Scoala Gimnaziala Mociu
Mociu, Cluj

Regulament

 

 

 

 

ŞCOALA GIMNAZIALĂ MOCIU

Cluj-Napoca

REGULAMENT    INTERN

2014-2015

 

CAP. 1. DISPOZIŢII GENERALE

 

Art. 1. Prezentul Regulament Intern conţine norme privind desfăşurarea activităţilor instructiv – educative cu caracter şcolar şi extraşcolar, a activităţilor de natură administrativă, financiar – contabilă şi de secretariat din cadrul Şcolii  Gimnaziale Mociu fiind elaborat în conformitate cu Legea Educatiei Nationale , actele normative eliberate de M.E.N , I.S.J, Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

Art. 2. Respectarea prezentului Regulament este obligatorie pentru directori, personalul didactic, personalul didactic auxiliar şi nedidactic, elevi şi parinţi.

Art. 3. Prevederile prezentului Regulament se pot modifica şi/sau completa ulterior, ori de câte ori este cazul, la iniţiativa a 2/3 din numărul membrilor Consiliului de Administraţie sau a Consiliului Profesoral, cu consultatrea organizaţiei sindicale din cadrul şcolii.

Art. 4. Prezentul Regulament şi modificările şi/sau completările ulterioare ale acestuia vor fi supuse spre aprobare Consiliului Profesoral şi intră în vigoare în termen de 7 zile de la aprobare, interval în care vor fi aduse la cunoştinţa întregului personal şi a elevilor.

Art. 5. Regulamentul Intern este adoptat în conformitate cu legislaţia în vigoare şi nu i se substituie acesteia; necunoaşterea prevederilor prezentului Regulament nu absolvă personalul şcolii, elevii şi părinţii acestora de consecinţele încălcării lui.

Art. 6 .Prelucrarea prezentului Regulament către toţi angajaţii unităţii se va efectua de către conducerea unităţii sau de către alte persoane desemnate de director. Conducerea şcolii şi profesorii diriginţi au obligaţia de a prelucra prezentul Regulament tuturor elevilor şi părinţilor acestora, sub semnătură, în prima săptămănă de la începutul anului şcolar, respectiv la prima şedinţă cu părinţii sau ori de câte ori este nevoie. Un exemplar din Regulamentul Intern va exista la biblioteca şcolii putând fi consultat de orice angajat al şcolii, de elevi şi de părinţi.

 

CAP.2. ORGANIZAREA ŞCOLII

Art. 7. Şcoala noastră funcţionează cu trei nivele de învăţământ:  preşcolar ,primar şi  gimnazial ; forma de învăţământ: zi. Planul de şcolarizare se aprobă anual de Inspectorul Şcolar Judeţean Cluj şi se avizează de Ministerul Educatiei, Cercetarii şi Tineretului.

Art. 8.  In şcoala noastră exista: filiera teoretică

Art. 9. Clasele sânt  constituite la începutul anului şcolar  respectând numărul de elvevi / clasa prevazut de lege.

Art. 10. Clasele îşi desfăşoară activităţile de curs  în fiecare zi (luni-vineri) de la orele 8-14, ora de curs cu durata de 50 de minute (cu excepţia clasei pregătitoare pentru care ora de curs este formată din: 35 de min activitate directă şi 10 min activităţi recreative, elevii clasei pregătitoare fiind supravegheaţi în permanenţă  de către învaţătoarea clasei  din acest motiv aceasta neefectuând serviciul pe şcoală), după fiecare oră de curs fiind o pauză de 10 minute şi o pauză de 20 minute după a doua oră de curs. După fiecare oră de la clasele gimnaziale profesorul are obligaţia să închidă sala de curs cu cheia şi să îi îndrume pe elevi spre curtea şcolii.

Profesorul va părăsi Sala profesorală imediat ce este acţionat clopoţelul  de intrare la clasă în aşa fel încât să ajungă la sala de curs odată cu elevii veniţi din pauză pentru a preveni în acest mod cazurile de violenţă şi altercaţiile ce se pot ivi în clasă.

Este interzisă rămânerea cadrului didactic în sala profesorală, după ce clopoţelul a sunat , acesta îşi va lua catalogul şi se va îndrepta imediat spre sala de curs. Săptămânal va exista o clasă de serviciu, din ciclul gimnazial, planificarea serviciului pe şcoală a elevilor fiind efectuată de Comisia pentru întocmirea orarului, iar profesorii diriginţi şi profesorii de serviciu răspund de corectitudinea şi modul de îndeplinire a sarcinilor acestora.După a  doua oră de curs se stabileşte o pauza de 20 minute, respectiv de la ora 9,50 la ora 10,10.

