Scoala Gimnaziala Bolintin Deal
Bolintin Deal, Giurgiu

Regulament

SCOALA  GIMNAZIALA  „BANU BALEANU”  BOLINTIN DEAL

Aprobat, in sedinta Consiliului de administratie din data de   12.10.2016

 

 

REGULAMENTUL DE ORDINE INTERIOARĂ

AN SCOLAR 2016/2017


CAPITOLUL I

DISPOZITII GENERALE

Art. 1.

  • Regulamentul de organizare și funcționare al Școlii Gimnaziale „BANU BALEANU”
  • Școala Gimnazială „BANU BALEANU”

Art.2.

  • Regulamentul de organizare și funcționare al Școlii Gimnaziale „BANU BALEANU”
  • Regulamentul de organizare și funcționare al Școlii Gimnaziale „BANU BALEANU”
  • După aprobare, Regulamentul de organizare și funcționare al Școlii Gimnaziale „BANU BALEANU”

Art. 3.

Școala Gimnazială „BANU BALEANU” se organizează şi funcţionează independent de orice ingerinţe politice sau religioase, în incinta acestora fiind interzise crearea şi funcţionarea oricăror formaţiuni politice, organizarea şi desfăşurarea activităţilor de natură politică şi prozelitism religios, precum şi orice formă de activitate care încalcă normele de conduită morală şi convieţuire socială, care pun în pericol sănătatea şi integritatea fizică şi psihică a elevilor, a personalului didactic şi administrativ/nedidactic.

(1)Școala Gimnazială „BANU BALEANU” se organizează şi funcţionează pe baza principiilor stabilite în conformitate cu Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Organizarea și funcționarea Școlii Gimnaziale „BANU BALEANU” se realizează în baza principiului echității, conform căruia accesul la învățare se realizează fără discriminare și a principiului incluziunii sociale, asigurând egalitatea de șanse pentru toți beneficiarii educației.

(3) Școala Gimnazială „BANU BALEANU” asigură respectarea principiului garantării identității culturale a tuturor cetățenilor români și a dialogului intercultural.

(4) Organizarea și funcționarea unității noastre de învățământ se realizează în conformitate cu principiul calității, în bază căruia activitățile de educație se realizează prin raportare la standardele de referință aprobate și la bune practici recunoscute la nivel național și internațional.

Art. 4.

(1) Școala Gimnazială „BANU BALEANU” este o unitate de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică(PJ) și următoarele elemente definitorii:

  1. Act de înființare
  2. Patrimoniu
  3. Cod de identitate fiscal(CIF)
  4. Cont în Trezoreria Statului
  5. Ștampilă

(2)Unitatea școlară are conducere, personal și buget proprii, întocmește situațiile financiare, dispunând, în limitele legii de autonomie instituțională și decizională.

(3)Școala Gimnazială „BANU BALEANU” are ca structura școlara arondata:

Scoala gimnaziala nr. 2, Mihai Voda

Art. 5

CONDUCEREA UNITATII DE INVATAMANT

Conducerea unităţii de învătământ preuniversitar este asigurată de directorul unitatii de invatamant. In caz de absenta a directorului, conducerea unitatii este asigurata de coordonatorul de proiecte si programe educative.
Directorul este subordonat Inspectoratului Şcolar Municipal reprezentat prin inspectorul general scolar.  Fişa postului şi fişa de evaluare ale directorului sunt elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetarii, Tineretului şi Sportului.

Consiliul profesoral este alcatuit din totalitatea personalului didactic de predare, titular şi suplinitor şi are rol de decizie în domeniul instructiv-educativ.

Documentele Consiliului Profesoral sunt:

  • Tematica si graficul sedintelor consiliului profesoral;
  • Convocatoare ale consiliului profesoral;
  • Registrul de procese verbale al consiliului, insotit de anexe.

Catedrele/comisiile metodice functionează conform prevederilor articolelor 56-58 din Regulamentul de organizare şi functionare a unităţilor de învăţămant preuniversitar.
Consiliul clasei funcţionează conform prevederilor articolelor 51-55 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

Documentele Consiliului clasei:

  • Tematica si graficul sedintelor consiliului clasei;
  • Convocatoare ale sedintelor consiliului clasei;
  • Registrul de procese verbale al consiliului clasei, insotit de anexe.

CAPITOLUL II

PROGRAMUL DE FUNCŢIONARE AL ŞCOLII

Art. 6.

Programul cursurilor zilnice pentru elevi se desfăşoară:
-8.00-13.00–ciclul primar si gradinita – Sc. gimnaziala
„BANU BALEANU”
-13.00-19.00 – ciclul gimnazial Şcoala Gimnazială
„BANU BALEANU”
-8.00-12.00 și 12.30-18.30 - Școala Gimnazială  nr. 2 Mihai Voda
Acest program poate suferi modificări, cu aprobarea ISJ Giurgiu, în timpul anotimpului rece.

Art. 7.

Programul directorului se desfăşoară între orele 8.00-16.00.

Art. 8.

Programul cadrelor didactice se desfăşoară în intervalul 8.00 – 19.00 în funcţie de orar şi excepţional mai târziu, în cazul unor activităţi extraşcolare, şedinţe cu părinţii şi consilii profesorale.

Art. 9.

Programul compartimentului secretariat se desfăşoară în intervalul 8.00 – 16.00, la Şcoala Gimnazială „BANU BALEANU” cu posibilităţi de modificare în funcţie de nevoile şcolii sau ale părinţilor.

Art. 10.

Programul compartimentului administrativ se desfăşoară în intervalul 7.00 – 20.00, cu posibilitatea modificării în funcţie de nevoile şcolii şi locaţie.

Art. 11.

Programul Bibliotecii şcolii se desfăşoară în intervalul 08.00 – 16.00 .

CAPITOLUL III

SECURITATEA INSTITUŢIEI  ŞI SERVICIUL PE ŞCOALĂ


Art. 12. Securitatea şcolii este asigurată pe următoarele căi:
-de către profesorii de serviciu/ învățătorii de serviciu.
-de către personalul administrativ de întreţinere în intervalul 6.00 – 20.00 ;
-
de catre personalul de paza.

Art. 13. Accesul în şcoală al elevilor, întregului personal al şcolii, părinţilor şi al altor persoane, se face prin două intrări.

Art. 14. Elevii, părinţii şi alte persoane care intră în şcoală dupa ora 8.00 sunt consemnate în caietul agentului de securitate de la poarta, pe baza carnetului de elev, buletinului sau legitimaţiei.

Art. 15. Serviciul pe scoala are caracter obligatoriu pentru toate cadrele.

Art. 16. La inceputul programului, in pauze si la sfarsitul programului, circulatia scolarilor se va

realiza doar pe scara elevilor si pe coridoarele scolii.

Art. 17. Supravegherea elevilor la intrarea şi ieşirea din şcoală va fi asigurată de către profesorul de serviciu/învăţătorul de serviciu, conform graficului de serviciu stabilit zilnic pe şcoală;

Art. 18. Supravegherea elevilor în timpul pauzelor este asigurată de către profesorii de serviciu, conform graficului profesorilor de serviciu pe şcoală;

Art. 19. Securitatea zilnică a cataloagelor va fi asigurată prin colaborarea secretariatului şcolii cu profesorii coordonatori, cadrele didactice de serviciu şi personalul administrativ.

a) Predarea cataloagelor se va face de către secretarul Şcolii profesorului de serviciu/învăţătorului de serviciu.
b) Preluarea cataloagelor la sfârsitul cursurilor (ora 19.00) se va face de catre profesorul de serviciu.
c) În cazul sedintelor cu parintii, învatatorul sau dirigintele preia şi predă cheia de la secretariat pe baza de proces-verbal, asumându-şi responsabilitatea pentru securitatea tuturor cataloagelor pe parcursul activitatii.

Art. 20. Supravegherea circulatiei elevilor pe casa scărilor va fi asigurată de profesorii de serviciu conform graficului profesorilor de serviciu pe scoala;

Art. 21. Este interzisa parasirea scolii de catre elevi in pauze sau in timpul programului.

Art. 22. Alte atributii ale profesorului/învatatorului de serviciu sunt detaliate în Anexa prezentului regulament;

Art. 23. Sancțiunile aplicate cadrelor didactice, personalului didactic auxiliar şi personalului nedidactic implicat în asigurarea securității şcolii, care nu efectueaza sau nu respecta atributiile privind serviciul pe şcoală, prevazute în anexe, sunt:
-Atenționare verbală;
-Atentionare scrisă;
-Punerea în discutie în cadrul Comisiei de Disciplină;
-Diminuarea calificativului anual.

Art. 24 Accesul spre curtea scolii se face pe usa laterala, din partea de nord.


CAPITOLUL IV

COMPORTAMENTUL   ŞI  VESTIMENTATIA  ELEVILOR

Art. 25. Elevii sunt obligati să aibă un comportament civilizat şi o ţinută decentă în spaţiul şcolii.
Art. 26. La intrarea şi ieşirea din şcoală, elevii trebuie să respecte următoarele reguli:
a) să evite aglomerarea la intrarea sau ieşirea pe intrarea elevilor.
b) să folosească căile de acces marcate de indicatoare şi prevăzute în Regulamentul de Ordine Interioară;
c) să se deplaseze în ordine şi fără să alerge;
d) să acorde prioritate colegilor din clasele mai mici;
e) să acorde prioritate cadrelor didactice şi tuturor persoanelor mai în vârsta;
f) sa nu blocheze usile şi căile de acces;
g) sa nu se împinga sau să-şi pună piedici;
Art. 27. În incinta şcolii elevii trebuie să respecte următoarele reguli:
-Să păstreze curăţenia pe holuri, în clase, scări şi alte spatii ale şcolii;
-Să se deplaseze în ordine şi fără să alerge pe holuri şi pe casa scărilor;
-Să nu se împingă sau să-şi pună piedici în clase, pe holuri şi în alte spaţii ale şcolii;
-Să respecte regulamentul specific laboratoarelor şi sălii de sport;
-Să acorde prioritate colegilor mai mici în spaţiul uşilor interioare, pe scări şi pe holuri;
-Să acorde prioritate cadrelor didactice în spaţiul uşilor interioare, pe scări şi pe holuri;
-Să nu foloseasca balustradele de pe casa scarilor drept tobogan;
-Să nu alerge prin clase;
-Să nu se urce pe bănci;
-Să nu se urce pe pervazul ferestrei sau să se aplece în afară;
-Să nu umble la instalaţia electrică;
-Să manifeste respect faţă de cadrele didactice şi faţă de întregul personal al şcolii;
-Să manifeste respect faţă de parinti şi alte persoane care au acces în spaţiul şcolii;
-Să manifeste respect fata de ceilalţi colegi;
-Să nu manifeste atitudini şi gesturi necuviincioase precum: înjurii, scuipat, semne obscene, cuvinte jignitoare, etc.
-Să nu manifeste atitudini violente şi comportament agresiv;
-Să nu deterioreze bunurile şcolii;
-Să foloseasca în mod civilizat toaletele;
-Băieţii să nu intre în toaleta fetelor, iar fetele sa nu intre în toaleta băieţilor;
-Să nu folosească telefoanele mobile în timpul orelor fara acceptul profesorului;
inregistrarea activitatii didactice este strict interzisa;

- Sa nu sara gardul la vecini sau sa intre pe propritate privata si sa manifeste respect pentru acestia;

-Sa nu manifeste atitudini violente si comportament agresiv, de intimidare, discriminare sau atitudini ostentative si provocatoare; sa nu instige la acte de violenta in unitate si in afara ei; sa nu lezeze imaginea publica a colegilor si a personalului unitatii de invatamant;

-Sa foloseasca in mod civilizat toaletele;
-Baietii sa nu intre in toaleta fetelor, iar fetele sa nu intre in toaleta baietilor;

-Sa nu foloseasca scara profesorilor;

-Sa nu participe la jocuri de noroc;

- Este interzis elevilor sa paraseasca incinta unitatii de invatamant in pauze sau dupa inceperea cursurilor fara avizul profesorului de serviciu sau a invatatorului/dirigintelui;

-Elevii au obligatia de a purta asupra lor carnetul de elev, sa-l prezinte cadrelor didactice pentru consemnarea notelor, dar si parintilor pentru informare.

Art. 28. În privinta introducerii de către elevi a anumitor obiecte în şcoală, prezentul regulament precizează:
-Este interzisă introducerea băuturilor alcoolice în şcoală;
-Este interzisă introducerea ţigărilor, chibritelor şi brichetelor în şcoală;
-Este interzis fumatul în şcoală;
-Este interzisă introducerea cuţitelor şi altor obiecte contondente;
-Este interzisă introducerea în şcoala a materialelor pornografice;
-Este interzisă introducerea în şcoală a miniplayer-elor şi căştilor pentru ascultat muzica;
-Se interzice introducerea în şcoală a medicamentelor şi altor substanţe, decât cele pentru uz personal şi prescrise de medic;
-Este interzisă introducerea în şcoală a materialelor de propagandă politică şi religioasă;
-Se interzice introducerea în şcoală a animalelor de orice fel, în alte scopuri decât cele didactice;
-Este interzisă reclama şi comercializarea în şcoală a oricaror produse, fiind exceptate cele de uz didactic;
-Se interzice introducerea şi folosirea în şcoală a spray-urilor paralizante sau cu alte efecte;
-Este interzisă introducerea în şcoală a unor sume mari de bani şi obiecte de valoare;
-Este interzisă introducerea în şcoală a obiectelor şi substanţelor inflamabile, a petardelor, pocnitorilor şi altor obiecte pirotehnice;

Art. 29. Elevii sunt obligaţi să poarte la şcoală uniforma.

Uniforma scolara este semnul distinctiv al scolii.

Art.30. Se interzice elevilor purtarea unei ţinute indecente la şcoală, precum: pantaloni decupaţi, pantaloni scurţi, rochii şi fuste scurte, bluze scurte, decoltate sau decupate, tricouri sau maiouri indecente, haine cu inscripţii ori înscrisuri de orice fel;

Art. 31. Se interzice elevilor purtarea părului excesiv de lung pentru băieţi, a părului vopsit ori modelat anormal (gel, ţepi, etc.);

Art. 32. Este interzisă purtarea cerceilor de către băieţi ori a cerceilor excesiv de mari de către fete;

Art. 33. Se interzice purtarea la şcoală a podoabelor scumpe sau excesiv de mari, precum: lanţuri, mărgele, brăţări metalice, inele;

Art. 34. Se interzice purtarea de către elevi a tatuajelor de orice fel.

Art. 35. Sancţiunile ce pot fi aplicate elevilor sunt:

  1. a) observaţie individuală;
  2. b) mustrare scrisă;
  3. c) mutarea disciplinară la o clasă paralelă din aceeaşi unitate de învăţământ;
  4. d) la 3 abateri trecute in caietul de procese verbale ale serviciului pe scoala se va scadea un punct la purtare cu exceptia cazului in care se va vedea o imbunatatire considerabila a comportamentului;

(1) Toate sancţiunile aplicate se comunică individual, în scris, atât elevilor cât şi părinţilor, tutorilor sau susţinătorilor legali. Sancţiunea se aplică din momentul comunicării acesteia sau ulterior, după caz.

(2) Sancţionarea elevilor sub forma mustrării în faţa colectivului clasei sau al şcolii este interzisă în orice context.

(3) Violenţa fizică sub orice formă se sancţionează conform dispoziţiilor legale în vigoare.

Art. 36. (1)Deteriorarea bunurilor şcolii de către elevi atrage după sine obligativitatea reparării bunurilor distruse sau înlocuirea imediată a acestora, sau după caz, suportarea tuturor cheltuielilor pentru înlocuirea bunurilor deteriorate (contravaloare bunuri, transport, manoperă etc.).

(2) În cazul că vinovatul nu se cunoaşte, răspunderea materială devine colectivă, revenind întregii clase.
(3) Pentru distrugerea sau deteriorarea manualelor primite gratuit, elevii înlocuiesc manualul deteriorat cu un exemplar nou sau achita contravaloarea acestuia.
(4) În cazul spargerii sau deteriorarii geamurilor termopan, elevii sunt obligaţi să repare sau să înlocuiască în aceeaşi zi sticla, sau după caz, să suporte toate cheltuielile privind contravaloarea bunului deteriorat sau stricat, transportul şi manopera.

CAPITOLUL V

PERSONALUL DIDACTIC, DIDACTIC AUXILIAR ŞI NEDIDACTIC

1. Cadrele didactice

Art. 37.În Școala Gimnazială „BANU BALEANU” personalul este format din personal didactic de conducere, personal didactic de predare, didactic auxiliar și personal nedidactic. Toate cadrele didactice trebuie să fie prezente la şcoală cu 15 min. înainte de începutul programului, conform orarului zilnic.
Art. 38. Profesorul sau învăţătorul de serviciu în schimbul de dimineaţă trebuie să se prezinte la şcoală la ora 7.30. Profesorul de serviciu în schimbul de dupa-amiaza trebuie să se prezinte la şcoală la ora12.30.
Art. 39. Profesorul sau învăţătorul de serviciu pe şcoală este obligat să ducă la îndeplinire atributiile prevăzute de legislația în vigoare și de prezentul Regulament.
Art. 40. Cadrele didactice trebuie să respecte programul de lucru stabilit prin orarul şcolii, astfel încât intrarea şi ieşirea de la ore să se facă imediat dupa ce s-a sunat, utilizându-se integral şi eficient cele 45 – 50 minute ale lecţiei.
Art. 41. Cadrele didactice sunt obligate sa nu absenteze nemotivat nici să părăsească orele de curs fără aprobarea conducerii şcolii şi să anunţe urgent conducerea şcolii în cazul aparitiei unor situaţii neprevăzute care impun absenţa de la şcoală.
Art. 42. Cadrele didactice trebuie să aibă o ţinută şi o comportare ireproşabila în relaţiile cu colegii, întreg personalul şcolii, elevii şi părinţii acestora.

Art. 43. Le este interzis cadrelor didactice sa aplice pedepse corporale elevilor ori să agreseze verbal sau fizic elevii sau alte persoane din şcoală.

Art. 44. Cadrele didactice sunt obligate să consemneze zilnic în condica de prezenţă tema lecţiilor conform planificării şi orarului.

Art. 45. Participarea la şedintele consiliului profesoral este obligatorie pentru toate cadrele didactice, absenţa nemotivată de la mai mult de două şedinţe ale consiliului profesoral se consideră abatere disciplinară şi se sancţionează cu diminuarea calificativului anual la Bine.

Art. 46. Participarea membrilor consiliului de administraţie la şedinţele acestuia este obligatorie. Absenţa nemotivată de la mai mult de doua şedinţe ale consiliului de administratie se sancţionează cu excluderea din consiliu şi imposibilitatea de a mai fi ales în acest consiliu timp de 5 ani.

Art. 47. Cadrele didactice sunt obligate sa participe la toate activităţile extraşcolare la care sunt solicitate de către conducerea şcolii, absenţa nemotivată de la o singură activitate atrage după sine sancţionarea.

Art.48. Cadrele didactice au responsabilitatea morală şi profesionala de a participa la  cursurile de formare initiate de conducerea şcolii, Inspectoratul Şcolar, Casa Corpului Didactic.

Art. 49. Intrucat, conform Contractului Colectiv de Munca, cadrele didactice nu-si pot lua zile din concediul de odihna in perioadele de cursuri din timpul anului scolar, in sedinta Consiliului de Administratie din 31 mai 2016 s-a hotarat cu unanimitate de voturi ca, in situatii exceptionale, cadrele didactice sa aibe dreptul de a solicita maxim 6 zile de invoire pe an scolar, dar nu mai mult de 3 zile consecutive  cu conditia de a aduce un cadru didactic inlocuitor care sa aibe cel putin studii medii.Cererile de invoire sunt aprobate de directorul unitatii de invatamant, fara acordul Consiliului de Administratie.

Art. 50. Cadrele didactice au obligaţia de a supraveghea ieşirea ordonată a elevilor după ultima oră de curs, aşteptând până la plecarea ultimului elev din clasă.
Art. 51. Le este interzis cadrelor didactice de a folosi telefonul mobil în timpul orelor de curs sau de a iesi pe hol pentru convorbiri telefonice.
Art. 52. Întreg personalul didactic de predare este obligat să păstreze confidenţialitatea datelor şi informaţiilor care privesc strict instituţia, nefăcând publice acele informatii care aduc atingere imaginii instituţiei.

Art. 53. Cadrele didactice cu rezultate deosebite în activitatea didactică şi educativă extraşcolară pot fi recompensate prin acordarea diplomei de excelenţă, instituită de conducerea şcolii pe baza următoarelor criterii:
-Aplicarea frecventa a metodelor moderne (active şi interactive) la lecţii;
-Progrese remarcabile înregistrate de elevi la testele organizate de şcoală;
-Implicarea în proiecte europene;
-Rezultate deosebite obţinute de elevi la Evaluarea Naţională;
-Rezultate deosebite obtinute de elevi la olimpiade şi concursuri şcolare;
-Rezultate deosebite obţinute de elevi la concursuri şi activităti extraşcolare;
-Gradul de implicare în activităţi organizate pentru promovarea imaginii şcolii.

Art. 54. Cadrele didactice pot fi penalizate cu diminuarea punctajului anual pentru:
-  intarzierea la ore; neefectuarea serviciului pe scoala; absenta nemotivata de la consiliile profesorale; nerespectarea notarii ritmice a elevilor. La 2 abateri pe semestru se va scadea un punct din punctajul anual.

Termenele stabilite pentru depunerea documentelor si a situatiilor cerute sunt obligatorii pentru toti angajatii (v.: planificari, ..).  Nerespectarea  lor va fi sanctionata cu mustrare in fata Consiliului  Profesoral.

Art. 55. Detalierea atribuţiilor, sarcinilor, competentelor şi responsabilităţilor cadrelor didactice se realizeaza în fisa postului. Se interzice personalului didactic de predare să condiționeze evaluarea copiilor/elevilor sau calitatea prestației didactice la grupă/clasă de obținerea oricărui tip de avantaje  de la copii/elevi sau de la reprezentanții legali ai acestora. Se va considera atitudine lipsita de deontologie profesionala si atingere adusa imaginii scolii (sanctionata ca atare) orice remarca defaimatoare la adresa angajatilor institutiei in discutii cu persoane din afara scolii.

Art. 56. Cadrele didactice care încalcă prevederile prezentului regulament, cât şi prevederile Regulamentului de organizare şi functionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar pot primi următoarele sanctiuni :
-Atenţionare verbală individuală;
-Observaţie scrisă;
-Punerea în discuţie în cadrul Comisiei de disciplină;
-Avertisment însotit de diminuarea calificativului;
-Diminuarea salariului de baza, cumulat, când este cazul, cu indemnizatia de conducere, de îndrumare şi de control, cu pâna la 15% pe o perioada de 1-6 luni;
-Suspendarea, pe o perioada de pâna la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei functii didactice superioare, sau pentru obtinerea gradelor didactice, ori a unei functii de conducere, de îndrumare şi control;
-Destituirea din funcţia de conducere, de îndrumare şi de control din învatamânt;
-Desfacerea disciplinara a contractului de munca.

2. Personal didactic auxiliar

Art. 57. Personalul didactic auxiliar este obligat sa respecte programul şcolii specific fiecarui compartiment.

Art. 58. Atributiile, sarcinile, competentele şi responsabilităţile personalului didactic auxiliar sunt cuprinse în fişa postului.

Art. 59. Personalul didactic auxiliar este obligat să participe la acele ședinte de consiliu profesoral la care se discută probleme legate de compartimentele în care își desfășoară activitatea.

Art. 60. Personalul didactic auxiliar trebuie să aibă o ţinută şi o comportare ireprosabila în relațiile cu cadrele didactice, elevii, parintii, personalul nedidactic al şcolii, precum şi cu orice persoană din afara instituţiei.

Art. 61. Personalul didactic auxiliar are obligaţia de a răspunde la toate solicitările venite din partea conducerii şcolii, considerate de interes major pentru instituţie.

Art. 62. Întregul personal didactic auxiliar are obligaţia să participe la cursurile de formare, iniţiate de conducerea şcolii, Inspectoratul Şcolar sau Casa Corpului Didactic, în conformitate cu specializarea şi compartimentul în care activează.
Art. 63. Întreg personalul didactic auxiliar este obligat să păstreze confidenţialitatea datelor şi informatiilor care privesc strict instituţia, nefăcând publice acele informaţii care aduc atingere imaginii institutiei.
Art. 64. Personalul didactic auxiliar are obligatia de a semna zilnic condică, consemnând cu exactitate activitatile desfăşurate în ziua respectivă.
Art. 65.
Intreg personalul didactic auxiliar are obligatia de a efectua controlul medical periodic pana la 15 septembrie a anului scolar in curs.
Art. 66. Nerespectarea prevederilor actualului regulament, sau a prevederilor din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitaţilor de învăţământ preuniversitar, cât şi a sarcinilor, atribuţiilor şi responsabilităţilor prevăzute în fişa postului, duce automat la aplicarea următoarelor sancţiuni, în functie de gravitatea şi numărul abaterilor:
-Observatie individuala verbală;
-Observatie scrisă;
-Avertisment;
-Diminuarea salariului de baza
-Desfacerea disciplinară a contractului de muncă.

V.3. Personal nedidactic

Art. 67. Personalul nedidactic isi desfasoara activitatea in baza Legii nr.53/2003 Codul Muncii, republicata cu modificarile si completarile ulterioare.

Personalul nedidactic este obligat să respecte programul zilnic stabilit de Conducerea Scolii împreună cu şeful compartimentului administrativ.
Art. 68. Personalul nedidactic are obligatia de a asigura securitatea şcolilor în urmatoarele intervale de timp: 7.00 -20.00.

Art. 69. Personalul nedidactic asigură igienizarea şi întreţinerea şcolii la nivelul sectoarelor repartizate de directorul şcolii şi în conformitate cu fişa postului.

Art. 70. Atribuţiile, sarcinile, competentele şi responsabilităţile personalului nedidactic sunt cuprinse în fisa postului.

Art. 71. Personalul nedidactic are obligaţia să răspundă la toate solicitările venite din partea conducerii şcolii, considerate de interes major pentru instituţie, inclusiv in week-end cu recompensarea prin zile libere in vacantele scolare.
Art. 72. Personalul nedidactic este obligat să aiba un comportament civilizat faţă de cadrele didactice, personalul didactic auxiliar, elevi, parinti şi faţă de orice persoană care intră în şcoală.
Art. 73. Se interzice personalului nedidactic să utilizeze baza materială a şcolii în alte scopuri decât cele legate de interesele institutiei.
Art. 74.
Intreg personalul nedidactic al scolii este obligat  de a efectua controlul medical periodic pana la 15 septembrie a anului scolar in curs.
Art. 75. Nerespectarea prevederilor actualului regulament cât şi a prevederilor din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitaţilor de învatamânt preuniversitar, cu referire la personalul nedidactic, atrage dupa sine următoarele sancţiuni, aplicate în conformitate cu Codul Muncii şi în funcţie de gravitatea şi numărul abaterilor:
-Observaţie individuală verbală;
-Avertisment scris;
-Suspendarea contractului individual de munca pentru o perioadă ce nu poate depăşi 10 zile lucrătoare;
-Reducerea salariului de baza pe o durată 1-3 luni cu 5-10 %;
-Desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.


CAPITOLUL VI

COMISIILE METODICE

Art. 76. La nivelul Școlii Gimnaziale „BANU BALEANU” funcționează următoarele comisii:

-cu caracter permanent

-cu caracter temporar

-cu caracter ocazional
Art. 77. Comisiile cu caracter permanent:

  1. Comisia pentru curriculum;
  2. Comisia de evaluare și asigurare a calității;
  3. Comisia pentru perfecționare și formare continuă;
  4. Comisia de securitate și sănătate în muncă și pentru situații de urgență
  5. Comisia pentru controlul managerial intern;
  6. Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității;
  7. Comisia pentru programe și proiecte educative;

Art. 78. Comisiile cu caracter permanent își desfășoară activitatea pe tot parcursul anului școlar, comisiile cu caracter temporar își desfășoară activitatea doar în anumite perioade ale anului școlar, iar comisiile cu caracter ocazional funcționează temporar.

Art. 79. Alte comisii cu caracter permanent:

  • · Comisia Diriginților
  • ·                     Comisia metodica  a educatoarelor
  • ·                     Comisia metodica a invatatorilor
  • ·                      Comisia ariei Consiliere si orientare
  • ·                     Comisia ariei Limba si comunicare
  • ·                     Comisia ariei Matematica si stiinte
  • ·                     Comisia ariei Om si societate
  • ·          Comisia pentru prevenirea si combaterea violentei in mediul scolar
  • ·          Comisia pentru curriculum
  • ·          Comisia de acordare a burselor scolare
  • ·         Comisia de acordare a rechizitelor scolarte
  • ·          Comisia pentru evaluarea si asigurarea calitatii in educatie
  • ·         Comisia pentru perfectionarea si formarea continua a cadrelor didactice
  • ·           Comisia pentru prevenirea si stingerea incendiilor si pentru situatii de urgenta
  • ·         Comisia pentru examene nationale
  • ·         Comisia de admitere in invatamantul liceeal
  • ·         Comisia de control managerial intern
  • ·         Comisia de prevenirea si combaterea discriminarii si promovarea interculturalitatii
  • ·         Comisia ”Corn și lapte”

Art. 80. Activităţile comisiilor metodice se desfăşoară pe baza programului de activităţi propus de responsabilul fiecărei comisii şi aprobat de catre directorul şcolii, întrunirea comisiilor se face cel putin o dată pe lună, iar prezenta este obligatorie.

Art. 81. Responsabilii comisiilor metodice din anul precedent, au obligaţia ca în prima saptamână din luna septembrie a noului an şcolar să întocmeasca raportul privind activitatea comisiei respective pentru întreg anul şcolar trecut şi să o predea conducerii şcolii.
Art. 82. Responsabilii comisiilor metodice din anul precedent, au obligaţia ca în a doua saptamână din luna septembrie a noului an şcolar să pregatească toate documentele şi materialele de la dosarul comisiei din anul precedent şi să le predea secretarului şef în vederea arhivării acestora.

Art. 83. Absenta nemotivată de la două activităţi ale comisiei pe parcursul unui an şcolar, se sanctioneaza cu diminuarea calificativului anual.

CAPITOLUL VII

PROFESORUL DIRIGINTE

Art. 84. Profesorul diriginte isi desfasoara activitatea conform art. 72-78 din ROFUIP.

Profesorul diriginte informeaza parintii in cazul in care elevul inregistreaza peste 10 absente nemotivate; informarea se face in scris. De asemenea, toate sanctiunile aplicate elevilor sunt comunicate, in scris, parintilor, cu exceptia observatiei si a avertismentului.

COORDONATORUL  PENTRU  PROIECTE  SI  PROGRAME
EDUCATIVE  SCOLARE  SI  EXTRASCOLARE

Art. 85. Coordonatorul pentru proiecte și programe educative școlare

și extrașcolarei isi desfasoara activitatea conform art. 68-71 din ROFUIP.

ACTIVITATEA EDUCATIVA EXTRASCOLARA

Art. 86. Activitatea educativă extrașcolară se desfasoara conform art. 106-111 din ROFUIP.

CAPITOLUL VIII

Reprezentarea drepturilor și intereselor elevilor

Art. 87. În vederea reprezentării drepturilor şi intereselor elevilor, aceştia se pot asocia în:

  1. a) consiliul elevilor;
  2. b) asociaţiile reprezentative ale elevilor;

Art. 88. Interesele şi drepturile elevilor sunt reprezentate şi apărate prin:

  1. a) participarea reprezentanţilor elevilor în organismele, foruri, consilii, comisii şi alte organisme şi structuri asociative care au impact asupra sistemului educaţional;
  2. b) participarea reprezentanţilor elevilor aleşi în organismele administrative şi forurile decizionale sau consultative din cadrul unităţii de învăţământ;
  3. c) participarea reprezentantului elevilor în Consiliul de Administraţie al unităţii de învăţământ, conform legii;

CAPITOLUL IX

PARINTII

Art. 89. Parintii reprezinta principalii parteneri ai scolii.
Consiliul Reprezentativ al Parintilor la nivelul scolii se organizeaza si functioneaza in conformitate cu propriul statut al asociatiei si cu Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar. Este compus din presedintii Comitetelor de parinti ai fiecarei clase.
Art.90. Parintii se obliga sa respecte prevederile articolelor din  al Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar.
Art.91. Parintii au obligatia de a asigura frecventa scolara a elevilor pana la finalizarea studiilor. In caz contrar, parintele poate fi sanctionat cu amenda intre 100 si 1000 lei sau poate fi obligat sa presteze munca in folosul comunitatii. Constatarea contraventiei si aplicarea amenzilor contraventionale se realizeaza de catre persoanele imputernicite de primar in acest scop, la sesizarea consiliului de administratie al unitatii de invatamant.

Parintii au obligatia de a prezenta personal invatatorului/dirigintelui actele justificate pentru absentele copilului sau. Toate adeverintele medicale trebuie sa aiba viza cabinetului care are in evidenta fisele medicale/carnetele de sanatate ale elevilor.

Parintele raspunde material pentru distrugerile bunurilor din patrimoniul scolii, cauzate de elev.

Parintii au obligatia ca,  cel putin o data pe luna, sa ia legatura cu invatatorul/dirigintele pentru a cunoaste evolutia copilului sau. Prezenta parintelui va fi consemnata in caietul invatatorului/dirigintelui cu nume, data, semnatura.

Art.92. Parintii elevilor din ciclul primar si gimnazial au obligatia sa respecte accesul limitat in scoala, in timpul pauzelor, cu legitimare. Accesul parintilor in salile de clasa este interzis, cu exceptia activitatilor organizate de catre invatatori sau diriginti prin convocarea parintilor.

Art.93. Parintii au obligatia de a semna acordul de parteneriat pentru educatie cu scoala, la inceput de fiecare an scolar, in vederea asigurarii conditiilor optime de derulare a procesului de invatamant si responsabilizarii partilor in educatia copilului.
Art.94. Parintii sprijina conducerea unitatii si dirigintele/invatatorul in intretinerea, dezvoltarea si modernizarea bazei materiale a clasei si a unitatii de invatamant fara pretentii materiale sau de alta natura.
Art.95. Parintii au obligatia sa cunoasca si sa respecte articolele din Regulamentul de ordine interioara referitoare la parinti si elevi.

CAPITOLUL X

Dispoziţii finale și tranzitorii

Art. 96. Prezentul regulament va fi completat cu diverse norme şi reglementări după aprobarea lor prealabilă în Consiliul de Administraţie al unităţii.
Art. 97. (1) Se interzice constituirea de fonduri de protocol sau a oricărui alt fond destinat derulării evaluărilor naţionale.

(2) In termen de 15 zile de la data aprobarii prezentului regulament, invatatorii/dirigintii sunt obligati sa-l prelucreze cu toti elevii clasei in orele de dirigentie si cu parintii elevilor la prima sedinta.).
Art. 98. În unităţile de învăţământ preuniversitar, fumatul este interzis, conform prevederilor legislaţiei în vigoare.
Art. 99
Regulamentul intern a fost conceput si redactat in conformitate cu Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar si intreaga legislatie scolara in vigoare, fiind adaptat la conditiile particulare ale scolii si in concordanta cu strategia manageriala a institutiei.

Anexa


Responsabilitatile profesorului/invatatorului de serviciu

 

Profesorul sau invatatorul de serviciu are urmatoarele responsabilitati:

- profesorul sau invatatorul de serviciu trebuie sa se prezinte la scoala la ora 7.45, respectiv 12,30;

- raspunde de securitatea, viata sau integritatea fizica a elevilor in sectorul unde isi indeplineste serviciul pe scoala;

- supravegheaza elevii in timpul pauzelor;
- asigura conditiile de securitate si disciplina ale elevilor in timpul pauzelor;

- asigura securitatea cataloagelor si a celorlalte documente scolare ce se afla in cancelarie;
- controleaza tinuta si comportamentul elevilor, sesizeaza si atentioneaza elevii care incalca regulile prevazute de prezentul regulament;
- ia masurile care se impun in eventualitatea inregistrarii unor evenimente deosebite in randul elevilor;
- la terminarea programului, verifica starea de curatenie si modul de pastrare a bunurilor materiale din clase si din scoala si intocmeste un proces verbal cu toate problemele constatate;
- impreuna cu elevii de serviciu si alte persoane implicate, poarta responsabilitatea tuturor pagubelor si actelor de indisciplina produse in acea zi in sectorul de activitate respectiv.

Director,

NUTA FLORICA