Scoala Gimnaziala Nr.1 Ardeoani
Ardeoani, Bacau

Regulament

CAPITOLUL V

Elevii

SECŢIUNEA I

Dispoziţii generale

Art.65 (1) Elevii sunt beneficiarii primari ai învăţământului preuniversitar, conform prevederilor legale.

(2) Calitatea de beneficiar al educaţiei se exercită prin frecventarea cursurilor şi prin participarea la toate activităţile existente în programul liceului. Evidenţa prezenţei se face la fiecare oră de curs de către fiecare profesor / profesor pentru învăţământ primar, care consemnează în mod obligatoriu fiecare absenţă.

Art. 66 – Calitatea de elev se dovedeşte cu carnetul de elev, care la începutul fiecărui an şcolar este vizat de către școală, prin intermediul profesorilor diriginţi şi al profesorilor pentru învăţământ primar.

Art. 67 – Elevii din Şcoala Gimnazială Nr.1 Ardeoani au ca organizaţie reprezentativă Consiliul şcolar al elevilor. Procedura de constituire şi atribuţiile Consiliului şcolar al elevilor se găsesc în art. 143 – 157 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor din Învăţământul Preuniversitar.

Art. 68. – Evaluarea elevilor se face conform prevederilor art. 71 – 78 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, ale art. 158 – 195 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor din învăţământul preuniversitar, precum şi ale altor acte normative.

SECŢIUNEA II

Drepturile elevilor

Art. 69.– Elevii din Şcoala Gimnazială Nr.1 Ardeoani se bucură de toate drepturile constituţionale, precum şi de drepturi egale conferite de calitatea de elev.

Art. 70. – Elevii din Şcoala Gimnazială Nr.1 Ardeoani beneficiază de învăţământ gratuit. Pentru anumite activităţi stabilite în funcţie de niveluri, cicluri şi programe de studii se pot percepe taxe, în condiţiile prevăzute de lege.

Art. 71. – (1) Elevii din învăţământul cu frecvenţă beneficiază de diverse tipuri de burse: de performanţă, de merit, de studiu şi de ajutor social. Criteriile de acordare a burselor se găsesc în Metodologia elaborată de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi promulgată prin Ordinul Ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

(2) Elevii pot beneficia de suport financiar şi din sursele extrabugetare ale şcolii.

(3) Elevii cu performanţe şcolare, cei cu rezultate remarcabile în educaţia şi formarea lor profesională sau în activităţi culturale şi sportive pot beneficia de premii, burse, locuri în tabere şi alte stimulente oferite de stat sau din fondurile extrabugetare ale şcolii.

(4) Elevii au dreptul să fie evidenţiaţi şi să primească premii şi recompense pentru rezultate deosebite obţinute la activităţile şcolare şi extraşcolare, precum şi pentru o atitudine civică exemplară.

Art. 72. – Elevii au dreptul la consiliere şi informare din partea cadrelor didactice în afara orelor de curs, la consiliere în scopul orientării profesionale, la consiliere psihologică şi socială prin personal de specialitate.

Art. 73. – Elevii au dreptul de a participa la activităţi extraşcolare realizate în cadrul şcolii, în cluburi şi palate ale copiilor, în tabere şcolare, baze sportive, turistice şi de agrement sau în alte unităţi acreditate în acest sens, cu respectarea prevederilor regulamentelor de funcţionare a acestora.

Art. 74. – (1) Elevii au dreptul să se asocieze, conform legii, în cercuri şi asociaţii ştiinţifice, culturale, artistice, sportive sau civice, care se organizează şi funcţionează pe baza unui statut propriu, aprobat de director.

(2) Dreptul la reuniune se exercită în afara programului zilnic, iar activităţile pot fi susţinute în şcoală, la cererea grupului ţintă sau a coordonatorului acestuia, numai cu aprobarea directorului. În acest caz, aprobarea pentru desfăşurarea acestor acţiuni va fi condiţionată de acordarea de garanţii scrise, privind asigurarea de către organizatori a securităţii persoanelor şi bunurilor.

