Liceul Tehnologic de Industrie Alimentara, Tibana
Tibana, Iasi

Înscriere învăţământ primar

 

 

,,Inscrierea  in invatamantul primar 2013 ,,

ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR ÎNCEPE CU CLASA PREGĂTITOARE, IAR ÎNSCRIEREA LA CLASA PREGĂTITOARE ESTE OBLIGATORIE PENTRU COPIII CARE ÎNDEPLINESC CONDIȚIILE PREVĂZUTE DE LEGE.

ORDINEA ÎNSCRIERII NU AFECTEAZĂ ADMITEREA COPILULUI ÎN CLASA PREGĂTITOARE, SINGURELE CRITERII FIIND CELE DIN METODOLOGIE ȘI CELE SPECIFICE (domociliul copilului față de cea mai apropiată locație).

CINE SE POATE ÎNSCRIE ÎN CLASA PREGĂTITOARE

  • Copiii care implinesc varsta de 6 ani pana la 31 august 2013 , inclusiv
  • Copiii care indeplinesc varsta de 6 ani in perioada 1 sept - 31 dec 2013 , inclusiv , daca evaluarea dezvoltarii psihosomatice atesta pregatirea pentru parcurgerea cu succes a clasei pregatitoare
  • Parintii copiilor care indeplinesc varsta de 6 ani in perioada in 1 sept - 31 dec 2013 inclusiv care nu opteaza pentru inscrierea copiilor in clasa pregatitoare in anul scolar 2013 -2014 sau ai celor pentru care evaluarea mentionata arata ca dezvoltarea psihosomatica nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei pregatitoare isi vor inscrie copiii la gradinita, in grupa mare

CINE INTRĂ DIRECT ÎN CLASA I ?

  • Copiii care implinesc varsta de 7 ani pana la data de 31 august 2013, inclusiv, pot fi înscriși, la cerere, în clasa I, chiar dacă nu au parcurs, anterior, clasa pregătitoare.
  • La solicitarea părinților, copiii care împlinesc vârsta de 7 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2013, inclusiv, dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice atestă pregătirea pentru parcurgerea cu succes a clasei I.

UNDE VOR AVEA LOC ÎNSCRIERILE?

·    La unitatea de învățământ la care părintele dorește înscrierea copilului.

  • Cererile-tip de înscriere pot fi completate și validate direct la unitatea de învățământ la care părintele dorește înscrierea copilului.

Toate unitățile de învățământ în care se va desfășura activitatea clasei pregătitoare în anul școlar 2013-2014, vor organiza o „Zi a porților deschise”, în perioada prevăzută de calendarul înscrierii, zi în care părinții, copiii și alte persoane interesate pot vizita spațiile dedicate activităților claselor pregătitoare și pot purta discuții cu personalul unității de învățământ implicat în această activitate. Pentru a facilita comunicarea dintre părinţi şi personalul didactic şi informarea familiilor privind oferta educaţională, la această activitate vor participa directorul/directorul adjunct al unităţii de învăţământ, cadre didactice care predau la clasa pregătitoare și reprezentanţi ai părinţilor elevilor care frecventează clasa pregătitoare în anul şcolar 2012 – 2013, precum și alte persoane desemnate de conducerea unității de învățământ.

1. În situaţia în care cererea-tip de înscriere se completează la sediul unităţii de învăţământ la care se doreşte înmatricularea copilului, completarea datelor în aplicaţia informatică se face în prezența părintelui, de către un membru al comisiei de înscriere din școală. În acest caz, imediat după completarea cererii-tip de înscriere se realizează validarea acesteia. Comisiile de înscriere din fiecare unitate de învățământ vor asigura imprimarea unui număr de cereri-tip de înscriere, care să fie completate manual de părinți, în situația în care completarea cererilor-tip de înscriere nu se poate face direct în aplicația informatică, din motive obiective, cum ar fi întreruperea alimentării cu energie electrică, imposibilitatea temporară a conectării la internet etc. În aceste cazuri, comisiile vor informa părinții care se prezintă pentru înscriere despre situația apărută și vor solicita acestora să completeze manual cererea-tip de înscriere și să o semneze. Părinții vor fi informați că, după remedierea situației speciale, vor fi invitați din nou la unitatea de învățământ pentru a verifica datele introduse în aplicația informatică, pe baza cererii scrise depuse anterior, prin semnarea exemplarului de cerere-tip tipărit din calculator.

