Liceul Teoretic Şerban Cioculescu
Drobeta Turnu Severin, Mehedinti

Dotări

LICEUL TEORETIC ,,ŞERBAN CIOCULESCU”

Este unitate de învăţământ înfiinţată în septembrie 2000 cu specializarea ,,matematică-informatică”, acreditată prin Ordinul ministrului nr. 5634/14.11.2006.

În anul 2008 am autorizat şi specializarea ,,tehnician în activităţi economice” prin Ordinul ministrului nr. 3993/13.05.2008.

Liceul a dat 8(opt) promoţii de absolvenţi de la cursurile de zi, seral şi frecvenţă redusă. Peste 78% dintre absolvenţi urmează o formă de învăţământ postliceal sau superior.

Rezultatele obţinute la examenul de bacalaureat şi menţinerea la studii în învăţământul superior ne onorează, fiind o consecinţă a preocupării cadrelor didactice care îi îndrumă, a programului şcolii care pe lângă orele de curs desfăşoară activităţi suplimentare de pregătire cu elevii în funcţie de pasiunea lor şi interesul pentru o materie sau alta.

Legătura cu familia permanent asigurată a condus la obţinerea unor rezultate bune, ea fiind singurul nostru sprijin. Liceul fiind acreditat, începând cu 01.01.2012, este finanţat de stat şi elevii claselor de la învăţământul obligatoriu nu mai plătesc taxă de şcolarizare.

Profesorii care predau la liceul au fost atent selecţionaţi prin concurs naţional sau organizat de şcoală conform Ordinului MEC nr. 5656 din 2004.

În fiecare an şcoala realizează o ofertă în care pe lângă numărul de locuri pe specializări şi tipuri de curs prezintă baza materială care răspunde tuturor cerinţelor, dând posibilitatea ca programa şcolară să fie realizată.

În acest scop invităm pe cei interesaţi să viziteze şcoala pentru a putea constata pe viu de ceea ce dispunem. Laboratoarele sunt înzestrate cu tot ceea ce este necesar pentru parcurgerea programei şcolare. Aşa după cum mai aminteam elevii beneficiază de pregătiri suplimentare la orice discipline doresc. Toţi elevii beneficiază de manuale şcolare pe toată perioada liceului. Liceul acordă burse sociale şi de învăţătură.

Şcoala are realizate parteneriate cu alte şcoli sau instituţii pentru a putea realiza o educaţie cât mai completă. În momentul de faţă liceul este implicat într-un proiect transfrontalier cu un colegiu din Serbia care cuprinde pe lângă altele şi activităţi informative. Pe această cale invităm profesorii şi elevii să completeze programa de pe site- ul şcolii cu activităţi interesante şi atractive, să avem în vedere sloganul şcolii : ,,Educaţia voastră este obligaţia noastră”.

Activitatea de bază a liceului este completată cu cea extraşcolară în care elevii şi profesorii sărbătoresc în mod specific toate evenimentele importante, istorice şi religioase. Programele realizate sunt de bună calitate şi atractive.

Elevii participă sub îndrumarea profesorilor la realizarea revistei trimestriale ,,Perspective”, care s-a bucurat de succes la concursurile organizate de ISJ Mehedinţi şi MECTS, obţinând premii în fiecare an.

Vom implica elevii pricepuţi la întreţinerea paginii şcolii venind permanent cu actualizări.

Liceul Teoretic ,,Şerban Cioculescu” este membru al Uniunii Naţionale pentru Dezvoltarea Învăţământului Particular Preuniversitar din România şi prin aceasta membru al The European Council of National Associations of Independent Schools.

Dorim ca instituţiile statului român să acorde importanţă deosebită dezvoltării învăţământului particular, învăţământ care dă calitate educaţiei, scuteşte statul de plate unor sume importante pentru funcţionare, asigură locuri de muncă unui număr important de persoane şi contribuie la bugetul consolidat al statului cu sume de ordinul miliardelor de lei.

Dorim ca aceste instituţii particulare să fie privite la fel ca cele de stat având în vedere că prin lege fac parte din sistemul public al educaţiei şi nu sunt o adunătură de incompetenţi şi un mijloc lejer de obţinere a diplomelor de absolvire.