Art. 75. – Elevii au dreptul de a redacta şi difuza, cu acordul directorului, reviste / publicaţii şcolare proprii, al căror conţinut nu afectează siguranţa naţională, ordinea publică, sănătatea şi moralitatea, drepturile şi libertăţile cetăţeneşti sau prevederile prezentului regulament şi a altor regulamente şcolare.

Art. 76. - Elevii au şi alte drepturi prevăzute de legislaţia şi regulamentele în vigoare.

SECŢIUNEA III

Obligaţiile elevilor

Art. 77. – (1) Elevii au obligaţia de a frecventa cursurile, fără să întârzie la orele de curs, cu respectarea programului zilnic, să intre în clasă imediat după ce s-a sunat, aşteptând în linişte începerea lecţiei. De asemenea, elevii au obligaţia de a se pregăti la fiecare disciplină de studiu, de a-şi însuşi cunoştinţele prevăzute de programele şcolare şi de a dobândi competenţele care determină profilul de formare a lor.

(2) Conform prevederilor legale, elevii au obligaţia de a păstra şi de a pune la dispoziţia factorilor interesaţi portofoliul educaţional în integralitatea şi totalitatea componentelor sale.

Art. 78. – Elevii trebuie să cunoască şi să respecte:

a) legile statului;

b) prezentul regulament şi Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor din învăţământul preuniversitar;

c) regulile de circulaţie şi cele cu privire la apărarea sănătăţii;

d) normele de securitate şi sănătate în muncă, de prevenire şi de stingere a incendiilor;

e) normele de protecţie civilă;

f) normele de protecţie a mediului.

Art. 79. – (1) Elevii trebuie să aibă un comportament civilizat şi o ţinută decentă, atât în şcoală, cât şi în afara ei.

(2) Prin „comportament civilizat” se înţelege:

a) respectul manifestat faţă de colegi, faţă de cadrele didactice şi faţă de personalul didactic auxiliar şi nedidactic; o formă concretă de manifestare a respectului şi de înţelegere a valorilor promovate de către şcoala noastră o reprezintă situaţia în care orele de studiu, indiferent de conţinuturile predate sau de profesorul de la catedră, se desfăşoară într-o atmosferă calmă şi liniştită;

b) evitarea oricăror forme de violenţă şi agresivitate (fizică, psihică, verbală, etc.);

c) evitarea participării pe perioada pauzelor la jocuri ce le-ar putea periclita integritatea corporală ;

d) rezolvarea situaţiilor conflictuale prin dialog şi în conformitate cu regulamentele şcolare (arbitrajul profesorului de serviciu, al dirigintelui, al directorului, etc.);

e) responsabilitatea în îndeplinirea sarcinilor şcolare asumate şi implicarea în rezolvarea unor probleme, dorinţe sau nevoi, manifestate personal sau în numele clasei;

f) adoptarea unei atitudini sincere şi oneste în orice situaţie, dar mai ales atunci când se produc incidente; falsa solidaritate reprezintă de fapt complicitate şi tăinuirea adevărului.

(3) „Ţinuta decentă” presupune:

a) băieţii trebuie să poarte pantaloni lungi, părul scurt, îngrijit şi nevopsit; băieţii nu au voie să poarte barbă sau cercei;

b) ţinuta vestimentară a fetelor trebuie să fie neprovocatoare şi fără accesorii în exces; fetele nu trebuie să aibă părul şi unghiile vopsite în culori extravagante, nu au voie să folosească un machiaj strident, nu au voie să poarte cercei sau piercinguri în nară sau buză şi nici un număr mare de cercei în ureche;

c) atât băieţii, cât şi fetele, nu au voie să poarte piercinguri si tatuaje vizibile.

