijinirea fetelor și femeilor tinere din întreaga lume în mișcarea ,,Girls in ICT”, oferindu-le încrederea de a continua studiile și în cariere din domeniul TIC, a fost sursa de inspirație a acestui proiect. Proiectul își dorește, de asemenea, promovarea egalității de gen. Ziua internațională  ,,Girls in ICT” (23 aprilie) a fost atât o sursă de inspirație pentru acest proiect cât și punctul zero, când proiectul a fost lansat- http://girlsinict.org/

• Teme: Cetățenie, Proiectare și Tehnologie, Informatică / TIC, Tehnologie

• Limbi utilizate: Limba engleză

• Vârsta elevilor participanți la proiect: 10-19 ani

• Instrumente TIC recomandate pentru a fi utilizate: conferințe audio, chat, e-mail, forum, MP3, alte elemente  software (Powerpoint, video, imagini și desene), Jurnal de proiect, spațiu virtual eTwinning, conferințe video, etc.

• Obiective:

Scopul proiectului îl reprezintă abilitarea femeilor și fetelor de a alege o carieră în domeniul TIC, promovarea egalității de gen, întâlniri cu oameni noi din diferite țări ale Europei pentru a promova utilizarea TIC în procesul de predare.

• Activități realizate:

-Activitatea inițială: 23 aprilie introducere -proiectul este public pentru elevi, profesori și părinți.

-Elevii vor face o prezentare privind egalitatea de gen, femei de succes în domeniul TIC, profesii și locuri de muncă în domeniul TIC.

-Conferință Skype cu partenerii proiectului.

-Activitățile proiectului și materialele vor fi plasate pe spațiul virtual eTwinning. Anunțuri de activități vor fi emise prin intermediul rețelelor sociale (Edmodo, Twitter).

Am utilizat în cadrul proiectului nostru rețeaua Edmodo, o aplicație gratuită ce poate fi utilizată atât de profesori și elevi cât și de părinți. Un sistem complet de management al conținutului pentru profesori, Edmodo face ușoară trasarea de sarcini și primirea de răspunsuri. Aplicația Edmodo este accesibilă pe mobil, tabletă sau calculator (versiunea online) și oferă, pe lângă o conexiune securizată, posibilitatea conturilor personalizate după rol, pentru profesori, elevi dar și părinți.

-Cursuri Moodle pentru elevi (programare, grafica, web design, creare prezentări). Moodle este un mediu virtual de instruire sau sistem de gestiune a cursurilor care nu doar gestionează cursurile dar și intermediază crearea, livrarea și urmarea acestora. Desigur  că, dintre toate activitățile proiectului, cursurile Moodle au fost cea mai mare provocare, atât pentru mine cât și pentru elevi.

Au fost create lecții interesante pentru eleve cum ar fi: realizarea de proiecte scratch, utilizând aplicația gratuită Scratch https://scratch.mit.edu/, realizarea unei expoziții foto (o galerie de imagini pe diverse teme) utilizând aplicația Artsteps http://www.artsteps.com/, realizarea unui site web utilizând Wordpress website https://ro.wordpress.com/ .

Wordpress este un soft disponibil gratuit fiind soft liber, permite distribuirea și personalizarea sa pe placul tuturor, este alegerea potrivită dacă vrei să creezi un sit, un blog sau o simplă pagină personală și este ușor de configurat și personalizat.

-Concursuri cu premii pentru eleve 1. Kahoot Trivia, 2. Cel mai bun site web, 3. benzi desenate Best Digital, 4. Cea mai bună animație. 5. Cel mai bun proiect Scratch.

- Elevele câstigătoare din fiecare dintre școlile participante prezintă munca lor pe spațiul virtual eTwinning.

Dintre activitățile realizate de elevi pe parcursul derulării proiectului au fost câteva care au fost foarte apreciate atât de eleve, care au creat propriile povești și animații interactive pe care le-au partajat cu partenerele lor pe Edmodo, cât și de profesori:

Scratch este proiectat special pentru vârste cuprinse între 8 si 16 ani, dar este folosit de oameni de toate vârstele. Cu Scratch poti să-ți programezi propriile povești interactive, jocuri și animații și să îți partajezi cu alții creațiile în comunitatea online.

