Clubul Copiilor Dej
Dej, Cluj

Regulament

REGULAMENTUL CONCURSULUI

INTERJUDEŢEAN DE INFORMATICĂ

“PRIMĂVARA MICILOR INFORMATICIENI”

EDIŢIA A–I-A, 1-2 MARTIE 2010

CAPITOLUL I – Obiectivele concursului:

Ø Iniţierea copiilor, încă de la o rstă foarte fragedă, în informatică şi în utilizarea tehnicii de calcul şi a mijloacelor moderne de comunicare.

Ø Ridicarea nivelului de pregătire al elevilor, formarea deprinderilor de utilizare a calculatoarelor.

Ø Depistarea copiilor dotaţi şi superdotaţi în acest domeniu, evaluarea nivelului de pregătire teoretică şi practică.

Ø Modul în care elevii şi-au însuşit noţiunile de bază necesare în lucrul cu un program specializat de tehnoredactare

Ø Modul în care elevii şi-au format deprinderile de exprimare şi redactare a rezolvării unei probleme.

Ø Popularizarea copiilor dotaţi în informatică prin mass-media, în vederea organizării de către structurile guvernamentale, asociaţii nonguvernamentale, agenţii economici interesaţi şi a comunităţii locale a unor programe speciale de pregătire pentru ridicarea nivelului performanţelor acestora.

Ø Realizarea unui schimb de experienţă între membrii şi conducătorii cercurilor de informatică din şcoli, palate şi cluburi ale copiilor.

Ø Realizarea unui schimb de experienţă între elevii şi profesorii şcolilor cu ciclu gimnazial.

Ø Realizarea unei orientări şcolare şi profesionale a copiilor, în strânsă corelaţie cu cerinţele actuale şi de perspectivă ale economiei de piaţă.

Ø Dezvoltarea spiritului competitiv şi promovarea valorilor în domeniul informaticii.

CAPITOLUL II – Organizarea concursului

La concurs sunt invitaţi să participe elevi din clasele II-XII de la toate şcolile din judeţ şi din ţară precum şi de la cercurile de informatică din Cluburile Copiilor şi Palatul Copiilor Cluj.

Concursul se desfăşoară pe şapte secţiuni:

1. programare

2. pagini de WEB

3. prezentări multimedia realizate în Power Point

4. grafică pe calculator realizată în Paint sau în Adobe Photoshop

Comisia de jurizare va fi formată din patru profesori de informatică din şcoli, licee, Cluburi ale Copiilor şi Palatul Copiilor.

Aceasta are următoarele atribuţii:

Ø Stabileşte subiectele pentru probele de concurs, alcătuieşte teste de verificare precum şi teste de baraj.

Ø Stabileşte baremurile de notare.

Ø Fiecare membru al juriului va da fiecărui concurent o notă de la 1 la 10, nota finală fiind media aritmetică a tuturor notelor.

Ø În caz de egalitate între concurenţi se organizează probă de baraj, cu subiecte asemănătoare celor din proba obişnuită, dar cu un grad de dificultate ridicat.

Ø Stabileşte clasamentele şi le aduce la cunoştinţă concurenţilor şi comisiei de organizare.

Ø Precizează concurenţilor şi cadrelor didactice, principalele concluzii reieşite în urma concursului şi face recomandări pentru perfecţionarea activităţii viitoare.

Comisia de organizare este formată dintr-un membru şi are următoarele atribuţii:

Ø Asigură difuzarea şi cunoaşterea regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursului.

Ø Urmăreşte, sprijină şi îndrumă pregătirea pentru participare la concurs.

Ø Alcătuieşte evidenţa elevilor şi a echipajelor participante la concurs.

Ø Pregăteşte invitaţiile, popularizează concursul prin mass-media locală.

Ø Alege şi pregăteşte locul de desfăşurare a concursului.

Ø Înmânează diplomele într-un cadru festiv.