Părintele depune, în momentul completării cererii – tip de înscriere la unitatea de învăţământ, sau, după caz, în momentul validării acesteia, o fotocopie a actului de identitate propriu și o fotocopie a certificatului de naștere al copilului, care vor fi certificate conform cu originalul de către secretariatul unității de învățământ, pe baza documentelor originale.

2. În cazul în care cererea-tip de înscriere este completată pentru un copil care împlinește vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2013 inclusiv, alături de documentele menționate la alin. (2), părintele depune și o copie a documentului prin care CJRAE/CMBRAE comunică rezultatul pozitiv al evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului.

Copiii care împlinesc vârsta de 7 ani până la data de 31 august 2013 inclusiv, ai căror părinţi solicită înscrierea direct în clasa I, vor fi înmatriculaţi în clasele I deja existente, pe locurile disponibile.

În sensul prezentei metodologii, locurile disponibile la clasa I, pentru înscrierea copiilor care împlinesc vârsta de 7 ani până la data de 31 august 2013 inclusiv, ai căror părinţi solicită înscrierea direct în clasa I, se stabilesc după cum urmează:

a)      dacă numărul de elevi existenţi în clasă în anul şcolar 2012-2013 este mai mare sau egal cu 25, atunci nu există locuri disponibile în clasă;

b) dacă numărul de elevi existenţi în clasă în anul şcolar 2012-2013 este mai mic decât 25, atunci numărul de locuri disponibile se calculează ca diferenţa între 25 şi numărul de elevi existenţi în clasă în anul şcolar 2012-2013.

3.  În cazul în care există solicitări de înscriere în clasa I a copiilor care împlinesc 7 ani în perioada 1 septembrie - 31 decembrie 2013, inspectoratele școlare/unitățile de învățământ vor consilia părinții privind nevoia de a lua decizii în interesul educațional al elevului și îi vor informa că solicitarea nu poate fi soluționată decât în situația în care evaluarea dezvoltării psihosomatice atestă pregătirea copilului pentru parcurgerea cu succes a clasei I. In cazul în care rezultatul evaluării arată că dezvoltarea psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei I, copiii vor fi înscriși în clasa pregătitoare. Rezultatul evaluării nu poate fi contestat.

Evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor se efectuează sub coordonarea Centrului județean Iași de resurse și asistență educațională (CJRAE/CMBRAE), în perioada prevăzută de calendarul înscrierii în clasa pregătitoare.

În evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor va fi implicat personalul de specialitate al CJRAE/CMBRAE, personal de specialitate din alte instituții/unități, precum și medici școlari sau medici de familie, acolo unde este necesar.

Părinții copiilor vor depune la CJRAE/CMBRAE o cerere tip în care solicită evaluarea dezvoltării psihosomatice a copilului. În situația în care comisia județeană decide organizarea evaluării dezvoltării psihosomatice a copiilor și în alte zone ale județului depunerea cererilor se poate face și la sediul unităților/instituțiilor în care se va realiza evaluarea.

Perioada de desfășurare a evaluării dezvoltării psihosomatice, precum și adresele unităților/instituțiilor la care se desfășoară evaluarea sunt stabilite de comisia județeană și sunt afișate la toate unitățile de învățământ și pe site-ul ISJ. Activitatea de evaluare a dezvoltării psihosomatice va fi planificată în intervalul orar 8-20, astfel încât programul de desfășurare să sprijine accesul părinţilor la serviciile de evaluare.

La încheierea evaluării dezvoltării psihosomatice a fiecărui copil, rezultatul evaluării este comunicat, în scris, părintelui care a solicitat evaluarea. Rezultatul evaluării nu poate fi contestat.