Art. 80. – Elevii au obligaţia să poarte asupra lor carnetul de elev, să-l prezinte cadrelor didactice pentru consemnarea notelor, precum şi părinţilor, pentru informare în legătură cu situaţia lor şcolară.

Art. 81. – Elevii trebuie să utilizeze cu grijă manualele şcolare primite gratuit şi să le restituie în stare bună la sfârşitul anului şcolar. Acelaşi lucru se cere şi în cazul cărţilor împrumutate de la biblioteca şcolii şi restituirea lor la termenul stabilit.

Art. 81 – Elevii au obligaţia să păstreze curăţenia în sălile de clasă, pe holuri, în grupurile

sanitare, în toate spaţiile destinate activităţilor sportive şi în curţile interioare.

Art. 83. – Intrarea la cursuri a elevilor se face prin uşa dinspre vest în intervalul 7,00– 8,00.

Ieşirea elevilor de la cursuri se face pe aceiaşi uşă pe care au intrat.

Art. 84. – În timpul pauzelor, comunicarea elevilor cu cadrele didactice se face prin intermediul elevului de serviciu, iar staţionarea elevilor pe holul din faţa cancelariei este interzisă.

Art. 85. – Accesul elevilor la aparatura de specialitate se face numai sub supravegherea persoanelor autorizate.

Art. 86. – Toţi elevii sunt obligaţi să respecte normele şi instrucţiunile de utilizare a laboratoarelor, prezentate de profesorii de specialitate.

Art. 87. – Elevii pot părăsi şcoala în timpul desfăşurării programului şcolar doar pentru motive bine întemeiate şi dovedite (adeverinţă de la medicul şcolii, învoire scrisă de la părinte / tutore, trimitere de la medicul de familie pentru rezolvarea unor probleme de sănătate). De asemenea, elevii mai pot părăsi şcoala în timpul programului şcolar şi în cazul în care părintele / tutorele solicită personal plecarea elevului de la cursuri pentru rezolvarea unor probleme urgente de familie. În toate cazurile menţionate mai sus elevii nu pot părăsi şcoala decât însoţiţi de către părinţi / tutori.

Art. 88. – Toţi elevii claselor a VIII –a sunt obligaţi să efectueze serviciul pe şcoală, conform graficului stabilit.

Art. 89. – Motivarea absenţelor elevilor se face conform prevederilor art. 136 – 137 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor din învăţământul preuniversitar şi Procedurii pentru motivarea absenţelor elevilor, prezentată în secţiunea Anexe a prezentului regulament.

Art. 90. – Este interzis elevilor:

a) să distrugă documente şcolare, precum : cataloage, carnete de elev, foi matricole, documente din portofoliu educaţional etc.;

b) să deterioreze bunurile din patrimoniul şcolii (materiale didactice şi mijloace de învăţământ, cărţi de la biblioteca şcolii, mobilier şcolar, mobilier sanitar, spaţii de învăţământ etc.);

c) să aducă şi să difuzeze în şcoală materiale care, prin conţinutul lor, atentează la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională a ţării, care cultivă violenţa şi intoleranţa;

d) să organizeze şi să participe la acţiuni de protest, care afectează desfăşurarea activităţii de învăţământ sau care afectează participarea la programul şcolar;

e) să blocheze căile de acces în spaţiile de învăţământ;

f) să deţină, să consume sau să comercializeze, în perimetrul şcolii şi în afara acestuia, droguri, substanţe etnobotanice, băuturi alcoolice şi ţigări şi să participe la jocuri de noroc;

g) să introducă şi să facă uz în perimetrul şcolii de orice tipuri de arme sau alte instrumente, precum muniţie, petarde, pocnitori, brichete etc., care, prin acţiunea lor, pot afecta integritatea fizică şi psihică a elevilor şi a personalului şcolii;

h) să posede şi să difuzeze materiale cu caracter obscen sau pornografic;

i) să utilizeze telefoanele mobile în timpul orelor de curs, al examenelor şi al concursurilor;

