Liceul de Arta "Hariclea Darclee" Braila
Braila, Braila

Regulament

 

 

 

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARA PENTRU

LICEUL DE ARTA "H. DARCLEE"







Introducere





Liceul de Artă "Hariclea Darclee" încurajează şi susţine cu
toate mijloacele şi resursele o misiune deosebită: formarea morală,
intelectuală şi artistică a elevilor. Prezentul Regulament se adoptă
în vederea atingerii acestei misiuni speciale şi formarea unor
personalităţi depline şi responsabile în cadrul comunităţii.

Regulamentul de Ordine Interioară a Liceului de Artă a fost întocmit pe
baza următoarelor acte normative, aflate în vigoare la data de 1 ianuarie
2009:


-

Legea Învăţământului nr. 84/1995 cu modificările ulterioare,
-

Statutul personalului didactic nr. 128/1997 cu modificările ulterioare,
-

Legea 109/1999, modificată şi completată
-

Regulamentul de organizare şi funcţionare a învăţământului
preuniversitar, aprobat prin OMEC nr. 4925/08.09.2005,(R.O.F.U.I.P.)
-

Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea OUG nr. 75/2005 privind asigurarea
calităţii
-

Codul muncii, aprobat prin legea nr. 53 / 24 ianuarie 2003 cu completările
ulterioare,
-

OMECT nr. 1409/29.06.2007 cu privire la Reducerea fenomenului de violenţă
în unităţile de învăţământ preuniversitar
-

OUG 103/1998 privind modificarea structurii normei didactice
-

Legea 349/2002, modificată cu OUG 5/ 30 ianuarie 2008 şi Legea 203 / 21
octombrie 2008.





DISPOZIŢII GENERALE



1. Respectarea Regulamentului de Ordine Interioară este obligatorie pentru
personalul de conducere, corpul profesoral, personalul didactic auxiliar,
personalul administrativ, elevi, părinţi, sau alte persoane care vin în
contact cu Liceul de Artă "Hariclea Darclee".

2. Regulametul a fost dezbătut şi avizat în cadrul Consiliului
Profesoral lărgit (personal didactic auxiliar, personal didactic,
reprezentanţii părinţilor şi ai elevilor claselor a IX-a - a XII-a).

3. Regulamentul a fost aprobat de Consiliul de Administraţie, cu participarea
reprezentanţilor comunităţii locale şi a organizaţiei de sindicat existente
în instituţie.



I. ELEMENTE DE IDENTITATE



4. Denumirea: Liceul de Artă "Hariclea Darclee"

5. Adresa: Bd. Al. I. Cuza, nr. 184, Brăila

6. Telefon:0239615927

7. E-mail: liceuldearta@yahoo.com

8. loca ţie web: ; www.liceuldeartabraila.com

9. Tipul unităţii şcolare: unitate de învăţământ de stat.

10. Act normativ de înfiinţare: O.M. 4413/1995.

11. Statutul juridic: unitate de învăţământ de sine
stătătoare, cu personalitate juridică, conform Legii
învăţământului nr. 84/1995.

12. Misiune: Liceul nostru este centrat pe :

- identificarea viitorilor muzicieni,coregrafi,artişti plastici şi
dramatici,într-un climat educaţional bazat pe încurajare şi
susţinere a viziunii şi originalitatii artistice a elevilor;

- punerea in valoare a talentului şi abilităţilor elevilor şi implicarea ,
promovarea şi mediatizarea acestora in viaţa comunităţii locale şi pe plan
naţional prin spectacole şi vernisaje adresate întregului public
brailean;

- revigorarea climatului cultural local şi incurajarea tinerelor talente







II. STRUCTURA ORGANIZATORICĂ





13. Structura organizatorică a Liceului este stabilită în concordanţă
cu documentele şcolare fundamentale ale sistemului educaţional, cât şi
cu conceptele moderne de management.

14. Structura organizatorică a Liceului este distribuită pe următoarele
niveluri ierarhice:


-

nivelul 1: director
-

nivelu 2: director adjunct, contabil şef
-

nivelul 3: secretar şef, responsabili de arii curriculare şi compartimente
-

nivelul 4: responsabili de catedre şi diriginţi
-

nivelul 5: responsabili ai diferitelor puncte şi grupe de muncă,



conform Organigramei (anexa 1).

15. Personalul angajat al liceului este structurat în următoarele
categorii profesionale:


-

corpul profesoral
-

personalul didactic auxiliar
-

personalul nedidactic sau auxiliar



16. Organizarea structurală a corpului profesoral este realizată pe catedre,
arii curriculare şi comisii de lucru.

17. Personalul didactic auxiliar este organizat pe următoarele niveluri de
calificare: secretar, ajutor analist programator, administrator financiar,
administrator de patrimoniu , bibliotecar şi laborant.

