Liceul Tehnologic Bucecea
Bucecea, Botosani
Regulament
REGULAMENT INTERN
Aprobat în şedinţa Consiliului de Administraţie din 29 octombrie 2012
CAPITOLUL I
DISPOZIŢII GENERALE
Art.l. Regulamentul Intern este elaborat în temeiul prezentului Regulament de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a legilor care reglementează drepturile şi obligaţiile beneficiarilor primari ai educaţiei (Legea Educaţiei Naţionale, publicată în Monitorul Oficial 10.01.2011, Legea nr. 128/1997, Statutul personalului didactic şi Adresa nr. 6336/13.09.2011 emisă de Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşani) şi conţine norme privind desfăşurarea activităţilor instructiv-educative cu caracter şcolar şi extraşcolar, a activităţilor de natură administrativă, financiar-contabilă şi de secretariat din cadrul Liceului Tehnologic Bucecea.
Art.2. Respectarea prezentului Regulament Intern este obligatorie pentru directori, personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar şi personalul nedidactic, elevi şi părinţi.
Art.3. Regulile de disciplină şi obligaţiile reciproce ale întregului personal, precum şi ale elevilor şi părinţilor care decurg din prezentul Regulament sunt stabilite în vederea desfăşurării în condiţii optime şi la standarde de calitate ridicate a procesului instructiv - educativ, precum şi a activităţilor conexe care se desfăşoară în cadrul instituţiei.
Art.4. Prevederile prezentului Regulament se pot modifica şi/sau completa ulterior ori de câte ori este cazul, la iniţiativa cel puţin a unui membru din Consiliul Profesoral sau a Consiliul de Administraţie, urmând aceeasi procedură ca în cazul adoptării regulamentului iniţial (se dezbate şi se avizează în CP, se aprobă în CA). Modificările şi/sau completările ulterioare vor fi aduse la cunoştinţa întregului personal şi a elevilor în termen de 7 zile lucrătoare de la momentul aprobării în C.A.
Art.5. Prevederile prezentului Regulament se aplică şi personalului angajat temporar, cu norma incompletă, persoanelor detaşate în unitate, precum şi personalului angajat pentru prestarea de servicii în cadrul instituţiei.
Art.6.Conducerea instituţiei va implementa actualul Regulament Intern pentru întreg personalul, precum şi prelucrarea sa de către toţi profesorii diriginţi la clase, tuturor elevilor şi părinţilor acestora, sub semnătură. Un exemplar din Regulamentul Intern va exista la C.D.I. şi pe site-ul şcolii, putând fi consultat de orice angajat al şcolii, de elevi şi de părinţi.
Art.7. Regulamentul Intern este adoptat în conformitate cu legislaţia în vigoare şi nu se substituie acesteia, iar necunoaşterea prevederilor prezentului regulament nu absolvă personalul instituţiei, elevii şi părinţii acestora de consecinţele încălcării lui.
Art.8. Conducerea şcolii este asigurată de organe de decizie (Consiliul profesoral, Consiliul de administraţie, Direcţiune) şi de organe de lucru (comisii metodice de specialitate/catedră, Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii, consiliile claselor, alte comisii) Aceste organe îşi desfăşoară activitatea pe baza unor planuri de activitate anuale şi semestriale, supuse aprobării Consiliului de administraţie.
Art.9. Fiecare comisie va avea o mapă care va conţine: dosarul de procese-verbale, structura comisiei, regulamentul de funcţionare a comisiei, responsabilităţile membrilor şi alte acte normative privind activitatea comisiei, planurile de activitate, rapoartele de activitate şi diverse materiale. Mapa este administrată de responsabilul comisiei şi va fi păstrată de acesta, urmând a fi predată dacă se va opera vreo modificare.