Art. 11. Elevii care, cu acordul scris al părinţiilor, nu doresc să participe la orele de religie organizate în şcoala noastră, vor face la începutul anului şcolar, o cerere în acest sens.

 

CAP.3 .PERSONALUL DIDACTIC, DIDACTIC AUXILIAR ŞI NEDIDACTIC

 

ÎNDATORIRI

Art. 12. Întregul personal al şcolii are obligaţia să manifeste un comportament de înaltă ţinută morală şi profesională atât în cadrul şcolii cât şi în afara ei, astfel încât să contribuie la menţinerea şi dezvoltarea capitalului de imagine de care se bucură şcoala şi să promoveze normele specifice de asigurare a calităţii în învăţământul preuniversitar.

Art. 13. Toate cadrele didactice, didactic auxiliare şi nedidactice au datoria de a-şi desfășura activitatea profesională în raport cu misiunea instituţiei şi fişa postului, în scopul realizării obiectivelor generale şi a celor specifice prevăzute în Planul Managerial elaborat de conducerea şcolii şi aprobat de Consiliul Profesoral. Membrii personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic au obligaţia de a-şi acorda respect reciproc şi de a colabora în vederea realizării sarcinilor profesionale ce le revin.

Art. 14. Toţi salariaţii şcolii au datoria de a se preocupa de conservarea şi îmbunătăţirea bazei materiale a şcolii şi de a utiliza cu responsabilitate resursele materiale din dotare. Fiecare cadru didactic este responsabil de păstrarea laboratoarelor, cabinetelor, sălilor de clasă în care îşi desfăşoară activitatea cu colectivul de elevi, precum şi a patrimoniului aferent, în condiţii optime, având totodată obligaţia de a recupera de la colectivele respective contravaloarea eventualelor daune produse.

Art. 15. Este interzis consumul de băuturi alcoolice şi a altor substanţe care pot influenţa negativ desfăşurarea activităţii, sau prezenţa sub influenta acestora în incinta şcolii.

Art. 16. Organizarea unor reuniuni cu caracter privat, ocazionate de diverse sărbători, se va desfaşura, fără excepţie, după terminarea ultimei ore de curs din ziua respectivă şi va trebui să aibă aprobarea Consiliului de Administraţie al şcolii. Organizatorii au obligaţia de a obţine aprobarea respectivă până cel târziu cu o zi înaintea desfăşurării evenimentului, în caz contrar toate responsabilităţile revin persoanelor care au organizat acţiunea respectivă.

Art.17. Se interzice introducerea în cadrul şcolii şi difuzarea de tipărituri, foi volante, prospecte etc. precum şi comercializarea de produse sau organizarea de simpozioane pentru promovarea acestora sau orice alte activităţi care nu au legatură cu specificul şi interesele şcolii.

Art. 18. Organizarea oricărui tip de manifestare colectivă, cu caracter şcolar sau extraşcolar, care se va desfăşura prin implicarea cadrelor didactice/nedidactice şi elevi va fi supusă aprobarii Consiliului de Administraţie. Organizatorii au datoria de a aduce la cunostinţa conducerii şcolii intenţia organizării unor astfel de manifestări cu cel putin 5 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea evenimentului şi de a obţine avizul pentru organizarea acesteia. În caz contrar, toate responsabilităţile revin persoanelor care au organizat acţiunea respectivă.

Art. 19. Este interzisă utilizarea în interes personal a materialelor didactice şi a echipamentelor aflate în dotarea şcolii.

Art. 20. În cazul în care un membru al personalului şcolii nu poate fi prezent la program din motive obiective, care nu puteau fi anticipate, este de datoria sa să anunţe conducerea şcolii la începutul zilei respective sau cât mai curând posibil. Neanunţarea absenţei în prealabil, va conduce de regulă la a considera respectiva absență ca fiind nemotivată.

Art. 21. Învoirile în interes personal sau din motive de sănătate (fără să fie însoţite de certificat medical), vor fi aduse din timp la cunoştinţa conducerii şcolii, care va aproba aceste cereri, cu condiţia asigurării suplinirii orelor conform unui grafic prezentat conducerii; în caz contrar, cei în cauză vor fi consideraţi absenţi şi se vor lua măsuri conform Legii Educației Naționale și a Codului muncii.

