Clubul Copiilor Gherla
Gherla, Cluj

Regulament

REGULAMENTUL DE ORDINE INTERIOARĂ CAP.I. DISPOZITII GENERALE Articolul 1. Prezentul Regulament de ordine interioară întocmit în conformitate cu dispoziţiile Legii nr1/70, a Regulamentului de organizare şi funcţionare a palatelor şi cluburilor copiilor şi elevilor elaborat de către Ministerul Învăţământului , Legea Învăţământului şi Statutul personalului didactic , cu prevederile Legii finanţelor şi ale Legii administraţiei publice locale , stabileşte normele de organizare disciplinară a muncii în cadrul unităţii noastre. Regulamentul de ordine interioare se aplică tuturor salariaţilor din cadrul Clubului Copiilor şi Elevilor Gherla indiferent de durata de angajare a lor precum şi elevilor şi copiilor care frecventează cercurile . Articolul 2. Fiecare cadru didactic şi personal auxiliar are datoria respectării cu stricteţe a normelor de disciplină stabilite prin prezentul regulament şi este obligat să depună toate eforturile pentru realizarea la timp şi cu cele mai bune rezultate a tuturor sarcinilor ce I se încredinţează. Cadrele didactice , personalul TESA , elevii şi copii au obligaţia de a participa la ridicarea prestigiului unităţii. CAP.II. OBLIGATIILE CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE Articolul 1. Consiliul de administraţie organizează şi creează condiţiile necesare în vederea desfăşurării normale a întregii activităţi, a întăririi ordinii şi disciplinei în unitate. Preşedintele consiliului de administraţie este directorul Clubului Copiilor şi Elevilor. Articolul 2. Directorul Clubului Copiilor şi Elevilor are următoarele atribuţii: • Răspunde de întreaga muncă instructiv-educativă desfăşurată în unitatea pe care o conduce, de activitatea administrativ-gospodărească, de păstrare şi folosire în mod judicios a tuturor bunurilor aflate în dotarea Clubului Copiilor şi Elevilor. • Sprijină pregătirea ştiinţifică şi pedagogică a personalului didactic, urmărind participarea la cercurile pedagogice , consfătuiri, cursuri de perfecţionare. • Urmăreşte modul în care conducătorii de cercuri realizează tematicile anuale, trimestriale propuse. • Întocmeşte cu sprijinul consiliului de administraţie , planul annual de muncă şi răspunde de realizarea lui. • Controlează şi răspunde de prezenţa conducătorilor de cercuri , a personalului la program şi asigură suplinirea acestora în caz de nevoie. • Face propuneri de premiere şi evidenţiere a tuturor celor care se disting în muncă. • Verifică registrul de evidenţă a activităţii personalului didactic, TESA şi face observaţiile şi aprecierile necesare. • Asigură respectarea drepturilor legale ale tuturor salariaţilor din unitate. • Întocmeşte caracterizările anuale pentru personalul didactic, TESA şi le pune în discuţia consiliului de administraţie. • Ia măsuri pentru asigurarea şi dezvoltarea bazei didactico- materiale, folosind judicios fondurile alocate, ajută administratorul şi conducătorii de cercuri în aprovizionarea cu materiale şi materii conform necesităţii cercurilor. • Aplică sancţiuni pentru personalul unităţii. • Reprezintă Clubul în relaţiile cu alte instituţii. • Recrutează şi numeşte în muncă personalul de îngrijire şi TESA. Articolul 3. Persoanele care asigură conducerea unităţii directorul şi membrii consiliului de administraţie – în afară de obligaţiile pe care le au în această calitate – au şi toate celelalte îndatoriri care revin oricărui cadru didactic din unitate. CAP.III. OBLIGATIILE PERSONALULUI Articolul 1. Conducătorii de cercuri au următoarele obligaţii: • Să îndeplinească cu competenţă şi simţ de răspundere sarcinile care le