18. Personalul nedidactic se grupează astfel: personal tehnic, muncitori
calificaţi, personal de îngrijire şi paznici.

19. Elevii sunt organizaţi pe clase şi grupe de studiu, în funcţie de
profil, specializare şi limbile străine studiate.





III. MANAGEMENTUL STRATEGIC



20. Directorul exercita conducerea executiva a scolii in conformitate cu
R.O.F.U.I.P (Art.16-24)

21. În conformitate cu documentele fundamentale şcolare menţionate
anterior, organele participative de management în cadrul Liceului de Artă
sunt:


-

Consiliul Profesoral
-

Consiliul de Administraţie
-

Consiliul Profesorilor Clasei





d. Comisii şi colective de lucru:


-

Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii
-

Comisia pentru Curriculum
-

Comisia pentru Proiecte şi Programe Educative Şcolare şi Extraşcolare
-

Comisiile metodice pe discipline/arii curriculare Comisia pentru verificarea
documentelor şcolare, monitorizarea frecvenţei şi notarea ritmică a
elevilor
-

Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar
-

Comisia pentru perfecţionarea metodico-ştiinţifică a cadrelor didactice
-

Compartimentul de Securitate şi sănătate în muncă
-

Comisia de apărare împotriva incendiilor
-

Comisia de protecţie civilă
-

Comisia pentru proiecte de integrare europeană
-

Comisia de investigare a abaterilor disciplinare ale personalului
-

Comisia de salarizare, încadrare şi acordare a burselor şi a altor
ajutoare ocazionale
-

Comisia pentru achiziţii publice
-

Comisia de recepţie şi inventariere a bunurilor nou achiziţionate
-

Comisia pentru Sigiliul Şcolii şi Arhivă
-

Comisia pentru programul "Lapte şi corn"
-

Comisia paritară
-

Comisia pentru orar
-

Comisia pentru dezvoltare de parteneriate educaţionale
-

Consiliul artistic
-

Comisia pentru elaborarea SITE-ul şcolii.





e. Comitetele de părinţi şi Consiliul Reprezentativ al părinţilor

f. Consiliul elevilor





1. CONSILIUL PROFESORAL



1.1. ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE



Consiliul profesoral este alcătuit din totalitatea personalului didactic de
predare şi de

instruire practică, cu norma de bază în unitatea şcolară, titular şi
suplinitor.

Consiliul profesoral are rol de decizie în domeniul instructiv-educativ.

Directorul este preşedintele Consiliului Profesoral.

Consiliul profesoral funcţionează şi are atribuţiile conform OMEdC nr.
4925/8.09.2005 referitor la Regulamentul de organizare şi funcţionare a
unităţilor de învăţământ preuniversitar.

Participarea la Consiliul Profesoral este obligatorie pentru toate cadrele
didactice.

Absenţa nemotivată de la şedinţele consiliului profesoral se consideră
abatere disciplinară şi se sancţionează conform codului muncii în urma
analizei Comisiei de disciplină.



1.2. COMPONENŢA - anexa 2







2. CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE



2.1. ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE

Consiliul de Administraţie are rol de decizie în domeniul organizatoric
şi administrativ.

Consiliul de Administraţie funcţionează şi are atribuţiile conform OMEdC
nr. 4925/8.09.2005 referitor la Regulamentul de organizare şi funcţionare a
unităţilor de învăţământ preuniversitar.

Consiliul de administraţie are în componenţă 11 membri:


-

1 director
-

2 director adjuncţi
-

2-5 cadre didactice cu calităţi manageriale şi performanţe profesionale
-

1 reprezentant al Consiliului Reprezentativ al părinţilor
-

1 reprezentant al Consiliului elevilor
-

1 reprezentant al Comunităţii locale
-

1 reprezentant al primarului
-

1 reprezentant al agenţilor economici



Consiliul de administraţie are competenţele conform OMEdC nr. 4925/8.09.2005
referitor la Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de
învăţământ preuniversitar, se întruneşte lunar şi
când este cazul.



2.2. COMPONENŢA - anexa 3



3. CONSILIUL PROFESORILOR CLASEI



Acesta îşi desfăşoară activitatea la nivelul fiecărei clase,
contribuind la orientarea şi consilierea elevilor şi părinţilor, la
elaborarea fişelor de observare a fiecărui elev. El se întruneşte de
câte ori dirigintele consideră necesar, pentru armonizarea cerinţelor
educaţionale ale cadrelor didactice, evaluarea progresului şcolar şi al
comportamentului fiecărui elev, analizează volumul temelor pentru acasă,
pentru stabilirea de măsuri educaţionale comune şi propunerea de recompense
sau sancţiuni.