j) să fotografieze sau să filmeze în incinta şcolii, fără aprobarea directorului;

k) să lanseze anunţuri false cu privire la amplasarea unor materiale explozibile în perimetrul şcolii;

l) să aibă ţinută, limbaj, comportamente jignitoare de intimidare, discriminare şi atitudini ostentative şi provocatoare;

m) să aducă jigniri şi să manifeste agresivitate în limbaj şi în comportament faţă de colegi şi faţă de personalul unităţii de învăţământ;

n) să provoace, să instige şi să participe la acte de violenţă în şcoală şi în afara ei;

o) să părăsească incinta şcolii în timpul pauzelor sau după începerea cursurilor, fără avizul directorului;

p) să insulte şi/sau să hărţuiască colegii, cadrele didactice sau alte persoane în incinta sau în afara perimetrului şcolar;

q) să aibă o atitudine de ameninţare pentru siguranţa celorlalţi elevi şi/sau a personalului şcolii.

r) să aducă în incinta şcolii persoane străine care pot tulbura activitatea unităţii

şcolare;

s) să arunce cu obiecte, apă sau bulgări de zăpadă pe fereastră, în incinta şcolii sau în spaţiile anexă (curtea, aleile de acces);

t) să circule pe scara profesorilor;

u) să deranjeze personalul de la secretariat, cu excepţia situaţiilor de urgenţă.

Art. 91. – (1) Efectuarea serviciului pe şcoală de către elevi se face conform graficului stabilit de către secretariat sau directorul-adjunct.

(2) Elevul de serviciu pe şcoală are următoarele atribuţii şi îndatoriri:

a) este persoană oficială, reprezentând „cartea de vizită” a şcolii în faţa vizitatorilor;

b) se prezintă la şcoală la ora 7,45;

c) se subordonează profesorului de serviciu, cu care ia legătura la începutul programului şi care îl va instrui cu privire la activitatea din ziua respectivă;

d) are o ţinută şi o atitudine decentă;

e) poartă ecusonul, care îi afirmă calitatea oficială de reprezentant al şcolii;

f) informează profesorul de serviciu sau directorul despre problemele apărute în timpul serviciului;

g) nu schimbă calitatea de elev de serviciu cu niciun coleg; anunţă cu o zi înainte dacă nu poate presta serviciul pe şcoală; în cazul susţinerii tezelor sau în cazuri de urgenţă, anunţă profesorul de serviciu şi de comun acord găsesc un înlocuitor care preia serviciul pe şcoală;

h) nu întreţine discuţii cu colegii şi prietenii în timpul serviciului; nu permite aglomerarea elevilor în faţa cancelariei;

i) asigură comunicarea elevilor cu cadrele didactice pe parcursul pauzelor;

j) preia şi conduce persoanele vizitatoare;

k) nu permite intrarea elevilor pe uşa destinată cadrelor didactice şi vizitatorilor;

l) îndeplineşte alte sarcini date de profesorul de seviciu sau director.

Art. 92. – (1) La nivelul fiecărei clase, zilnic 1-2 elevi efectuează serviciul pe clasă, în baza unui grafic întocmit de profesorul diriginte.

(2) Atrbuţiile elevului de serviciu pe clasă sunt:

a) urmăreşte prezenţa elevilor pe întreaga durată a cursurilor şi comunică profesorilor la începutul orei lista elevilor absenţi;

b) asigură markerul şi buretele pentru tablă şi asigură curăţenia tablei;

c) veghează la păstrarea curăţeniei în clasă şi atrage atenţia elevilor să nu arunce hârtii sau resturi alimentare pe pardoseală şi să folosească pentru aceasta coşul de gunoi;

d) aeriseşte clasa pe timpul pauzei;

e) controlează împreună cu şeful clasei dacă pe timpul folosirii sălii de clasă de către alţi elevi s-a păstrat integritatea bunurilor şi sesizează profesorul de serviciu, dirigintele sau conducerea şcolii asupra neregulilor constatate.

