Școala Gimnazială Călmățuiu de Sus
Calmatuiu de Sus, Teleorman

Regulament

 

Şcoala Gimnaziala Călmăţuiu de Sus

Jud. Teleorman

Regulamentul de ordine

 

Regulamentul de ordine interioară al Şcolii cu clasele I-VIII Călmăţuiu de Sus, cuprinde norme privind organizarea şi funcţionarea unităţii noastre în conformitate cu Legea învăţământului nr.84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legea nr.128/1997 privind statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare, adaptate la condiţiile concrete din şcolile noastre.

Respectarea regulamentului de ordine interioară este obligatorie pentru tot personalul didactic şi nedidactic,elevi şi părinţi, care vin în contact cu unitatea de învăţământ.

Toţi copiii au drepturi egale de acces la toate nivelurile şi formele de învăţământ, indiferent de condiţia socială şi materială, de sex, de naţionalitate, de apartenenţă politică sau religioasă, fără restricţii care ar putea reprezenta o discriminare.

Activitatea de instruire şi educaţie din cadrul unităţilor de învăţământ din localitatea noastră, se desfăşoară potrivit principiilor Declaraţiei Universale a Drepturilor Omului ale Convenţiei cu privire la drepturile copilului şi potrivit actelor normative generale şi speciale.

Unităţile noastre şcolare sunt organizate şi funcţionează în baza legislaţiei generale şi speciale a actelor normative elaborate de M.E.C., a prezentului regulament de ordine interioară, a deciziilor Inspectoratului Şcolar Judeţean Teleorman, a Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

În unitatea noastră şcolară se organizează şi se desfăşoară cursuri de zi.

Anul şcolar începe la 15 septembrie şi se încheie la data de 31 august din anul calendaristic următor.

Structura anului de învăţământ, respectiv perioadele de desfăşurare a cursurilor, vacanţelor şi sesiunilor de examene, se stabileşte de către M.E.C.I.

Suspendarea cursurilor şcolare se poate face la cererea directorului cu consultarea membrilor Consiliului de administraţie şi cu aprobarea Inspectorului şcolar general.

Suspendarea cursurilor este urmată de măsuri privind parcurgerea integrală a materiei (programei şcolare) până la sfârşitul semestrului, respectiv al anului şcolar. Aceste măsuri vor fi stabilite prin decizia directorului, conform art.10,alin.5, din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ preuniversitar.

În unităţile noastre şcolare se desfăşoară cursuri de zi, într-un singur schimb după  următorul program:          -8,00-13,00 ciclul preşcolar

-8,00-12,00 (13,00) ciclul primar

-8,00-14,00 ciclul gimnazial

La şcoala Călmăţuiu de Sus si la scoala Bacalesti  ora de curs se desfăşoară astfel:

-          la ciclul primar ora de curs este de 50 de minute, în ultimele 5 minute învăţătorii organizează activităţi recreative.

-          la ciclul gimnazial ora de curs este tot de 50 de minute cu pauză de zece minute,

-          pauza mare, de 20 de minute se stabileşte de la 9,50-10,10.

La şcolile cu clasele I-IV Ionaşcu  si  Bacalesti ora de curs se desfăşoară astfel:

-ora de curs este de 45 de minute cu o pauză de 15 minute după fiecare oră şi o pauză de 20 de minute după cea de-a doua oră de curs.

Desfăşurarea procesului educaţional se va face pe baza proiectării şi organizării activităţii  pe semestre şi an şcolar, respectându-se planul-cadru, programele şcolare, ghidurile metodice, adoptarea celor mai eficace manuale alternative, respectarea şi îndeplinirea criteriilor de evaluare, a sarcinilor cuprinse în fişa postului corespunzătoare fiecărei funcţii:cadre didactice, auxiliare, personal nedidactic.

De asigurarea unui climat de muncă eficient, care să contribuie la ridicarea calităţii actului educaţional, vor răspunde în egală măsură, directorul şi fiecare cadru didactic în parte.