Scratch ajută tinerii să gândească creativ, să motiveze sistematic și să colaboreze în lucru — deprinderi esențiale pentru viața din secolul XXI.

Scratch este un proiect al Lifelong Kindergarten Group de la MIT Media Lab. Este oferit gratuit https://scratch.mit.edu/

O altă aplicație interesantă, Kahoot Trivia a fost introdusă recent pentru Kahoot, o aplicație web care permite profesorilor să creeze și să distribuie chestionare on-line. Este o aplicație Web și deci elevii nu trebuie să descarce nimic pe dispozitivele / computerele pe care le folosesc. Orice dispozitiv cu acces la internet poate fi conectat într-un test în câteva secunde. Aplicația face ca experiența de a lua un test, de a urmări scoruri mari să fie mai interesantă decât o evaluare la clasă și a fost foarte bine utilizată de către eleve.

• Rezultatele așteptate: Fetele sunt mai bine informate cu privire la posibilitățile lor în domeniul TIC. Link catre site-ul nostru https://girlsinictro.wordpress.com/

 

PROIECT EDUCAŢIONAL

"Dor de Eminescu"

,, Dumnezeul geniului m- a sorbit din popor cum soarele soarbe un nour de aur din marea de amar.’’

 

Mihai Eminescu

ARGUMENT

15  ianuarie 1850 este o zi în care sufletul fiecărui român tresare, luminat fiind de raza de lumina a Luceafărului. Este ziua în care s-a născut Mihai Eminescu, cel mai mare poet al neamului românesc.

Eminescu a fost o personalitate copleşitoare, care i-a impresionat pe contemporani prin inteligenţă, memorie, curiozitate intelectuală, cultură de nivel european şi farmecul limbajului. Scrisul era viaţa lui: omul cel mai silitor, veşnic citind, meditând, scriind.... poet în toată puterea cuvântului, după cum afirma Titu Maiorescu.

Mihai Eminescu este în literatura română  poetul nepereche a cărui operă învinge timpul, după cum afirmă George Călinescu. El este cel mai mare poet naţional, care exprimă cel mai bine şi cel mai complet spiritualitatea românescă.

Este geniul adevărat după cum spune şi Tudor Vianu: „Mintea lui Eminescu lucrează cu ideea originilor lumii, a infinitului, a creaţiei, adică cu cele mai înalte concepte făurite de raţiunea omului. Marea superioritate intelectuala a poetului este una din primele cele mai izbitoare ale manifestării lui şi aceea care explica prestigiul atât de covârşitor al operei sale.”

Mulţi dintre noi, cititorii, iubitorii de creaţie eminesciană i-am dedicat aceste versuri concepute chiar de acest mare poet:

„ Cobori în jos Luceafăr blând

Alunecand pe o rază

Pătrunde-n case şi în gând

Şi viaţa-mi luminează ”

Pe 15 ianuarie în fiecare an îl sărbătorim pe Omul care a dăruit poporului român cea mai mare operă literară de gândire, de idei, cea mai mare Creaţie care a izvorât din sufletul şi mintea unei fiinţe omeneşti, pe  acest pământ.

SCOPUL

 

-         Consolidarea capacităţii de receptare a operei literare lirice.

-         Stimularea interesului pentru citirea şi memorarea de versuri eminesciene.

-         Dezvoltarea gândirii flexibile.

OBIECTIVE OPERAŢIONALE

 

-         Să cunoască principalele date biografice ale poetului naţional.

-         Să cunoască activitatea literară a poetului naţional.

-         Să memoreze şi să recite expresiv poezii eminesciene.

-         Să comenteze la prima vedere un text liric.

-         Să manifeste interes pentru valorile literaturii noastre.

GRUP ŢINTĂ :  elevii clasei a V –a B

COORDONATORI :

-  profesor Boboc Mirela

- profesor Tunaru Mariana

- bibliotecar Nicolescu Aretina

 

DATA  PROIECTULUI: 15 ianuarie 2015

 

ACTIVITĂŢILE PROPUSE :

- ,, Mihai Eminescu - Luceafărul literaturii române selectarea informaţiilor importante cu privire la biografia şi activitatea lui literară

( prezentare într-un material Power Point).

-  ,, Mihai Eminescu mai aproape de noi’’

,, Ce te legeni ….”de Mihai Eminescu prezentare Power Point;

,, Revedere “ de Mihai Eminescu prezentare Power Point;

,, Odă în metru antic” poezie recitată de Adrian Păunescu, prezentare Power Point;

-  ,, Dor de Eminescu ’’deAdrian Păunescu şi Alexandru Zărnescu.

MIJLOACE DIDACTICE :

-   umane: elevii şi cadrele didactice

-   materiale: volume de versuri, calculator, videoprioector,CD

LOCUL  DE DESFĂŞURARE :

Biblioteca şcolii ,, Alexandru Colfescu “ Alexandria

 

PROIECT EDUCAŢIONAL

"Doneaza o carte pentru şcoala tuturor copiilor"

NU TREBUIE SĂ FIE NOUĂ, NU TREBUIE SĂ AIBĂ COPERŢI CARTONATE, DONEAZĂ CARTEA DRAGĂ COPILĂRIEI TALE ŞI AJUTĂ - NE SĂ DOTĂM BIBLIOTECA ŞCOLII  ÎN CARE  COPIII VOR AVEA POSIBILITATEA  SĂ SE BUCURE DE LECTURĂ.

,, Adânc pătruns de adevărul credinţei mele, vă spun tuturor: iubiţi cartea, ea vă usurează viaţa, vă ajută prieteneşte să vă descurcaţi în vălmăşagul pestriţ, furtunos al gândurilor, sentimentelor şi întâmplărilor din viaţă; ea vă învaţă să respectaţi omul şi pe voi înşivă, ea vă înnaripează mintea şi inima cu simţământul dragostei pentru lume, pentru om. Dacă aceasta este scrisă cinstit, din dragoste pentru oameni, din dorinţa de a le face bine – atunci este o carte minunată.

Iubiţi cartea, ea este izvor de cunoştinţe; numai cunoştinţele sunt salvatoare, numai ele ne pot face tari sufleteşte, numai ele pot face din noi oameni cinstiţi, cu inima luminată, oameni în stare să iubească cinstit omul, să-i respecte truda şi să admire din toată inima roadele minunate ale muncii sale măreţe neîntrerupte….’’                                               ( G.A. Maxim)

 

ARGUMENT

Epoca actuală se caracterizează printr-o pătrundere masivă a mijloacelor electronice de informare şi destindere în cotidian, prin calculatoare tot mai accesibile şi mai performante, canale de televiziune cu programe variate, ceea ce a determinat o anumită îndepărtare de lecturarea cărţilor. Cu toate acestea împărtaşesc ideea conform căreia cartea îşi păstrează rolul preponderent în formarea personalităţii umane, lectura, rămânând cea mai de seamă activitate în scopul formării orizontului intelectual al omului.

Gustul pentru citit nu vine de la sine, ci se formează printr- o muncă a factorilor educaţionali ( familia şi şcoala), o muncă caracterizată prin răbdare, perseverenţă, continuitate, voinţă. Lecturile bunicilor, ale mamei sau ale tatălui, în anumite momente ale zilei – îndeosebi seara înainte de culcare – constituie cea mai bună modalitate de a stabili primele contacte ale copiilor cu cartea. Poveştile, povestirile din lumea păsărilor şi animalelor sau cele având ca eroi copii de vârsta apropiată cu care copilul se poate identifica – reprezintă genul de lectură care încântă copilăria. Cărţile frumos ilustrate constituie un mijloc deosebit de atracţie. Răsfoirea lor si analizarea ilustraţiilor reprezintă o lectură interioară realizată de copil cu ochii lui, care, provocat să povestească ce observă, va dezvălui cu usurinţă lumea imaginarului. Poveştile si basmele lui Petre Ispirescu, Ion Creangă, Fraţii Grimm nu ar trebui să lipsească din biblioteca personală a fiecărui copil.

