GRĂDINIŢA CU PROGRAM PRELUNGIT,,CĂSUŢA POVEŞTILOR'',PITEŞTI
Pitesti, Arges

Regulament

CAP.XIV  DREPTURILE SI OBLIGATIILE PARINTILOR DIN REGULAMENTUL DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE AL UNITATII

Art 1 Părinţii au dubla calitate de beneficiari secundari ai educaţiei şi de parteneri educaţionali ai şcolii.

Art 2– În această dublă calitate, părinţii au următoarele drepturi au dreptul să fie informaţi periodic referitor la progresul scolar şi comportamentul propriilor copii;

a)-au dreptul să se constituie în asociaţii cu personalitate juridică, conform legislaţiei în vigoare, care se organizează şi funcţionează după statut propriu.

b)) au dreptul să solicite rezolvarea unor stări conflictuale în care sunt implicaţi propriii copii, prin discuţii amiabile cu părţile implicate; dacă în urma acestor discuţii nu s-a ajuns la niciun rezultat, părinţii pot solicita în scris conducerii unităţii rezolvarea situaţiei sau, în caz de nerezolvare, Inspectoratului Şcolar

Art.3. – Părinţii au următoarele îndatoriri:

a)-au obligaţia de a asigura frecvenţa  copilului in gradinita

b)-au obligatia sa respecte programul de functionare

c)- este interzis părinţilor să agreseze fizic, psihic sau verbal copiii şi personalul

şcolii;

d)- părinţii/tutorii legali au obligaţia ca saptamanal  să ia legătura cu

educatoarea  pentru a cunoaşte evoluţia copilului lor si lunar sa participe la sedintele cu parintii  organizate  pe grupa

.e) – În calitate de beneficiari secundari ai educaţiei şi parteneri educaţionali ai

şcolii, părinţii încheie cu conducerea şcolii un contract educaţional, în momentul înscrierii copiilor în registrul unic matricol. În contract sunt prevăzute drepturile şi obligaţiile reciproce ale părţilor. Contractul educaţional este valabil pe parcursul  unui an scolar

Art.4 Părinţii/tutorii legali au dreptul şi obligaţia de a colabora cu gradinita  în vederea realizării obiectivelor educaţionale.

Comitetul de pãrinti al clasei

Art.5 Comitetul de părinţi al clasei se alege în fiecare an în adunarea generală a părinţilor grupei , convocată de educatoare, care prezidează şedinţa.

Art.6 -convocarea adunării generale pentru alegerea comitetului de părinţi al clasei are loc în primele 30 zile de la începerea cursurilor anului şcolar.

Art.7n- comitetul de părinţi al clasei se compune din trei persoane:

-un preşedinte;

-doi membri;

Art.8- educatoarea  convoacă adunarea generală a părinţilor conform planificarii semestriale:

Art.9- comitetul de părinţi al clasei reprezintă interesele parintilor grupei în : adunarea generală a părinţilor  de la nivelul unitatii  si în consiliul reprezentativ al părinţilor;

Art.10.Comitetul de părinţi al clasei are următoarele atribuţii:

a) asigura frecvenţa copiilor;

b) sprijină cadrul didactic în organizarea şi desfăşurarea unor activităţi scolare si extraşcolare;

c) are iniţiative şi se implică în îmbunătăţirea condiţiilor din gradinita;

d) atrage persoane fizice sau juridice care, prin contribuţii financiare sau materiale, susţin programe de modernizare a activităţii educative şi a bazei materiale din clasă şi din unitate;

e) sprijină conducerea gradinitei  în întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei şi a unităţii de învăţământ.

Art.11. Comitetul de părinţi al grupei poate propune, în adunarea generală, o sumă prin care părinţii să contribuie la întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei sau a gradinitei;

Art.12. Contribuţia  nu este obligatorie. Informarea celor implicaţi cu privire la conţinutul acestui articol este obligatorie

Art.13. Contribuţia se colectează şi se administrează numai de către comitetul de părinţi, fără implicarea cadrelor didactice.

Art 14. Educatoarei ii este interzis sa opereze cu aceste fonduri.

Art 15 . Fondurile băneşti ale comitetului de părinţi se cheltuiesc la iniţiativa acestuia sau ca urmare a propunerii educatoarei  sau a directorului, însuşite de către comitet.