revin în activitatea didactică. • Personalul tehnic trebuie să execute la timp lucrările ce le sânt încredinţate din partea organelor de conducere; precum şi instrucţiunile acestora. • Să cunoască prevederile Codului muncii, ale Legii Învăţământului , Statutul personalului didactic, ale Regulamentului de ordine interioare ale Clubului precum şi dispoziţiile cu caracter normativ referitoare la munca ce o îndeplinesc, să se conformeze întocmai acestora, neputându-se apăra pe motiv de necunoaştere. • Să respecte orarul de lucru , prezentându-se şi părăsind serviciul la orele fixate de conducere. • Să respecte întocmai normele privitoare la protecţia muncii, tehnica securităţii şi prevenirea incendiilor. • Să încunoştiinţeze de îndată conducerea clubului despre orice nereguli, abateri sau greutăţi în muncă. • Fiecare conducător de cerc este obligat să se prezinte la Clubul copiilor cu 15 minute înainte de începerea activităţii. În cazul în care din motive obiective nu o poate face este obligat să anunţe din timp , ulterior să prezinte acte justificative pentru aceste întârzieri sau absenţe. • În zilele de lucru suplinirea cadrelor se va face de către colegii prezenţi , la propunerea directorului. • Fiecare conducător de cerc este obligat să se prezinte la activitatea cu elevii şa ora stabilită , să nu părăsească activitatea fără aprobarea directorului. • Personalul didactic de predare este obligat să efectueze activitatea cu grupa la un înalt nivel pedagogic şi ştiinţific, folosind toate mijloacele de care dispune Clubul Copiilor în scopul făuririi la elevi a deprinderilor de lucru practic şi a cunoştinţelor aferente. Fiecare cadru are datoria de a se ocupa de procurarea şi dotarea cu materialele necesare a activităţii de cerc , pentru parcurgerea ritmică a programului de activităţi propuse. • Conducătorii de cerc răspund de completarea la timp şi corect a documentelor de cerc, condica de prezenţă, catalogul cu prezenţa elevilor la cerc, planurile anuale, semestriale şi de perspectivă. • Conducătorii de cerc răspund de toate bunurile materiale ce le au în primire ,de asigurarea frecvenţei corespunzătoare. Trebuie să urmărească, să analizeze şi să ia măsurile necesare atunci când constată abateri la elevii din grupele pe care le conduc. • Îndeplinirea normei didactice, a sarcinilor de care răspund conform planului anual, şi semestrial sau a celor repartizate de Consiliul de administraţie este obligatoriu. Articolul 2. Secretarul-administratorul are următoarele atribuţii: • Efectuează înscrierea în registru de evidenţă a documentelor primite de la conducătorii de cerc şi personal. • Întocmeşte toate lucrările de secretariat privind Clubul. • Se îngrijeşte de păstrarea documentelor privind legislaţia şcolară şi nu numai, arhiva unităţii. • Întocmeşte statele de plată al salariaţilor pe baza deciziilor de angajare şi de salarizare, a condicii de prezenţă şi a comunicărilor privind reţinerile din salar. • Completează registrul pentru prezenţa personalului didactic, administrativ şi gospodăresc. • Completează şi păstrează documentele personale şi cărţile de muncă ale personalului. • Redactează actele de angajare, transferare, eliberare, promovare salarizare şi sancţionare pentru întregul personal. • Se îngrijeşte de aprovizionarea cu materiale a cercurilor. • Administrează şi răspunde de păstrarea bunurilor mobile şi imobile , a inventarului unităţii. Organizează inventarierea, controlează personalul care gestionează şi face parte din comisia de clasare şi casare. Asigură iluminatul , încălzirea ,igienizarea şi securitatea Clubului. • Întocmeşte statele de plată şi pune