Gradinita cu program normal Nr.34 Braila
Braila, Braila

Regulament

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARA

AN SCOLAR 2011-2012

 

Art.I. Prezentul regulament este întocmit conform prevederilor Constituţiei României, ale Legii Învăţământului, a Statutului personalului didactic, a Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ preuniversitar de stat şi alte acte normative elaborate de MECTS
Art.2. Activitatea din Grădiniţa se realizează în baza principiilor democratice, a drepturilor copiilor la educaţie şi protecţie, jndiferent de condiţia socială, materială, de sex, rasă, naţionalitate, apartenenţă politică sau religioasă a părinţilor.
Art.3. Regulamentul conţine normele de organizare şi funcţionare ale Grădiniţei cu Program  Normal Nr.34Braila, prevederile sale fiind obligatorii pentru director, personalul didactic şi personalul nedidactic, copii şi părinţi. Regulamentul intern se dezbate de către consiliul profesoral.
Respectarea regulamentului intern este obligatorie pentru tot personalul salariat al unităţii de învăţământ şi părinţi.

I.    Organizarea şi conducerea grădiniţei

Conducerea unităţilor de învăţământ preuniversitar este asigurată în conformitate cu prevederile Legii învăţământului nr.84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.4. Conducerea grădiniţei este asigurată de Consiliul profesoral şi Consiliul de administraţie ca organe de decizie şi direcţiune. Organigrama grădiniţei care se aprobă în fiecare an de Consiliul profesoral la propunerea Consiliului de administraţie este parte a prezentului regulament.
Organe de lucru

Art. 5 Organe de lucru sunt urmatoarele:
- Comisia metodică (activitate permanenta).
- Comisia pentru activităţi extracurriculare (activitate permanenta).
- Comitetul de securitate şi sănătate în muncă. (activitate permanenta).
- Comitetul PSI activitate periodica
- Comisia de receptie. (activitate temporara).
- Comisia de inventariere.(activitate temporara).
- Comisia de casare.(activitate temporara).
- Comisia de cercetare a abaterilor disciplinare.(activitate temporara).
Aceste organe îţi desfăşoara activitatea pe baza unor planuri de munca anuale şi semestriale supuse aprobării Consiliului de administraţie.
Art.6. Fiecare comisie va avea o mapă care va conţine dosarul cu procese-verbaIe, structura comisiei, regulamentul de funcţionare al comisiei şi alte acte normative privind activitatea comisiei, planurile de activitate, alte materiale. Mapa este administrată de responsabilul comisiei, şi va fi păstrata la director(un exemplar).
Art.7. Procesele verbale întocmite la fiecare şedinţă vor consemna ordinea de zi, absenţele motivate sau nu, hotărârile adoptate. Vor fi semnate de cei prezenţi, iar cei absenţi vor semna ulterior de luare la.cunoştinţă.

II.Consiliul profesoral

Art.8 Consiliul profesoral este alcătuit din totalitatea personalului didactic de predare, titular şi suplinitor şi are rol de decizie în domeniul instructiv-educativ. Personalul didactic auxiliar al unităţii de învăţământ este obligat să participe la şedinţele consiliului profesoral, atunci când se discută probleme referitoare la activitatea acestuia şi atunci când este invitat, absenţele nemotivate constituindu-se în abateri disciplinare.
Art 9   La şedinţele consiliului profesoral, directorul invită, în funcţie de tematica dezbătută, reprezentanţi desemnaţi ai părinţilor ,ai autorităţilor locale şi ai partenerilor sociali.
Art 10 - Consiliul profesoral se întruneşte
-    la începutul şi la sfârşitul fiecărui semestru
-    -când directorul consideră necesar,
-    la solicitarea, a jumătate plus unu din membrii Consiliului reprezentativ
-     la solicitarea a 2/3 din membrii Consiliul de administraţie.
- în şedinţă extraordinară  la cererea a minimum o treime din numărul membrilor săi.
Art 11 Participarea la şedinţele consiliului profesoral este obligatorie pentru cadrele didactice; absenţa nemotivată de la aceste şedinţe se consideră abatere disciplinară.
Art.12 Directorul unităţii de învăţământ numeşte, prin decizie, secretarul consiliului profesoral, care are atribuţia de a redacta lizibil procesele-verbale ale şedinţelor consiliului profesoral.  Procesele-verbale se scriu în „Registrul de procese-verbale al consiliului profesoral” Pe ultima foaie, directorul unităţii de învăţământ ştampilează şi semnează, pentru autentificarea numărului paginilor şi a registrului.  Registrul de procese-verbale al consiliului profesoral, este însoţit, în mod obligatoriu, de dosarul care conţine anexele proceselor-verbale (rapoarte, programe, informări, tabele, liste, solicitări, memorii, sesizări etc.). Cele două documente oficiale, registrul şi dosarul, se păstrează la directorul unităţii de învăţământ.
Art 14  Consiliul profesoral are următoarele atribuţii:
1- analizează şi dezbate raportul de evaluare internă privind calitatea educaţiei şi raportul general privind starea şi calitatea învăţământului din unitatea şcolară;
2- dezbate, avizează şi propune Consiliului de administraţie, spre aprobare, planul de dezvoltare a şcolii;
3- alege cadrele didactice care fac parte din Consiliul de administraţie
4- aprobă componenţa nominală a comisiilor/ metodice din unitatea de învăţământ;
5-numeşte comisiile de cercetare a faptelor care constituie abateri disciplinare.
6-stabileşte sancţiuni disciplinare, pe baza raportului comisiei de cercetare, conform prevederilor legale în vigoare, ale prezentului regulament şi ale regulamentului intern;
7-validează oferta de discipline opţionale pentru anul şcolar în curs;
8- avizează proiectul planului de şcolarizare;
9- formulează aprecieri sintetice privind activitatea personalului de predare care solicită acordarea  gradaţiei de merit si distinctiei GHEORGHE LAZAR.
10- dezbate şi avizează regulamentul intern al unităţii de învăţământ, în şedinţă.
11- dezbate probleme legate de conţinutul sau organizarea activităţii instructiv-educative din unitatea de învăţământ.