Preşedintele Consiliului profesorilor clasei este dirigintele.

Consiliul profesorilor clasei stabileşte :


-

Notele la purtare pentru fiecare elev
-

Recompense pentru elevii cu rezultate deosebite
-

Sancţiuni prevăzute prin regulamentul şcolar
-

Măsuri recuperatorii pentru elevii cu ritm mai lent de învăţare
precum şi activităţi suplimentare pentru elevii cu rezultate deosebite




-

Colaborează cu Comitetul de părinţi ai clasei.







4. COMISII ŞI COLECTIVE DE LUCRU



A. ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE

Comisiile şi colectivele de lucru funcţionează conform OMEdC nr.
4925/8.09.2005 referitor la Regulamentul de organizare şi funcţionare a
unităţilor de învăţământ preuniversitar.

Atribuţiile şi Regulamentul propriu de funcţionare pentru principalele
comisii sunt:




-

Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii



Comisia este formată din :




-

Director - asigură conducerea operativă



Membri:


-

3 cadre didactice, reprezentante ale corpului profesoral, dintre care unul
este numit



responsabil comisie


-

1 reprezentant al sindicatului reprezentativ, desemnat de acesta
-

1 reprezentant al Consiliului Reprezentativ al părinţilor
-

1 reprezentant al Consiliului elevilor
-

1 reprezentant al Comunităţii locale





Criterii de selecţie a reprezentanţilor corpului profesoral:


-

Bine pregătit profesional
-

Cu rezultate obţinute de către elevi, prin care a sporit prestigiul
şcolii
-

Deschis schimbărilor, flexibil, receptiv la nou
-

Adept al muncii de calitate
-

Preocupat pentru asigurarea unor noi resurse educaţionale
-

Bună capacitate de negociere în rezolvarea conflictelor
-

Fire neconflictuală
-

Ataşat de copii, comunicativ, empatic



Procedura de selecţie a reprezentanţilor corpului profesoral:


-

Afişarea condiţiilor pe care trebuie să le îndeplinească
-

Depunerea unei cereri
-

Prezentarea candidaţilor în Consiliul Profesoral
-

Prezentarea de către candidaţi a unor propuneri de îmbunătăţire
a activităţii din şcoală pe



un anumit domeniu


-

Alegerea de către Consiliul Profesoral prin vot secret a
reprezentanţilor cadrelor didactice



Comisia are următoarele atribuţii:


-

coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor de evaluare şi
asigurare a calităţii, conform criteriilor prevăzute de legislaţia
în vigoare
-

elaborează anual un raport de evaluare internă privind calitatea educaţiei
în unitatea şcolară
-

elaborează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei
-

cooperează cu alte agenţii şi organisme specializate în asigurarea
calităţii






-

Comisia pentru curriculum





2.1.Subcomisia de încadrare şi orar


-

Asigură întocmirea schemei orare în concordanţă cu
planurile-cadru
-

Verifică respectarea prevederilor legale privind constituirea catedrelor
-

Asigură completarea corectă a fişei de vacantare, respectiv
încadrare
-

Întocmeşte orarul, respectând principiile pedagogice privind
repartizarea orelor pe parcursul activităţii şcolare a elevilor
-

Asigură spaţiul de învăţământ necesar pentru toate orele din
schema orară.
-

Programează profesorii de serviciu pe şcoală astfel încât să
se asigure permanenţa pe



toată perioada de activitate şcolară.



2.2. Subcomisia pentru elaborarea şi promovarea ofertei educaţionale a şcolii


-

Elaborează pachetele opţionale pentru CDS
-

Definitivează lista disciplinelor CDS pe clase şi opţiuni
-

Elaborează şi aplică strategia de promovare a ofertei de şcolarizare a
unităţii.





2.3. Subcomisia pentru alegerea manualelor alternative


-

Verifică semestrial dacă manualele alese de profesori sunt în
concordanţă cu lista manualelor aprobate de MECI
-

Informează în timp util profesorii privind oferta de manuale
alternative
-

Centralizează necesarul de manuale gratuite
-

Stabileşte repartizarea pe clase a manualelor gratuite









3) Comisia pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare



3.1. Subcomisia consiliere şi orientare


-

Asigură planificarea şi desfăşurarea activităţilor educative prin orele
de consiliere şi prin activităţi extraşcolare
-