Art. 93. – (1) Pentru asigurarea unui climat de ordine şi disciplină la nivelul fiecărei clase, pentru păstrarea bunurilor din dotare şi pentru realizarea legăturii dintre colectivul de elevi şi diriginte, profesor sau conducerea şcolii, se instituie funcţia de şef de clasă.

(2) Atribuţiile şefului de clasă sunt:

a) veghează asupra păstrării ordinii în clasă pe durata pauzei sau în lipsa profesorului; este sprijinit de elevii de serviciu pe clasă;

b) atrage atenţia asupra comportamentului necuviincios al colegilor, asupra deteriorării bunurilor din sala de clasă şi îl informează pe diriginte despre eventualele abateri din colectiv;

c) informează profesorii clasei, dirigintele şi conducerea şcolii despre doleanţele, propunerile, iniţiativele sau nemulţumirile colectivului de elevi;

d) coordonează activitatea elevilor de serviciu pe clasă;

e) îndeplineşte alte eventuale atribuţii stabilite de profesorul diriginte.

SECŢIUNEA IV

Recompensele elevilor

Art. 94. – 1.Elevii care obţin rezultate remarcabile în activitatea şcolară şi extraşcolară şi se disting prin comportament exemplar pot primi următoarele recompense:

a) evidenţiere în faţa colegilor clasei;

b) evidenţiere, de către director, în faţa colegilor de şcoală sau în faţa consiliului profesoral;

c) comunicare verbală sau scrisă adresată părinţilor, cu menţiunea faptelor deosebite pentru care elevul este evidenţiat;

d) burse de merit, de studiu sau alte recompense materiale acordate de stat, sau de sponsori;

e) premii, diplome, medalii;

f) recomandare pentru trimiterea, cu prioritate, în excursii sau în tabere de profil din ţară şi din străinătate;

g) premiul de onoare al unităţii de învăţământ.

h) cheia succesului se inmaneaza de către elevul clasei a VIII-a celui mai bun elev de la clasa a –VII-a.

2. Premiul de onoare”Diploma de merit” al școlii se acordă, de către Consiliul reprezentativ al părinţilor, absolventului clasei a VIII-a care a obţinut cea mai mare medie în toţi anii de scoala sau a obţinut un premiu la o olimpiadă judeteana,internaţională;

3. Excursia premianţilor va fi organizată de către Consiliul reprezentativ al părinţilor (daca acestia se vor angaja sa organizeze o astfel de excursie pot fi și participanți din rândul lor). Excursioniștii pot fi:

a. toţi elevii care au participat, în anul respectiv, la olimpiadele naţionale şi internaţionale;

b. elevii de la fiecare clasă care au obţinut premiul I.

4. Premiul de excelenta al școlii se acordă participanţilor la faza naţională a olimpiadelor.

5. Acordarea premiilor elevilor la sfârşitul anului şcolar se face la nivelul școlii, la propunerea dirigintelui, a Consiliului clasei sau a directorului şcolii.

6. Se acordă premii şcolare elevilor dupa cum urmeaza :

Premiul I -10-9,50

Premiul II- 9,50- 9,00

- Premiul III- 9,00- 8.50

-Menţiune specială- 8,50- 8.25

- Mențiune – 8.25-8.00

Nu se acorda premii elevilor care au avut nota scazuta la purtare (9) pe un semestru.

7. Se pot acorda premii speciale elevilor care:

a. s-au distins la una sau mai multe discipline de studiu;

b. au obţinut performanţe la concursuri, festivaluri, expoziţii şi la alte activităţi extraşcolare desfăşurate la nivel local, judeţean, naţional sau internaţional;

c. s-au remarcat prin fapte de înaltă ţinută morală şi civică;

d. au avut, la nivelul clasei, cea mai bună frecvenţă pe parcursul anului şcolar.

