Scoala Gimnaziala Apele Vii
Apele Vii, Dolj

Regulament

CAPITOLUL I

PRINCIPII GENERALE

 

Art. 1. Şcoala cu clasele I-VIII Apele-Vii este unitate cu personalitate juridică, ordonator terţiar de credite şi funcţionează în subordinea Inspectoratului Şcolar al Judeţului Dolj.

Art. 2. (1) Şcoala cu clasele I-VIII Apele-Vii îşi desfăşoară întreaga activitate promovând profesionalismul, creativitatea, inovaţia, comunicarea, lucrul în echipă, eficienţa, receptivitatea la nevoile educaţionale ale comunităţii, libertatea de exprimare, formarea caracterului, moralitatea şi spiritualitatea, gândirea critică, etc.

(2) Întreaga activitate va avea în vedere: comunicarea deschisă, spiritul colegial, realizarea integrală şi la timp a sarcinilor de serviciu, relaţii democratice, de colaborare şi sprijin reciproc, transparenţa decizională realizată prin organismele colective (Consiliul profesoral, Consiliul de administraţie), promovarea calităţii şi recompensarea personalului, etc.

 

 CAPITOLUL  II

 

DISPOZIŢII GENERALE

 

Art. 3. Prezentul Regulament este elaborat in conformitate cu preverderile Legii Invatamantului 84/95, modificată prin Legea 151/1999, cu cele ale Statutului personalului didactic (Legea nr.128/1997- cu modificările şi completarile ulterioare), Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat nr.4925/08.09.2005, Ordinul comun al Ministerului Administratiei publice nr.4703/2002, al Ministrului de interne nr.349/2002 şi Ministrului Educatiei si Cercetarii nr.516/2002, Legii 550/2004, Legii nr.333/07.08.2003 şi al Regulamentului Cadru Intern al unităţilor de învăţământ preuniversitar din judeţul Dolj.

Art. 4. Regulile de disciplină şi obligaţiile reciproce ale întregului personal, precum şi ale elevilor şi părinţilor care decurg din prezentul Regulament sunt stabilite în vederea desfăşurării în condiţii optime şi la standarde ridicate de calitate a procesului instructiv – educativ, precum şi a activităţilor conexe care se desfăşoară în cadrul scolii.

Art. 5. Prevederile prezentului regulament se aplica elevilor, cadrelor didactice, personalului nedidactic, persoanelor străine ce se află în incinta unităţii de învăţământ.

Regulamentul de Ordine Interioară este adoptat în conformitate cu legislaţia în vigoare şi nu i se substituie acesteia; necunoaşterea prevederilor prezentului Regulament nu absolvă personalul scolii, elevii şi părinţii acestora de consecinţele încălcării lui.

 

 

CAPITOLUL III

CONDUCEREA UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT

 

Secţiunea 1

1. Dispoziţii generale

 

Art. 6. (1) Conducerea unităţilor de învăţământ preuniversitar este asigurată în conformitate cu prevederile Legii învăţământului nr.84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) La nivelul fiecărei unităţi de învăţământ din România, se înfiinţează Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în educaţie, conform prevederilor legale în vigoare.

Art. 7. Conducerea şcolii este asigurată de Consiliul profesoral, Consiliul de administraţie ca organisme de decizie şi management, Comisii şi catedre de specialitate, Comisii pe probleme, Consiliile profesorilor claselor ca organe de lucru. Organigrama scolii, care se aprobă în fiecare an de către Consiliul profesoral la propunerea Consiliului de Administraţie, este parte a prezentului regulament.

(1)   Aceste organisme îşi desfăşoară activitatea pe baza unor planuri de muncă anuale şi semestriale supuse aprobării Consiliului de administraţie.

(2)   Acestea devin obligatorii după aprobarea lor în cadrul Consiliului Profesoral sau în cadrul comisiei / catedrei respective. Neîndeplinirea responsabilităţilor ce revin conform acestor documente constituie abatere şi se sancţionează cu notă observatorie de către director şi Consiliul de Administraţie.

