Scoala Gimnaziala Balasesti
Balasesti, Galati

Regulament

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ

ANUL ŞCOLAR 2014 – 2015

 

DISPOZIŢII GENERALE

Art.1. Regulamentul intern cuprinde prevederi specifice condiţiilor concrete de desfăşurare a activităţii în cadrul Şcolii Gimnaziale nr.1 Comuna Bălăşeşti şi în cadrul structurilor arondate:

- Grădiniţa cu Program Normal nr.1 Bălăşeşti

- Grădiniţa cu Program Normal   Ciureştii  Noi

- Şcoala Primară  Ciureştii  Noi

Art.2. La elaborarea acestui regulament am folosit următoarele surse legislative:

- Legea Educaţiei Naţionale nr.1/2011;

- Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar OMEC 4925/2005. - Legea nr.128/1997- Statutul personalului didactic. - Alte acte normative elaborate de M.E.C.T.S.

Art.3. Respectarea Regulamentului de Ordine Interioară este obligatorie pentru director, personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar, personalul nedidactic, elevi şi părinţi care vin în contact cu şcoala.

Art.4. Regulile de disciplină şi obligaţiile reciproce ale întregului personal, precum şi ale elevilor şi părinţilor, care decurg din prezentul Regulament sunt stabilite în vederea desfăşurării în condiţii optime şi la standarde ridicate de calitate a procesului instructiv-educativ, precum şi a activităţilor conexe care se desfăşoară în cadrul şcolii.

Art.5. Prevederile prezentului regulament se pot modifica anual sau completa ori de câte ori este cazul, la iniţiativa a 2/3 din numărul membrilor Consiliului de administraţie al şcolii şi cu consultarea organizației sindicale.

Art.6. Conducerea şcolii, învăţătorii şi profesorii diriginţi au obligaţia prelucrării prezentului regulament tuturor elevilor şi părinţilor acestora. Prelucrarea cu personalul didactic auxiliar şi nedidactic se va efectua de către conducerea şcolii.

ORGANIZAREA ŞCOLII

Art.7. Anul şcolar 2014-2015 începe pe data de 1 septembrie 2014 şi se încheie pe data de 31 august 2015 (cursurile pentru elevi încep pe data de 15 septembrie 2014 şi se încheie pe data de 19 iunie 2015).

Art.8. Şcoala Gimnazială Nr. 1 Comuna Bălăşeşti, împreună cu structurile arondate, dispune de:

A. RESURSE UMANE

1. Director 1

2. Educatoare  3

3. Învăţători 7

4. Profesori 9

5. Personal didactic auxiliar - 2, din care:

- contabil   1

- secretar    1

6. Personal nedidactic 7, din care:

- 2 șofer

- 1 fochist

- 4 întreținere curățenie

B. RESURSE MATERIALE

- Săli de clasă 14

- Laborator informatică 1

- Sală de sport 1

- Cabinet pentru director 1

- Cancelarii 3

- Grupuri sanitare 3

C. RESURSE FINANCIARE:

- Repartizate de MEN, prin Consiliul Judeţean Galati

- Repartizate prin Consiliul Local şi Primăria Bălăşeşti

- Sponsorizări

Art.9. Activitatea şcolară se desfăşoară de luni până vineri după un program bine stabilit conform orarului fiecărei grupe/clase: Exemplu: - învăţământul preşcolar: 8:00 -13:00 (luni-vineri).

Durata orei de curs este de 50 de minute, iar pauza de 10 min., cu excepția pauzei mari, care este de 20 min.(9:50-10:10)

PERSONALUL DIDACTIC, DIDACTIC AUXILIAR şi NEDIDACTIC

Cadrele didactice

Art.10. Toate cadrele didactice implicate prin natura funcţiei în instruirea şi educarea elevilor şcolii vor trebui să dea dovadă de punctualitate, responsabilitate, consecvenţă, corectitudine, fermitate şi seriozitate în rezolvarea tuturor problemelor legate de buna desfăşurare a procesului instructiv–educativ.

Art.11. Toate cadrele didactice au datoria de a se preocupa de conservarea şi îmbunătăţirea bazei materiale a şcolii şi de a utiliza cu responsabilitate resursele materiale din dotare. Sălile de clasă vor fi în responsabilitatea directă a învăţătorilor, profesorilor care lucrează pe cabinete şi a profesorilor diriginţi care au obligaţia de a recupera de la colectivele respective contravaloarea daunelor produse.

Art.12. Organizarea unor reuniuni cu caracter privat, ocazionate de diverse sărbători se va face fără excepție în afara orelor de curs.

Art.13. Organizarea oricărui tip de manifestare colectivă cu caracter extraşcolar, care se va desfăşura prin implicarea cadrelor didactice şi a elevilor şcolii, va fi adusă la cunoştinţa conducerii şcolii cu cel puţin 3 zile înainte de desfăşurare.

Art.14. Este interzis fumatul și consumul băuturilor alcoolice sau prezenţa sub influenţa alcoolului în incinta şcolii.

Art.15. În primele doua saptamani ale fiecărui semestru cadrele didactice vor prezenta conducerii şcolii planificările anuale şi semestriale.

Art.16. În cazul în care un membru al personalului din şcoală nu poate fi prezent la program din motive medicale sau situaţii deosebite, este de datoria sa să anunţe conducerea şcolii la începutul zilei respective. Neanunţarea în prealabil a absenţei se consideră absenţă nemotivată. Concediile medicale trebuie aduse la secretariatul şcolii în termen de maxim 3 zile de la eliberarea acestora de către medic.

Art.17. Personalul didactic are dreptul de utilizare a tuturor echipamentelor din dotare care le sunt necesare în procesul instructiv-educativ şi pentru propria perfecţionare.

Art.18. Profesorii diriginţi şi învăţătorii au obligaţia de a ţine evidenta învoirilor medicale şi a cererilor de învoire a elevilor de la părinţi, într-un dosar special.

Art.19. Activităţile extracurriculare pe care profesorul diriginte sau învăţătorul le organizează cu colectivul de elevi trebuie să se desfăşoare în afara orelor de curs.

Art.20. În cazul în care desfăşurarea consiliilor profesorale se suprapune cu anumite ore de curs, profesorii care predau la clasele respective au obligaţia de a recupera orele pierdute, prezenţa la Consiliile profesorale fiind obligatorie.

Art.21. Cadrele didactice au obligația de a stabili şi promova în relaţia cu elevii şi părinţii acestora principiile corectitudinii şi respectului reciproc, de a manifesta transparenţă şi deschidere pentru comunicarea bilaterală.

Art.22. Nu este permisă întârzierea cadrelor didactice la ora de curs şi nici utilizarea telefonului mobil pe parcursul acesteia.

Art.23. Cadrele didactice au obligaţia de a semna zilnic condica de prezenţă şi de a consemna în aceasta titlul lecţiei.

Art.24. Cadrele didactice au obligaţia de a face analizele medicale în perioada 1-30 sept.2012.

Art.25. Cadrele didactice răspund de corectitudinea mediilor încheiate şi de trecerea acestora în registrul matricol în termenul stabilit de conducerea şcolii.

Art.26. Întregul personal didactic are obligaţia de a-şi desfăşura activitatea astfel încât să fie aplicate şi promovate normele specifice de asigurare a calităţii în învăţământul preuniversitar.

Art.27. Cadrele didactice au obligaţia de a evalua rezultatele la învăţătură, în mod ritmic, în conformitate cu metodologiile elaborate de Serviciul Naţional de Evaluare şi Examinare.

Art.28. Aprecierea performanţelor elevilor la învăţătură se face cu calificative la învăţământul primar şi cu note de la 10 la 1 la învăţământul gimnazial.

Art.29. Calificativele şi notele acordate se comunică imediat elevilor, se motivează şi se trec în documentele de înregistrare corespunzătoare, numai de învăţătorul sau profesorul care a efectuat evaluarea.

Art.30. Rezultatele lucrărilor scrise semestriale vor fi analizate împreună cu elevii, vor fi păstrate în şcoală până la sfârşitul anului şcolar şi vor putea fi consultate de părinţii elevilor în cazul în care aceştia doresc să le vadă, în prezenţa profesorului care predă disciplina respectivă.

Art.31. Situaţia şcolară se va încheia conform Regulamentului şcolar.

Art.32. Învăţătorii şi profesorii diriginţi au obligaţia de a completa corect documentele şcolare, pe baza actelor originale sau a copiilor xeroxate şi de a proceda la actualizarea datelor ori de câte ori este nevoie.

Art.33. Este interzisă modificarea de note sau medii. Notele neclare sau eronat consemnate se pot anula prin tăierea cu o linie, numai cu cerneală roşie după care se va aplica sigiliul şcolii şi semnătura directorului şcolii şi a profesorului. În acelaşi mod se va proceda şi la anularea mediilor înscrise eronat.

Art.34. Motivarea absenţelor elevilor se va face numai de către învăţător sau diriginte în baza unei adeverinţe medicale eliberate de medicul de familie sau de o unitate spitalicească. În situaţii deosebite, motivarea absenţelor se poate face pe baza unei cereri întocmit de părinţi şi avizată de directorul şcolii.

Art.35. Toate cadrele didactice împreună cu secretara şcolii răspund permanent de asigurarea protecţiei cataloagelor, a registrelor matricole şi a condicilor de prezenţă.

Art.36. Se interzice scoaterea din incinta şcolii a documentelor şcolare, menţionate la articolul 35, pentru completare, sau din alte motive.

Art.37. Toţi învăţătorii şi profesorii diriginţi au obligația şi răspund de instruirea riguroasa a elevilor care efectuează serviciul pe clasă.

Art.38. Toţi învăţătorii şi profesorii diriginţi au obligaţia de a efectua serviciul pe şcoală conform graficului întocmit.

Învățătorul/profesorul de serviciu are următoarele drepturi şi obligații:

- să vină la şcoală cu 15 minute înainte de începerea programului şi să plece cu 15 minute după terminarea cursurilor;

- controlează starea de curăţenie în spaţiile şcolare şi la grupurile sanitare, urmărește respectarea normelor de igienă din şcoală şi asigură ordinea şi curăţenia în curtea şcolii, cu ajutorul elevilor de serviciu şi al femeilor de serviciu;

- se asigură de existenţa condiţiilor necesare începerii cursurilor, de prezenţa cadrelor didactice la ore. Orice neregulă va fi semnalată directorului şcolii pentru a lua măsurile ce se cuvin;

- face prezenţa elevilor de serviciu pe şcoală, organizează, instruieşte şi îndrumă activitatea acestora; face cunoscut elevilor de serviciu orarul personal din ziua respectivă, astfel încât în cazul în care apar probleme în timpul orelor să poată fi contactat;

- verifică existenţa cataloagelor la începutul şi la sfârşitul zilei. La sfârşitul programului verifică toate cataloagele şi condica, apoi le încuie în dulap.