Art.10. Comisiile din cadrul Liceului Tehnologic Bucecea aprobate în Consiliul de Administraţie sunt:
- · Comisii metodice – Arii curriculare: Limbă şi comunicare, Matematică şi Ştiinţe, Om şi societate, Tehnologie şi Imformatică, Sport şi Arte, Consiliere şi orientare;
- · COMISIA PENTRU CURRICULUM
- · COMISIA PENTRU STRATEGIA NAŢIONALĂ DE ACŢIUNI COMUNITARE (SNAC)
- ·
- · RESPONSABIL CU INVESTIŢIILE ŞI CHELTUIELILE MATERIALE
- · RESPONSABIL PENTRU ORGANIZAREA SERVICIULUI PE ŞCOALĂ
- · COMISIA PENTRU ÎNTOCMIREA ORARULUI
- · COMISIA PENTRU VERIFICAREA DOCUMENTELOR ŞCOLARE (cataloage, condica de prezenţă, ritmicitatea notării, absenteismul)
- ·
- · COMISIA RESPONSABILILOR DE DISTRIBUIREA CORNULUI ŞI A LAPTELUI
- · COMISIA DE MONITORIZARE A ABATERILOR DISCIPLINARE ALE ANGAJAŢILOR LICEULUI TEHNOLOGIC BUCECEA
- · COMISIA PENTRU PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENŢEI ÎN MEDIUL ŞCOLAR
- · COMISIA PENTRU IMAGINEA ŞCOLII
- · COMISIA PENTRU ACTIVITĂŢI EXTRACURRICULARE, COORDONAREA CONCURSURILOR ŞCOLARE ŞI OLIMPIADELOR/ COMISIA DIRIGINŢILOR
- · COMISIA PENTRU INVENTARIEREA ANUALĂ A PATRIMONIULUI UNITĂŢII
- · COMISIA PENTRU PROIECTE EUROPENE
- · COMISIA DE FORMARE CONTINUĂ ŞI DEZVOLTARE PROFESIONALĂ
- · COMITETUL PENTRU SECURITATE ŞI SĂNĂTATE ÎN MUNCĂ
- · COMISIA PSI
- · PURTĂTOR DE CUVÂNT
CAPITOLUL II
CONDUCEREA UNITĂŢII ŞCOLARE
Art.11. Conducerea Liceului Tehnologic Bucecea este asigurată de un director, ajutat de un director adjunct.
Art.12. Directorii reprezintă unitatea în relaţiile cu terţe persoane.
Art.13. Conducerea unităţii împreună cu Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în educaţie decide şi raspunde de realizarea politicii educaţionale la nivel local. Consiliul Profesoral, format din personalul didactic de predare şi prezidat de director are rol de decizie în domeniul instructiv educativ. Consiliul de Administraţie are rol de decizie în domeniul administrativ şi organizatoric.
Art.14.Conducerea şcolii va asigura funcţionarea Consiliului elevilor şi organizarea/desfăşurarea alegerilor, conform Strategiei Naţionale şi Regulamentului-cadru aprobat prin Ordin al Ministrului nr. 4247/21.06.2010.
Art.15.Conducerea şcolii are obligaţia de a disemina şi prelucra cu cadrele didactice/părinţii/elevii toate informaţiile/notele/adresele oficiale/documentele transmise de către M.E.C.T.S./I.S.J. Botoşani, de a monitoriza şi asigura aplicarea acestora în unitatea de învăţământ.
DIRECTORUL UNITĂŢII
Art.16. Directorul conduce, coordonează şi răspunde de întreaga activitate a unităţii. Este numit de M.E.C.T.S. şi se subordonează I.S.J. Botoşani. Drepturile şi îndatoririle lui sunt cuprinse în fişa postului elaborate de M.E.C.T.S., conform ROFUIP.
Art.17. Directorul are drept de îndrumare şi control asupra activităţii întregului personal salariat al unităţii şi al elevilor înscrişi la toate ciclurile de învăţământ.
Art.18. Directorul numeşte prin decizie componenţa tuturor comisiilor care funcţionează la nivelul şcolii.
