Scoala Gimnaziala Gostinu
Gostinu, Giurgiu

Proiecte educaţionale

Proiecte educationale

" Locuri care iubesc oamenii"

        -Coordonatorii proiectului Apostol Sandica - prof. invatamant primar

                                                 Gudanescu Adrian - prof. ed. fizica si sport

        Implicarea elevilor in prezentarea realitatili orizontului local prin tehnici de jurnalism este o modalitate de organizare a invatarii, care permite parcurgerea unor activitati interdisciplinare si transdisciplinare, centrate pe elev, ancorate pe problemele practice ale vietii de zi cu zi.

       Numele concursului nu este ales intamplator. In operele sale " Moartea fantanii ", " Pamantul de acasa ", " Calarasi cu schimbul ", sciitorul Vasile Rusescu, nascut in comuna Gostinu, a evocat locul natal desi a profesat ca jurnalist "o viata" in orasul Braila, la sute de kilometrii de acesta. Avandu-l drept exemplu, se doreste ca activitatile desfasurate pentru realizarea materialelor sa fie punctul de plecare in formarea viitorilor jurnalisti.

" Orizonturi Dunarene"

       -Coordonatorii proiectului Apostol Sandica - prof. invatamant primar

                                                Gudanescu Adrian - prof. ed. fizica si sport

        Realizarea unei reviste este o modalitate de organizare a învăţării, care permite parcurgerea unor activităţi interdisciplinare şi transdisciplinare, centrate pe elev, ancorate pe problemele practice ale vieţii de zi cu zi.Elevii pot fi motivaţi să se angajeze responsabil în propria învăţare, să îşi urmeze propriile interese şi să caute răspunsuri la întrebări, să decidă cum să rezolve problemele ivite. Ei aplică şi integrează conţinutul unor discipline, îşi formează abilităţi de lucru necesare în lumea reală, cum sunt:ü      munca în echipă prin cooperare şi colaborare;

                                                        -      abilităţi de investigare-explorare prin iniţiativă;

                                                        -      luare de decizii;

                                                        -      rezolvarea unor probleme complexe;

                                                        -      informare din ziare, reviste, posturi de radio şi TV, internet;

                                                        -      informare despre viaţa localităţii şi a şcolii lor, învăţând să

                                                                fie ancoraţi profund în realitate, să fie responsabili în ceea ce 

                                                                prezintă în paginile revistei lor.

         Cadrul didactic are rol de mediator, antrenor, animator, care intervine, când este cazul. Se vor dezvolta relaţii valoroase de colaborare educator-educator, educator-elevi, elevi-elevi, aceştia având multă libertate de exprimare şi acţiune.

          Prin implicarea mai multor forţe în procesul educaţional: specialişti, membri ai comunităţilor locale, părinţi, alte cadre didactice, se realizează o cooperare educaţională, care dezvoltă relaţiile dintre şcoli şi comunităţi. Se formează astfel un comportament pozitiv vizând spiritul de echipă, curajul exprimării opiniei proprii, curiozitatea pentru cunoaştere, spiritul critic şi autocritic, dar şi orientarea profesională a elevilor.