Ø Analizează modul de desfăşurare a concursului, rezultatele obţinute şi propune măsuri pentru perfecţionarea continuă a activităţii.

CAPITOLUL III – Desfăşurarea concursului

Nr. crt.

Secţiuni

Clase participante

Program de desfăşurare a probei

1.

Programare

Cls. II – XII

Luni, 1 martie 2010

2.

Pagini WEB

Cls. V – XII

Marţi, 2 martie 2010

3.

Prezentări multimedia

Cls. V – XII

Luni, 1 martie 2010

4.

Grafică pe calculator

Cls. II – XII

Marţi, 2 martie 2010

CAPITOLUL IV – Detalierea secţiunilor concursului

Ø Concurs de programare: PROGRAMATORII VIITORULUI

Elevii pot utiliza oricare dintre limbajele de programare PASCAL / C / C++

Proba de concurs va consta în:

- cls. IIIV rezolvarea a două probleme. Timpul de desfăşurare a probei va fi de 1 oră.

- cls. V - XII - rezolvarea a două probleme şi a unui test grilă cu 10 întrebări pe teme de programare. Timpul de desfăşurare a probei va fi de 2 ore.

Programa de concurs este cea specificată la Olimpiada Naţională de Informatică pentru fiecare clasă. Elevii claselor II-IV vor primi subiecte conform programei pentru clasa a V-a.

Ø Secţiunea de pagini WEB

Proba de concurs va consta în jurizarea lucrărilor aduse de concurenţi pe suport magnetic sau plasate direct pe Internet. TEMA: PRIMĂVARA 2010

Ø Secţiunea de prezentări multimedia realizate în Power-Point

Proba de concurs va consta în jurizarea lucrărilor aduse de concurenţi pe suport magnetic realizate de concurenţi pe loc. Timpul de desfăşurare a probei va fi de 1 oră.

Pentru uniformitate, lucrările vor fi realizate pe tema „RENAŞTEREA NATURII”. Prezentărilor vor avea minim 10 slide-uri şi vor putea utiliza informaţii diverse alese de către concurenţi din cărţi precum şi de pe Internet. Prezentările pot conţine fond sonor.

Ø Secţiunea de grafică pe calculator

Proba de concurs va consta în jurizarea lucrărilor aduse de concurenţi sau realizate pe loc în maxim 30 de minute. Softul utilizat va fi Paint-ul sau Adobe Photoshop. Tema pe care se vor realiza lucrările va fi „VINE, VINE PRIMĂVARA”.

CAPITOLUL V – Stabilirea rezultatelor şi a premiilor

· Baremele de corectare sunt stabilite pentru fiecare probă în parte de către comisia de jurizare în şedinţa tehnică care are loc la debutul concursului.

· În funcţie de punctajul obţinut se va realiza un clasament individual şi un clasament pe echipe.

· În caz de egalitate a punctajelor se vor realiza şi desfăşura probe de baraj.

· Se vor acorda premiile I, II şi III şi menţiuni în funcţie de numărul de participanţi şi de rezultate obţinute la fiecare probă şi la fiecare clasă în parte.

CAPITOLUL VI- Dispoziţii finale

· Înscrierea concurenţilor va fi comunicată comisiei de organizare până la data de 15 februarie 2010 prin e-mail.

· Fiecare profesor poate înscrie câte 2 elevi la fiecare clasă la câte o secţiune.

· Un elev poate participa cu câte o lucrare la o secţiune.

· Un elev poate participa la mai multe secţiuni.

· Informaţii suplimentare se vor găsi pe situl http://piticiiprogramatori.blogspot.com/.

· Pentru informaţii suplimentare în legătură cu desfăşurarea concursului se poate lua legătura cu comisia de organizare Prof. Negreanu-Maior Lucia tel. 0264-212649, 0745-508046, e-mail: lnegreanu@yahoo.com sau pe adresa de e-mail a Clubului Copiilor Dej: clubulcopiilordej@yahoo.com.