- supraveghează intrarea elevilor în şcoală, împreună cu unul dintre elevii de serviciu pe şcoală;

- asigură îndeplinirea programului în bune condiţii: sunatul la timp pentru intrarea şi ieşirea elevilor la şi de la ore, prezenţa profesorilor în fiecare clasă (în caz contrar va anunţa imediat directorul pentru a se lua măsurile corespunzătoare).

- profesorul de serviciu supraveghează starea de disciplină a elevilor în timpul pauzelor, intervine în cazul în care sunt abateri disciplinare sau evenimente deosebite, pe care le consemnează ulterior în procesul verbal.

- supraveghează intrarea şi ieşirea elevilor din clase şi din şcoală, precum şi modul de comportare al acestora pe timpul pauzelor;

- asigură transmiterea tuturor anunţurilor din partea directorului/secretariatului, cadrelor didactice şi elevilor;

- pe tot parcursul zilei controlează localul şcolii, curăţenia în clase, ferestre, apă, lumină, securitatea PSI, starea mobilierului şi a materialului didactic şi consemnează în Registrul de procese-verbale ale profesorului de serviciu;

- verifică prezenţa profesorilor la ore şi asigură suplinirea profesorilor absenţi;

- urmăreşte consemnarea conţinuturilor lecţiei în condica de prezenţă şi semnarea orelor efectuate;

- verifică ordinea şi disciplina elevilor în pauze;

- va aviza părăsirea şcolii de către elevii aflaţi în situaţii speciale, după ce a fost luată legătura cu părinţii acestora şi s-a adus la cunoştinţa conducerii şcolii;

- asigură acordarea primului ajutor elevilor aflaţi în situaţii speciale;

- preia persoanele străine care vizitează şcoala, le ajută să soluţioneze problemele solicitate, însoţindu-le până la părăsirea şcolii;

- înregistrează în Registrul de procese-verbale evenimentele constatate, numele şi prenumele celor implicați, ziua, ora;

- profesorul de serviciu coordonează întreaga activitate din şcoală în absenţa directorului, având dreptul să dea dispoziţii personalului de întreţinere pentru a remedia problemele apărute;

- profesorul de serviciu pleacă din şcoală, după ce s-a asigurat că toţi elevii au părăsit curtea şcolii şi că nimic deosebit nu se petrece în incinta şcolii.

Art.39. Profesorii de serviciu care nu-şi realizează atribuţiile vor fi depunctaţi în fişa de evaluare anuală şi/sau sancţionaţi conform legislaţiei în vigoare.

Art.40. În primele 15 zile ale anului şcolar vor fi completate, actualizate şi avizate toate carnetele de note ale elevilor, acţiune de care sunt responsabili învăţătorii şi diriginţii claselor;

Art.41. Învoirea cadrelor didactice de la cursuri se va face numai în cazuri bine justificate, cu aprobarea conducerii şcolii, pe bază de cerere scrisă şi care presupune în mod obligatoriu asigurarea suplinirii cu cadru didactic de specialitate sau specialitate înrudită;

Art.42. Cadrele didactice în general, învăţătorii şi profesorii diriginţi în special, au obligația de a învăţa permanent elevii la toate activităţile de grup organizate cu aprobarea conducerii şcolii: excursii, drumeţii, vizionări de spectacole, activităţi cultural-artistice şi sportive, concursuri, serbări şcolare, etc.

Art.43. Este interzisă scoaterea elevilor de la ore pentru abateri disciplinare sau pentru a rezolva diferite probleme străine de activitatea şcolară planificată.

Art.44. În incinta şcolii fumatul este interzis.

Art.45. Este interzisă strângerea de bani de la elevi şi păstrarea lor de către învăţători sau profesori. La nivelul fiecărei clase se va stabili un părinte sau un elev, responsabil financiar care se va ocupa de gestionarea temporară a fondurilor băneşti.

Art.46. Se interzice crearea şi funcţionarea în incinta şcolii a oricăror formaţiuni politice, desfăşurarea unor activităţi de propagandă politică, a celor de prozelitism religios sau a oricăror forme de activitate care încalcă normele de moralitate, ce primejduiesc sănătatea fizică şi psihică a elevilor.

Art.47. Se interzice transmiterea de mesaje politice părinţilor prin intermediul elevilor, acceptarea în spaţiul şcolar a unor afişe cu mesaj electoral.

Art.48. Se interzice categoric tuturor cadrelor didactice să folosească părți din pauzele elevilor pentru terminarea activităţii de predare–învăţare.

Art.49. Învăţătorii şi profesorii care au ultima oră, au obligaţia de a supraveghea eliberarea integrală a spaţiilor, în mod ordonat şi operativ, constatând şi eventualele nereguli, ce vor fi semnalate învăţătorului sau profesorului de serviciu. Profesorii de serviciu au obligaţia de a urca și însoți elevii la microbuz la sfârşitul orelor de curs.

Art.50. Toate cadrele didactice au obligaţia de a informa în mod operativ conducerea şcolii cu privire la orice aspect legat de manifestări necorespunzătoare ale unor elevi sau ale unor colegi ce sunt sancţionabile conform prezentului regulament.

Art.51. Toţi învăţătorii şi profesorii diriginţi vor informa în mod operativ părinţii elevilor pentru orice abatere săvârşită de aceştia, atât în şcoală cât şi în afara ei, şi vor stabili de comun acord măsurile care trebuie luate.

Art.52. Este interzisă tratarea la orele de dirigenţie a unor teme din specialitatea profesorului diriginte, în afara tematicii prevăzute în planificarea activităţii educative.

Art.53. La clasele I-IV, este interzisă tratarea în timpul orelor la unele obiecte din orar a unor teme de la alte obiecte în scopul recuperării materiei.

Art.54. Cadrele didactice debutante se vor pregăti zilnic pentru lecții, întocmind proiecte didactice pe care le vor prezenta săptămânal conducerii şcolii pentru avizare.

Art.55. Este interzisă părăsirea clasei de către profesor în timpul desfăşurării orelor.

Art.56. Este interzisă scurtarea orelor prevăzute în orar, în special a ultimelor ore, cu excepția cazurilor în care acest lucru este stabilit de conducerea şcolii, în scopul desfăşurării unor activităţi la nivelul întregii şcoli.

Art.57. Toate cadrele didactice au obligaţia de a consulta materialele informative puse la dispoziţie în cancelarie, transmise prin e-mail, etc., şi de a se conforma necondiţionat.

Art.58. Toate cadrele didactice vor urmări fișa postului, contractul colectiv de muncă şi vor respecta legislaţia în vigoare.

PERSONALUL DIDACTIC AUXILIAR şi NEDIDACTIC SECRETARIATUL ȘEF

Art.59. Secretara şcolii este subordonată conducerii şcolii şi îşi desfăşoară activitatea pentru elevi, părinţi şi pentru întregul personal al şcolii, răspunzând prompt la toate solicitările acestora. Secretara şcolii completează şi eliberează foile matricole, fişele de înscriere în clasa a IX a de liceu pentru absolvenţii claselor a VIII-a.

Art.60. Alte activităţi obligatorii specifice activităţii de secretariat sunt:

- efectuarea înscrierii elevilor în urma verificării actelor şi a completării registrului de evidenţă a copiilor de vârstă şcolară;

- ţine evidenţa mişcării elevilor;

- redactează corespondenţa şcolii;

- completează registrele matricole cu datele personale ale elevilor;

- verifică completarea registrele matricole/cataloagelor de către cadrele didactice;

- întocmeşte adeverinţe cu media la Evaluarea Naţională, media de absolvire a claselor V-VIII şi media de admitere;

- întocmeşte situaţiile şcolare cerute de inspectoratul şcolar după cum urmează:

a) completează situaţiile statistice ale elevilor şi claselor la începutul anului şcolar şi la sfârşitul semestrelor pe baza datelor înregistrate în procesul-verbal al Consiliului profesoral.

b) actualizează permanent registrul de evidenţă şi înscriere a elevilor

c) înscrie în fişele de încadrare anuale ale şcolii cu personal didactic, date privind vechimea, salariul, gradele didactice şi statutul de încadrare (titular, detaşat, suplinitor).

- păstrează securitatea documentelor de secretariat, a diplomelor, certificatelor completate sau necompletate, registrele matricole.

- se ocupă de organizarea arhivei şcolare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

CONTABILITATEA

Art.61. Contabila şcolii este subordonată conducerii şcolii şi îşi desfăşoară activitatea conform fişei postului.

Art.62. Contabila şcolii angajează unitatea şcolară, alături de director în orice acţiune patrimonială, în relaţiile cu agenţii economici, instituţii publice etc. în cazul încheierii contractelor economice de colaborare, de sponsorizare, în conformitatea cu legislaţia în vigoare.

Art.63. Contabila şcolii îndeplineşte şi alte activităţi obligatorii specifice activităţii de contabilitate, cum ar fi:

- întocmeşte planurile de venituri şi cheltuieli bugetare şi extrabugetare, în termenele prevăzute de lege;

- întocmeşte acte justificative şi documente contabile, cu respectarea formularelor şi a regulilor de alcătuire şi completării în vigoare;

- urmăreşte încadrarea strictă în creditele aprobate pe toate coordonatele clasificării bugetare;

- organizează şi exercită viza de control financiar preventiv în conformitate cu dispoziţiile în vigoare;

- urmăreşte aplicarea şi respectarea tuturor dispoziţiilor legale privind salarizarea şi drepturile personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic;

- întocmeşte fişa colectivă de prezenţă, statele de plată, indemnizaţiile de concediu de odihnă, concediu medical, listele de plată ale beneficiarilor;

- întocmeşte pontajele şi procesele verbale şi le înaintează Consiliului Local pentru decontul lunar al navetei;

Art.64. Muncitorii de întreţinere sunt subordonaţi directorului şi contabilului şcolii. Aceştia au, pe lângă fişa postului, următoarele sarcini specifice obligatorii:

- colaborează cu personalul de îngrijire pentru întreţinerea şi funcţionarea corespunzătoare a bazei didactico-materiale;

- răspund la orice solicitare a cadrelor didactice şi conducerii şcolii şi după orele de program, fiind recompensat cu ore libere;

- aduc la cunoştinţa directorului şi contabilului şcolii, nereguli de natură să pericliteze viaţa elevilor, angajaţilor sau funcţionalitatea bunurilor materiale;

- vor prezenta săptămânal, directorului şcolii un referat de necesitate pentru rezolvarea problemelor apărute;

- răspund în fata Consiliului de administraţie pentru pagubele produse din vina lor, răspund material pentru neefectuarea lucrărilor de întreţinere la timp;

Art.65. Personalul de îngrijire este subordonat directorului şi contabilului. Acesta are următoarele sarcini specifice obligatorii:

- măturarea prin sistem umed a claselor, coridoarelor şi a altor spaţii folosite de elevi şi cadre didactice ;

- ștergerea prafului cu cârpă umedă, de pe mobilier, pervaz, etc;

- spălarea grupurilor sanitare, a uşilor, a faianţelor, a chiuvetelor ori de cate ori este nevoie;

- goleşte zilnic şi spală coşurile de gunoi din material plastic, amplasate în clase şi în wc–uri.