Disciplinele de învăţământ cuprinse în planul-cadru sunt obligatorii.

Curriculum la decizia şcolii(C.D.S) va fi adoptat, în funcţie de oferta şcolii, de baza materială şi umană, precum şi de opţiunile elevilor.

Propunerile comisiilor metodice şi ale colectivului de catedră a profesorilor se discută în consiliul profesoral, care stabileşte prin vot disciplinele opţionale ce vor figura în oferta şcolii. Fiecare învăţător sau diriginte, educatoare vor comunica clasei ce disciplinele opţionale au fost aprobate sau respinse. Solicitarea opţiunilor elevilor se va face de către educatoare, învăţători sau profesori, la începutul semestrului al II-lea.

Responsabilii comisiilor metodice şi colectivului de catedră al profesorilor, vor monitoriza parcurgerea integrală a programei şcolare la fiecare clasă şi disciplină  şi modul cum se face evaluarea elevilor, vor consilia cadrele didactice în curs de calificare, cu privire la proiectarea didactică, strategiile şi metodele de predare-evaluare, sau în relaţia profesor-elev.

Cadrele didactice în curs de calificare vor întocmi proiecte didactice pe care le vor prezentare spre avizare directorului şcolii în fiecare zi. Vor participa la toate activităţile metodice din şcoală şi la cercurile pedagogice din care fac parte.

Se vor pregăti în mod deosebit pentru a asigura lecţiilor calitatea şi eficienţa predării-învăţării-evaluării.

Educatoarele, învăţătorii, diriginţii, profesorii, urmăresc zilnic frecvenţa copiilor şi elevilor, consemnează în mod obligatoriu fiecare absenţă şi iau măsuri corespunzătoare pentru înlăturarea unor eventuale aspecte de chiul, absenteism.             Motivarea absenţelor se face de către învăţător sau diriginte în ziua în care i se prezintă actele justificatoare-în termen de 7 zile de la reluarea activităţii elevului şi se păstrează pe tot parcursul anului şcolar. Nerespectarea termenului atrage declararea absenţelor ca nemotivate.

Învăţătorii şi diriginţii vor trimite părinţilor adrese prin care li se face cunoscută absentarea copiilor şi măsurile ce se vor lua la nivelul şcolii.

Învăţătorii şi diriginţii, educatoarele, vor urmări starea de sănătate a elevilor, copiilor, condiţiilor de viaţă de acasă ale acestora, ţinuta adecvată la şcoală şi în afară de şcoală, comportamentul în societate. Nu este permisă ţinuta neadecvată nici în rândul elevilor şi nici al personalului angajat, cadre didactice şi nedidactice. Abaterile se vor sancţiona.

Profesorul de educaţie fizică are obligaţia de a efectua ora numai cu elevii apţi medical pentru activităţile fizice.

Se vor face cunoscute drepturile şi îndatoririle elevilor în cadrul orelor de dirigenţie/consiliere, la fel sancţiunile ce se pot aplica în cazul nerespectării disciplinei şcolare.

Tematica orelor de dirigenţie va cuprinde laturile educaţiei:estetice, fizice, sanitare, rutiere, ecologice, protecţie civilă, etc.

La începutul anului şcolar se va face instruirea pentru

protecţia muncii şi civilă, de prevenire şi stingere a incendiilor, pe bază de proces verbal şi semnăturile instructorului şi instruiţilor .

Educatoarele, învăţătorii, diriginţii, au obligaţia de a completa, la începutul şi sfârşitul anului şcolar şi al semestrelor, documentele şcolare.

Cataloagele vor fi verificate la începutul şi sfârşitul orelor, în privinţa existenţei acestora, de către profesorul sau învăţătorul de serviciu şi se depun în dulap .

Învăţătorii şi diriginţii se vor preocupa pentru buna întreţinere, recuperarea şi restituirea manualelor şcolare pentru anul următor.