Art. 8. Procesele verbale întocmite la fiecare şedinţă a consiliilor/ comisiilor/ catedrelor vor consemna ordinea de zi, absenţele motivate sau nu, hotărârile adoptate. Vor fi semnate de cei prezenţi, iar cei absenţi vor semna ulterior de luare la cunoştinţă.

Art. 9. Fiecare comisie va avea un regulament de funcţionare propriu avizat de Consiliul de administraţie, un plan de muncă ce se va realiza semestrial, raportul de activitate către Consiliul de administraţie.

 

 

Secţiunea a 2- a

Organe de execuţie

 

Directorul

 

Art.10. (1) Directorul exercită conducerea executivă a unităţii de învăţământ, în conformitate cu atribuţiile conferite de lege, cu hotărârile Consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, precum şi cu alte reglementări legale.

(2) Directorul îşi exercită activitatea şi atribuţiile conform art. 16 - 26 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

 

 

 

Secţiunea a 3-a

Organe de decizie

 

Consiliul profesoral

 

Art. 11. Consiliul profesoral este organismul de management şi decizie al activităţii şcolare în domeniile: curricular, extracurricular, al programelor şi activităţilor educative, al acordării premiilor şi sancţiunilor atât pentru elevi cât şi pentru profesori. Este organizat şi funcţionează conform art. 27 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi are atribuţiile prezentate în art. 28 al acestui Regulament.

Art. 12. Cumularea a 2 absenţe nemotivate la Consiliul Profesoral atrage pierderea punctajului corespunzător din fişa de evaluare, iar profesorul respectiv va fi înştiinţat în scris de faptul că aceste absenţe constituie abatere.

 

Consiliul de administraţie

 

Art. 13. (1) Consiliul de administraţie este organul de decizie al activităţii şcolare în domeniile: administrativ, al programelor de dezvoltare ale scolii, în dezvoltarea relaţiilor de parteneriat cu comunitatea locală, politică salarială, financiară, de personal, etc.

(2)   Este format conform art. 4 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a C.A. aprobat prin Ordin nr. 5271 / 2004 pentru judeţele pilot, modificat și completat prin Ordinul ministrului educaţiei,, tineretului şi sportului nr 4714/23,08,2010.

 

 ...........................................................................................................................................

 

CAPITOLUL V

RELAŢII CU ALTE INSTITUŢII ŞI CU PUBLICUL

 

Art. 128 Şcoala întreţine relaţii cu autorităţile locale, judeţene, poliţia, biserica şi alte instituţii guvernamentale şi neguvernamentale. Reprezentanţii şcolii în relaţiile cu comunitatea locală, organizaţiile guvernamentale şi nonguvernamentale sunt directorul scolii sau profesori desemnaţi.

Art. 129 Directorul planifică, în 2 săptămâni de la începerea anului şcolar, program de audienţe şi relaţii cu publicul.

Art. 130 Cererile, reclamaţiile şi sesizările se înregistrează în registrul de intrări / ieşiri. Sesizările şi reclamaţiile se îndosariază într-un dosar separat. Reclamaţiile şi sesizările anonime nu se iau în consideraţie. Solicitanţii vor primi răspuns în termen de o lună.

 

CAPITOLUL VI

DISPOZIŢII FINALE

 

Art. 131 Prezentul regulament intră în vigoare de la data aprobării lui în Consiliul profesoral.

Art. 132 Toate dispoziţiile din regulamentele anterioare ce contravin prezentului regulament se anulează.

Art. 133 Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii pentru tot personalul didactic sau nedidactic al scolii, pentru elevi şi părinţii acestora.

Art. 134 Prevederile prezentului Regulament se pot modifica şi / sau completa ulterior ori de câte ori este cazul, la iniţiativa a 2/3 din numărul membrilor Consiliului de Administraţie şi cu consultarea organizaţiei sindicale din cadrul scolii. Modificările şi / sau completările ulterioare vor fi aduse la cunoştinţa întregului personal şi a elevilor în termen de 3 zile de la efectuare.