Consiliul de administraţie

Art 15  Consiliul de administraţie funcţionează conform prevederilor legilor in vigoare. Consiliul de administraţie are rol de decizie în domeniul organizatoric şi administrativ.
Art.16      Atribuţiile consiliului de administraţie sunt:
1-  administrează, prin delegare din partea consiliului local, terenurile şi clădirile în care îşi desfăşoară activitatea gradinita.
2- aprobă planul de dezvoltare a şcolii.
3- aprobă regulamentul intern al unităţii de învăţământ, după ce a fost dezbătut în Consiliul profesoral.
4-elaborează fişele şi criteriile de evaluare pentru personalul nedidactic, în vederea acordării calificativelor anuale;
5-acordă calificative anuale pentru întreg personalul salariat;

6- stabileşte componenţa şi atribuţiile comisiilor de lucru din unitatea de învăţământ;
7- avizează şi propune consiliului local, spre aprobare, proiectul planului anual de venituri şi cheltuieli, întocmit de director.
8- hotărăşte strategia de realizare şi gestionare a resurselor financiare extrabugetare, conform legislaţiei în vigoare;
9- avizează proiectele de plan anual de şcolarizare, de state de funcţii şi de buget ale unităţii
Art.17   Membrii consiliului de administraţie coordonează şi răspund de domenii de activitate, pe baza delegării de sarcini stabilite de preşedintele consiliului, prin decizie.
Art.18    Componenta consiliul de administraţie al unităţii :
a) directorul unităţii de învăţământ;
b) reprezentanţi ai cadrelor didactice;
c) contabil ;
d) reprezentanţi ai autorităţii publice locale, ai asociaţiei de părinţi ai agenţilor economici 
Art.19   Preşedintele consiliului de administraţie numeşte, prin decizie, secretarul consiliului de administraţie, care are atribuţia de a redacta lizibil procesele-verbale ale şedinţelor consiliului de administraţie. La sfârşitul fiecărei şedinţe a consiliului de administraţie, toţi membrii şi invitaţii, dacă există, au obligaţia să semneze procesul-verbal, încheiat cu această ocazie. Procesele-verbale se scriu în „Registrul de procese-verbale ale consiliului de administraţie Registrul de procese-verbale ale consiliului de administraţie este însoţit, în mod obligatoriu, de dosarul care conţine anexele proceselor-verbale (rapoarte, programe, informări, tabele, liste, solicitări, memorii, sesizări etc.).
Art.20 Consiliul de administraţie se întruneşte
-    lunar,
-    ori de câte ori consideră necesar directorul,
-    ori de câte ori consideră necesar o treime din membrii acestuia ,
-la solicitarea a 2/3 din membrii consiliului elevilor,
-la solicitarea a jumătate plus unu din membrii consiliului reprezentativ al părinţilor
Consiliul pentru curriculum

Art.21 Consiliul pentru curriculum este compus din educatoare, directorul grădiniţei, instructorul de optionale, logopedul. Preşedintele Consiliului este directorul. Componenţa consiliului este aprobata în fiecare an şcolar de Consiliul profesoral.
Art.22. Consiliul pentru curriculum elaborează:
a.    oferta curriculară a unităţii
b. metodologia de aplicare a activităţilor.
e. programe şi planuri anuaIe şi semestriale.
Documentele elaborate sunt supuse aprobării Consiliului profesoral.
Art.23. Consiliul pentru curriculum are în subordine următoarele comisii:
a)Comisia metodică
b)Comisia pentru evaluarea calităţii Învăţământului.
Art.24 Comisiile se constituie anual (Consiliul de adminstraţie putând decide formarea şi altor comisi iar şefii comisiilor sunt numiţi tot de acest consiliu).


Comisia metodica

Art.25    Atribuţiile comisiei metodice sunt următoarele:
1- elaborează propunerile pentru oferta educaţională a unităţii de învăţământ şi strategia acesteia, cuprinzând obiective, finalităţi, resurse materiale şi umane, curriculum la decizia şcolii;
2-    consiliază cadrele didactice, în procesul de elaborare a proiectării didactice şi a planificărilor semestriale;
3-monitorizează parcurgerea programei la fiecare clasă;
4- organizează activităţi de formare continuă şi de cercetare –lecţii demonstrative, schimburi de experienţă etc;
5- menţine permanent contactul cu I.S.J., prin responsabilul de cerc, informându-se cu privire la noutatile  ce pot aparea .
6- informeaza personalul didactic de modificările care apar si distribuie fiecarui ca- dru materiale primite de la ISJ;
7- elaboreaza materiale de sinteza pe diferite teme (curriculum, evaluare, metode şi strategii didactice, manuale alternative, etc.);
8- sprijina personalul didactic în activitatea de perfecţionare şi susţinere a examenelor de grade didactice;
9-sprijina cadrele aflate la începutul activităţii didactice;
10- sprijinirea personalului didactic în aplicarea reformei sistemului educaţional şi în îmbunătăţirea activităţii didactice;
Art26      Seful comisiei metodice-atributii:
1- stabileşte atribuţiile fiecărui membru al comisiei metodice;
2- evaluează activitatea fiecărui membru al comisiei metodice;
3- propune consiliului de administraţie calificativele anuale ale acestora; 
4- efectuează asistenţe la lecţiile personalului didactic de predare  cu precădere                 la stagiari şi la cadrele didactice nou venite în unitatea de învăţământ;
5- răspunde în faţa directorului şi a inspectorului de specialitate de activitatea profesională a membrilor acesteia;
6- are obligaţia de a participa la toate acţiunile iniţiate de director şi de a efectua asistenţe la orele de curs, în special la stagiari, la cei nou veniţi, sau la cei în activitatea cărora se constată disfuncţii;
7- raspunde de modul in care evaluarile initiale, continue si finale ale programelor copiilor reflecta obiectivitate si vigoare stiintifica;
8- raspunde de dosarele cu fisele de evaluare ale fiecarei grupe.
Art 27    Şedinţele catedrei/comisiei metodice se ţin:
-    lunar, după o tematică aprobată de directorul unităţii de învăţământ,
ori de câte ori directorul ori membrii comisiei consideră că este necesa
Comisia pentru evaluarea si asigurarea calităţii

Art. 28. În baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, gradinita elaborează si adoptă propria strategie şi propriul regulament de funcţionare a comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii.
Art. 29.Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii este formată din 3-9 membri.
Art.30 Componenţa comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii cuprinde, în număr relativ egal:
a) cadre didactice ;
b) reprezentanţi ai părinţilor ;
c) reprezentanţi ai consiliului local.
Art 31   Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii are următoarele atribuţii:
a) elaborează anual un raport de evaluare internă privind calitatea educaţiei în gradinita pe baza căruia directorul elaborează raportul general privind starea şi calitatea învăţământului din unitate. Raportul este pus la dispoziţia evaluatorului extern;
b) elaborează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei;
c) cooperează cu agenţia română specializată pentru asigurarea calităţii, cu alte agenţii şi organisme abilitate sau instituţii similare din ţară ori din străinătate, potrivit legii.

Comisia de activităţi extracurriculare

Art.32 Componenta comisiei este stabilită de Consiliul de Administraţie. Pe grupe şi pe tipuri de activităţi se alege câte un responsabil (sportiv, artistic, şiintific, timp liber, vacanţe).
Art.33Comisia are următoarele atribuţii: 
- centralizează: cercurile propuse, copii participanţi, programul cercurilor;
- propune activităţi pentru petrecerea timpului liber (festivaluri, spectacole, tabere) .
- organizează activitatea corului, formaţiei de dansuri, echipe sportive;
- coordonează pregătirea şi desfăşurarea serbărilor şcolare, a concursurilor şcolare.

Comitetul de securitate şi sănătate în muncă

Art.34 Este constituit şi funcţionează în conformitate cu legea 90/1996 privind normele generale de protecţie a muncii.
Art.35. Comisia.de protecţie a muncii are în componenţa: o educatoare pentru cadrele didactice şi ingrijitoarea pentru personalul auxiliar şi nedidactic.
Art.36 Componenta comisiei se stabileşte la fiecare început de an şcolar şi este coordonată de un preşedinte desemnat de Consiliul de administraţie.
Art.37 Atribuţiile Comisiei de protecţie a muncii constau în:
- elaborarea normelor de proteţie a muncii pe diferite compartimente şi activităţi ţinând cont de riscurile şi accidentele ce pot interveni;
- organizarea instructajelor de protecţie a muncii pe activităţi (la fiecare şase luni);
- efectuarea instructajelor de protectie a muncii. pentru activităţi extracurriculare (de către conducătorii activităţilor);
- elaborarea de materiale informative cu privire la riscurile de accidente ce pot apărea în grădiniţa şi în afara grădiniţei;
- asigurarea condiţiilor normale de desăşurare a activităţilor grădiniţei în colaborare cu administraţia.
Art.38 Comisia de protecţie a muncii se întruneşte semestrial şi ori de câte ori este nevoie.

Comisia de prevenire şi stingere a incendiilor (PSI)

Art.39 Atribuţiile comisiei PSI sunt:
- organizează activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor prin plan anual de muncă(efectueaza instruiri personalului asupra normelor,regulilor si masurilor specifice de aparare impotriva incendiilor.
- urmăreşte realizarea acţiunilor stabilite şi prezinţa periodic normele şi sarcinile de prevenire şi stingere ce revin personalului precum şi consecintele diferitelor manifestări de neglijenţă şi nepasare.
-intocmeşte necesarul de mijloace şi materiale pentru PSI şi solicită conducatorului de unitate fondurile necesare(sau prin comitetele de parinti).
- difuzeaza  planurile de evacuare în caz de incendiu şi normele de comportare în caz de incendiu(elaboreaza scenarii de securitate la incendii).
-elaboreaza materiale informative şi de documentare care să fie utilizate de personalul unitaţi în activitatea de prevenire a incendiilor.
-actualizeaza si afiseaza planurile de protectie impotriva incendiilor;
-identifica si evalueaza permanent eventualele riscuri de incendii                                  Procesul instuctiv - educativ

Procesul de învăţământ. Planuri cadru de învăţământ. Programe.

Art. 40 Continutul procesului instructiv-educativ care se realizează în învăţământul preşcolar este structurat in noul curriculum.
Art.41 Metodologiile didactice utilizate in invatamantul prescolar, strategiile aplicate in demersul didactic valorizeaza copilul, il diferentiaza si il individualizeaza in vederea sprijinirii dezvoltarii sale potrivit ritmului propriu.
Art.42 In demersul educational este interzisa discriminarea copilului dupa criterii care vin in contradictie cu drepturile sale.
Art.43 In demersul educational se respecta dreptul copilului la joc{ jocul reprezinta activitatea/forma fundamentala de invatare, mijlocul de realizare si metoda de stimulare a capacitatii si creativitatii copilului, ca un drept al acestuia si ca o deschidere spre libertatatea de a alege, potrivit trebuintelor proprii).
Art 44. Activitatile desfasurate de educatoare cu copiii care se incadreaza in nive- 1ul 3-5 ani se recomanda a fi gandite si organizate din perspectiva orientarii spre socializare, pe cand activitatile desfasurate cu copiii care se incadreaza in nivelul 5-7 ani vor fi gandite si organizate din perspectiva pregatirii pentm scoala.
Art. 45 Intreaga activitate desfasurata de educatoare cu copiii la c1asa se reaIizeaza pe baza cunoasterii temeinice si respectarii obIigatorii a prevederilor planurilor cadru si programelor scolare, aprobate de MECTS.     

Structura anului scolar
.
Art.46 Este cea stabilita de M.E.CTS. in fiecare an scolar .
Art.47 Deschiderea cursurilor se face in mod festiv pe baza unui program , in prima zi a anului scolar incepand cu ora 9.00. Disciplina este asigurata de educatoarele fiecarei grupe in parte.
Art.48 Incheierea activitatilor se marcheaza prin serbarea de sfarsit de an scolar organizata dupa un. program stabilit .

ProgramuI gradinitei.
Art.49 In invatamantul prescolar se respecta structura anului scolar stabilit pentru invatamantul  preuniversitar.
* Grupele cu program normal (5 ore) asigura educatia si pregatirea pentru scoala.

Art.50  Programul zilnic al copiilor se desfasoara pe baza unei planificari care vizeaza proiectarea tuturor activitatilor in care sunt implicati copiii pe parcursul intregului an scolar.
Art.51  Activitatea instructiv-educativa in gradinita de copii se desfasoara pe baza unui orar stabilit de educatoare. Acesta respecta prevederile planului de invatamant
pentru grupa respectiva si poate fi flexibil;    

Constituirea grupeIor.

Art.52 InvatamantuI prescolar cuprinde prescoIari cu varste intre 3 si 6/7 ani si se organizeaza de regula, pe grupe consituite dupa criteriuI de varsta al copiilor sau dupa niveIul de dezvoltare globala a acestora.
Art. 53 Grupa se constituie respectand prevederile legale si cuprinde in medie  20copii .Gradinita 34 functioneaza cu  7 grupe de prescolare intre 3-6/7 ani.
Art.54 Inscrierea copiilor se face, de regula,, in timpul anului scolar, in limita locuritor disponibile.
A)La inscrierea copiilor In gradinita nu se percep ta.xe.
B)La inscrierea copiilor este interzisa discriminarea dupa orice fel de criteriu.

Art. 55 Actele necesare înscrierii copiilor în gradinita sunt:
• Cerere de înscriere;

• Copie dupa certificatul de nastere al copilului certificata de directoare
• Fisa medicala, completata potrivit reglementarilor în vigoare;
• Aviz epidemiologic, eliberat potrivit prevederilor legale.
Art. 56 Datele personale extrase din actele cuprinse în dosarul de înscriere, se
consemneaza în Registrul de evidenta a înscrierii copiilor.
Art. 57 Transferarea copilului de la o gradinita la alta se face la cererea parintilor sau a sustinatorilor legali, cu avizul celor doua unitati, în limita locurilor planificate.
Art. 58  Scoaterea copilului din evidenta gradinitei se face în urmatoarele
situatii:
• În caz de boala infectioasa cronica, cu avizul medicului.
• În cazul în care copilul absenteaza doua saptamâni consecutiv, fara motivare.
Art.59   Pentru mentinerea frecventei copiilor educatoarea trebuie sa aiba o buna colaborare cu familia acestora.La înscrierea copilului, mentiunile prevazute la art. 56 , 57si 58 vor fi aduse la cunostinta parintilor.


Evaluarea

Art 60. Educatoarea foloseste modalitati diverse de evaluare a progreselor copiilor si acorda atentie implicarii copiilor in procesul evaluarii.
Art. 61 Evaluarea se face ritmic conform metodologiei stabilite de Consiliul National de Evaluare si Examinare respectandu-se prevederile din Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar de stat.
Art.62. Instrumentele de evaluare se stabilesc în funcţie de vârsta şi de particularităţile psihopedagogice ale copiilor.

Resurse umane

Art.63  Personalul didactic, nedidactic ,sanitar sau din alta categorie, ,care isi realizeaza norma de activitate in gradinita, are obligatia de a respecta ordinea, discliplina, programul de munca, regulamentul de ordine interioara, sarcinile specifice si obligatorii din fisa individuala a postului, precum si normele in vigoare prevazute de legislatia muncii, din domeniul sanitar etc .
•    drepturile si obligatiile fiecarui salariat din gradinita se respecta in mod obligatoriu
•    indiferent de categoria socio-profesionala pe care o reprezinta, personalul angajat in gradinita de copii are datoria si obligatia de a respecta normele privind asigurarea vietii, sanatatii si integritatii copilului pe timpul cat acesta se afla in unitatea prescolara
Art. 64. Consiliul de administratie si directorul stabilesc norme si competente care completeaza fisa individuala a postului pentru personalul didatic si nedidactic, in functie de necesitatile gradinitei.

Parintii

Art.65 (1) Părinţii/tutorii legali au dreptul şi obligaţia de a colabora cu gradinita  în vederea realizării obiectivelor educaţionale.
(2) Părinţii/tutorii legali au obligaţia ca, cel puţin o dată pe lună, să ia legătura cu
educatoarea  pentru a cunoaşte evoluţia copilului lor.
(3) Părintele, tutorele legal instituit sau susţinătorul legal sunt obligaţi, conform legii, să asigure frecvenţa mai ales la grupa mare pregatitoare .

Comitetul de pãrinti al clasei

Art. 66(1) Comitetul de părinţi al clasei se alege în fiecare an în adunarea generală a părinţilor grupei , convocată de educatoare, care prezidează şedinţa.
(2) Convocarea adunării generale pentru alegerea comitetului de părinţi al clasei are loc în primele 30 zile de la începerea cursurilor anului şcolar.
(3) Comitetul de părinţi al clasei se compune din trei persoane:
-un preşedinte;
-doi membri;
Educatoarea  convoacă adunarea generală a părinţilor la:
- începutul fiecărui semestru;
-încheierea anului şcolar;
-ori de câte ori este necesar.
(4) Comitetul de părinţi al clasei reprezintă interesele parintilor grupei în :
-adunarea generală a părinţilor  de la nivelul unitatii ;
-în consiliul reprezentativ al părinţilor;
-în consiliul profesoral ;
-in alte organisme ale unitatii.
Art.67 Comitetul de părinţi al clasei are următoarele atribuţii:
a) asigura frecvenţa copiilor;
b) sprijină cadrul didactic în organizarea şi desfăşurarea unor activităţi extraşcolare;
c) are iniţiative şi se implică în îmbunătăţirea condiţiilor din gradinita;
d) atrage persoane fizice sau juridice care, prin contribuţii financiare sau materiale, susţin programe de modernizare a activităţii educative şi a bazei materiale din clasă şi din unitate;
e) sprijină conducerea gradinitei  în întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei şi a unităţii de învăţământ.
Art.68     Comitetul de părinţi al grupei poate propune, în adunarea generală, o sumă prin care părinţii să contribuie la întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei sau a gradinitei;
Art.69 Contribuţia  nu este obligatorie. Informarea celor implicaţi cu privire la conţinutul acestui articol este obligatorie.
Art.70  Contribuţia se colectează şi se administrează numai de către comitetul de
părinţi, fără implicarea cadrelor didactice.
Art.71   Educatoarei ii este interzis sa opereze cu aceste fonduri.
Art.72   Fondurile băneşti ale comitetului de părinţi se cheltuiesc la iniţiativa acestuia sau ca urmare a propunerii educatoarei  sau a directorului, însuşite de către comitet.

Consiliul reprezentativ al pãrintilor


Art.73  In prima luna a semestrului in Adunarea generala de la inceputul anului scolar, convocata de director, se alege Consiliul reprezentativ al parintilor
Art.74  Consiliul reprezentativ al părinţilor din gradinita este compus din preşedinţii comitetelor de părinţi ai fiecărei clase.
Componenta:7 - 9 membri (presedinte, vicepresedinte, casier si alti 4 - 5 rnembrii)
Consiliul reprezentativ al părinţilor îşi desemnează reprezentanţii săi în
organismele de conducere ale şcolii.
Art.75 Presedintele Consiliului reprezentativ al parintilor este reprezentantul parintilor in Consiliul de Administratie al gradinitei.
Art.76 Consiliul reprezentativ al părinţilor se organizează şi funcţionează în
conformitate cu propriul regulament de ordine interioară
Art. 77Consiliul reprezentativ al părinţilor  are următoarele atribuţii:
-propune unităţii discipline optionale  care să se studieze prin curriculumul la decizia şcolii (alte optionale decat cele prevazute in oferta gradinitei daca sunt in concordanta cu proiectul de dezvoItare institutionala al gradinitei si cu cererile "pietei" pana in luna martie a fiecarui an );
- sprijină parteneriatele educaţionale dintre gradinita  şi instituţiile cu rol educativ în plan local;
- susţine gradinita în organizarea şi desfăşurarea festivităţilor anuale;
- susţine conducerea unităţii  în organizarea şi în desfăşurarea consultaţiilor cu părinţii, pe teme educaţionale;
- sprijină conducerea unităţii de învăţământ în întreţinerea şi modernizarea bazei materiale;
Art.78 Comitetele de părinţi ale claselor /Consiliul reprezentativ al părinţilor pot atrage resurse financiare extrabugetare, constând în contribuţii, donaţii, sponsorizări etc., venite din partea unor persoane fizice sau juridice din ţară şi străinătate, care vor fi utilizate pentru:
a) modernizarea şi întreţinerea patrimoniului unităţii de învăţământ, a bazei materiale şi sportive;
b) sprijinirea financiară a unor activităţi extraşcolare;
c) alte activităţi care privesc bunul mers al unităţii de învăţământ sau care sunt aprobate de adunarea generală a părinţilor.
Art 79   Personalul didactic nu operează cu aceste fonduri.
Art 80  Fondurile colectate se cheltuiesc numai prin decizia organizaţiilor părinţilor,din proprie iniţiativă, sau în urma consultării consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ.
Art.81 0 comisie de cenzori, formata din 3 rnembri care verifica activitatea financiara a Consiliului.

Relatii cu alte institutii si cu publicul

Art.82 Gradinita cu Program Normal Nr.34 Braila se afla in subordonarea directa a I.S.J. Braila.Responsabilitatea mentinerii unei relatii perrmanente cu I.S.J. revine directiunii gradinitei, sefilor comisiilor constituite,tuturor cadrelor unitatii.
Art 83 .Gradinita intretine relatii cu autoritatile locale, judetene, politia, biseriea si alte institufii guvemamentale si neguvemamentale. Reprezentantul gradinitei in relatiile cu comunitatea locala, organizatiile guvernamentale si nonguvernamentale este directorul sau un cadru didactic desemnat.
Ar1.84 Cererile, reclamatiile si sesizarile se inregistreaza in registrul de intrari / iesiri. Sesizarile si reclamatiile se indosariaza intr-un dosar separat. Reclamatiile si sesizarile anonime nu se iau in consideratie. Solicitantii vor primi raspuns in termen de o luna.

Dispozitii finale

Art.85 Prezentul regulament intra in vigoare de la data aprobarii Iui in Consiliul profesoraI.
Art.86 Toate dispozitiile din regulamentele anterioare ce contravin prezentului regulament se anuleaza.
Art.87 Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii pentru tot personalul didactic sau nedidactic al gradinitei si pentru parinti.
Art.88 Modificarile prezentului regulament se fac cu aprobarea Consiliului profesoral si intra in vigoare in termen de 0 saptamana de la aprobare, interval in care este adus la cunostinta celor interesati.

SARCINI PE COMPARTIMENTE DE LUCRU

Directorul:
Art.89 Directorul exercită conducerea executivă a unităţii de învăţământ, în conformitate cu atribuţiile conferite de lege .
1-Directorul este subordonat inspectoratului şcolar.
2- Directorul reprezintă unitatea de învăţământ în relaţiile cu terţe persoane fizice şi juridice.
3- Directorul unităţii de învăţământ cu personalitate juridică, în care funcţionează compartiment financiar-contabil coordonează direct acest compartiment. Personalul compartimentului financiar-contabil este subordonat directorului .
4- Raspunde de organizarea si coordonarea intregii activitati din gradinita, de procesul instructiv-educativ, de activitatea intregului personal angajat in unitatea respectiva, de activitatea desfasurata cu parintii, de problemele financiare ale unitatii, de activitatea metodica, de cea de  perfectionare, de pastrare, gestionarea si imbogatirea patrimoniului.
5- Directorul are drept de îndrumare şi control asupra activităţii întregului personal salariat al unităţii de învăţământ; .
6- Stabileste atributiile personalului tehnico-administrativ prin intocmirea fisei postului si controleaza indeplinirea lor.
7- Vizitarea unităţii  de către persoane din afara unităţii de învăţământ, se fac numai cu aprobarea directorului.fac excepţie reprezentanţii ISJ
Art.90 Directorul este preşedintele Consiliului de Curriculum al  Consiliului profesoral şi al Consiliului de administraţie, în faţa cărora prezintă rapoarte semestriale şi anuale.
(2) În cazul în care hotărârile acestor organisme încalcă prevederile legale, directorul are dreptul să interzică aplicarea lor şi este obligat să informeze, în acest sens, în termen de 3 zile, inspectorul şcolar general. 

Art. 91 În realizarea funcţiei de conducere, directorul are următoarele atribuţii:
a) coordonează elaborarea proiectului de dezvoltare a şcolii;
b) lansează proiecte de parteneriat ;
c) emite decizii şi note de serviciu care vizează realizarea obiectivelor politicii educaţionale .
d) propune inspectorului şcolar general proiectul planului de şcolarizare, avizat de consiliul profesoral.
e) în baza propunerilor primite, numeşte şefii comisiilor metodice, comisia pentru curriculum, comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii.

f) poate propune consiliului profesoral, spre aprobare, cadre didactice care să facă
parte din consiliul de administraţie şi solicită Consiliului reprezentativ al
părinţilor şi, după caz, Consiliului local, desemnarea reprezentanţilor lor în consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ;
g) stabileşte atribuţiile şefilor comisiei metodice, ai colectivelor pe domenii, precum şi responsabilităţile membrilor consiliului de administraţie;
h) asigură, prin şefii ai comisiilor metodice, aplicarea planului de învăţământ, a programei  preşcolare .
i) controlează, cu sprijinul şefilor de comisie calitatea procesului instructiv-educativ. În cursul unui an şcolar, directorul efectuează asistenţe la orele de curs, astfel încât fiecare cadru didactic să fie asistat cel puţin o dată pe semestru. La asistenţele efectuate sau la unele activităţi ale catedrelor, directorul este însoţit, de regulă, de şeful de catedră;
j) monitorizează activitatea de formare continuă a personalului didactic, didactic-auxiliar şi nedidactic;
k) aprobă graficul serviciului pe şcoală al personalului didactic ;
l) vizeaza statuI de functii al unitatii .

Art.92.. Directorul unităţii de învăţământ, în calitate de angajator are următoarele atribuţii:
1- încheie contracte individuale de muncă cu personalul angajat.
2- aprobă concediile de odihnă ale personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic.
3- aprobă concediu fără plată şi zilele libere plătite.
4- consemnează zilnic, în condica de prezenţă, absenţele şi întârzierile de la orele de curs ale personalului didactic de predare precum şi ale personalului  nedidactic, de la programul de lucru.
5 - aprobă trecerea personalului salariat al unităţii de învăţământ, de la o gradaţie salarială la alta .
6- numeste, transfera si elibereaza din functie personalul administrativ-gospodaresc si financiar in conformitate cu legislatia muncii in vigoare.
Art.93. Directorul unităţii de învăţământ, în calitate de evaluator, are următoarele atribuţii:
a) informează inspectoratul şcolar cu privire la rezultatele de excepţie ale personalului didactic, pe care îl propune pentru conferirea distincţiilor şi premiilor,
b) apreciază personalul didactic de predare la inspecţiile pentru obţinerea gradelor didactice, precum şi pentru acordarea gradaţiilor de merit.
Art.94 . Directorul unităţii de învăţământ, în calitate de ordonator de credite, răspunde de:
a) elaborarea proiectului de buget propriu;
b) urmărirea modului de încasare a veniturilor;
c) necesitatea, oportunitatea şi legalitatea angajării şi utilizării creditelor bugetare, în limita şi cu destinaţia aprobate prin bugetul propriu;
d) integritatea şi buna funcţionare a bunurilor aflate în administrare;
e)    organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii şi prezentarea la termen a bilanţurilor
contabile şi a conturilor de execuţie bugetară acolo unde exista serviciu contabil.
f) intocmeste si solicita cercului de executie bugetara necesarul de materiale utile desfasurarii normale a activitatii.
Art. 985 Directorul unităţii de învăţământ îndeplineşte şi următoarele atribuţii:
a) răspunde de realizarea, utilizarea, păstrarea, completarea şi modernizarea bazei materiale şi sportive a unităţii de învăţământ
b) se preocupă de atragerea de resurse extrabugetare, cu respectarea prevederilor legale;
c) supune, spre aprobare, consiliului reprezentativ al părinţilor o listă de priorităţi care vizează completarea şi modernizarea bazei materiale şi sportive, reparaţii, îmbogăţirea fondului de carte al biblioteci;
d) răspunde de respectarea normele de igienă şcolară, de protecţie a muncii, de protecţie civilă şi de pază contra incendiilor, în unitate;
e) aplică sancţiuni pentru abaterile disciplinare săvârşite de personalul unităţii de învăţământ, în limita prevederilor legale în vigoare;

Art. 96  Stabileste comisia de receptie a alimentelor si a materialelor.
Art. 97 Asigura efectuarea inventarierilor, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare.
Art. 98 Organizeaza licitatii pentru reparatii curente si capitale la unitatea respectiva

Educatoarea:
Art .99     ARE URMATOARELE SARCINI:
1-Sa studieze si sa cunoasca programele activitatilor instructiv-educative din gradinita de     copii, inclusiv programa clasei 1.      
2-Sa studieze materialele metodice, literatura pentru copii, scrisorile metodice transmise de catre ISJ.
3-Sa elaboreze planificari semestriale in conformitate cu prevederile programei.
4-Sa parcurga integral planificarile activitatilor comune.
5-Sa –si sectorizeze clasa in conformitate cu cerintele programei si ale scrisorilor metodice.
6-Sa planifice si sa desfasoare formele de jocuri si activitati alese pe centre/zone de activitate.
7-Sa pregateasca si sa confectioneze mijloace de invatamant pentru activitatile comune si activitatile alese.
8-Sa pastreze in mape individuale lucrarile copiilor(PORTOFOLUI COPIILOR).
9-Sa intocmeasca zilnic planuri de lectii (daca este educator debutant) si planuri model pentru fiecare categorie de activitati (pentru educatoareIe ce au grade didactice).
10 -Sa completeze zilnic documentele educationale (catalog, condica de activitate zilnica si  registrul de serviciu pe unitate).    
11-Sa elaboreze si sa completeze fise sau caiete de cunoastere a prescolarilor in grupa pe care O conduce.
12-Sa completeze impreuna cu profesorul psiholog,fisa psiho-pedagogica a copiilor ce pleaca la scoala si sa 0 inmaneze invatatorului.
13-Sa respecte cu strictete disciplina muncii specifica institutiei de invatamant (program, regulament de ordine interioara etc.), sa participe la toate activitatile organizate de unitate.
14-Sa evite desfasurarea in spatiul de invatamant prescolar a activitatilor politice, de prozelitism religios .
15- Sa evite in spatiul de invatamant discutiile neprincipiale si relatii de natura sa umbreasca prestigiul profesiei de educator.

Art. 100 Activitatea metodica si de perfectionare
16-Sa studieze noutatile aparute in domeniu.
17-Sa participe la comisia metodica in mod activ prin referate, lectii etc.
18-Sa organizeze si sa participe la activitatile ce se desfasoara in cadrul cercurilor pedagogice.
19-Sa efectueze interasistente la activitatile comune, in jocurile si activitatile pe arii de stimulare.
20-Sa participe la consfatuiri de lucru, conferinte, simpozioane, sesiuni de referate pe probleme specifice.
21-Sa manifeste preocupare pentru instructia didactica din domeniul specialitatii.
22-Sa se preocupe de propria perfectionare prin grade didactice, reciclare.
Art.101Activitatea sociala
23-Sa desfasoare propaganda pedagogica in randul parintilor prin prezentarea unor materiale, activitati practice compatibile cu invatamantul prescolar.
24-Sa organizeze si sa desfasoare activitati cultural-educative pentru copii.
25-Sa respecte programul de lucru si sa raspunda de securitatea vietii copiilor pe timpul activitatilor.
26-Sa desfasoare activitatea de educatoare de serviciu cu toate activitatile ce decug din aceasta.
27-Sa participe activ la rezolvarea diverselor probleme specifice institutiei prescolare.
28-Sa aiba un comportament etic cu copiii, cu colegele si parintii ;

Art.102.Conform Regulamentului de organizare si functionare al unitatilor de invatamant preuniversitar si Regulamentului de ordine interioara ,educatoarea nu opereaza cu contributia parintilor. Ea nu  strange banii.Suma este stransa  si pastrata de casierul comitetului de parinti.