VIZIUNEA ŞCOLII

Liceul Teoretic ,,Șerban Cioculescu” din Drobeta Turnu Severin promovează un învățământ modern, flexibil și de calitate având ca scop să ofere locuitorilor din zona Mehedinți-ului și a regiunii sud-vest a Olteniei, oportunități de educație și instruire în concordanță cu prioritățile de dezvoltare economică a județului și a regiunii. Ne propunem promovăm calitatea actului educațional, să oferim șanse

egale tuturor elevilor, să fim responsabili în activitatea de instruire astfel încât în anul 2011, 80% din absolvenții școlii noastre să fie integrați socio-profesional.

Viziunea este imaginea ideală a ceea ce își dorește școala să realizeze în viitor (calitatea educației este premisa esențială a programului unei societăți).

MISIUNEA ŞCOLII

Misiunea este ceea ce își propune școala pentru realizarea acestei viziuni.

Misiunea școlii se prezintă ca o succesiune de enunțuri care:

· Justifică existența organizației școlare într-un anumit cadru educațional și comunitar - rațiunea de a fi;

· Rezultă din necesitățile de educație identificate la nivelul societății și comunității locale și din viziunea comună a diferitelor grupuri de interese prezente ( elevi, părinți, profesori, manageri, etc.), modul în care instituția realizează structura ofertei educaționale;

· Reprezintă esența culturii organizaționale, formulează explicit valorile fundamentale respectate și promovate;

· Exprimă tipul de rezultate și nivelul de performanță la care instituția se prin derularea proiectului (nivelul valoric).

Reforma învățământului urmărește realizarea unei formări profesionale și de specialitate la nivelul standardelor de pregătire în țările Comunității Europene, adaptată la cerințele unei societăți democratice, ale unei economii de piață, în concordanță cu evoluția pieței muncii și în vederea facilității restructurării economice.

Reforma învățământului românesc are ca efect realizarea unor mutații de politică și strategie educațională. Politicile și practicile educaționale sunt orientate pe baza unor principii de reformă:

· Corelarea învățământului cu evoluția sistemului economic, a pieței muncii, a științei, tehnicii și tehnologiei;

· Egalizarea șanselor la un învățământ deschis, diversificat și modern;

· Optimizarea raportului în planurile de învățământ între disciplinele de cultură generală și cele de specialitate;

· Compatibilizarea europeană a curriculumului național;

· Descentralizarea și reforma managementului școlar.

Obiectivul fundamental al instrucției și educației este formarea personalității elevului cu multiple posibilități de afirmare și de satisfacere a cerințelor crescânde ale societății contemporane.

Latura formativă presupune:

- Echilibrul psihic;

- Capacitate de dăruire;

- Conștiință;

- Un cuantum de cunoștințe la nivelul științei și tehnicii;

- Exercitarea unei profesii pe măsura pregătirii și aptitudinii sale.

Calitatea în educație este o premisă esențială a progresului unei societăți.

Ea se bazează pe cultivarea creativității, pe formarea atitudinilor, capacităților, competențelor.

O reformă autentică în învățământ presupune transformarea sistemului de formare pentru educație într-un sistem de formare direct și conștient profesionalizat. Acest sistem nu se poate realiza decât prin negociere.

Trebuie să aibă loc un proces conștient de profesionalizare, prin eliminarea elementelor care blochează profesionalismul și profesionalizarea în educație.

Principalele direcții în care trebuie să acționăm sunt:

· Încurajarea inovației care va avea ca rezultat creșterea autonomie profesorului;

· Accentuarea preocupării pentru dezvoltarea componentei socio-relaționale (comunicare, relații intra/intergrupale) și a celei expresive a personalității umane;

· Oferta educațională;

· Abordarea predominantă calitativă a educației și a formării și nu cantitativă;

· Flexibilitatea planificărilor semestriale

· Efectul: Creșterea în moral gradual a prestigiului școlii în comunitate și implicit sensibilizarea partenerilor potențiali ai școlii.

DIRECTOR GENERAL,

Prof. Nănuţi Ion