în aplicare statul de funcţii al Clubului. Articolul 3. Personalul de îngrijire al Clubului are următoarele atribuţii: • Se va prezenta la serviciu conform orarului stabilit de către conducerea Clubului, are o atitudine demnă faţă de personalul didactic, iar neregulile găsite le aduce la cunoştinţa directorului. • Curăţenia Clubului, întreţinerea mobilierului, a spaţiilor de joacă se va face zilnic şi ori de câte ori este nevoie. • Curăţirea zilnică a sălilor de cerc se va face numai în absenţa elevilor , cu geamurile deschise fără a folosi substanţe dăunătoare. • Praful se va şterge în fiecare zi iar curăţirea grupurilor sanitare şi dezinfectarea lor de mai multe ori pe zi , de câte ori este nevoie. • Îndeplineşte şi funcţia de curier, având obligaţia de a transmite documentele încredinţate în cel mai scurt timp. • Răspunde de aprinderea şi stingerea focurilor din sobe după programul stabilit, de verificarea şi închiderea Clubului după terminarea activităţilor. Articolul 4. Se interzic cu desăvârşire salariaţilor următoarele: • Prezenţa la serviciu în ţinută ne corespunzătoare. • Părăsirea locului de muncă în timpul programului şi întreruperea programului de lucru fără aprobare şi fără motive întemeiate. • Introducerea şi consumarea băuturilor alcoolice, a drogurilor, a materialelor periculoase, a publicaţiilor pornografice şi antisociale. • Prezentarea la serviciu sub influenţa chiar foarte redusă a băuturilor alcoolice. • Purtarea de discuţii neprincipiale, vulgare, ofensarea colegilor de muncă şi a copiilor prin comportament şi cuvinte jignitoare. • Agresarea fizică de orice fel a copiilor şi colegilor. • Deranjarea colegilor în timpul orelor şi în timpul exercitării atribuţiilor de serviciu. • Comiterea de acte chiar involuntare care ar putea să pună în primejdie securitatea copiilor, a colegilor , a propriei persoane sau a Clubului. • Scoaterea din incinta Clubului prin orice mijloace a bunurilor instituţiei fără aprobare. • Efectuarea de lucrări sau obiecte pentru persoane fizice sau juridice fără aprobarea consiliului de administraţie. Articolul 5. Întreg personalul are obligaţia păstrării secretului de serviciu. CAP.IV. ORGANIZAREA TIMPULUI DE LUCRU Articolul 1. Personalul didactic este obligat să respecte prevederile articolului 63 şi 64 din Statutul C.D. şi prevederile legislative care stabilesc timpul de lucru. Ziua de muncă începe la orele 8.00 şi se termină la orele 18.00, cu o pauză de masă de 2 ore între orele 11.00 şi 13.00. După orele 19.00 se interzice ramânerea salariaţilor în instituţie fără aprobarea prealabilă a directorului. Programul de lucru al personalului didactic şi auxiliar se stabileşte de către conducerea Clubului pe baza actelor normative aflate în vigoare după cum urmează: • Pentru cadrele didactice 8.00-14.00 respectiv 14.00-18.00, conform orarului. • Pentru îngrijitoare 7.00-14.00 18.00-19.00. • Pentru administrativ 7.00-15.00. Articolul 2. Activitatea conducătorilor de cerc cu grupele de copii şi elevi se organizează în două etape , înainte şi după masă , în concordanţă cu orarul şcolilor şi grădiniţelor de unde provin aceştia. La închiderea activităţii fiecare grupă lasă atelierul, laboratorul, cabinetul sau sala în ordine. După 50 minute de activitate se acordă 15 minute pauză. Articolul 3. Serviciul pe unitate se asigură prin rotaţie. Profesorul de serviciu (care poate fi însoţit de 2 elevi) având următoarele atribuţii: • Răspunde de îndeplinirea programului stabilit pentru perioada când este de serviciu, având datoria de a supraveghea elevii şi copiii în afara activităţilor de cerc , rezolvă toate abaterile şi neajunsurile