Centrul Scolar de Educatie Incluziva "Sfantul Stelian" Costesti
Costesti, Arges

Regulament

Aprobat în C.A. nr. 930/17.10.2013

REGULAMENTUL INTERN

CAPITOLUL I

DISPOZIŢII GENERALE

Învaţământul special este parte integrantă a sistemului naţional de invăţământ din România, coordonat de M.E.N.

Învăţământul special se realizează pe baza principiilor învăţământului democratic, a dreptului la educaţie diferenţiată şi la pluralism educaţional a drepturilor egale ale cetăţenilor de a avea acces la toate nivelurile şi formele de invăţământ, indiferent de religie, sex, rasă, naţionalitate, apartenenţă politică.

Începând cu anul şcolar 2000-2001 şcolile speciale îşi desfăşoară activităţile potrivit programului aprobat prin Ordinul M.E.N. Nr.3634/17.04.2000 în care se prevede integrarea şi reabilitarea copiilor cu deficienţe în/şi prin comunitate şi se aplică “educaţia incluzivă” prevazută in declaraţia de la Salamanca. Se va avea în vedere aplicarea legislaţiei specifice invăţământului special care este in vigoare la acest moment: Legea educaţiei naţionale nr. 1 din 5 ianuarie 2011, Ordin nr. 4928/08.09.2005 privind aprobarea Planului-cadru de învățământ pentru clasele/grupele/unitățile de învățământ special care școlarizează copii/elevi/tineri cu deficiențe grave, severe, profunde sau asociate, ORDIN nr. 6552/13.12.2011 pentru aprobarea Metodologiei privind evaluarea, asistenţa psihoeducaţională, orientarea şcolară şi orientarea profesională a copiilor, a elevilor şi a tinerilor cu cerinţe educaţionale speciale, OMECTS nr. 5575/7.10.2011 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind şcolarizarea la domiciliu, respectiv înfiinţarea de grupe/clase în spitale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, Nr. 797, din 10 noiembrie 2011, ORDIN nr. 5574/7.10.2011 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea serviciilor de sprijin educaţional pentru copiii, elevii și tinerii cu cerinţe educaţionale speciale integrați în învățământul de masă, ORDIN nr. 5573/7.10.2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a învățământului special și special integrat.