- dezinfectează cu soluţii dezinfectante grupurile sanitare;

- îndepărtează zilnic resturile de mâncare, hârtii etc. din curtea şcolii;

- aduc la cunoştinţa învăţătorului/profesorului de serviciu pe elevii care nu respectă curăţenia în incinta şcolii.

Art.66. Plecările din şcoală ale personalului didactic auxiliar şi nedidactic în timpul programului se fac numai cu avizul conducerii şcolii şi numai din motive bine întemeiate sau în interes de serviciu.

CONSILIUL PROFESORAL

Art.67. Consiliul Profesoral este organul colectiv de conducere al şcolii şi se întruneşte ori de câte ori preşedintele consideră că este necesar.

Art.68. Consiliul Profesoral îşi desfășoară activitatea în şedințe ordinare de două ori pe semestru şi în şedinţe extraordinare la propunerea Consiliului de Administraţie.

Art.69. Prezenţa cadrelor didactice la şedinţele Consiliului profesoral este obligatorie.

Art.70. Consiliul Profesoral dezbate şi adoptă variante de proiecte curriculare sau pentru curriculum nucleu, curriculum la decizia şcolii.

Art.71. Consiliul Profesoral validează situaţia şcolară la sfârşitul semestrului sau la sfârşitul anului şcolar.

Art.72. Consiliul Profesoral decide asupra aplicării sancţiunilor prevăzute de statutul personalului didactic.

Art.73. În afara Consiliilor profesorale ordinare se pot organiza întâlniri numai cu profesorii sau numai cu învăţătorii/educatorii în scop informativ.

Art.74. Consiliul Profesoral aprobă, la propunerea directorului, scăderea calificativului anual pentru cadrele didactice care au absentat nemotivat de 3 ori la şedinţele Consiliului Profesoral.

Art.75. Consiliul Profesoral aprobă, la propunerea diriginţilor, elevii cărora urmează să li se scadă nota la purtare sau să li se acorde recompense.

COMISIILE/CATEDRELE METODICE

Art.76. Comisiile/catedrele metodice colaborează în vederea elaborării ofertei educaţionale.

Art.77. Comisiile/catedrele metodice colaborează pentru organizarea unor activităţi de formare continuă, de cercetare pedagogică, organizare de sesiuni ştiinţifice;

Art.78. Comisiile/catedrele metodice vor întocmi şi realiza programe de recuperare pentru elevii cu nevoi speciale.

CONSILIUL CLASEI

Art.79. La începutul fiecărui an şcolar consilierul educativ organizează întâlniri cu învăţătorii şi diriginţii pentru formarea în domeniul activităţii la nivelul consiliului clasei, activităţile de formare vor fi consemnate în procese-verbale.

Art.80. Învăţătorii şi diriginţii au obligaţia de a întocmi, liste cu elevii ai căror părinţi au un venit lunar, pe membru de familie, egal sau mai mic decât salariul minim brut pe economie, pentru ca aceşti elevi să poată beneficia de ajutoare materiale legale (rechizite, burse sociale etc.).

Art.81. Învăţătorii şi diriginţii numiţi la începutul anului şcolar au obligaţia de a semna fişa cu atribuţiile specific acestei responsabilităţi şi de ducere la îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.

Art.82. Învăţătorii/profesorii diriginţi pot identifica, cu sprijinul comitetelor de părinţi, posibili sponsori ai clasei sau ai şcolii. Sponsorizarea clasei sau a şcolii nu atrage după sine drepturi speciale pentru anumiţi elevi.

Art.83. Excursiile, taberele şcolare, vizitele în diferitele locaţii se vor organiza pe bază de tabel, cu semnătura conducerii şcolii şi cu semnătura de luare la cunoştinţă a elevilor şi părinţilor privind însuşirea măsurilor de securitate, pentru activitatea respectivă. Documentaţia întocmită în două exemplare se va înştiinţa la Inspectoratul Şcolar Galati pentru a se obţine aprobarea acţiunii respective.

ELEVII

Drepturile elevilor

Art.84. Calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor şi a tuturor activităţilor organizate de şcoală.

Art.85. Elevii se bucură de toate drepturile legale şi nici o activitate din şcoală nu le poate leza demnitatea sau personalitatea.

Art.86. Elevii au dreptul şi obligaţia de a cunoaşte şi de a respecta prevederile Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar de Stat.

Art.87. Elevii beneficiază de învăţământ de stat gratuit în limita procentului din PIB acordat învăţământului.

Art.88. Elevii pot utiliza gratuit sub îndrumarea profesorilor şi învăţătorilor pe toată durata studiilor, baza didactică şi materială de care dispune şcoala.

Art.89. Elevii au dreptul să participe la activitățile extracurriculare organizate de şcoală fără a afecta programul zilnic.

Art.90. Elevii de la învăţământul primar și gimnazial, primesc gratuit manuale şcolare.

Art.91. Elevii au dreptul să fie evidenţiaţi şi să primească premii şi recompense pentru rezultate deosebite la activităţile curriculare şi extracurriculare, precum şi pentru activitatea civică exemplară.