Art.19. Vizitarea unităţii, asistenţa la ore şi la alte activităţi educative sau extraşcolare de către persoane din afara şcolii se face numai cu aprobarea directorilor.
Art.20. Directorul adjunct îşi desfăşoara activitatea în subordinea directorului, îndeplineşte atribuţiile delegate de acesta sau pe cele de director pe perioade determinate în lipsa acestuia şi răspunde în faţa acestuia, a Consiliului profesoral, a Consiliului de Administraţie şi a organelor de control ale I.S.J. Botoşani sau M.E.C.T.S.. Atribuţiile lui sunt prevăzute în fişa postului şi ROFUIP.
CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE
Art.21. Consiliul de Administraţie are rol de decizie numai în domeniul administrativ şi este alcătuit din 13 membri: director (preşedinte), director adjunct, contabil-şef, un reprezentant al părinţilor, un reprezentant al elevilor, un reprezentant al Consiliului local, un reprezentant al primarului, 5 reprezentanţi ai cadrelor didactice şi un reprezentant al agenţilor economici.
Art.22. Elaborează fişele şi criteriile de evaluare specifică, stabileşte calificativele anuale, aprobă acordarea burselor şi stabileşte/aprobă perioadele concediului de odihnă.
Art.23. Hotărăşte strategia de realizare şi gestionare a resurselor financiare, bugetare şi extrabugetare. Hotărârile se iau prin vot deschis cu jumatate plus unu dintre membri. Pot fi invitaţi, fără drept de vot, liderii de sindicat. De asemenea, stabileşte componenţa comisiilor de lucru ale şcolii pentru un an şcolar.
CONSILIUL PROFESORAL
Art.24. Consiliul Profesoral este alcătuit din totalitatea personalului didactic de predare, cu norma de bază în unitate, titulari sau suplinitori. Personalul auxiliar poate participa la şedinţele Consiliului Profesoral lărgit atunci când se discută probleme referitoare la activitatea acestora.
Art.25. Consiliul Profesoral se întruneşte la începutul şi sfârşitul fiecărui semestru şi ori de câte ori directorul consideră că este necesar. Consiliul Profesoral poate fi convocat în şedinţă extraordinară la cererea unei treimi dintre membrii săi. Discuţiile din Consiliul Profesoral nu pot fi făcute publice decât cu acordul Consiliului de Administraţie sau al directorului. Acestea sunt considerate secret de serviciu şi constituie abatere disciplinară ce se sancţionează conform ROFUIP. Orice relaţie despre Liceului Tehnologic Bucecea pentru mass-media va fi furnizată numai de persoanele autorizate de conducerea unităţii. Atribuţiile Consiliului Profesoral sunt cele prevăzute în ROFUIP.
Art.26. Dezbaterile Consiliului Profesoral sunt consemnate în registru special de procese-verbale de către secretarul consiliului – numit de director – lizibil, corect şi coerent. Toţi membrii prezenţi vor semna la sfârşitul şedinţei.
Art.27. Hotărârile se iau prin vot deschis sau secret, cu cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor şi sunt obligatorii pentru întregul personal al unităţii, precum şi pentru elevi şi părinţi. Lipsa cvorumului de semnături anulează valabilitatea punerii în aplicare a hotărârilor şedinţei respective.
CAPITOLUL III
ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII ÎN ŞCOALĂ – PERSONAL DIDACTIC,
DIDACTIC AUXILIAR ŞI NEDIDACTIC
Art.28. Personalul didactic trebuie să aibă o ţinută morală demnă, în concordanţă cu valorile educaţionale, să aibă un comportament responsabil şi o vestimentaţie corespunzătoare cu locul şi rolul său în şcoală, să dovedească respect în relaţiile cu elevii şi cu părinţii acestora şi cu personalul didactic auxiliar şi nedidactic, inclusiv prin folosirea unui limbaj adecvat pentru un cadru didactic.
Art.29. Întregul personal al şcolii este obligat să poarte ecusonul, să folosească serviciile instituţiei numai în scopuri educaţionale, evitând scopuri de altă natură.