Rezultatul evaluărilor dezvoltării psihosomatice a copiilor din județ este înscris într-un proces-verbal, semnat de specialiștii care au efectuat evaluarea. CJRAE/CMBRAE transmite procesul-verbal comisiei județenecare asigură păstrarea sa la dosarul comisiei.

Alegerea unității de învățământ la care va fi înscris copilul

Toți copiii ai căror părinți solicită înscrierea în clasa pregătitoare, la școala de circumscripție, vor fi înmatriculați la unitatea de învățământ solicitată.

Pe locurile libere, se înscriu și, ulterior, se înmatriculează, copiii care provin din alte circumscripții școlare, inclusiv din alte localități, în conformitate cu solicitările părinților și cu prevederile prezentei metodologii.

În sensul prezentei metodologii, numărul locurilor libere la clasa pregătitoare este stabilit ca diferența dintre numărul de locuri alocate pentru clasa pregătitoare și numărul de copii din circumscripție care trebuie înscriși la acel nivel de clasă.

Comisia de înscriere din unitatea de învățământ este alcătuită din:

a) președinte - directorul sau directorul adjunct al unității de învățământ;

b) secretar – secretarul șef sau secretarul unității de învățământ;

c) membri – 1-3 cadre didactice, informaticieni, secretari etc.

Comisiile de înscriere din unitățile de învățământ au următoarele atribuții:

a) asigură informarea părinților referitor la prevederile legale, la procedurile și calendarul de înscriere a copiilor în învățământul primar;

b) asigură crearea bazei de date privitoare la candidații pentru înscrierea în clasa pregătitoare; în acest scop alocă un număr suficient de calculatoare pentru a asigura fluența procesului de înscriere la clasa pregătitoare, precum și resursa umană necesară și competentă pentru operarea pe calculator;

c) verifică documentele depuse la înscriere, în prezența părinților, completează în aplicația informatică și/sau validează cererile-tip de înscriere, cuprinzând datele personale și, după caz, informația necesară pentru asigurarea departajării candidaților proveniți din alte circumscripții;

d) răspund de transcrierea corectă a datelor în cererile-tip de înscriere și verifică, împreună cu părinții, corectitudinea informațiilor introduse în aplicația informatică; efectuează corectarea greșelilor sesizate;

e) stabilesc și anunță din timp criteriile de departajare specifice unității de învățământ, care se aplică în situația în care există mai multe cereri de la părinți din afara circumscripției școlare decât locuri rămase libere după înscrierea copiilor din circumscripția școlară;

f) transmit, spre analiză și acordarea avizului de legalitate, comisiei județene/a municipiului București, criteriile specifice de departajare care se aplică în cazul în care există mai multe solicitări de înscriere a copiilor din afara circumscripției școlare decât locuri libere;

g) procesează, pe baza informaţiilor din cererile-tip de înscriere şi din documentele depuse de părinţi, cererile părinților care solicită înscrierea la o altă unitate de învățământ decât școala de circumscripție, pe locurile rămase libere; admit sau resping cererile acestora, prin aplicarea criteriilor generale și specifice de departajare și le propun spre validare consiliului de administrație al unității de învățământ, în scopul stabilirii listei candidaților admiși;

h) asigură marcarea în aplicația informatică a cererilor – tip de înscriere depuse de părinții copiilor care provin din altă circumscripție școlară, admiși în unitatea de învățământ;

i) asigură prezența permanentă, pe perioada înscrierii, a unor membri ai comisiei de înscriere din unitatea de învățământ, care să ofere informații și consiliere persoanelor care se prezintă pentru completarea cererilor-tip de înscriere sau pentru a solicita informații referitoare la cuprinderea copiilor în învățământul primar;

j) afișează, în termenul stabilit de prezenta metodologie, listele copiilor înmatriculați la clasa pregătitoare;

k) asigură înscrierea copiilor care îndeplinesc condițiile de la art. 45, ai căror părinţi solicită înscrierea direct în clasa I, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii și ale procedurii specifice elaborate de comisia județeană/a municipiului București;

l) elaborează și transmit ISJ raportul cu privire la modul de desfășurare a procesului de înscriere a copiilor în învățământul primar, în termen de 5 zile de la încheierea ultimei etape de înscriere și propun eventuale modificări ale prezentei metodologii.

CARE SUNT ACTELE NECESARE ÎNSCRIERII?

  • Cerere-tip de înscriere
  • Copii după actul de identitate al părintelui/tutorelui legal
  • Certificatul de naștere al copilului
  • Documentul care atestă dezvoltarea psihosomatică corespunzătoare pentru parcurgerea clasei pregătitoare / clasei I (acolo unde este cazul).
  • Alte documente care să ateste îndeplinirea criteriilor generale și/sau specifice (acolo unde este cazul).

CARE ESTE CALENDARUL ÎNSCRIERILOR?

Înscrierile vor avea loc în două etape. La etapa a doua participă doar cei care nu au fost cuprinși într-o unitate de învățământ, după prima etapă.

A. Prima etapă: 02– 22 aprilie

- de luni până vineri, între orele 08.00 – 20.00

- sâmbăta, între orele 08.00 – 13.00

- părinții pot fi programați pentru înscriere de către unitatea de învățământ

B. A doua etapă: 08 – 17 mai

Dacă, după prima etapă, copiii nu sunt cuprinși în nicio unitate de învățământ, părinții vor completa o nouă cerere de înscriere, repartizarea urmând să se facă pe locurile rămase disponibile după prima etapă.

Unitățile de învățământ sunt obligate să afișeze situația copiilor înscriși și a locurilor rămase disponibile, după fiecare etapă de înscriere.

 

DE UNDE ÎȘI VOR PUTEA LUA PĂRINȚII INFORMAȚII?

Din patru surse:

1) Internet - Inspectoratele școlare generale vor crea, pe prima pagină a site-urilor lor, o rubrică, denumită Înscrierea în învățământul primar 2013, care poate fi accesată și de pe site-ul Ministerului Educației Naționale, www.edu.ro, la rubrica Înscrierea în învățământul primar 2013. Pagina devine valabilă începând cu data de 25 martie.

2) Direct de la școli, cu ocazia evenimentului Ziua porților deschise. Fiecare unitate de învățământ în care există clasa pregătitoare are obligația să organizeze acest eveniment public într-una din zilele din intervalul 30 martie – 7 aprilie. Părinții și copiii vor putea vizita spațiile și vor putea discuta cu cadrele didactice.

3) De la grădinițe. În perioada 1-12 aprilie vor fi organizate întâlniri pentru informarea și consilierea părinților ai căror copii se află în grădință și care vor fi cuprinși în învățământul primar în anul școlar 2013 – 2014.

4) Telverde – poate fi apelat numărul 0 800 816 xyz, unde xyz reprezintă indicativul pentru județ (ex. Arad - 257).

CE FEL DE ACTIVITĂȚI SE VOR DESFĂȘURA LA CLASA PREGĂTITOARE?

Copiii îşi vor dezvolta capacitatea de a comunica, vor stabili sau consolida primele contacte cu lumea numerelor şi a literelor, vor învăţa să observe mediul înconjurător şi să interacţioneze cu ceilalţi copii, prin jocuri didactice, activităţi în echipă, activităţi de descoperire, prin desen sau muzică.

Se vor face mai multe ore de mișcare (două ore de Educație fizică + două ore de Muzică și mișcare).

CLASE DE INCEPUT pentru anul scolar 2013-2014

 

Cod școală / Nume școală

 

Clasa

Nr.

clase/

grupe

 

Nr.

elevi

 

OBSERVAȚII

553318#LIC TEH DE IND ALIMENTARA TIBANA

CP

0.5

9

CP(9)+I(13)

553318#LIC TEH DE IND ALIMENTARA TIBANA

V

1

32

 

553318#LIC TEH DE IND ALIMENTARA TIBANA

IX-liceu

2

56

 

553318#LIC TEH DE IND ALIMENTARA TIBANA

X-profesională

1

28

 

553320#SC GIM ALEXENI

CP

1

13

 

553320#SC GIM ALEXENI

V

1

15

 

553409#SC PRI POIANA MANASTIRII

CP

0.5

6

CP(6)+I(15)

