Grădinița Ysakiny
Lugoj, Timis

Regulament

CAPITOLUL  I : DISPOZIŢII GENERALE

Art.1 Regulamentul intern al Grădiniţei cu Program Prelungit Ysakini Lugoj cuprinde norme referitoare la organizarea şi funcţionarea grădiniţei în conformitate cu Constituţia României, Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, Legea nr. 53/2003 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu Legea nr. 87/2006, cu Contractul colectiv de muncă unic la nivel de ramură învăţământ şi cu Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar 5115 / 15.12.2014, cu hotărârile de guvern şi actele normative elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale, Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiș

 

Art.2. Respectarea Regulamentului intern este obligatorie pentru : personalul de conducere, personalul didactic, didactic auxiliar, nedidactic, pentru părinţii care vin în contact cu unitatea de învăţământ.

 

Art.3. (1) Regulamentul intern este aprobat de Consiliul de Administraţie cu participarea reprezentantului organizaţiei sindicale existente în gradiniţă şi cuprinde reglementări specifice condiţiilor concrete de desfăşurare a activităţii, în concordanţă cu prevederile legale în vigoare.

 

(2) Regulamentul intern se propune şi se dezbate de către Consiliul Profesoral, la care participă, cu drept de vot, şi personalul didactic auxiliar şi nedidactic şi reprezentanţi ai părinţilor..

 

Art.4. În incinta grădiniţei sunt interzise, potrivit legii, crearea şi funcţionarea oricăror formaţiuni politice, organizarea şi desfăşurarea activităţilor de propagandă politică şi prozelitism religios, orice formă de activitate care încalcă normele convieţuirii sociale, care pun în pericol sănătatea fizică, psihică a prescolarilor, a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic.

 

Art.5. Regulamentul intern al Grădiniţei cu Program Prelungit “Ysakini” Lugoj se aplica tuturor salariaţilor indiferent de tipul şi durata contractului individual de munca, tuturor preşcolarilor precum şi reprezentanţilor legali ai acestora.

 

Art.6. Personalul mentionat la art. 2 , are obligaţia ca pe durata detaşării sau delegării la alte unităţi să respecte atât prevederile cuprinse în prezentul regulament cât şi reglementările proprii ale unităţilor respective.

 

Art.7. Prin aplicarea prezentului regulament, salariaţii Grădiniţei cu Program Prelungit “Ysakini”Lugoj , au obligaţia să dovedească profesionalism, cinste, ordine si disciplină, să asigure exercitarea corecta a atribuţiilor stabilite în concordanta Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/ 2011 şi alte reglementari legale în vigoare.

 

Art.8. Salariaţii, au Grădiniţei cu Program Prelungit “Ysakini” Lugoj obligaţia să pastreze secretul profesional. Nici un salariat nu are dreptul de a folosi sau dezvalui nici în timpul activităţii, nici dupa încetarea contractului individual de muncă, fapte sau date care, devenite publice ar dauna intereselor, imaginii şi prestigiului grădiniţei. Salariaţii grădiniţei nu pot uza, în folos personal, informaţiile de serviciu pe care le deţin sau de care au luat la cunoştinţă în orice mod. Activitatea din grădiniţă se realizează în baza principiilor democratice, a drepturilor copiilor la educaţie şi protecţie, indiferent de condiţia socială, materială, de sex, rasă, naţionalitate, apartenenţă politică sau religioasă a părinţilor.

CAPITOLUL  XVI .  PĂRINŢII.

Art. 105 (1).  Părinţii/tutorii legali au dreptul şi obligaţia de a colabora cu grădiniţa în vederea realizării obiectivelor educaţionale.

(2). Părinţii/tutorii legali au obligaţia ca, cel puţin o dată pe lună, să ia legătura cu educatoarea pentru a cunoaşte evoluţia copilului lor.

(3). Părintele, tutorele legal instituit sau susţinătorul legal sunt obligaţi, conform legii, să asigure frecvenţa mai ales la grupa mare.

Comitetul de pãrinţi al grupei.

Art. 106 (1). Comitetul de părinţi al grupei se alege în fiecare an în şedinţa generală a părinţilor grupei , convocată de educatoare, care prezidează şedinţa.

(2). Convocarea şedinţei generale pentru alegerea comitetului de părinţi al clasei are loc în primele 30 zile de la începerea cursurilor anului şcolar.

