Scoala Gimnaziala Vilcele
Valcele, Olt

Regulament

MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII
Şcoala cu clasele I-VIII Vîlcele
Şcoala cu clasele I-IV Bărcăneşti, loc. Vîlcele, jud. Olt

                                                                 
REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ
Anul şcolar 2006-2007

I. DISPOZIŢII GENERALE

Art. 1 - Toţi copiii au drepturi egale de acces la învăţământul
preşcolar primar şi gimnazial indiferent de condiţia socială şi materială,
de sex, de rasă, de naţionalitate, de apartenenţă politică sau religioasă,
fără restricţii care ar putea constitui discriminare sau segregare.
Art. 2 - Activitatea de instruire şi educaţie din unitatea şcolară se
desfăşoară potrivit principiilor Declaraţiei Universale a Drepturilor
Omului, ale Convenţiei cu privire la drepturile copilului şi potrivit actelor
normative generale şi speciale.
Art. 3 -  Unitatea de învăţământ funcţionează şi este
organizată pe baza Legii învăţământului nr.84/1995,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legea
nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 4 - Învăţământul preuniversitar se desfăşoară în
formă de învăţământ de zi.
Art. 5 - Cursurile se desfăşoară în schimbul I începând cu
ora 8 00 cu următoarele precizări:
- în învăţământul primar ora de curs este de 45 minute
+5minute activităţi recreative, cu o pauză de 10 minute după fiecare oră de
curs şi o pauză de 20 minute după cea de-a doua oră de curs;
- în învăţământul gimnazial ora de curs este de 50 minute
cu o pauză de 10 minute după fiecare oră de curs şi de 20 minute după cea
de-a doua oră de curs.
Art. 6 - La începutul orelor de curs elevii intonează Imnul de Stat al
României ,,Deşteaptă-te române".

II. PERSONALUL DIDACTIC

Drepturile şi obligaţiile personalului didactic

Art. 7 - Personalul didactic are drepturi şi obligaţii care decurg din
legislaţia în vigoare, din prezentul statut al cadrelor didactice, precum
şi din prevederile contractului colectiv de muncă.
 Art. 8 - Cadrele didactice au libertatea iniţiativei în conceperea
activităţii profesionale şi realizarea obiectivelor instructiv-educative ale
disciplinelor de învăţământ, prin metodologii care respectă
principiile psihopedagogice.
Art. 9 - Cadrele didactice au obligaţia să  colaboreze cu părinţii,
prin lectorate şi alte acţiuni colective cu caracter pedagogic.
Art. 10 - Prezenţa cadrelor didactice la program se face cu cel puţin 10
minute înainte de începerea programului, timp în care se face
pregătirea pentru procesul instructiv-educativ şi consemnarea în condica
de prezenţă a unităţilor de învăţare din ziua respectivă pe clase
şi discipline de învăţământ.
Art. 11 - Cadrele didactice trebuie să asigure în clasă un climat
optimdesfăşurării orelor de predare-învăţare.
Art. 12 - Personalul didactic trebuie să aibă o ţinută morală, demnă,
în concordanţă cu valorile educaţionale pe care trebuie să le
transmită elevilor şi să nu sufere de afecţiuni de natură să afecteze
relaţiile cu elevii şi colegii.
Art. 13 - Personalul didactic este obligat ca la începutul anului şcolar
să prezinte carnete de sănătate cu analizele medicale solicitate, efectuate
gratuit în unităţile sanitare stabilite de M.E.C. şi M.S.F.
Art. 14 - Toate cadrele didactice au obligaţia de a evalua rezultatele elevilor
la învăţătură în mod ritmic pe parcursul semestrelor
folosind următoarele instrumente de evaluare:
- lucrări scrise;
- activităţi practice;
- referate şi proiecte;
- interviuri;
- portofolii;
- alte instrumente stabilite de I.S.J. Olt.
Art. 15 - Evaluarea rezultatelor elevilor se face conform ghidurilor de evaluare
şi descriptori de performanţă pe bază de calificative la
învăţământul primar sau note de la 1 la 10 la
învăţământul gimnazial.
Art. 16 - Calificativele/notele acordate elevilor se trec în cataloage şi
în carnetele elevilor cu cerneală albastră, citeţ şi fără
ştersături sau modificări, numărul acestora fiind cel puţin egal cu
numărul de ore săptămânal cu excepţia disciplinelor cu o oră pe
săptămână la care numărul minim de note este de două.
Art. 17 - Elevii în situaţie de corigenţă vor avea  cel puţin un
calificativ sau o notă în plus faţă de ceilalţi elevi, iar pe perioada
vacanţelor şcolare cadrele didactice care predau disciplina respectivă vor
organiza pregătire suplimentară cu aceştia.
Art. 18 - Învăţătorii şi profesorii diriginţi vor încheia la
sfârşitul fiecărui semestru şi la sfârşitul anului situaţia
şcolară conform articolelor 53 şi 54 din Regulamentul de organizare şi
funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.
Art. 19 - Învăţătorii şi profesorii diriginţi vor colabora în
permanenţă cu părinţii elevilor, vor efectua vizite la domiciliul elevilor
cel puţin o dată pe semestru, vor consemna observaţiile în caiete
speciale şi pe baza acestora vor elabora fişe psiho-pedagogice la
sfârşitul fiecărui ciclu şcolar.
Art. 20 - Cadrele didactice au obligaţia să efectueze serviciul pe şcoală
conform graficelor întocmite de conducerea şcolii având
următoarele sarcini:
- se prezintă la şcoală cu o jumătate de oră înainte de
începerea orelor şi scrie orarul şcolii în condica de prezenţă;
- anunţă cu sunet de clopoţel sau sonerie începutul şi
sfârşitul orelor de curs şi urmăreşte intrarea elevilor şi cadrelor
didactice la ore conform orarului şcolii;
- supraveghează şi urmăreşte curăţenia pe coridor şi în curtea
şcolii;
- organizează intonarea Imnului de Stat de către elevi la începutul
orelor de curs;
- supraveghează copiii şi elevii pe durata pauzelor, organizează activităţi
recreative cu aceştia şi au grijă să nu se accidenteze sau să se joace cu
obiecte care ar putea să-i rănească.
Art. 21 - Personalul didactic participă la Comisiile metodice din cadrul
şcolii în mod activ prezentând opinii, referate, informări
ştiinţifice şi lecţii model.
Art. 22 - Cadrele didactice participă la Cercurile pedagogice pe specialităţi
şi la toate formele de perfecţionare cu opinii, referate,
lecţii model, etc.
Art. 23 - Atât personalul didactic cât şi cel auxiliar se prezintă
la şcoală în ţinută decentă, educând şi elevii în acest
sens.