care apar, anunţă imediat conducerea şi directorul clubului asupra acestora. • Profesorul de serviciu începe activitatea la orele 8.00 şi o termină la orele 18.00. • Persoanele străine sunt îndrumate la conducere la cererea acestora, cele indezirabile fiind oprite la intrarea în incinta Clubului. Neînţelegerile şi celelalte probleme care pot apărea le semnalează imediat conducerii . • Profesorul de serviciu are obligaţia de a semna condica de prezenţă pentru serviciul efectuat, în cazul când crede că este necesar prezintă informări scrise conducerii Clubului. Articolul 4. Evidenţa prezenţei la activitate a fiecărui salariat se ţine prin condica de prezenţă care este obligatoriu să fie completată şi semnată zilnic înainte de începerea programului. Personalul de îngrijire este obligat ca la începutul programului de lucru să semneze în condica de prezenţă. Articolul 5. Concediile de odihnă se programează de regulă în perioada de întrerupere a activităţii cu grupa de copii şi elevi la Club ( perioada tezelor , a evaluărilor, testelor etc.), în vacanţele şcolare sau în timpul anului şcolar eşalonat fără a prejudicia activitatea pe ansamblu al Clubului. Concediile de odihnă, de boală , fără plată zilele libere, învoiri se evidenţiază în condica de prezenţă ca atare. CAP.V. RECOMPENSE Articolul 1. Salariaţii care îşi îndeplinesc la timp şi în cele mai bune condiţii sarcinile ce le revin şi aduc o contribuţie deosebită la îndeplinirea angajamentelor individuale şi colective pot primi sau după caz pot fi propuşi să li se acorde recompense potrivit dispoziţiilor legale. Articolul 2. Propunerile pentru acordarea recompenselor se fac de directorul Clubului, în Consiliul de Administraţie înaintându-le forurilor superioare . CAP.VI. SANCTIUNI DISCIPLINARE Articolul 1. Încălcarea cu vinovăţie a obligaţiilor de muncă, ori a normelor de comportare constituie abatere disciplinară, sancţionată ca atare, indiferent de funcţia care o are salariatul care a săvârşit-o Articolul 2. Sancţiunile disciplinare care se aplică salariaţilor din Club, potrivit legii (1/70) şi Statutului C.D. în caz de abatere sunt următoarele: • Mustrare • Avertisment • Îndepărtarea din învăţământ prin desfacerea contractului de muncă. Articolul 3. Sancţiunile prevăzute la articolul 2 litera a şi b se aplică tuturor salariaţilor de directorul unităţii sau de organul de control care a constatat abaterea. Sancţiunea prevăzută la litera e de M.E.C. la sesizarea Inspectoratului Şcolar. Articolul 4. Consiliul de Administraţie are dreptul de a dezbate abaterile săvârşite de membrii proprii şi de cere conducerii Clubului aplicarea de sancţiuni disciplinare, inclusiv desfacerea contractului de muncă. Încheierea si desfacerea contractului de muncă Angajarea personalului se face cu respectarea dispoziţiilor Codului Muncii şi a Legii nr: 1/1970, prin contract de muncă în formă scrisă. Contractul de muncă se încheie în 2 exemplare, unul pentru Club şi unul pentru salariat. DISPOZIŢII FINALE Prezentul Regulament de ordine interioară, după aprobarea lui de către Consiliul de Administraţie, este obligatoriu pentru toţi salariaţii instituţiei. Orice abatere de la prezentul regulament, cât şi de la alte ordine date de către forurile superioare şi Consiliul de Administraţie duce la sancţionarea celor vinovaţi. Prezentului regulament I se pot aduce modificări care să reflecte modificările legislative. Cu ducere la îndeplinire a prezentului Regulament de ordine interioară , cu respectarea şi aplicarea lui se însărcinează conducerea Clubului Copiilor şi Elevilor. GHERLA , 01 Septembrie 2001 D I R E C T O R Prof. Tiberiu Szasz.