Art. 22. Fiecare angajat al unităţii are obligaţia de a respecta programul de lucru , ordinea şi disciplina la locul de muncă, normele de protecţie a muncii, prevenire şi stingere a incendiilor, astfel încât să evite situaţiile prin care ar putea pune în primejdie clădirile, instalaţiile unităţii ori viaţa, integritatea fizică şi psihică sau sănătatea sa şi sau a altor persoane.

Art. 23. Fiecare angajat al unităţii are obligaţia de a se preocupa de ridicarea continuă a calificării profesionale, de a urma cursurile de pefecţionare recomandate sau organizate de conducerea unităţii şi de a îndeplini atribuţiile ce-i revin din fişa postului.

Art. 24. Prezentarea CADRELOR DIDACTICE la şcoală va avea loc cu minim 10 minute înaintea începerii orelor de curs, pentru activităţi obligatorii cum ar fi:

- semnarea condicii înaintea începerii activităţii;

- discuţii cu părinţii elevilor solicitaţi să se prezinte la şcoală;

- pregătirea organizatorică pentru lecţii;

- luarea de măsuri necesare pentru buna desfăşurare a activităţii.

Art. 25. Cadrele didactice au obligaţia de a rămâne în şcoală pe toata durata programului lor, chiar dacă din diferite motive, elevii absentează.

Art. 26. Profesorii au obligaţia de a fi punctuali la ore şi de a folosi integral durata orelor de curs pentru procesul de predare-învăţare

Art. 27. În activitatea de predare-învăţare-evaluare, cadrele didactice vor respecta următoarele prevederi:

a.       Lucrările scrise ce cuprind pe lângă lecţia de zi şi lecţii anterioare vor fi anunţate din timp şi vor fi precedate, obligatoriu, de o sinteză sau recapitulare;

b.      Toate lucrările scrise, inclusiv tezele, vor conţine punctajul de notare aferent fiecărui item;

c.       Referatele realizate de elevi vor fi notate doar dacă au fost prezentate de către aceştia în faţa clasei;

d.      Portofoliile elevilor pot fi notate;

e.       Conţinutul caietelor elevilor poate fi notat;

f.       Temele pentru acasă pot fi notate, cu condiţia ca elevul să demonstreze că el este autorul acesteia;

g.       Orice notă acordată la examinarea orală sau scrisă va fi argumentată;

h.      Orele de dirigenţie vor fi ţinute, obligatoriu, conform planificarilor la această disciplină.

Art. 28. Personalul didactic are obligaţia de a recepţiona în timp util anunţurile afişate sau transmise verbal şi de a răspunde favorabil în termenele prevăzute, inclusiv suplinirea colegilor absenţi

Art. 29. Profesorilor nu le este permis să lase elevii nesupravegheaţi în sălile de clasă/ laboratoare/cabinete.

Art. 30. Profesorii au obligaţia de a respecta dreptul elevilor la pauză, de a închide sălile de clasă laboratoarele/cabinetele pe timpul pauzelor şi de a verifica mobilierul, instalaţiile de apă şi curent la intrare şi la ieşire.

Art. 31. Cadrele didactice au obligaţia de a stabili şi promova în relaţia cu elevii şi părinţii acestora principiile corectitudinii şi respectului reciproc, de a manifesta transparenţă şi deschidere pentru comunicarea bilaterală.

Art. 32. În relaţiile personale cu părinţii şi elevii, cu alte persoane din afara şcolii, cadrele didactice au datoria de a susţine interesele şcolii.

Art. 33. Profesorii au obligaţia să îndeplinească atribuţiile ce le revin în calitate de profesor de serviciu (ANEXA 1).

Art. 34. Este interzisă comercializarea către elevi a oricăror obiecte, în afara carţilor de strictă necesitate şi a revistelor tematice, necesare ca bibliografie;

Art. 35. Nu este permisă profesorilor utilizarea telefonului mobil pe parcursul orelor de curs.

Art. 36. Se interzice cadrelor didactice eliminarea elevilor de la orele de curs.

Art. 37. Săptămânal, profesorii diriginţi vor aduce la zi situaţia absenţelor motivate şi nemotivate ale elevilor, vor prezenta comisiei de monitorizare a absenţelor din şcoală elevii cu absenţe nemotivate şi cu probleme de disciplină şi vor informa părinţii elevilor în cauză despre situaţiile respective.

Art. 38. Profesorii diriginţi au obligaţia de a păstra evidenţa adeverinţelor medicale şi solicitărilor scrise primite de la părinţi într-un dosar special care va sta în şcoală şi va putea fi consultat de către director, profesorii clasei şi/sau părinţi.

Art. 39. Solicitările de motivare a absentelor trimise de părinți se iau în considerare de către diriginți doar după ce au aprobarea directorului.