Sancţiuni aplicate cadrelor didactice  

Art. 24 - Personalul didactic de predare, personalul auxiliar, precum şi cel de
conducere, răspund disciplinar pentru încălcarea îndatoririlor ce
le revin potrivit contractului individual de muncă, precum şi pentru
încălcarea normelor de comportare care dăunează interesului
învăţământului şi prestigiului instituţiei.
Art. 25 -  Sancţiunile disciplinare, care se pot aplica personalului
prevăzut la art. 24, în raport cu gravitatea abaterilor, sunt:
a) observaţie scrisă;
b) avertisment;
c) diminuarea salariului de bază cumulat, când este cazul, cu
indemnizaţia de conducere, cu până la 15%, pe o perioada de 1-6 luni;
d) suspendarea, pe o perioada de până la 3 ani, a dreptului de
înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcţii didactice superioare
sau pentru obţinerea gradelor didactice ori a unei funcţii de conducere, de
îndrumare şi de control;
e) destituirea din funcţia de conducere,  din învăţământ;
f) desfacerea disciplinară a contractului de muncă.
Art. 26 - Propunerea de sancţionare se face de către director sau de cel
puţin 1/3 din numărul total al membrilor consiliului de administraţie ori ai
consiliului profesoral.
Art. 27 - (1) Sancţiunea disciplinară se aplică numai după efectuarea
cercetării faptei sesizate în scris, audierea celui în cauză şi
verificarea susţinerilor făcute de acesta în apărare, conform
prevederilor Statutului personalului didactic şi Contractului colectiv de
muncă.
(2)Persoanele sancţionate au dreptul de a contesta, în termen de 15 zile
de la comunicare, decizia respectiva la Colegiul de Disciplină de pe
lângă Inspectoratul Şcolar Judeţean Olt,  pentru sancţiunile
prevăzute la art. 22 lit. a)-c), si la Colegiul Central de Disciplina al
Ministerului Învăţământului, pentru sancţiunile prevăzute la
art.22 lit. d)-f).