Art.92. La nivelul şcolii se constituie Consiliul elevilor, format din reprezentanţi ai elevilor din fiecare clasă şi funcționează pe baza unui regulament propriu.

Art.93. Elevilor cu rezultate foarte bune la învăţătură celor cu probleme sociale deosebite sau cu probleme medicale li se pot acorda burse sociale în conformitate cu reglementările în vigoare şi cu resursele bugetare disponibile.

Îndatoririle elevilor

Art.94. Frecvenţa elevilor

Art.94.a. Frecvenţa elevilor la cursuri este obligatorie. Intrarea în şcoală se face cu maxim 10 minute înainte de ore.

Art.94.b. Nu este permisă învoirea elevilor de la ore, decât cu excepţia cazurilor de participare la diferite activităţi şcolare desfăşurate în timpul programului cu aprobarea I.S.J..

Art.94.c. Elevii nu au voie să chiulească de la ore şi nu au voie să iniţieze sau să participe la acţiuni colective de chiul.

Art.94.d. în situaţia absentării din motive de sănătate elevii sunt obligaţi ca în termen de 7 zile de la revenirea în şcoală să prezinte adeverinţa medicală vizată de medicul de familie.

Art.94.e. Pentru alte situaţii, motivarea absenţelor se face pe baza unei cereri scrise făcută de părinte /tutorele legal adresată directorului şi aprobată de acesta în urma consultării cu învăţătorul/dirigintele clasei.

Art.94.f. Elevii scutiţi de efort fizic sunt obligaţi să fie prezenţi la orele de educaţie fizică şi să rămână sub supravegherea profesorilor. Elevii scutiţi de efort fizic vor prezenta la şcoală documentul respectiv până la data de 1 octombrie 2014. Orice scutire medicală prezentată după această dată este luată în evidenţă cu data respectivă fără a avea efect asupra absenţelor primite anterior.

Art.95. Comportamentul elevilor.

Atr.95.a. Indiferent de momentul locului unde se află, elevii trebuie să aibă un comportament civilizat, corect, dovedind prin aceasta că sunt elevi şi respectă numele şcolii în care învaţă.

Art.95.b. Este interzis oricărui elev să aducă în clasă sau în şcoală persoane străine sau să fie aşteptaţi de alte persoane în şcoală sau în curtea şcolii (cu excepția membrilor familiei).

Art.95.c. Elevii nu au voie să aducă în şcoală şi să folosească niciun fel de spray-uri lacrimogene/ paralizante şi orice alte materiale pirotehnice sau de altă natură care ar putea pune în pericol integritatea fizică a celor din jur.

Art.95.d. Se interzice cu desăvârşire elevilor să fumeze, să consume băuturi alcoolice sau droguri.

Art.95.e. Este interzisă introducerea în şcoală a materialelor vizuale sau auditive care atentează la bunele moravuri.

Art.95.f. Elevii nu au voie să introducă în perimetrul şcolii patine cu rotile, biciclete, motorete, pantofi sport cu role, aparate radio sau casetofoane.

Art.95.g. Este interzisă introducerea  în perimetrul şcolii a telefonului mobil în timpul orelor de curs. În cazul introducerii de către elevi a telefoanelor mobile în perimetrul şcolii, profesorii au obligaţia de a preda aceste telefoane la secretariat. Telefoanele vor putea fi ridicate doar de către părinţi.

Art.95.h. Se interzice elevilor să posede sau să folosească orice tip de armă şi să se implice în acte de violenţă sau intimidare.

Art.95.i. Elevii nu au voie să cheme şcoală pentru aşa-numitele „răfuieli” sau „intimidări” alţi elevi mai mari, cunoscuți ”prieteni” din afara şcolii.

Art.95.j. Elevilor le este interzis să-şi însuşească bunuri, obiecte sau bani care nu le aparţin.

Art 95.k. Este interzisă folosirea produselor oferite gratuit ca supliment alimentar (lapte, corn, măr) în alte scopuri decât cel pentru care au fost distribuite.

Art.95.l. Elevii nu au voie să mâzgălească, să scrie, să deseneze cu pix, marker, creion, spray colorat, vopsea etc., mobilierul şcolii, pereţii interiori sau exteriori, lambriul, gardul şcolii, ferestrele sau uşile.

Art.95.m. Elevii care produc daune sau deteriorează bunurile din dotarea şcolii au obligaţia să repare sau să înlocuiască obiectele deteriorate sau să achite contravaloarea pagubelor produse. În cazul în care vinovatul nu a fost identificat, răspunderea (şi implicit achitarea pagubei) revine colectivului care a folosit sala sau echipamentul respectiv.

Art.95.n. Resturile de alimente consumate în pauză şi hârtiile nefolosite se vor pune în coşuri special destinate colectării selective a deşeurilor.

Art.95.o. Elevii au obligaţia să poarte asupra lor carnetul de elev şi să-l prezinte cadrelor didactice pentru consemnarea notelor.

Art.95.p. Elevii trebuie să utilizeze cu grijă manualele şcolare primite gratuit şi să le restituie în bună stare la sfârşitul anului şcolar.

Art.95.r. Este interzisă folosirea în timpul orelor a aparatelor foto, aparatelor de filmat sau telefoanelor fără acordul cadrelor didactice care predau ora respectivă.

Art.96. Accesul elevilor în şcoală.

Art.96.a. Accesul elevilor în şcoală se face numai pe la intrarea elevilor.

Art.96.b. Accesul elevilor în şcoală se face numai pe baza ecusonului de identificare purtat de elev pe piept, la loc vizibil.