Asigură dezvoltarea unei colaborări eficiente cu familia
-

Diversifică modalităţile de colaborare cu familia
-

Contribuie la dezvoltarea personalităţii elevilor
-

Colaborează cu Consiliul Elevilor şi Consiliul Părinţilor
-

Asigură participarea motivată la iniţierea şi la derularea propriului
traseu de învăţare.
-

Realizează consilierea şi orientarea profesională a elevilor.
-

Asigură consiliere în alegerea carierei
-

Asigură consiliere pentru elevii performanţi
-

Asigură dezvoltarea unor strategii personale de evitare a eşecului şcolar
-

Organizează reuniuni de informare a părinţilor cu privire la documentele
privind reforma curriculară (Programe şcolare, Ghiduri de evaluare -
Descriptori de performanţă)




-

Consultă părinţii pentru stabilirea Curriculumului la Decizia Şcolii,
alcătuirea schemelor orare ale clasei şi programul şcolar al elevilor;
-

Activează părinţii, prin intermediul Comitetului de Părinţi, pentru
sprijinirea şcolii în activitatea de îmbunătăţire a
performanţei şcolare şi a frecvenţei acestora, în organizarea şi
desfăşurarea activităţilor extracurriculare;
-

Organizează lecţii deschise pentru părinţi, serbări aniversare,
activităţi culturale;
-

Organizează consultaţii pedagogice;
-

Ţine corespondenţa cu părinţii;
-

Organizează lectorate cu părinţii;
-

Organizează reuniuni comune cu elevi şi părinţi.





3.2. Subcomisia pentru activităţi educative extraşcolare


-

Facilitează participarea la viaţa socială a clasei, şcolii şi
comunităţii locale;
-

Asigură dezvoltarea unei colaborări eficiente cu ONG-uri etc.
-

Organizează activităţi educative extraşcolare în colaborare cu
Consiliul Elevilor, Consiliul reprezentativ al părinţilor, ONG-uri etc.







3.3. Subcomisia pentru activităţi competiţionale şcolare şi extraşcolare


-

Centralizează la nivel de şcoală datele privind participarea elevilor la
olimpiadele şcolare, sesiuni de comunicări sau la alte concursuri
recunoscute de MECI
-

Urmăreşte participarea elevilor la activităţi competiţionale şcolare
şi extraşcolare
-

Informează pe profesorii diriginţi cu privire la rezultatele obţinute de
elevi
-

Monitorizează recompensarea cu premii sau diplome ale liceului elevilor care
au obţinut performanţe la concursuri, spectacole, festivaluri etc.
-

Urmăreşte ca, la sfârşitul fiecărui an şcolar, rezultatele
obţinute de elevii şi profesorii liceului să fie afişate într-un
spaţiu adecvat şi accesibil celor care ne vizitează şcoală.












-

Comisiile metodice pe discipline/arii curriculare










-

Elaborează programe de activităţi semestriale şi anuale
-

Consiliază cadrele didactice în procesul de elaborare a proiectării
didactice şi a planificărilor semestriale
-

Elaborează instrumente de evaluare şi notare
-

Analizează periodic performanţele şcolare ale elevilor
-

Monitorizează parcurgerea programei la fiecare clasă şi modul în
care se realizează evaluarea elevilor
-

Organizează şi răspunde de desfăşurarea recapitulărilor finale
-

Organizează activităţi de pregătire specială a elevilor pentru examenele
de certificare a competenţelor profesionale şi de bacalaureat
-

Organizează activităţi de formare continuă (lecţii deschise, schimburi
de experienţă etc.)












-

Comisia pentru verificarea documentelor şcolare, monitorizarea
frecvenţei şi notare ritmică a elevilor










-

Informează lunar conducerea privind ritmicitatea notării, situaţia
frecvenţei elevilor şi măsurile luate de profesorii diriginţi
-

Asigură programarea corectă a lucrărilor de verificare pe clase, pentru a
evita aglomerarea elevilor
-

Urmăreşte diversificarea metodelor de evaluare.
-

Monitorizează corectitudinea cu care se completează cataloagele de către
cadrele didactice
-

Verifică semestrial modul de completare a documentelor şcolare la nivelul
serviciului secretariat.
-












-

Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul
şcolar










-

Elaborează, aplică şi evaluează modul de îndeplinire a obiectivelor
incluse în Planul operaţional al unităţii privind reducerea
fenomenului violenţei
-

Intervine în cazul conflictelor dintre elevi
-

Colaborează cu Comisia de investigare a abaterilor disciplinare ale
personalului în situaţia apariţiei unor conflicte între elevi
şi personalul didactic (personal didactic auxiliar, personal nedidactic)
-

Aduce la cunoştinţa dirigintelui şi Comitetul de părinţi abaterile
disciplinare ale elevilor pentru sanc