Art.16 In prima luna a semestrului in Adunarea generala de la inceputul anului scolar, convocata de director, se alege Consiliul reprezentativ al parintilor

Art.17 CONSILIUL REPREZENTATIV al părinţilor din gradinita este compus din preşedinţii comitetelor de părinţi ai fiecărei clase.

Art.18-Consiliul reprezentativ al părinţilor îşi desemnează reprezentanţii săi în organismele de conducere ale şcolii.

Art.19 - presedintele Consiliului reprezentativ al parintilor este reprezentantul parintilor in Consiliul de administratie al gradinitei.

Art.20 - consiliul reprezentativ al părinţilor se organizează şi funcţionează în conformitate cu propriul regulament de ordine interioară

Art.21- consiliul reprezentativ al părinţilor  are următoarele atribuţii:

a)- propune unităţii discipline optionale  care să se studieze prin curriculumul la decizia şcolii (alte optionale decat cele prevazute in oferta gradinitei daca sunt in concordanta cu proiectul de dezvoItare institutionala al gradinitei )

b)- sprijină parteneriatele educaţionale dintre gradinita  şi instituţiile cu rol educativ în plan local;

c)- susţine gradinita în organizarea şi desfăşurarea festivităţilor anuale;

d)- susţine conducerea unităţii  în organizarea şi în desfăşurarea consultaţiilor cu părinţii, pe teme educaţionale;

e)-sprijină conducerea unităţii de învăţământ în întreţinerea şi modernizarea bazei materiale;

f)-Încheie cu şcoala un acord de parteneriat

g)Preşedintele Consiliului reprezentativ al părinţilor este d-na  Radu Diana

Art.22 Comitetele de părinţi ale claselor /Consiliul reprezentativ al părinţilor /Asociatia parintilor pot atrage resurse financiare extrabugetare, constând în contribuţii, donaţii, sponsorizări etc., venite din partea unor persoane fizice sau juridice din ţară şi străinătate, care vor fi utilizate pentru:

a)- modernizarea şi întreţinerea patrimoniului unităţii de învăţământ, a bazei materiale şi sportive;

b)- sprijinirea financiară a unor activităţi extraşcolare;

c)- alte activităţi care privesc bunul mers al unităţii de învăţământ sau care sunt aprobate de adunarea generală a părinţilor.

d)- Fondurile colectate se cheltuiesc numai prin decizia organizaţiilor părinţilor,din proprie iniţiativă, sau în urma consultării Consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ.

e)- 0 comisie de cenzori, formata din 3 rnembri care verifica activitatea financiara a Consiliului.

f)-La nivelul unităţii de învăţământ funcţionează Consiliul consultativ al  părinţilor, constituit în asociaţia Support of education,   care este compus din preşedinţii Comitetelor de părinţi de la fiecare grupă şi din cadrul căruia se alege Comitetul director al asociaţiei

g) -Toate persoanele care iau la cunoştinţă statutul asociaţiei , sunt de acord cu el şi semnează pentru acesta devin membri ai acesteia;

h)- Relaţia părinţi -unitate este reglementată astfel:

problemele legate de activitatea instructiv –educativă sunt discutate cu doamnele educatoare de la grupă iar problemele speciale cu Directorul unităţii;

problemele ivite în plan administrativ – gospodăresc sunt discutate cu Directorul unităţii sau cu administratorul unităţii;

problemele legate de sănătatea copiilor vor fi discutate cu asistenta unităţii care va efectua şi tratamentul pentru boli ce nu prezintă risc de contaminare a celorlalţi copii.

. Art.23 Părinţii sunt obligaţi să anunţe asistenta şi conducerea unităţii dacă copilul prezintă boli ce pot provoca crize sau convulsii de orice fel;

Art.24 -.Părinţii sunt obligaţi să respecte programul de funcţionare al unităţii;

Art.25-Copiii care absentează mai mult de 3 zile, la reântoarcerea în colectivitate, vor prezenta avizul epidemiologic doamnei asistente;

Art.26-Copiii care absentează mai mult de 2 săptămâni, fără motive de boală si fără cerere de menţinere a locului, vor fi scoşi din evidenţa grădiniţei;

Art.27 - Pentru copiii care absentează mai mult de 2 săptămâni din motive obiective se întocmeşte cerere adresată conducerii unităţii în care se menţionează perioada absentată şi menţinerea locului pentru această perioadă precum şi motivul absentării

Art. 28 In fiecare dimineata parintii trec impreuna cu copiii la cabinetul medical unde se efectueaza triajul epidemiologic

Art 29.Reguli privind echipamentul copiilor:

a)Echipamentul  copiilor, din timpul zilei, va fi lejer fără şnururi, biluţe, ace,   inscripţionat cu monograme cusute;

b)Lucrurile de schimb vor fi păstrate în săculeţ, inscripţionat ,la dulăpioare

c)Pijamalele şi încălţămintea de interior (inscripţionate cu iniţialele numelui) se iau la spălat la sfârşit de săptămână;

d)Hainele de stradă vor fi prevăzute cu însemne individuale şi agăţători şi depozitate în vestiarele destinate fiecărei grupe;

e0 pentru grupele mici – copiii NU vor avea asupra lor chilotei pampers ci un scutec pampers pentru protejarea saltelei de pat

- accesul parintilor in sala de mese si grupul sanitar al copiiilor ESTE INTERZIS

e)Copiii nu vor avea asupra lor lucruri de valoare : bijuterii, telefoane, bani si nici la vestiar

Art.30 Pentru asigurarea hranei copiilor aflati în gradinita cu program

prelungit parintii sau sustinatorii legali platesc o contributie stabilita in  Consiliul de administratie al unitatii pe baza calculului fisei de alimente, în ultima saptamana din luna   pentru luna urmatoare in cuantum de  9lei/zi;

Art.31 Pentru copiii inscrisi in programul STEP BY STEP parintii platesc salarizarea ajutorului de educatoare catre asocitia printilor SUPPORT OF EDUCATION  in cuantum de 40 de lei pe luna

Art.32 Pentru copiii inscrisi in gradinita cu program scurt, parinti sau sustinatorii legali  care au optat in cererea de inscriere pentru servirea mesei platesc o contributie stabilita Consiliul de administratie al unitatii pe baza calculului fisei de alimente  in cuantum de 8 lei/zi

Art. 33 Pentru asigurarea materialelor de igiena personala  (hartie igienica, servetele , sapun) cuantmul contributiei este de 20 de lei/semestru platit catre ASOCIATIA SUPPORT OF EDUCATION

Art.34 Cursurile opţionale si activitatiele extracurriculare, pentru care parintii au optat în cerea de înscriere devin    obligatorii pe parcursul întregului an şcolar atât pentru frecvenţă cât şi pentru     plată.(absenţele nu se scad de la plata cursului) si parintii vor palti catre Asociatia Support of education cuantumul optionalului conform tablelului anexat

Art.35 activitati optionale desfasurate in gradinita in anul scolar 2014-2015

OPŢIONALUL

COSTUL

ENGLEZA INTENSIV

15 LEI/luna

ENGLEZĂ

8 LEI /lună

FRANCEZA

8LEI/luna

TENIS DE CÂMP

120 lei/luna

PICTURA

8LEI/luna

DANS

8 LEI/luna

JUDO/KARATE

8 LEI /luna

MUZICA/ PIAN

7 LEI/sedinta

 

 

 

CAPITOLUL XV . NORME PRIVIND ACCESUL LA INFORMAŢIILE DE INTERES PUBLIC ŞI RELAŢIILE CU MASS-MEDIA

Art. 1. În Grădiniţa cu Program prelungit CASUTA POVESTILOR Pitesti, cu personalitate juridică, parte componentă a sistemului public naţional de educaţie, accesul la informaţiile de interes public este garantat, potrivit normelor stabilite prin Legea nr. 544/2001 privind accesul la informaţiile de drept public.

Art. 2. Sunt informaţii de interes public la nivelul Grădiniţei cu Program prelungit CASUTA POVESTILOR Pitesti:

a) actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea unităţii şcolare;

b) structura organizatorică, atribuţiile entităţilor componente, programul de funcţionare şi programul de audienţe;

c) numele şi prenumele persoanelor din conducerea şcolii;

d) coordonatele de contact ale instituţiei: denumire, sediu, numere de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de internet;

e) sursele de finanţare, bugetul şi bilanţul contabil;

f) programele şi strategiile proprii;

g) alte informaţii care nu au fost clasificate, ca şi informaţii secrete, secrete de serviciu sau confidenţiale.

Art. 3. (1) Accesul la informaţiile prevăzute la art. 64 se realizează prin:

a) afişarea la sediul gradinitei sau publicarea în mijloacele de informare în masă;

b) consultarea lor la sediul instituţiei, în spaţii destinate acestui scop;

Art. 3 Persoanele fizice şi juridice, care dovedesc un interes legitim faţă de informaţiile prevăzute la art.2, vor putea obţine aceste informaţii şi prin solicitare scrisă, care va cuprinde:

a) datele de identificare ale solicitantului (denumirea persoanei juridice, persoanei fizice, adresa, domiciliul, telefon, fax, etc.);

b) descrierea informaţiei solicitate;

c) motivarea interesului legitim;

d) data solicitării si semnătura solicitantului.

Art.4 Solicitarea prevăzută la art.2 se va prezenta personal la secretariatul instituţiei, sau va fi adresată prin poştă, şi va fi înregistrată într-un registru special destinat acestui scop.

Art.5 După înregistrare, solicitarea va fi prezentată persoanei responsabilă cu informaţiile de interes public, care o va analiza şi va aprecia dacă informaţiile solicitate sunt de interes public şi solicitantul are un interes legitim pentru obţinerea acestor informaţii.

Art.6 În situaţia în care informaţiile solicitate nu sunt de interes public şi solicitantul nu a dovedit un interes legitim pentru obţinerea informaţiilor solicitate, se va comunica solicitantului acest lucru.

Art.7 Când condiţiile de solicitare şi obţinere a informaţiilor sunt îndeplinite, persoana împuternicită va pregăti răspunsul, pe care îl va prezenta la semnat conducerii şcolii.

Art.8 În situaţia în care, pentru soluţionarea cererilor privind informaţiile de interes public se impune multiplicarea unor documente, aceasta se va face pe cheltuiala solicitantului.

Art.9 Cererile de informaţii de interes public vor fi rezolvate potrivit art. 7 din Legea nr.544/2001, în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la data înregistrării solicitării, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor, documentare şi urgenţa solicitării.

Art.10 Refuzul comunicării informaţiilor solicitate se motivează şi se comunică în termen de 5 zile de la primirea petiţiilor.

Art.11 Solicitarea şi obţinerea informaţiilor de interes public se pot realiza, dacă sunt întrunite condiţiile tehnice necesare şi în format electronic.

Art. 69. (1) Reprezentanţii mass-media pot obţine informaţii de interes public direct de la conducerea gradinitei, cu acordul Inspectoratului Şcolar.

(2) De regulă, informaţiile de interes public solicitate de reprezentanţii mass-media se furnizează prompt, cu excepţia cazurilor când soluţionarea impune documentare sau multiplicare de documente ;

norme privind  sistemul de supravegere

Art,3 ACCESUL  IN UNITATE

a)- Accesul copiilor in unitate, insotiti de parinti se face pe usile principale pentru localul A si C si pe usa ,secundara pentru localul B

b)- In intervalul orar 7,00-7,30  parintii vor lasa copiii in grija asistentei medicale,

c)-in intervalul orar 7,30- 8,00 copiii vor fi primiti de catre educatoarea de seviciu    - la ora 8,00 , educatoarele din tura I  vor prelua copiii de la grupa, de la educatoarea de serviciu

d)- in intervalul orar 8,00- 9,00 – parinti vor insoti copiii pana la clasa si ii vor da in primire educatoarelor

e) - in intervalul orar 9,00- 13,00 si 14,00 –16,00 usile principale ale unitatii vor fi incuiate si accesul persoanelor straine in unitate se va face dupa accesarea  soneriei. In acest interval de timp (9.00-13.00 , 14,00- 16,00) personalul de administrativ de serviciu va urmari si directiona personele straine la compartimentul de care sunt  interesate

f)- in intervalul orar 13,00- 13,30 si 16,00-18,00 – parintii copiilor au acces in unitate pentru a lua copii de la grupa/educatoarea la care sunt incrisi

g)- copiii inscrisi in cadrul GPP CASUTA POVESTILOR PITESTI vor pleca numai insotiti de parinti sau imputerniciti ai acestora, anuntati la educatoarea grupei (la aducerea copilui in gadinita saun telefonic)

Art.9 TRANSFERAREA copilului de la o gradinita la alta se face la cererea parintilor sau a sustinatorilor legali, cu avizul celor doua unitati, în limita locurilor planificate

Art.10 Scoaterea copilului din evidenta gradinitei se face în urmatoarele situatii:

• În caz de boala infectioasa cronica, cu avizul medicului.

• În cazul în care copilul absenteaza doua saptamâni consecutiv, fara motivare sau  cerere de retragere temporara