Art.30. (1) Orele de curs se desfăşoară într-un singur schimb în intervalul orar 8.00-14.00, excepţie făcând orele de consiliere/lectoratele cu părinţii, de la clasele de liceu, conform planificării avizate de director şi coordonatorul educativ.
(2) Orele de curs se desfăşoară şi după-amiză, până la orele 16/17/18, în cazul unei clase din învăţământul primar, în funcţie de programarea realizată la începutul anului şcolar.
Art.31. Cadrele didactice au obligaţia de a se prezenta la serviciu la timp conform orarului. Este obligatoriu să se realizeze semnarea condicii de prezenţă zilnic, cu menţionarea activităţilor desfăşurate.
Art.32. În cel mult 10 zile de la începerea anului şcolar sau a semestrului al II-lea, fiecare cadru didactic va prezenta responsabilului de arie curriculară şi conducerii şcolii, planificările calendaristice, iar dacă este şi diriginte, planificarea temelor pentru orele de consiliere şi orientare, ca şi proiectarea activităţilor educative din anul şcolar respectiv.
Art.33. (1) Serviciul în şcoală este obligatoriu pentru toate cadrele didactice şi reprezintă un indicator important al evaluării activităţii lor. Planificarea serviciului pe şcoală se face în afara orelor de curs, pe fiecare etaj şi în toate corpurile de clădire care sunt funcţionale, cadrele didactice fiind instruite pe bază de proces-verbal în legătură cu atribuţiile care le revin pe durata efectuării serviciului.
(2) Serviciul pe şcoală, în cazul cadrelor didactice din învăţîmântul primar, se efectuează în timpul orelor de curs.
Art.34. Orice învoire a cadrelor didactice se face prin înlocuirea cu alte cadre didactice care să suplinească orele pe perioada respectivă. Înlocuirea se face cu aprobarea directorului pe baza unei cereri scrise şi se anunţă cu cel puţin o zi înainte. În caz de boală sau alte situaţii excepţionale (ex. deces în familie, etc.) se poate comunica situaţia şi serviciului secretariat. Neanunţarea în prealabil a absenţei se consideră absenţă nemotivată. Persoanele care se angajează, prin semnătură, să suplinească orele colegilor care absentează motivat, poartă întreaga responsabilitate pentru activităţile desfăsurate şi securitatea elevilor.
Art.35. Prezenţa la Consiliul Profesoral este obligatorie pentru toate cadrele didactice, iar absenţa nemotivată se consideră abatere disciplinară.
Art.36. Profesorul are obligaţia ca rezultatele obţinute de elevi la lucrările scrise, să fie comunicate elevilor în termen de maximum două săptămâni de la susţinerea lucrării. Profesorul este obligat să dea toate lămuririle necesare cerute de elevi sau de părinţii acestora. De asemenea, are obligaţia de a consemna în carnetul de elev nota acordată la evaluarea acestuia.
Art.37. Activităţile extracurriculare şi extraşcolare se desfăşoară în afara orelor de curs. În cazul în care unii profesori intenţionează să realizeze alte activităţi decât cele prevăzute în orar se cere obligatoriu acordul directorului liceului pentru desfăşurarea lor, iar elevii participanţi vor fi supravegheaţi de profesorul coordonator.
Art.38. În cazul unor abateri de la disciplina şcolară ale elevilor, profesorul comunică abaterea, în scris sau verbal, profesorului diriginte.
Art.39. Profesorul are obligaţia de a comunica în scris dirigintelui situaţia în care un elev deţine
un număr de absenţe nemotivate reprezentând cel mult 15% din numărul de ore anual la disciplina la care predă.
Art.40. Este interzis oricărui cadru didactic să adreseze cuvinte jignitoare şi/sau umilitoare elevilor, să recurgă la agresiuni fizice sau gesturi care să exceadă relaţia profesor - elev.