Art.103  Program de lucru:7.30-12.30  si  12-17(la plecarea ultimului copil)
Art. 104 Sa respecte normele regulamentului interior.


-Legea învăţământului nr.84/1995,  cu modificările şi completările ulterioare;
-Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare;
-Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ preuniversitar de stat.


PERSONALUL DE ADMINISTRATIE
Art.105 G.P.N. Nr.34  este incadrata cu personal administrativ potrivit normelor in vigoare:  Personalul administrativ are obligatia de munca de 8 ore pe zi.    .
Art.106 Personalul administrativ al caminului are dreptul la un concediu anual conform legislatiei in vigoare.

CONTABILUL SI SECRETARA

(conform fisei postului)

INGRIJITOARELE
Sunt  persoane dinamice, receptive la nou, spirit autodidact, rezistenta la stres
Art.111 Îngrijitoarele deschid si închid gradinita si în general au grija de cladirea unitatii.
Art.112 Au responsabilitatea sa asigure securitatea cladirii , a proprietatii si a anexelor acesteia.
Art 113   Indatoririle postului:
1-fac zilnic curatenia localului si în zonele exterioare din perimetrul gradinitei;
2- 0 data pe saptamana  efectueaza curatenia generala;
3- ingrijesc si raspund de obiectele de inventar si materialele din unitate;
4- ajuta la transportuI alimentelor (cand este nevoie);
5- insotesc permanent copii la toaleta, la spalator;
6- da ajutor copiilor la masa;
7- da ajutor copiilor la dezbracat ,imbracat; 
8- efectueaza curatenia in salile de grupa dupa plecarea ultimului copil;
9- zilnic matura holurile,  sterge praful; 
10- periodic efectueaza dezinfectarea jucariilor;
11-nu va parasi Iocul de munca si nu va pleca inainte de terminarea programului;
12- au un comportament etic cu copiii cu colegele si parintii ;
13- in permanenta sunt obligate sa poarte tinuta vestimentara stabilita (halat );
14- raspunde tuturor solicitarilor educatoarelor .De exemplu:
*vor insoti educatoarea si pe cei mici  in curte, la plimbare, la teatru,la concursuri;
*vor ajuta la aranjarea salilor de c1asa;
15-in situatii “problema”(urgente),situatii neprevazute,pentru scurt timp, poate ajuta  la supravegherea copiilor.
16 respecta ROI
17 PROGRAM 6-8 SI 18 -20



An scolar 2011-2012



Art.I. Prezentul regulament este întocmit conform prevederilor Constituţiei României, ale Legii Învăţământului, a Statutului personalului didactic, a Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ preuniversitar de stat şi alte acte normative elaborate de MECTS
Art.2. Activitatea din Grădiniţa se realizează în baza principiilor democratice, a drepturilor copiilor la educaţie şi protecţie, jndiferent de condiţia socială, materială, de sex, rasă, naţionalitate, apartenenţă politică sau religioasă a părinţilor.
Art.3. Regulamentul conţine normele de organizare şi funcţionare ale Grădiniţei cu Program  Normal Nr.34Braila, prevederile sale fiind obligatorii pentru director, personalul didactic şi personalul nedidactic, copii şi părinţi. Regulamentul intern se dezbate de către consiliul profesoral.
Respectarea regulamentului intern este obligatorie pentru tot personalul salariat al unităţii de învăţământ şi părinţi.

I.    Organizarea şi conducerea grădiniţei

Conducerea unităţilor de învăţământ preuniversitar este asigurată în conformitate cu prevederile Legii învăţământului nr.84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.4. Conducerea grădiniţei este asigurată de Consiliul profesoral şi Consiliul de administraţie ca organe de decizie şi direcţiune. Organigrama grădiniţei care se aprobă în fiecare an de Consiliul profesoral la propunerea Consiliului de administraţie este parte a prezentului regulament.
Organe de lucru

Art. 5 Organe de lucru sunt urmatoarele:
- Comisia metodică (activitate permanenta).
- Comisia pentru activităţi extracurriculare (activitate permanenta).
- Comitetul de securitate şi sănătate în muncă. (activitate permanenta).
- Comitetul PSI activitate periodica
- Comisia de receptie. (activitate temporara).
- Comisia de inventariere.(activitate temporara).
- Comisia de casare.(activitate temporara).
- Comisia de cercetare a abaterilor disciplinare.(activitate temporara).
Aceste organe îţi desfăşoara activitatea pe baza unor planuri de munca anuale şi semestriale supuse aprobării Consiliului de administraţie.
Art.6. Fiecare comisie va avea o mapă care va conţine dosarul cu procese-verbaIe, structura comisiei, regulamentul de funcţionare al comisiei şi alte acte normative privind activitatea comisiei, planurile de activitate, alte materiale. Mapa este administrată de responsabilul comisiei, şi va fi păstrata la director(un exemplar).
Art.7. Procesele verbale întocmite la fiecare şedinţă vor consemna ordinea de zi,