Art.96.c. Intrarea elevilor în şcoală se va face în perfectă ordine, sub directa îndrumare a învăţătorului sau profesorului de serviciu.

Art.96.d. Circulaţia elevilor pe holuri şi scări se va face în mod civilizat atât la intrare cât şi la ieşire.

Art.96.e. Este interzisă circulaţia elevilor pe uşa de intrare/ieşire a cadrelor didactice.

Art.96.f. La terminarea cursurilor, elevii vor părăsi imediat sala de clasă sub supravegherea învăţătorului sau a profesorului cu care au avut ultima oră de curs şi nu vor staţiona în curtea şcolii fără un motiv bine întemeiat.

Art.97. Ţinuta elevilor.

Art.97.a. Este obligatoriu ca elevii să aibă o ţinută decentă, curată şi îngrijită (camasa alba sau bleu si pantaloni negri sau fusta neagra).

Art.97.b. Băieţilor le este interzis să poarte cercei , tricouri fără mâneci, pantaloni scurti sau 3/4. Tunsoarea băieţilor trebuie să fie decentă, pieptănătura la fel.

Art.97.c. Fetelor le este interzis să se fardeze strident, să poarte haine transparente, excesiv de scurte şi strâmte, excesiv de decoltate.

Art.97.d. Este interzis elevilor să poarte îmbrăcăminte neadecvată vârstei şi calităţii de elev şi să folosească însemne specifice unor grupuri sataniste, etc.

Art. 97.e.Elevii trebuie sa poarte ecusonul cu insemnele scolii.

Art.98. Recompensarea elevilor.

Art.98. Pentru rezultatele deosebite în activitatea şcolară şi extraşcolară, elevii pot fi recompensaţi după cum urmează:

- evidenţierea în faţa colegilor de clasă, a colegilor de şcoală sau a Consiliului Profesoral.

- evidenţierea pe site-ul şcolii.

- acordarea de premii, diplome, recompense materiale din fondul şcolii sau din sponsorizări la sfârşitul anului şcolar.

Art.99. SANCTIUNI APLICATE ELEVILOR

Abatere - Sancţiune la prima abatere/ Sancţiuni la a doua abatere

Întârziere la oră:

- Avertisment verbal/ scăderea notei la purtare cu 1 punct la 20 absenţe nemotivate

- pierderea bursei dacă elevul primeşte bursă.

Implicarea în conflicte verbale violente, bătaie:

- discuţie cu elevul şi cu părinţii acestuia;

- scăderea notei la purtare cu 1 punct;

- scăderea notei la purtare cu 2 sau mai multe puncte;

- preluarea elevului în baza de date a poliţiei locale;

Deţinerea de obiecte ascuţite (cuţite, lame, etc.):

- discuţii cu elevul şi cu părinţii acestuia în prezenţa unui poliţist

- scăderea notei la purtare cu 1 punct

- preluarea elevului în baza de date a poliţiei.

- scăderea notei la purtare cu 2 sau mai multe puncte

Fumat:

- discuţie cu părinţii elevului

- scăderea notei la purtare cu 1 punct

- scăderea notei la purtare cu 2 puncte

Distrugerea bunurilor şcolii:

- discuţie cu elevul şi cu părinţii acestuia

- plata tuturor lucrărilor necesare reparaţiilor

- scăderea notei la purtare cu 2 sau mai multe puncte

Atitudine necuvenită faţă de personalul şcolii, agresiune verbală:

- discutare cu elevul şi părinţii acestuia - mustrare în faţa Consiliului Profesoral

- scăderea notei la purtare cu 1-2 puncte

Ţinuta vestimentară nepotrivită:

- avertisment verbal

- informarea părinţilor- Interzicerea accesului în şcoală

- scăderea notei la purtare cu 1-2 puncte

Deranjarea orei de curs:

- avertisment verbal

- discutarea cu elevul în prezenţa consilierului educativ

- discuţie cu elevul în prezenţa părinţilor

- îndrumarea elevului spre psiholog

- mustrare în faţa Consiliului Profesoral.

- anunţarea organelor de poliţie

- scăderea notei la purtare cu 1-3 puncte

Implicarea în acţiuni care aduc atingere bunului renume al şcolii

- discuţie cu elevul în prezenţa părinţilor

- mustrare scrisă

- scăderea notei la purtare cu 2-3 puncte.

Acţiunea de a nu păstra curăţenia în clasă, pe holuri, în curtea şcolii sau alte încăperi.

- observaţia individuală

- mustrări în faţa colectivului clasei

- efectuarea curăţeniei în clasa la sfârşitul programului

- strângerea hârtiilor şi a altor resturi din curtea şcolii

- scăderea notei la purtare cu 1-2 puncte.

Aducerea în şcoală a unor persoane în scopul reglării de conturi

- mustrare în faţa colectivului clasei

- anunţarea părinţilor Scăderea notei la purtare cu 1-2 puncte

- anunţarea organelor de poliţie şi introducerea în baza de date

Difuzarea de materiale cu caracter obscen

- confiscarea materialelor

- discuţii cu părinţii elevului

- scăderea notei la purtare cu 1-2 puncte

- anunţarea organelor de poliţie.

Art.100. Părinţii elevilor. Comitetele de părinţi şi Consiliul Reprezentativ al Părinţilor.

Art.100.a Comitetele de părinţi se organizează şi funcţionează în baza Legii Educaţiei Naţionale nr.1/2011 şi a Regulamentului de Organizare şi Funcționare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar.