(3). Comitetul de părinţi al grupei se compune din trei persoane:

- un preşedinte;

- doi membri;

Educatoarea convoacă şedinţa generală a părinţilor la:

- începutul fiecărui semestru;

- încheierea anului şcolar;

- ori de câte ori este necesar.

(4).  Comitetul de părinţi al clasei reprezintă interesele parintilor grupei în :

- adunarea generală a părinţilor de la nivelul unitatii ;

- în consiliul reprezentativ al părinţilor;

- în consiliul profesoral ;

- în alte organisme ale unităţii.

Art. 107.  Comitetul de părinţi al grupei are următoarele atribuţii:

a) asigura frecvenţa copiilor;

b) sprijină cadrul didactic în organizarea şi desfăşurarea unor activităţi extraşcolare;

c) are iniţiative şi se implică în îmbunătăţirea condiţiilor din grădiniţă;

d) atrage persoane fizice sau juridice care, prin contribuţii financiare sau materiale, susţin programe de modernizare a activităţii educative şi a bazei materiale din clasă şi din unitate;

e) sprijină conducerea gradinitei în întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei şi a unităţii de învăţământ.

Art. 108.  Comitetul de părinţi al grupei poate propune, în adunarea generală, o sumă prin care părinţii să contribuie la întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei sau a grădiniţei;

Art. 109.  Contribuţia nu este obligatorie. Informarea celor implicaţi cu privire la conţinutul acestui articol este obligatorie.

Art. 110. Contribuţia se colectează şi se administrează numai de către comitetul de părinţi, fără implicarea cadrelor didactice.

Art. 111. Educatoarei îi este interzis să opereze cu aceste fonduri.

Art. 112. Fondurile băneşti ale comitetului de părinţi se cheltuiesc la iniţiativa acestuia sau ca urmare a propunerii educatoarei sau a directorului, însuşite de către comitet.

Consiliul reprezentativ al pãrinţilor.

Art. 113. În prima luna a semestrului în Şedinţa generala de la începutul anului şcolar, convocată de director, se alege Consiliul reprezentativ al părinţilor

Art. 114.  Consiliul reprezentativ al părinţilor din grădinţă este compus din preşedinţii comitetelor de părinţi ai fiecărei clase.

Componenta: 7 - 9 membri (preşedinte, vicepresedinte, casier si alti 4 - 5 rnembrii)

Consiliul reprezentativ al părinţilor îşi desemnează reprezentanţii săi în organismele de conducere ale grădiniţei

Art. 115.  Preşedintele Consiliului reprezentativ al părinţilor este reprezentantul părinţilor în Consiliul de Administraţie al grădiniţei.

Art. 116.  Consiliul reprezentativ al părinţilor se organizează şi funcţionează în conformitate cu propriul regulament de ordine interioară.

Art. 117 Consiliul reprezentativ al părinţilor are următoarele atribuţii:

- propune unităţii discipline opţionale care să se studieze prin curriculumul la decizia şcolii (alte optionale decât cele prevazute în oferta grădiniţei dacă sunt în concordanţă cu proiectul de dezvoltare instituţională al grădiniţei şi cu cererile "pieţei" până în luna martie a fiecărui an );

- sprijină parteneriatele educaţionale dintre grădiniţă şi instituţiile cu rol educativ în plan local;

- susţine grădiniţa în organizarea şi desfăşurarea festivităţilor anuale;

- susţine conducerea unităţii în organizarea şi în desfăşurarea consultaţiilor cu părinţii, pe teme educaţionale;

- sprijină conducerea unităţii de învăţământ în întreţinerea şi modernizarea bazei materiale;

Art. 118.  Comitetele de părinţi ale claselor /Consiliul reprezentativ al părinţilor pot atrage resurse financiare extrabugetare, constând în contribuţii, donaţii, sponsorizări etc., venite din partea unor persoane fizice sau juridice din ţară şi străinătate, care vor fi utilizate pentru:

a) modernizarea şi întreţinerea patrimoniului unităţii de învăţământ, a bazei materiale şi sportive;

b) sprijinirea financiară a unor activităţi extraşcolare;

c) alte activităţi care privesc bunul mers al unităţii de învăţământ sau care sunt aprobate de şedinţa generală a părinţilor.

Art. 119.  Personalul didactic nu operează cu aceste fonduri.

Art. 120.  Fondurile colectate se cheltuiesc numai prin decizia organizaţiilor părinţilor,din proprie iniţiativă, sau în urma consultării consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ.