Scoala Gimnazială Mihai Viteazul - Feteşti
Fetesti, Ialomita

Proiecte educaţionale

Proiecte care au promovat şi îmbunătăţit imaginea şcolii în comunitate

  • În anul 2000, prin câştigarea unui proiect la concursul P&G, în şcoală au intrat primele  5 calculatoare, folosite la orele elevilor de iniţiere pentru operare pe calculator. De menţionat faptul că am fost prima şcoală din oraş care a organizat , pe vremea aceea, ore de informatică.

 

  • Prin Ordonanţa Guvernamentală nr. 10 /08-1997 , 326 din cei 536 de elevi ai şcolii, au beneficiat de ajutoare, constând în alimente, îmbrăcăminte, încălţăminte si rechizite şcolare.

 

  • Programul naţional de informatizare cu AeL a adus şi in şcoala noastră un număr de 10 calculatoare, amenajându-se  astfel un laborator modern de informatică. Şi la acest capitol am înregistrat cele mai multe ore din oraş în baza de date a sistemului AeL.

 

  • In anul 2006, şcoala a obtinut un proiect PHARE „Învăţăm împreună”, program pentru grupurile dezavantajate, ca şi Şcoala Nr 4 Feteşti, care a imbogăţit patrimoniul fiecărei şcoli cu mobilier şcolar pentru patru săli, material didactic, aparatură electronică şi, foarte important, un grup sanitar modern, precum şi un post de mediator şcolar.

 

  • În anul 2008, prin depunerea documentaţiei corespunzătoare, Şcoala Nr 6 a fost admisă în programul şcolilor care primeau un microbus şcolar. Această realizare a rezolvat multe probleme, ne-a oferit şansa de a transporta copiii din cele trei comunităţi spre şi la şcoală, în funcţie de programul fiecărei clase.

 

 

Proiecte în derulare

 

a) “Oportunităţi egale în educaţie pentru o educaţie inclusivă” (ID 60443)

Derulat în parteneriat cu fundaţia “O Del Amenca”, obiectul acestui proiect este creşterea accesului la educaţie a copiilor romi şi a celor din grupurile dezavantajate din comunitatea deservită de şcoală.

Perioada de derulare este iunie 2011- august 2013, iar beneficiarii sunt cinci elevi de clasa aVIII-a şi şapte de clasa a VII-a.

Aceştia trebuie să participe la programul de meditaţii la limba şi literatura română, precum şi la cel de matematică, organizate în şedinţe de câte 2 ore pe săptămână.

Profesorii care predau la acest curs de pregătire suplimentare, profesori SEI, au fost chemaţi la cursuri, la instruiri, întocmesc rapoarte de activitate, fişe de observare a progresului şcolar, monitorizează activitatea fiecărui copil.

 

b) “Educaţia este calea spre răspunsul la toate întrebările”

Obiectivul principal al acestui proiect este de a preveni şi corecta tendinţa de părăsire timpurie a şcolii şi menţinerea în sistemul de educaţie a persoanelor expuse acestui risc.

Proiectul se derulează în perioada 1 mai 2010- 31 ianuarie 2012, iar beneficiarii sunt un grup de 30 de elevi ai claselor I-VII.

Pentru a putea obţine rezultatele scontate , majoritatea cadrelor didactice au făcut cursuri de mentorat, pentru optimizarea calităţii actului didactic şi revalorizarea raportului professor-elev.

Este un proiect propus de Inspectoratul şcolar judeţean ialomiţa, care se pare că a avut un feed-back pozitiv în foarte multe şcoli.

 

c) “Identitate şi cultură romă” – este un alt mare proiect benefic care a ajutat enorm la promovarea imaginii şcolii noastre.

Proiectul s-a desfăşurat în perioada august – octombrie 2010, a avut ca scop afirmarea identităţii şi culturii rome prin teatru, muzică şi dansuri tradiţionale romani.

Odată cu acest proiect, formaţia de dansuri a şcolii noastre a primit numele de Trandafira pletime( trandafir înmugurit), nume ales sugestiv pentru puii de oameni care abia acum pornesc în viaţă.

Formaţia a primit 26 de costume tradiţionale romani şi a avut numeroase prezentări, atât la nivel de şcoală, proiect, oraş, judeţ, dar şi ca invitaţi  la diverse manifestări culturale, cum ar fi “Balul studenţilor romi”, la Bucureşti, la zilele oraşului, la Feteşti, la simpozionul organizat de Organizaţia de femei a judeţului Ialomiţa, la Slobozia  etc.

 

d) “Şcoală după şcoală, primul pas pentru succesul şcolar şi profesional” (ID %%876)

În anul 2010, fundaţia “O del Amenca”, prin managerul de proiect Nasture Florin, propune programul “Şcoală după şcoală” şi obţine finanţarea cu fonduri europene, în cadrul căruia Şcoala cu cls I-VIII Nr 6 „Mihai Viteazul” este una dintre şcolile beneficiare.

Scopul programului este de preveni si reduce tendinta de parasire timpurie a scolii, de îmbunătăţire a frecvenţei şi a rezultatelor şcolare, de dezvoltare de programe integrate pentru creşterea accesului şi participării în învăţământul primar a copiilor proveniţi din medii defavorizate.

Programul se derulează pe parcursul a trei ani, în anul 2010-2011 promovarea programului, alegerea şcolilor, formarea cadrelor didactice etc.

Au fost selectaţi un număr de 30 de copii, din învăţământul primar, cu situaţii familiale precare, preponderant de etnie romă, care beneficiază de patru ore de pregătire , după orele de curs, o gustare caldă, asigurată printr-un contract cu o firmă de catering, rechizite şi mobilier.

Deşi nu au sosit, din contract reiese şi faptul că şcoala va primi o tablă “SMART”, două computere şi o  multifuncţională.

Tot datorită acestui parteneriat cu fundaţia “O del Amenca”, un număr de 30 de elevi de clasele V-VIII beneficiază de burse şcolare, a căror valoare este aproximativ 200 de lei pe lună.

 

e) “Hai la şcoală”- proiect finanţat de UNICEF

Programul se adresează şcolilor care au elevi cu risc ridicat de absenteism şi abandon şcolar.

Scopul proiectului este reducerea abandonului şcolar cu 5%.

O primă etapă a fost instruirea managerilor de şcoală, a consilierilor şi a cadrelor didactice, în vederea promovării folosirii metodelor activ-participative.

Pe parcursul celor doi ani cât este conceput programul, UNICEF, prin reprezentanţi ISE, monitorizează activitatea din şcoală şi legătura cu părinţii, se obligă să ne asigure material didactic specific activităţilor de atragerea a elevilor, aparatură şi material.

Deşi nimeni din şcoală nu este retribuit pentru contribuţia la acest proiect, este o oportunitate de a demonstra comunităţii că ne pasă, că le suntem aproape şi încercăm să înlăturăm barierele care îi ţin pe copii departe de şcoală, care îi lipseşte de dreptul fundamental la educaţie.

Astfel, tuturor li se aplică chestionare, se iau interviuri, atât directorului unităţii, cadrelor didactice, cât şi părinţilor, elevilor.