8. Scoala Gimnazială Nr.1 Ardeoani şi alţi factori pot stimula activităţile de performanţă ale elevilor la nivel local, naţional sau internaţional, prin alocarea unor premii, burse, din partea Consiliului reprezentativ al părinţilor, a agenţilor economici, a fundaţiilor ştiinţifice şi culturale, a comunităţii locale etc.

Art. 95. – Elevii care au obţinut  performanţe la olimpiade şi concursuri şcolare sunt recompensaţi cu diplome şi eventual şi financiar.

Art. 96. – (1) La sfârşitul anului şcolar, elevii sunt premiaţi pentru activitatea desfăşurată, la

propunerea profesorului pentru învăţământ primar, a profesorului diriginte, a

Consiliului profesoral al clasei sau a directorului;

(2) Elevii din învăţământul primar primesc diplome pentru rezultate deosebite la învăţătură, pe arii curriculare sau discipline de studiu (cei care au primit calificativul „Foarte bine” la disciplina/aria curriculară respectivă), pentru purtare, pentru relaţionare corespunzătoare cu colegii, pentru alte tipuri de activităţi sau preocupări care merită să fie apreciate.

SECŢIUNEA V

Sancţiunile elevilor

Art. 97. 1. Elevii care săvârşesc fapte prin care se încalcă dispoziţiile legale în vigoare, inclusiv regulamentele şcolare sunt sancţionaţi, în funcţie de gravitatea faptelor săvârşite, cu:

a. observaţie individuală;

b. mustrare în faţa clasei şi/sau în faţa Consiliului clasei/CP;

c. mustrare scrisă;

d. retragerea temporară sau definitivă a bursei;

e. mutarea disciplinară la o clasă paralelă, din aceeaşi şcoală;

f. mutarea disciplinară la o altă unitate de învăţământ, cu acceptul conducerii unităţii primitoare;

2. Toate sancţiunile aplicate elevilor sunt comunicate, în scris, părinţilor/reprezentantului legal.

3. Sancţiunile se aplică după cum urmează:

a. Observaţia individuală constă în dojenirea elevului. Sancţiunea se aplică de către diriginte/director şi nu atrage alte măsuri disciplinare;

b. Mustrarea în faţa clasei şi/sau în faţa Consiliului clasei/CP constă în dojenirea elevului şi sfătuirea acestuia să se poarte în aşa fel încât să dea dovadă de îndreptare, atrăgându-i-se totodată atenţia că, dacă nu îşi schimbă comportamentul, i se va aplica o sancţiune mai severă. Sancţiunea se aplică de către diriginte/director şi este însoţită de scăderea notei la purtare;

c. Mustrarea scrisă constă în dojenirea elevului, în scris, la propunerea Consiliului clasei sau a directorului, de către diriginte şi director şi înmânarea documentului părinţilor/reprezentantului legal al elevului, personal, sub semnătură. Sancţiunea se înregistrează în catalogul clasei, precizându-se numărul documentului, şi se consemnează în raportul Consiliului clasei prezentat CP la sfârşitul semestrului sau a anului şcolar. Sancţiunea este însoţită de scăderea notei la purtare.

d. Retragerea temporară sau definitivă a bursei se aplică de către director, la propunerea Consiliului clasei sau a directorului. Sancţiunea este însoţită de scăderea notei la purtare.

e. Mutarea disciplinară la o clasă paralelă se aplică prin înmânarea, în scris, a sancţiunii, de către diriginte şi director părintelui/reprezentantului legal sau elevului,dacă acesta a împlinit 18 ani, sub semnătură. Sancţiunea se consemnează în Registrul de evidenţă a elevilor, în catalogul clasei şi în Registrul matricol. De asemenea, ea se consemnează în raportul Consiliului clasei, la sfârşitul semestrului sau al anului şcolar şi este însoţită de scăderea notei la purtare.

f. Mutarea disciplinară la o altă unitate de învăţământ, cu acceptul conducerii unităţii primitoare se aplică elevilor care au săvârşit fapte considerate de CP ca fiind foarte grave (distrugeri ale bazei materiale a şcolii, incendierea unor bunuri/clădiri ale Scolii Gimnaziale Nr.1 Ardeoani, folosirea de spray paralizant etc.). Sancţiunea se aplică elevilor din sistemul de învăţământ, cu excepţia elevilor din învăţământul obligatoriu.

4. Dacã elevul cãruia i s-a aplicat o sanctiune mentionatã la punctul 1., literele a. – e. dã dovadã de un comportament ireprosabil pe o perioadã de cel putin 8 sãptãmâni de scoalã pânã la încheierea semestrului/anului scolar, prevederea privind scãderea notei la purtare, asociatã sanctiunii, se poate anula. Anularea este decisã de cel care a aplicat sanctiunea.

5. Se va scădea nota la purtare  astfel: peste 20 absenţe se va scădea un punct.

6. Elevii vinovaţi de deteriorarea bunurilor şcolii plătesc toate lucrările necesare reparaţiilor sau suportă toate cheltuielile pentru înlocuirea bunurilor deteriorate. În cazul în care nu se cunoaşte vinovatul, răspunderea materială devine colectivă, revenind întregii clase.

7. În cazul distrugerii/deteriorării manualelor şcolare primite gratuit, elevii vinovaţi înlocuiesc manualul deteriorat cu un exemplar nou, corespunzător disciplinei, anului de studiu şi tipului de manual deteriorat, iar în cazul de imposibilitate, achită contravaloarea acestuia.

8. Contestaţia împotriva sancţiunilor se adresează în scris, CA al școlii, în termen de 5 zile de la aplicarea sancţiunii. Ea se soluţionează în termen de 30 de zile de la depunerea acesteia la secretariat. Hotărârea CA este definitivă.

9.Sanctiunile se aplica conform procedurii aprobate in C.A procedura a fost aprobata in C.A scolii si se va aplica.

ABATERI

PRIMA DATA

LA REPETAREA ABATERILOR

Intarziere la ora

Avertisment verbal

Absenta in catalog nemotivata

Absenta nemotivata de la ore

Avertisment verbal

Scaderea notei la purtare cu 1 punct peste 20 abs.nemotivate

Copiat la test de evaluare,teza

Nota 1 cu dovezile aferente

Tinuta vestimentara nepotrivita(imbracaminte,par,etc.)

Avertisment verbal

Informarea urgenta a parintilor

La 5 abateri scaderea notei la purtare cu 1 punct.

Deranjarea orelor de curs

Avertisment verbal

Discutii cu elevul

Dicutie inv/dirig.+parinti+psiholog

Dicutarea in comisia de disciplina,conduita

Scaderea notei la purtare

Refuz de a respecta personalul didactic, auxiliar, și nedidactic al școlii

Discutie elev, parinte

Discutie in CP in prezenta elev,parinte

Activitati in folosul scolii

Scaderea notei la purtare in CP

Distrugerea bunurilor

Plata pagubelor

Dicutie elev(i) parinte

Plata pagubelor

Scaderea notei la purtare

Implicarea in conflicte verbale,fizice

Discutie cu elevul,parintii

(conflicte usoare)

Sesizare comisiei de disciplina

Anuntarea politiei

Scaderea notei la purtare la 7

Fumat in toalete, curtea şcolii

Discutie cu elevul,parintii

Sesizare comisiei de disciplina

Scaderea notei la purtare la 7

Conflicte grave

Discutie cu elevul,parintii

Discuţie în CP

Scăderea  notei la purtare sub 7

Fotografiat, filmat cu telefon sau alte mijloace audio-video

Confiscarea aparatului

Se cheamă părintele imediat pentru returnare, ştergere înregistrări şi prima sancţiune-Observaţie

3 abateri- referat- convocarea consiliului clasei şi a părintelui-propunere de sancţiune.