III. CONDUCEREA UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT

Directorul şcolii

Art. 28 - Conducerea executivă a unităţii este asigurată, în
conformitate cu prevederile Legii 84/1995, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, şi Legii 128/1997, cu modificările şi completările
ulterioare, de către directorul numit de I.S.J. Olt ca urmare a promovării
examenului de director sau numit cu delegaţie.
Art.29 - În realizarea funcţiei de conducere, directorul are următoarele
atribuţii:
- este direct responsabil de calitatea educaţiei furnizată de unitatea de
învăţământ;
- coordonează elaborarea proiectului de dezvoltare pe termen mediu al
unităţii de învăţământ, prin care se stabileşte politica
educaţională a acesteia;
- emite decizii şi note de serviciu care vizează realizarea obiectivelor
politicii educaţionale;
- propune Inspectorului Şcolar General  proiectul Planului de şcolarizare
aprobat de Consiliul de administraţie şi de Consiliul
profesoral;
- propune Consiliului profesoral, spre aprobare, cadrele didactice care să
facă parte din Consiliul de administraţie şi stabileşte
responsabilităţile acestora;
- vizează fişele posturilor pentru personalul din subordine şi monitorizează
activitatea de formare continuă;
- controlează, cu sprijinul şefilor de catedră, calitatea procesului
instructiv-educativ, astfel încât fiecare cadru didactic să fie
asistat cel puţin o dată pe semestru;
- în calitate de angajator, încheie contracte individuale de muncă
cu personalul angajat, consemnează în Condica de prezenţă
absentările şi întârzierile de la ore, coordonează Comisia de
salarizare, aprobă trecerea de la o gradaţie de salarizare la alta,
apreciază personalul didactic de predare la inspecţiile de acordare a gradelor
didactice, precum şi pentru acordarea salariului de merit şi a gradaţiei de
merit;
- răspunde de întocmirea, eliberarea, anularea, completarea şi
gestionarea actelor de studii şi a celorlalte documente şcolare, precum şi a
situaţiilor solicitate  de reprezentanţii I.S.J. Olt;
- elaborează anual un raport general privind starea şi calitatea
învăţământului din unitatea şcolară pe care o conduce.

Consiliul profesoral

Art. 30 - Consiliul profesoral este alcătuit din totalitatea personalului
didactic de predare şi anume:
- Voica Alexandru Stelian - profesor istorie(Director)
- Mitrică Ştefania - profesor biologie
- Barbu Maria - profesor educaţie fizică
- Gherghe Eugen - profesor matematică
- Lăpădat Ana-Maria - profesor limba română(Consilier educativ)
- Iancu Bianca - profesor limba franceză
- Turcu Adrian - profesor religie
- Voica Rădiţa - profesor chimie-fizică
- Lazăr Elena - profesor limba engleză
- Burhan Aurelia - învăţător
- Burhan Ion - învăţător
- Călătoru Mihaela - învăţător
- Călin Mihaela - învăţător
- Ciobanu Ramona - învăţător
- Catana Maria Elena - educatoare
- Ioniţoaia Georgeta - educatoare
- Florea Mariana - educatoare
- Barbu Gheorghe-George - învăţător
- Diaconescu Florina - învăţător
- Niţu Letiţia - învăţător
- Chirea Andreea - educatoare.
Art. 31 - Consiliul profesoral se întocmeşte la începutul şi
sfârşitul fiecărui semestru sau ori de câte ori Directorul
unităţii şcolare consideră că este necesar.
Art. 32 - Consiliul profesoral are următoarele atribuţii:
- dezbate şi aprobă rapoartele de activitate, programele semestriale şi
planul anual de activitate;
- analizează şi dezbate raportul de evaluare internă privind calitatea
educaţiei şi raportul general privind starea şi calitatea
învăţământului din unitatea şcolară;
- alege cadrele didactice care fac parte din Consiliul de administraţie;
- stabileşte recompense sau sancţiuni disciplinare personalului didactic,
nedidactic şi elevilor;
- stabileşte prin vot disciplinele opţionale, aprobă proiectele curriculare,
aprobă proiectul planului de şcolarizare şi validează notele elevilor la
purtare, mai mici de 7;
- formulează aprecieri sintetice privind activitatea personalului didactic de
predare care solicită acordarea salariului sau gradaţiei de merit, pe baza
raportului de autoevaluare a activităţii desfăşurate şi în
conformitate cu metodologia acordării acestuia.