Art.41. Serviciile: secretariat şi contabilitate îşi desfăşoară programul între orele 8.00 – 16.00. Pentru serviciile secretariat şi contabilitate programul cu publiculeste de luni până vineri: între 8-16 pentru personalul unităţii şi pentru persoane străine, iar pentru elevi între orele 8-14. Pentru serviciul bibliotecă/ C.D.I. programul este de luni până vineri între orele 8-16. Este obligatorie semnarea condicii de prezenţă zilnic, cu menţionarea activităţilor desfăşurate.
Art.42. Personalul de îngrijire şi cel de pază îşi desfăşoară activitatea conform fişei postului; acesta este obligat să semneze zilnic condica de prezenţă menţionând activităţile prestate în ziua respectivă.
Art.43. Întreg personalul unităţii şcolare are obligaţia de a-şi desfăşura activitatea astfel încât să fie aplicate şi promovate normele specifice de asigurare a calităţii în învăţământul preuniversitar.
Art.44. Personalului didactic de predare îi este interzis:
- · să solicite părinţilor achiziţionarea de culegeri, caiete tip pentru anumite discipline,
auxiliare didactice;
- · să părăsească sala de clasă/sala de desfăşurare a activităţii, sala sau terenul de sport,
în timpul desfăşurării activităţilor didactice; numai în situaţii excepţionale, se admite acest fapt;
- · să elimine elevii din clasă;
- · să învoiască elevii din timpul activităţilor didactice pentru rezolvarea unor probleme
personale;
- · să motiveze absenţele elevilor cărora nu le este diriginte, exceptând întârzierile;
- · să solicite elevilor manipularea cataloagelor;
- · să lase catalogul în alte locaţii decât în cancelarie, la sfârşitul programului;
- ·
Art.45. În relaţia profesor – elev nu se vor utiliza metode ce duc la încălcarea demnităţii celor implicaţi în actul educativ.
Art.46. Personalul didactic va da teme pentru acasă doar la cererea scrisă a părinţilor, adresată directorului şi înregistrată la secretariatul şcolii.
Art.47. Se interzice personalului didactic să modifice notele sau mediile înscrise în catalog, sub pretextul unei erori de calcul, fără acordul directorului.
Art.48. Se interzice introducerea în cadrul unităţii şi difuzarea de tipărituri, foi volante, etc., precum şi comercializarea de produse sau organizarea de simpozioane pentru promovarea acestora sau orice alte activităţi care nu au legătura cu specificul şi interesele şcolii.
Art.49. Sunt interzise în şcoală toate manifestările cu caracter politic.
Art.50. Sancţiuni aplicate în cazul cadrelor didactice:
Abateri |
Prima |
2 + |
Absenţa nemotivată de la ore |
Neplata orei |
Neplata orelor Diminuarea calificativului anual |
Absenţa nemotivată de la Consiliul profesoral |
Observaţie |
Avertisment Diminuarea calificativului anual |
Atitudine necorespunzătoare faţă de colegi sau elevi |
Observaţie |
Observaţie în Consiliul profesoral Diminuarea calificativului anual |
Art.51. Orice sancţiune aplicată unui angajat (cadru didactic, personal didactic auxiliar şi nedidactic) poate fi contestată în termen de 15 zile de la aplicarea sancţiunii şi adresată conducerii unităţii.
CAPITOLUL IV
ATRIBUŢIILE PROFESORULUI DIRIGINTE
(sunt stipulate în Anexa I la Ordinul 5132/10.09.2009, capitolele 1-4, precum şi în anexa la fişa postului a fiecărui cadru didactic diriginte)
COMPLETĂRI
Art.52. Se preocupă de respectarea ROFUIP, cât şi a Regulamentului Intern; reglementările acestor documente sunt prezentate elevilor, ei având obligaţia de a le respecta.
Art.53. Completează la timp documentele şcolare necesare: catalog, diverse situaţii ce se ivesc pe parcursul anului şcolar (de ex. situaţia lunară a absenţelor).