Art.100.b. Comitetele de părinţi îşi desfăşoară activitatea în baza unui program de activitate anual.

Art.100.c. Comitetul de părinţi sprijină conducerea şcolii şi învăţătorul/dirigintele în întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei şi a unităţii de învăţământ.

Art.100.d. Comitetele de părinţi pot atrage persoane fizice sau juridice care, prin contribuţiile financiare sau materiale, susţin programe de modernizare a activităţii educative şi a bazei materiale din clasă şi din şcoală.

Art.100.e. Comitetele de părinţi pot realiza venituri proprii prin organizarea în colaborare cu şcoala a unor manifestări cultural-artistice, sportive, turistice sau donaţii şi sponsorizări din partea unor persoane fizice şi juridice.

Art.100.f. În adunarea generală a Comitetelor de părinţi la nivel de şcoală se alege Consiliul Reprezentativ al Părinților format din preşedinte, vicepreşedinte, casier şi alţi 3-5 membrii. Se alege o comisie de cenzori formată din 1-3 membrii care verifică activitatea financiară a consiliului.

Art.100.g. Consiliul reprezentativ al Părinţilor se organizează şi funcţionează în baza unui regulament propriu.

Art.100.h. Consiliul Reprezentativ al Părinţilor desemnează reprezentanţi în Consiliul de administraţie al şcolii.

Art.100.i. Consiliul Reprezentativ al Părinţilor prezintă raportul asupra activităţii în Adunarea generală a Comitetelor de Părinţi la începutul fiecărui an şcolar.

Art.101. Învăţătorul şi profesorul diriginte au următoarele sarcini şi atribuţii:

- Numeşte prin consultarea elevilor, liderul clasei, îi repartizează sarcini şi organizează împreună cu acesta colectivul de elevi al clasei.

- Asigură împreună cu elevii clasei, păstrarea în bune condiţii a bazei materiale şi remedierea acesteia în caz de deteriorare.

- Răspunde de preluarea şi predarea manualelor şcolare.

- Întocmeşte catalogul provizoriu al clasei la începutul anului şcolar.

- Completează catalogul definitiv al clasei şi răspunde de exactitatea datelor înscrise şi de starea fizică a acestuia.

- Urmăreşte frecvenţa elevilor, cercetează cauzele absenţelor unor elevi şi informează familia elevului, săptămânal.

- Planifică temele orelor de dirigenţie şi predă la timp planificarea responsabilului comisiei metodice a diriginţilor.

- Organizează şi coordonează activităţile extraşcolare cu elevii.

- Informează elevii şi părinţii acestora despre prevederile Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar ale Regulamentului de Ordine Interioara al Şcolii.

- Colaborează cu colectivul didactic al clasei în scopul cunoaşterii elevilor şi al îmbunătăţirii procesului de predare-învăţare.

- Analizează periodic, situaţia la învăţătură a elevilor, îndeplinirea îndatoririlor şcolare, iniţiază cu Consiliul clasei programe de consultaţii cu părinţii.

- Organizează şi coordonează şedinţe cu părinţii semestrial sau ori de câte ori este nevoie.

- Planificarea activităţilor învăţătorului / dirigintelui va conţine o oră pe săptămână în care dirigintele va fi la dispoziţia părinţilor, pentru desfăşurarea activităţilor cu suport educaţional şi consiliere pentru părinţi, ora respectivă se va consemna în condica de prezenţă a cadrelor didactice. Intervalul orar în care se desfășoară aceste activităţi va fi adus la cunoştinţa directorului şcolii şi consilierului educativ şi va fi anunţat părinţilor, elevilor şi cadrelor didactice. La aceste întâlniri, la solicitarea părintelui/învăţătorului/dirigintelui poate participa şi elevul.

- Stabileşte, împreună cu consilierul clasei, nota la purtare a fiecărui elev şi prezintă în scris Consiliului Profesoral, propunerile de acordare a notelor mai mici de 7, pentru elevii care au săvârşit abateri grave.

- Încheie situaţia şcolară a fiecărui elev la sfârşit de semestru şi de an şcolar şi o consemnează în catalog şi în carnetul elevului.

- Informează, în scris, familiile elevilor, în legătură cu situaţiile de corigenţă, sancţionări disciplinare, neîncheierea situaţie şcolare sau repetenţie.

- Stabileşte clasificarea elevilor la sfârşitul anului şcolar, propune acordarea premiilor, a recompenselor şi a distincţiilor.

- Prezintă Consiliului Profesoral, spre validare, raportul scris asupra situaţiei şcolare şi comportamentale a elevilor la sfârşitul semestrului/anului şcolar.

Art.102. Regulamentul de Ordine Interioară se prelucrează cu elevii, părinţii şi întregul personal al unităţii cu proces-verbal şi semnătura tuturor celor instruiţi, imediat ce este dezbătut în Consiliul Profesoral şi aprobat de Consiliul de administraţie al şcolii.

Art.103. Necunoaşterea sau ignorarea deliberată a prezentului regulament şi a tuturor documentelor menţionate care reglementează procesul de învăţământ nu absolvă de răspundere şi nu pot fi invocate drept scuză.

Art.104. Regulamentul de Ordine Interioară va fi multiplicat pentru a fi consultat ori de câte ori este nevoie.

Art.105. Modificarea prezentului regulament nu se poate face decât de Consiliul Profesoral al şcolii în conformitate cu schimbările care intervin în procesul de învăţământ.

 

Data,                                                                                                    Director,

- .09.2014