Art. 40. Profesorii diriginți monitorizează numărul de zile pentru care elevii aduc motivări de la părinți.

Art. 41. Săptămânal, profesorii diriginţi şi responsabilii de cabinete şi laboratoare vor verifica starea inventarului din clasă, asigurând recuperarea pagubelor de la elevii vinovaţi, precum şi informarea compartimentului administrativ în vederea remedierii stricăciunilor produse.

Art. 42. Bibliotecarul şcolii împreună cu profesorii diriginţi au datoria de a distribui şi recupera manualele şcolare după o evidenţă clară şi operaţională; este necesară cultivarea la elevi a răspunderii pentru  a corecta întrebuinţare şi buna păstrare a acestora.

Art. 43. Pentru buna desfăşurare a activităţii de secretariat şi contabilitate, personalul didactic va solicita aceste servicii numai în scopul intereselor de serviciu şi potrivit orarului stabilit de conducerea şcolii.

Art. 44. Cataloagele şi celelalte documente şcolare vor fi completate cu responsabilitate, fără ştersături şi păstrate, în condiţii de securitate, în spaţiile special destinate acestui scop.

Art. 45. Înscrierile greşite în cataloage vor fi anulate cu o linie orizontală, însoţită de semnătura celui care efectuează anularea, respectiv corectura şi a directorului unităţii, care aplică şi ştampila unităţii în vederea certificării corecturii respective.

Art. 46. Cadrele didactice nu vor permite, sub nici o formă, accesul elevilor la cataloage sau alte documente şcolare.

Art. 47. Fiecare profesor va urmări permanent modul de respectare a prezentului regulament, va consemna observaţiile în registrul de procese verbale ale Consiliului clasei, respectiv ale profesorului de serviciu pe şcoală şi va informa conducerea şcolii, în vederea eliminării abaterilor disciplinare şi asigurării desfăşurării normale a procesului de învăţământ.

 

DREPTURI

Art. 48. Persoanele, încadrate în unitatea noastră, care îşi indeplinesc în cele mai bune condiţii sarcinile ce le revin pot primi, sau, după caz, pot fi propuse să li se acorde, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, următoarele:

a) trepte sau categorii de salarizare;

c) decoraţii, ordine, medalii, titluri;

d) gradaţii de merit.

Toate acestea se vor acorda conform reglementărilor legale în vigoare şi, după caz, conform criteriilor proprii şcolii, după discutarea şi aprobarea lor în Consiliul de Administratie.

Art. 49. Personalul didactic are dreptul să desfăşoare, în cadrul şcolii, cu elevi din afara şcolii sau din interior, numai activităţi de instruire asimilate sarcinilor de serviciu.

Art. 50. Personalul didactic are dreptul să organizeze, din iniţiativă proprie sau la solicitarea elevilor şi/sau a părinţilor acestora, activităţi extraşcolare şi extracurriculare (consultaţii pentru recuperarea decalajelor, pregătire pentru olimpiade şi concursuri, repetiţii pentru diferite activităţi artistice şi concursuri, antrenamente, excursii, vizite etc, numai după obţinerea acordului conducerii şcolii şi în afara orelor de curs. În situaţia unor evenimente speciale, cu acordul conducerii şcolii, activităţile pot fi organizate în timpul orelor de curs.

Art. 51. Personalul didactic are dreptul de utilizare a tuturor resurselor materiale, echipamentelor din dotarea şcolii care le sunt necesare în procesul instructiv – educativ şi pentru propria perfecţionare cum ar fi: calculatoare, copiatoare, aparatura audio – video etc.

 

SACŢIUNI

Art. 52. Încălcarea cu vinovăţie a obligaţiilor de muncă, inclusiv a normelor de comportare, constituie abatere disciplinară şi se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare, indiferent de funcţia pe care o are persoana ce a săvârşit-o.

Art. 53. Sancţiunile ce pot fi aplicate personalului didactic auxiliar şi nedidactic sunt cele prevăzute în Legea Educației Naționale și în Codul Muncii.

Art. 54. Abaterile disciplinare săvârşite de o persoana încadrată în muncă în perioada detaşării în altă unitate se sancţionează de către conducerea unităţii la care aceasta este detaşată.

Art. 55. Cadrelor didactice care nu-şi desfăşoară una sau mai multe ore din lipsa întregului colectiv de elevi şi nu au consemnat absenţele în catalog la toţi elevii absenţi, li se va reţine din salariu ora/orele astfel neefectuate.

