Gradinita cu program prelungit Nr.18 Focsani
Focsani, Vrancea

Regulament

EXTRAS DIN REGULAMENT INTERN

CAPITOLUL II

Organizarea activităţii la nivelul grădiniţei

ART. 8 – Instituţiile de învăţământ preşcolar se organizează şi funcţionează în conformitate cu prevederile Legii învăţământului nr. 84/1995, cu completările ulterioare.

ART. 9 – Învăţământul preşcolar se organizează în grădiniţe de copii şi cuprinde preşcolari cu vârste între 3 şi 6/7 ani. Grădiniţele de copii sunt înfiinţate de Inspectoratele Şcolare Judeţene. Desfiinţarea grădiniţelor de copii se face de către Inspectoratele şcolare.

ART. 10 – Planul de cuprindere a copiilor în unităţile preşcolare de stat se stabileşte de către Inspectoratele şcolare judeţene şi se aprobă de Ministerul Educaţiei.

ART. 11 – Învăţământul preşcolar se organizează, de regulă, pe grupe constituite după criteriul de vârsta al copiilor sau după nivelul de dezvoltare globală al acestora. Pentru asigurarea continuităţii între învăţământul preşcolar şi cel primar, se organizează şi se generalizează treptat grupa pregătitoare pentru şcoală.

ART. 12 – Formele de organizare în învăţământul preşcolar şi structura după care acestea funcţionează sunt: • grădiniţe cu program normal (5 ore pe zi);

• grădiniţe cu program prelungit (10 ore pe zi), care asigura educaţia şi pregătirea corespunzătoare a copiilor pentru şcoală şi viaţa socială, precum si protecţia socială a acestora (hrană, supraveghere şi odihnă).

* alte forme de organizare.

ART. 13 – Grupa de preşcolari se constituie şi cuprinde, în medie, 15 copii, dar nu mai puţin de 10 şi nu mai mult de 25.

ART. 14 – La organizarea grădiniţelor si a grupelor de preşcolari se respectă prevederile în vigoare referitoare la spaţiul aferent sălilor de grupă, la terenurile destinate jocurilor şi activităţilor în aer liber, la mobilierul şi instalaţiile necesare asigurării condiţiilor de funcţionare, igienico-sanitare şi de securitate pentru viata şi sănătatea copiilor.

ART. 15 Grădiniţa cu P.P. Nr.18 înscrie cu prioritate copiii din zona aferentă, în vederea realizării planului de şcolarizare, fără discriminare (sex, religie, naţionalitate).

ART. 16Înscrierea copiilor în grădiniţă se face, de regulă, în luna aprilie a anului şcolar în curs pentru anul şcolar următor sau, în situaţii deosebite, în timpul anului şcolar, în limita locurilor disponibile. La înscrierea copiilor în grădiniţă nu se percep taxe de înscriere şi este interzisă discriminarea după orice fel de criteriu.

ART. 17 – Pentru asigurarea hranei copiilor aflaţi în grădiniţă părinţii sau susţinătorii legali plătesc o contribuţie stabilită de Consiliul de administraţie al grădiniţei.

ART. 18 – Actele necesare înscrierii copiilor în grădiniţă sunt:

• Cerere de înscriere;

• Adeverinţe de salariat;

• Copie după certificatul de naştere al copilului.

• Fişa medicală, completată potrivit reglementărilor în vigoare;

• Aviz epidemiologic, eliberat potrivit prevederilor legale.

ART. 19 – Datele personale extrase din actele cuprinse în dosarul de înscriere, se consemnează în Registrul de evidenţă a înscrierii copiilor.

ART. 20 – Transferarea copilului de la grădiniţa noastră la altă grădiniţă se face la cererea părinţilor sau a susţinătorilor legali, cu avizul celor două unităţi, în limita locurilor planificate.

ART. 21 – Scoaterea copilului din evidenţa grădiniţei se face în următoarele situaţii:

• în caz de boală infecţioasă cronică, cu avizul medicului;

• în cazul în care copilul absentează două săptămâni consecutiv, fără motivare.

ART. 22 – Pentru menţinerea frecvenţei copiilor, conducerea grădiniţei va lua măsurile necesare care vor fi aduse din timp la cunoştinţa părinţilor şi a cadrelor didactice, direct răspunzătoare de aceasta. La înscrierea copilului, menţiunile prevăzute vor fi aduse la cunoştinţa părinţilor.

ART. 23 - Recalcularea contribuţiei părinţilor pentru hrana care se asigură copiilor, determinată de absenţa copilului din unitate, se face potrivit reglementarilor în vigoare.