553368#SC PRI POIANA DE SUS

CP

0.25

6

CP(6)+I(4)+II(4)+III(4)

a)      Circumscriptia scolara

b)      Metodologia si calendarul inscrierii in invatamantul primar pentru anul scolar 2013 – 2014

Inscrierea in invatamantul primar 2013

www.edu.ro

c)      Informatii pentru parinti

CENTRUL DE EVALUARE PSIHOSOMATICĂ

Iași, CJRAE/CJAPP (Centru de evaluare psihosomatică permanentă), Str. Lascăr Catargi, Nr. 28

02. – 19. 04. 2013

luni - vineri

10.00 – 18.00

Punct de evaluare CJRAE/CJAPP: Grădinițele din comunele Aroneanu, Bârnova, Scânteia, Dobrovăţ, Schitu-Duca, Mironeasa, Victoria,  Mogoşeşti-Iaşi, Popricani, Rediu, Țibănești, Tansa, Țibana, Voineşti, Grădiniţa particulară Licurici Slobozia Deal,  Dagâţa, Horleşti, Dolheşti, Ciorteşti, Bivolari, Gropniţa, Movileni, Probota, Rediu, Roşcani, Horleşti, Trifeşti, Ţigănaşi

* Toţi copiii rezidenţi în circumscripţiile aferente.

PRECIZARI - EVALUARE PSIHOSOMATICA 2013

  1. Perioada de evaluare psihosomatica : 2 - 19 aprilie 2013 ( cf. Calendarului inscrierii la clasa pregatitoare si clasa I pentru anul scolar 2013 -2014 , Anexa la OMEN 3434 / 25.03.2013 ) , de luni pana vineri , in intervalul 10.00 - 18.00
  2. Locul desfasurarii evaluarii psihosomatice : centrul de evaluare la care este arondata gradinita sau circumscriptia aferenta locului  de rezidenta al copilului ( cf . Anexa ).
  3. Documente necesare :
  • Certificat de nastere al copilului - copie xerox
  • Adeverinta de la medicul scolar / de familie care sa ateste ca prescolarul este ,, apt pentru scoala din punct de vedere somatic "
  • CI parinte / tutore legal - copie xerox
4. Copilul va fi insotit la centrul de evaluare de parinte / tutore legal
5. Cererile prin care parintele / tutorele legal solicita evaluarea psihosomatica a copilului vor fi furnizate de catre centrele / punctele de evaluare si vor fi completate in ziua evaluarii copilului .
6. La cerere , evaluarea se poate realiza in prezenta parintelui / tutorelui legal .
7. Rezultatul evaluarii psihosomstice va fi comunicat in scris parintelui la finalizarea evaluarii .
8. Rezultatul evaluarii psihosomatice nu poate fi contestat ( cf . art . 7 alin .
9. Informatii suplimentare : CJRAE , CJAPP Iasi , Str. Lascar Catargi Nr. 28 , tel . 0232267696 , cjappiasi@yahoo.com

Începând cu ziua de 1 aprilie 2013, părinții pot apela gratuit numărul verde: 0800 816 232, de luni până vineri în intervalul 9.00-16.00 , și pot primi consultanță de la specialiștii în educație în vederea înscrierii copiilor în învățământul primar sau clarificări în privința legislației specifice.

Programul de completare a cererilor tip de inscriere in invatamantul primar :

  • zilnic , in intervalul orar 8,00 - 20,00 ( luni - vineri ) , respectiv  8,00 - 13,00 ( sambata )
Numarul telverde judetean : 0800 816 232
Numarul de telefon al unitatii : 0232 325 777

Unitatea noatră școlara organizează miercuri, 3 aprilie 2013 ,, Ziua porților deschise , zi în care părinții, copiii și alte personae interesate pot vizita spațiile dedicate activităților claselor pregătitoare și pot purta discuții cu personalul unității implicat în această activitate.

Criteriu specific de departajare:  domiciliul copilului față de cea mai apropiată locație. Pentru susținerea criteriului specific de departajare părinții copilului vor prezenta ca acte doveditoare a domiciliului copilului copie a C.I. - părinte și ancheta socială eliberată de primăria comunei Țibana.