Art.54. Urmăreste prezenţa elevilor la cursuri, cât şi la activităţile extraşcolare organizate de şcoală. Profesorii diriginţi sunt obligaţi să verifice zilnic starea de disciplină a clasei pe care o
coordonează.
Art.55. Se preocupă, împreună cu comitetul de părinţi al clasei, de buna administrare a sălii de clasă unde îşi desfăşoară elevii activitatea.
Art.56. Preia de la responsabilul Comisiei de inventariere, la începutul anului şcolar, şi predă la sfârşitul acestuia, pe bază de proces-verbal, sala de clasă în care îşi desfăşoară activitatea colectivul de elevi.
Art.57. Urmăresşte frecvenţa elevilor, săptămânal, cercetează cauzele absenţelor elevilor şi informează părinţii acestora; documentele justificative pe baza cărora se face motivarea absenţelor se păstrează de către diriginte pe parcursul întregului an şcolar.
Art.58. Prezintă rapoarte semestriale sau la solicitarea comisiilor din şcoală şi/sau conducerii şcolii, privind activitatea clasei şi starea disciplinară a elevilor.
Art.59. Realizează statistici solicitate de conducerea şcolii, de serviciul secretariat, contabilitate sau de responsabilii altor comisii de la nivelul unităţii, pentru realizarea unor statistici generale, la nivelul şcolii.
Art.60. Profesorii care intenţionează să devină diriginţi în următorul an şcolar trebuie să prezinte un raport succint de evaluare a activităţii educative şi o cerere.
CAPITOLUL V
SERVICIUL ÎN ŞCOALĂ
Art.61. Programarea profesorilor de serviciu se face de către directorul adjunct al şcolii, împreună cu membrii comisiei ce întocmesc orarul şi orarul de serviciu şi va fi afişată în timp util la afişier.
Art.62. Serviciul în şcoală se desfăşoară de luni până vineri între orele 7.30 şi 14.30. Profesorii de serviciu verifică intrarea elevilor în şcoală, pe baza ecusonului şi/sau a carnetului de note, supraveghează elevii pe perioada pauzelor împreună cu personalul nedidactic de serviciu, preiau cataloagele şi verifică permanent siguranţa lor, asigurându-se că elevii nu au acces la acestea. Completează procesul-verbal al zilei, menţionând situaţiile deosebite.
Intrarea principală - profesori va fi deschisă între orele 7:30 – 14:30, accesul fiind permis doar personalului unităţii.
Intrarea elevi va fi deschisă dimineaţa în intervalul 7:30 – 8:05, pe timpul pauzelor, precum şi la sfârşitul programului, în intervalul 14:00-14:30.
OBLIGAŢIILE PROFESORULUI DE SERVICIU ÎN UNITATE
Art.63. Profesorul de serviciu, împreună cu personalul de pază şi cu sprijinul diriginţilor, asigură ordinea şi disciplina în şcoală.
Art.64. Profesorul de serviciu pe unitate are dreptul să dea dispoziţii personalului de întreţinere pentru remedierea anumitor probleme ce apar în timpul serviciului său.
Art.65. Profesorul de serviciu verifică în timpul pauzelor starea de ordine şi disciplină, monitorizând modul cum îşi desfăşoară activitatea personalul de pază şi comunicând eventualele
nereguli, direcţiunii.
Art.66. Profesorul de serviciu nu se face responsabil deeventualele distrugeri produse de elevii cărora li se permite să părăsească sala de clasă în timpul orelor.
Art.67. La terminarea serviciului, consemnează în condica de procese-verbale evenimentele deosebite şi propune unele măsuri de remediere.
CAPITOLUL VI
ELEVII
a) RESPONSABILITĂŢI
Art.68. Are calitatea de elev orice persoană, indiferent de rasă, naţionalitate, apartenenţă politică, religioasă sau sex, care este înscrisă la Liceului Tehnologic Bucecea, participă la activităţile organizate de aceasta sau reprezintă unitatea în diverse situaţii.