In concluzie, dacă şcoala are ca finalitate instruirea şi educarea copilului, daca viitorul adult trebuie sa fie un om bine educat şi format, aceasta se realizează şi prin cultivarea gustului pentru lectură.Copilul trebuie permanent îndrumat spre lectură, ajutat să aleagă acele cărţi care să se potrivească cerinţelor şi dorinţelor lui de cunoaştere.

SCOPUL PROIECTULUI

"Doneaza o carte pentru şcoala tuturor copiilor" este sloganul unui proiect îndrazneţ cu un scop comun, o campanie menită să îmbogăţească fondul de carte al bibliotecii Şcolii Gimnaziale ,,Alexandru Colfescu” Alexandria.

Pentru creşterea numărului de volume care se vor regăsi şi vor fi disponibile în bibliotecă, pentru a răspunde cât mai bine solicitărilor celor ce ne trec pragul, facem un apel către toate cadrele didactice şi elevii, pentru a ne sprijini prin donaţii personale, cuprinzând cărţi romaneşti sau ale literaturii universale. Ne dorim ca împreună, umăr la umăr, să punem bazele unui proiect pentru şcoală, proiect ce merită susţinut.

O carte donată ne aduce mai aproape unii de ceilalţi, mai aproape de obiectivul comun – o bibliotecă funcţională. Acest proiect își propune să îmbogățească fondul de carte din bibliotecă și să sprijine accesul la cultură și educație al elevilor din şcoală.

Prin intermediul acestui proiect vom completa fondul insuficient de carte din bibliotecă cum ar fi: cărţi de literatură, istorie și cultură scrise de autori români celebri precum Mihail Sadoveanu (Frații Jderi), Ionel Teodoreanu (La Medeleni), Ion Luca Caragiale (Teatru), Zaharia Stancu (Șatra), Marin Preda (Întâlnirea dintre pământuri), Eugen Barbu (Principele).

 

 

 

 

GRUP ŢINTĂ :

- elevii claselor pregătitoare - VIII

- cadrele didactice

- persoane fizice

COORDONATORUL PROIECTULUI :

- bibliotecar   Nicolescu Aretina

DATA  PROIECTULUI:16 IANUARIE 2015

LOCUL  DE DESFĂŞURARE :

Biblioteca Şcolii ,, Alexandru Colfescu “ Alexandria

 

O excursie virtuală în țara noastră

Proiect eTwinning

Inregistrat pe 09.07.2012

 

Dorim să organizăm o excursie virtuală în țările partenerilor participanți la proiect. Suntem interesati de locuri de vizitat, mijloacele de transport, locuințe, viața de zi cu zi. Se poate scrie o carte, jurnal de călătorie, pentru cei interesați să afle lucruri noi despre țările care partipă la acest proiect.

Activități:

-Elevii și profesorii se prezintă colegilor lor printr-o prezentare de clasă / grupă și o încarcă în spațiul virtual eTwinning;

- Fiecare școală va pune împreună unele informații despre școala lor. Ei ar trebui să dea adresa completă a școlii, aeroporturi, porturi de feribot, gări, hoteluri / cabane etc., tot ce ar putea ajuta la pregatirea pentru călătorie;

- vom decide cu privire la călătoria noastră: vom începe în Țara Galilor (Marea Britanie) și elevii vor planifica o călătorie în Franța. Ei se vor uita la transport, cazare, costuri, ceea ce ar dori să facă atunci când sunt acolo, locuri de vizitat, alimente specifice, etc .

-Planificarea călătoriei noastre pe o hartă: vom încărca o hartă a Europei la spațiul virtual eTwinning și călătoria noastră va fi pusă pe harta astfel încât să putem vedea progresele înregistrate.

-continuarea călătoriei: Franța va decide apoi în ce țară va dori să călătorească .

-fiecare va alege următoarea destinație și vom avea o hartă, astfel încât școlile pot planifica mai departe călătoria lor.

Puteți afla mai multe despre activitatea noastră vizitând blogul proiectului

http://oexcursievirtualaprineuropa.blogspot.ro/