CAPITOLUL III

Planurile de învăţământ, programele, metodologiile didactice. Structura anului şcolar

ART. 24 – În învăţământul preşcolar se respectă structura anului şcolar stabilită pentru învăţământul preuniversitar. Grădiniţele cu program prelungit funcţionează continuu, asigurând protecţia socială a copiilor. Acestea pot fi închise temporar, cu acordul Inspectoratului Şcolar şi cu atenţionarea părinţilor, nu mai mult de 60 de zile pe an, pentru curăţenie, reparaţii sau dezinsecţie. În perioada închiderii acestor unităţi, Inspectoratul Şcolar şi conducerea grădiniţei vor lua măsuri de asigurare a protecţiei copiilor contactând unităţi preşcolare apropiate care funcţionează în perioada respectivă şi pot prelua aceşti copii.

ART. 25 – Conţinutul procesului instructiv-educativ care se realizează în învăţământul preşcolar este structurat în noul Curriculum al învăţământului preşcolar, pentru fiecare nivel de vârstă în parte.

ART.26 - Metodologiile didactice utilizate în învăţământul preşcolar, strategiile aplicate în demersul didactic valorizează copilul, îl diferenţiază şi îl individualizează în vederea sprijinirii dezvoltării sale potrivit ritmului propriu.

ART. 27 – În demersul educaţional este interzisă discriminarea copilului după criterii care vin în contradicţie cu drepturile sale.

ART. 28 – În demersul educaţional al educatoarei, jocul reprezintă activitatea, forma fundamentală de învăţare, mijlocul de realizare şi metoda de stimulare a capacităţii şi creativităţii copilului, ca un drept al acestuia şi ca o deschidere spre libertatea de a alege, potrivit trebuinţelor proprii.

ART. 29 - Programul zilnic al copiilor se desfăşoară pe baza unei planificări care vizează proiectarea tuturor activităţilor în care sunt implicaţi copiii pe parcursul întregului an şcolar.

ART. 30 – Activitatea instructiv-educativă în grădiniţă se desfăşoară pe baza unui orar stabilit de educatoare şi avizat de director. Acesta respectă prevederile planului de învăţământ pentru grupa respectivă şi poate fi flexibil.

ART. 31 – În învăţământul preşcolar, în procesul instructiv-educativ desfăşurat cu copiii la grupă, se utilizează numai auxiliare didactice care sunt avizate de Ministerul Educaţiei.

Organizarea interna a activităţii din grădiniţă

ART. 32 – Activitatea instructiv-educativă din grădiniţă se organizează în conformitate cu prevederile legale generale referitoare la organizarea învăţământului pe niveluri şi tipuri.

ART. 33 - Activitatea internă din grădiniţă se organizează în baza prevederilor Regulamentului de ordine interioara, aprobat de Consiliul de administraţie al unităţii. Regulamentul de ordine interioară respectă cadrul legislativ general şi particularizează aspectele specifice unităţii noastre. Regulamentul de ordine interioară se elaborează în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a R.O.F.U.I.P. Regulamentul de ordine interioară stabileşte norme cu caracter de obligativitate pentru întregul personal din unitate, precum şi norme pe compartimente şi domenii de activitate.

ART. 34 – Organizarea şi coordonarea activităţii instituţiei se asigură de către directorul unităţii, în cooperare cu membrii Consiliului de administraţie.

ART. 35 – Structura, componenţa şi competenţele Consiliului de administraţie respectă prevederile legale în vigoare.

ART. 36 – Consiliul de administraţie şi directorul stabilesc norme şi competenţe care completează fişa individuală a postului atât pentru personalul didactic, cât şi pentru personalul nedidactic, în funcţie de necesităţile unităţii.

ART. 37 – Organizarea si coordonarea activităţilor care vizează probleme de conţinut se asigură de către Consiliul profesoral (al educatoarelor). Consiliul profesoral se subordonează Consiliului de administraţie şi colaborează cu acesta sprijinindu-l în luarea şi aplicarea deciziilor referitoare la unitate.

ART. 38 – Programul de activitate al grădiniţei se dezbate cu personalul unităţii şi se aprobă de Consiliul de administraţie.

ART. 39 – Grădiniţa are firmă şi ştampilă proprie, potrivit reglementării în vigoare. Directorul grădiniţei este direct răspunzător de păstrarea şi utilizarea legală a sigiliului.

ART. 40 - Grupele de preşcolari sunt grupe omogene, stabilite în funcţie de vârsta preşcolarilor ce solicită frecventarea grădiniţei (gr. mică, gr. mijlocie, gr. mare şi gr. pregătitoare).

ART. 41 - Ariile curriculare, formele de activitate, durata activităţilor sunt în conformitate cu programa stabilită de M.E.C.T.S. şi vizează respectarea noului Curriculum al învăţământului preşcolar.

ART. 42 - Curriculum la decizia grădiniţei se stabileşte în funcţie de interesul şi solicitările părinţilor, posibilităţile şi resursele de care dispune unitatea.

DIRECTOR,

PROF. ÎNV. PREŞC. DOGARU MIHAELA