Art.69. Calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor şi prin participarea la toate activităţile prevăzute în programul unităţii de învăţământ.
Art.70. Elevii trebuie să aibă un comportament civilizat, corect, dovedind prin aceasta calitatea de elev şi respectul pentru valorile promovate de şcoală.
Art.71. Este obligatoriu ca fiecare elev să poarte însemnul specific al şcolii – ecusonul.
Art.72. Accesul elevilor în şcoală se face cu cel puţin 10 minute înaintea primei ore de curs, pe baza ecusonului şi/sau a carnetului de elev vizat de conducerea şcolii.
Art.73. Elevii care produc stricăciuni sau deteriorează bunurile din dotarea şcolii au obligaţia să repare sau să înlocuiască (după caz) obiectele deteriorate sau să achite contravaloarea pagubelor produse. În cazul în care vinovatul nu a fost identificat, răspunderea revine colectivului care a folosit sala sau echipamentul/materialul respectiv. În spaţiile comune (băi, holuri) responsabilitatea remedierii diferitelor stricăciuni revine tuturor claselor.
Art.74. Elevii au obligaţia de a menţine curăţenia în sălile de clasă, laboratoare, cabinete, sala de sport, holuri, grupuri sanitare, precum şi pe terenul de sport şi în curtea şcolii.
Art.75. Elevii au obligaţia de a frecventa cursurile. Absenţele puse elevilor care au întârziat la lecţii din cauze obiective, se motivează la sfârşitul orei de către profesorul respectiv. Întârzierile repetate la aceeasi disciplină nu pot depăsi 4 pe semestru.
Art.76. În situaţia absentării din motive de sănătate, elevii sunt obligaţi ca ei, părintele ori tutorele legal să anunţe dirigintele de îmbolnăvire şi în termen de 7 zile de la revenirea la şcoală să prezinte adeverinţă medicală vizată şi la Cabinetul medical al şcolii.
Art.77. Părintele/tutorele legal al elevului poate solicita conducerii şcolii învoirea acestuia cel mult 7 zile, pe parcursul unui an şcolar. Cererile vor primi mai întâi viza dirigintelui, apoi a conducerii unităţii.
Art.78. Elevii au obligaţia de a returna cărţile împrumutate de la biblioteca şcolii în termen de 14 zile. Elevii care întârzie returnarea cărţilor împrumutate de la bibliotecă peste termenul legal de 14 zile, au obligaţia de a dona bibliotecii o carte recomandată de personalul bibliotecii.
Art.79. Este obligatoriu ca elevii să aibă o ţinută decentă, care să nu fie caracterizată prin purtarea unor articole vestimentare excentrice (pantaloni scurţi, fuste prea scurte, bluze prea decoltate sau prea scurte, articole vestimentare mulate, transparente, cu însemne ce conţin mesaje obscene), a accesoriilor extravagante, a piercingurilor, a tatuajelor, a machiajelor stridente.
Art.80. La terminarea studiilor sau în caz de transfer, elevii trebuie să facă dovada la serviciul secretariat că nu au cărţi nerestituite sau alte obligaţii neonorate faţă de şcoală.
Art.81. Este interzis oricărui elev:
a) săpărăsească instituţia în timpul orelor de curs. În cazuri excepţionale, elevul este obligat să solicite permisiunea profesorului care predă la ora respectivă, care îi poate învoi pe propria răspundere, dar va consemna absenţa în catalog. Profesorul diriginte va motiva absenţa numai după ce va lua legătura cu familia elevului.
b) să aducă în clasă sau în şcoală persoane străine, să fie aşteptaţi de alte persoane în şcoală sau în curtea şcolii;
c) să introducă în şcoală a materialelor vizuale/auditive care atentează la bunele moravuri;
d) să folosească mijloace de înregistrare audio sau video în timpul orelor de curs, cu excepţia activităţilor organizate de către personalul didactic;
e) să utilizeze telefonul mobil în timpul orelor de curs, precum şi menţinerea acestuia în stare de activare. Este recomandat ca elevul să nu aibă asupra lui telefon.
f) să intreîn curtea şcolii cu skateboard, role, maşină, motocicletă sau motoscuter etc.