Consiliul de administraţie

Art. 33 - Consiliul de Administraţie al şcolii funcţionează conform
prevederilor Legii învăţământului nr.84/1995, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr.128/1997 privind
Statutul personalului didactic, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare şi ale prezentului Regulament de organizare şi funcţionare a
unităţilor de învăţământ preuniversitar, având
următoarea componenţă:
- Voica Alexandru Stelian - preşedinte(directorul şcolii)
- Lăpădat Ana-Maria - membru(consilier educativ)
- Gherghe Eugen - membru(profesor)
- Barbu Maria - membru(profesor)
- Burhan Aurelia - membru(învăţător)
- Barbu Gheorghe George - membru(învăţător)
- Catana Maria Elena - membru(educatoare)
- Cincă Iulian - membru(din partea Primăriei)
- Mihăilă Florina - membru(din partea Comitetului de părinţi)
Art. 34 - Consiliul de administraţie are rol de decizie în domeniul
organizatoric şi administrativ.
Art. 35 - Consiliul de administraţie are următoarele atribuţii:
- asigură respectarea prevederilor Legii 84/1995 şi Legii 128/1997, cu
modificările şi completările ulterioare, ale actelor normative emise de
M.Ed.C. şi ale deciziilor Inspectorului Şcolar General;
- administrează terenurile şi clădirile şcolii, dar şi mijloacele fixe,
obiectele de inventar care sunt în proprietatea unităţii şcolare;
- elaborează Strategia educaţională pe termen scurt;
- aprobă Regulamentul de ordine interioară al şcolii;
- probă, la propunerea Directorului, salariile de merit;
- stabileşte calificativele anuale acordate personalului didactic de predare
şi a perioadelor de concedii;
- aprobă acordarea burselor şcolare conform legislaţiei în vigoare;
- coordonează şi răspunde de domenii de activitate pe baza delegării de
sarcini realizate de Director;
- controlează periodic parcurgerea materiei şi notarea ritmică a elevilor;
- validează Raportul general privind starea şi calitatea
învăţământului din şcoală şi promovează măsuri ameliorative.
Art. 36 - (1) Consiliul de administraţie se întruneşte lunar sau ori de
câte ori Directorul consideră că este necesar şi este legal constituit
în prezenţa a cel puţin 2/3 din numărul membrilor săi.
(2) Hotărârile Consiliului de administraţie se iau prin vot deschis cu
jumătate plus unul din numărul membrilor componenţi ai acestuia;
(3) Secretarul Consiliului de administraţie este numit de Director dintre
membrii acestuia având atribuţia de a consemna procesele verbale ale
şedinţelor.

Catedrele/Comisiile metodice

Art. 37 - (1) Catedrele/Comisiile metodice se constituie din minimum patru
membri, pe discipline de studiu, pe discipline înrudite sau pe arii
curriculare.
(2) În învăţământul primar, catedrele/comisiile metodice se
constituie pe ani de studiu, pe grupe de clase sau pe ciclu de
învăţământ.
Art. 38 - Responsabilii Comisiilor metodice de la nivelul Şcolii cu clasele
I-VIII Vîlcele şi ai Şcolii cu clasele I-IV Bărcăneşti sunt:
- Burhan Aurelia - responsabil Comisia metodică învăţători -
educatoare;
- Lăpădat Ana-Maria - responsabil Comisia metodică a profesorilor diriginţi;
- Gherghe Eugen - responsabil Comisia metodică a profesorilor.
Art. 39 - Atribuţiile Comisiilor metodice sunt următoarele:
- elaborează propunerile pentru oferta educaţională a şcolii şi strategia
acesteia cuprinzând obiective, finalităţi, resurse materiale şi
umane, curriculum la decizia şcolii;
- elaborează programe de activităţi semestriale şi anuale;
- consiliază cadrele didactice în procesul de elaborare a proiectării
didactice şi a planificărilor semestriale;
- analizează periodic performantele şcolare ale elevilor;
- monitorizează parcurgerea programei la fiecare clasă şi modul în care
se realizează evaluarea elevilor;
- organizează activităţi de formare continuă şi de cercetare pedagogică
specifice unităţii de învăţământ, lecţii demonstrative,
schimburi de experienţă, etc.
Art. 40 - (1) Responsabilul catedrei/comisiei metodice răspunde în faţa
Directorului şi a Inspectorului de specialitate de activitatea profesională a
membrilor acesteia;
(2) Responsabilul Comisiei metodice are obligaţia de a participa la toate
acţiunile iniţiate de Director şi de a efectua asistenţe la ore,
în special la cadrele didactice stagiare, la cei nou-veniţi, sau la cei
în cazul cărora se constată disfuncţii în procesul de
predare-învăţare sau în relaţia profesor-elev; 
 (3) Şedinţele Comisiei metodice se ţin lunar, după o tematică
aprobată de Directorul unităţii de învăţământ. 

Consiliul clasei  

Art. 41 - (1) Consiliul clasei este constituit din totalitatea personalului
didactic de predare    de la clasa respectivă, din cel puţin un
părinte delegat al Comitetului de părinţi al clasei şi din liderul elevilor
clasei respective (cu excepţia celor din învăţământul primar).
(2) Preşedintele Consiliului clasei este învăţătorul/profesorul
diriginte.

Art. 42 - Consiliul clasei are următoarele atribuţii:


- analizează semestrial progresul şcolar şi comportamentul fiecărui elev;
- propune notele la purtare pentru fiecare elev al clasei şi propune
Consiliului profesoral validarea mediilor mai mici de 7,00;
- propune recompense pentru elevii cu rezultate deosebite;
- propune Dirigintelui, Directorului sau Consiliului profesoral, după caz,
sancţiunile disciplinare pentru elevii care încalcă Regulamentul
intern.



IV. PĂRINŢII   

Art. 43 - La nivelul şcolii