Art.82. Le este interzis elevilor:
a) fumatul, consumul de băuturi alcoolice, consumul de droguri şi practicarea jocurilor de noroc în şcoală şi în curtea şcolii;
b) să posede sau să folosească arme şi să se implice în acte de violenţă sau intimidare;
c) să aducă în şcoală şi să folosească spray-uri lacrimogene şi orice alte materiale pirotehnice sau de altă natură care ar putea pune în pericol integritatea fizică a celor din jur;
d) să-şi însuşească bunuri, obiecte sau bani care nu le aparţin;
e) să organizeze în şcoală activităţi de propagandă politică sau altfel de activităţi de această natură;
f) să lanseze ameninţări ce conduc la perturbarea activităţilor didactice.
b) DREPTURILE ELEVILOR. RECOMPENSE
Art.83. Elevii Liceului Tehnologic Bucecea se bucură de toate drepturile legale. Nicio activitate organizată de Liceului Tehnologic Bucecea nu poate leza demnitatea sau personalitatea acestora.
Art.84. Elevii Liceului Tehnologic Bucecea pot utiliza gratuit, dar numai sub îndrumarea profesorilor, întreaga bază materială a unităţii, beneficiază de asistenţă medicală şi consiliere psihopedagogică gratuită.
Art.85. Elevii din învăţământul gimnazial şi nivelul inferior al liceului primesc gratuit manuale şcolare şi au dreptul să opteze pentru opţionalele propuse de şcoală.
Art.86. Elevii au dreptul la libera asociereîn organizaţii şi cercuri culturale, ştiinţifice, artistice sau civice, care au statut propriu, aprobat de directorul unităţii. Activităţile acestora se pot desfăşura în incinta şcolii, în afara orelor de curs, cu aprobarea conducerii, dacă aceste activităţi nu afectează ordinea publică, sănătatea şi moralitatea, drepturile şi libertăţile cetăţeneşti.
Art.87. Elevii vor fi recompensaţi prin premii acordate la sfârşitul anului scolar, astfel:
a. Se acordă titlul de şef de promoţie absolventului/absolvenţilor clasei a VIII-a şi absolventului/absolvenţilor clasei a XII-a/a XIII-a cu cea mai mare medie a tuturor anilor de studiu, cu condiţia să aibă media 10 la purtare pe parcursul tuturor anilor de studiu;
b. Se acordă premiu de onoare, diplome de excelenţă sau premii speciale pentru elevii care sau distins la una sau mai multe discipline de studiu, care au obţinut performanţe la concursuri, festivaluri şi alte activităţi extraşcolare, care s-au remarcat printr-o înaltă ţinută morală şi civică, aducând contribuţii la creşterea prestigiului şcolii;
c. Se acordă premii speciale pentru elevii care au avut frecvenţă de 100%, media generală peste
9,00 şi media 10 la purtare.
Art.88. Înscrierea elevilor la activităţile internaţionale, proiecte de colaborare cu alte şcoli, se poate face numai dacă elevii şi părinţii acestora înţeleg şi acceptă:
a) caracterul predominant educativ al acţiunilor;
b) responsabilitatea pentru un comportament exemplar;
c) faptul că activităţile se desfăsoară prin munca suplimentară, neremunerată a cadrelor didactice;
d) faptul că deciziile pot fi luate numai în interesul grupului şi nu individual;
e) necesitatea îndeplinirii exemplare a sarcinilor legate de proiect.
c) SANCŢIUNI
În caz de nerespectare a reglementărilor prezentului Regulament Intern se vor aplica sancţiuni disciplinare prevăzute în Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar.
Art.89. Pentru distrugerea documentelor şcolare, precum cataloage, foi matricole etc.:
- nota 4 la purtare pentru elevii claselor V - X;