 

CAP. 4 ELEVII

EXERCITAREA CALITĂȚII DE ELEV

Art. 56. Calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor şi prin participarea la toate activităţile curriculare şi extracurriculare existente în programul şcolii .

Art. 57. Frecventarea tuturor cursurilor prevăzute în orar este obligatorie pentru fiecare elev.

Art. 58. La fiecare oră de curs elevii vor avea asupra lor manualele, caietele şi celelalte materiale solicitate de către cadrele didactice, necesare pentru buna desfăşurare a procesului instructiv-educativ.

Art. 59. La orele de educaţie fizică fiecare elev trebuie să se prezinte echipat corespunzător. Elevii scutiţi de efort fizic din cauza unor boli cronice vor prezenta scutirile medicale la începutul anului şcolar, în primele două săptămâni de la începerea cursurilor, iar cei a căror îmbolnăvire survine în timpul anului şcolar, imediat după ce acestea au fost eliberate. Elevii scutiţi de efort fizic vor asista la orele de educaţie fizică sau, cu acordul conducerii şcolii, pot desfăşura alte activităţi conexe procesului de instruire.

Art. 60. Evidenţierea prezenţei se face la începutul fiecarei ore de curs de către profesori, care consemnează în catalog absenţele. Elevii care nu se află în clasă la intrarea profesorului sunt consideraţi absenţi la ora respectivă.

Art. 61. În cazuri bine motivate, elevii care întârzie la ore pot cere permisiunea cadrului didactic să asiste la oră, acesta putând motiva absenţa până la sfârşitul orei.

Art. 62. Elevii care perturba orele de curs vor fi puşi în discuţia Consiliului clasei, după caz, pentru a fi sancţionaţi, conform Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar de Stat și Particular.

Art. 63. Elevii pot părăsi spaţiile de învăţământ (sală de clasă, laborator, şcoală) în timpul orelor de curs, numai în cazuri de forţă majoră, cu aprobarea unui cadru didactic sau a dirigintelui şi a directorului, cu bilet de voie semnat şi ştampilat de către directorul unităţii.

Art. 64. Absenţele care se datorează îmbolnăvirii elevilor, bolilor molipsitoare sau altor cauze de forţă majoră, dovedite cu acte legale, sunt considerate motivate.

Art. 65. Motivarea absenţelor se face numai de către diriginte, prin încercuire cu cerneală de culoare albastră, conform Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar de Stat şi Particular (pe baza următoarelor documente: adeverinţe medicale eliberate de medicul   de familie sau medicul specialist, vizate de medicul de familie  adeverinţă sau certificat medical eliberat de instituţia spitalicească, în cazul în care elevul a fost internat în spital). În cazuri excepţionale, când din motive întemeiate părintele/tutorele legal al elevului minor nu poate preda personal dirigintelui motivarea, acesta va confirma dirigintelui telefonic perioada şi motivul care a determinat absentarea elevului de la orele de curs, în cel mult două zile de la întoarcerea elevului la şcoală.

Art.66. Pentru situaţii familiale deosebite, la cererea scrisă a părinţilor, aprobată de director/diriginte, elevul poate fi învoit fără a depăşi 5 zile pe semestru (cererea se depune la secretariatul şcolii înainte de efectuarea absenţelor sau, în cazuri de forţă majoră, imediat după efectuarea absenţelor).

Art. 67. În cazul în care se constată falsuri, actele (motivările) prezentate sunt considerate nule iar elevul este sancţionat cu scăderea notei la purtare.

Art. 68. Motivarea absenţelor se poate face de către profesorul diriginte în maxim 7 zile de la reluarea activităţii elevului, iar actele doveditoare se păstrează de către diriginte pe tot parcursul anului şcolar. Dacă actele doveditoare nu sunt prezentate în termenul prevăzut, acestea nu mai pot fi utilizate la motivarea absentelor.

Art. 69. Pentru elevii sportivi de performantă, care participă la acţiuni la nivel judetean, naţional sau internaţional, organizate în timpul semestrelor şcolare, directorul şcolii poate aproba, pe bază de cerere scrisă din partea cluburilor, cu consimţământul părinţilor elevilor şi cu consultarea dirigintelui, participarea elevilor în cauză la aceste activităţi. Motivarea absenţelor elevilor se va face de către diriginte pe baza cererii aprobate, cu condiţia recuperării materiei, în vederea încheierii situaţiei şcolare.

Art. 70. Elevii calificaţi la faza judeţeană, naţională şi internaţională a olimpiadelor şcolare sau a altor concursuri şcolare, în vederea pregătirii intensive, pot fi scutiţi de frecvenţă cu acordul profesorilor clasei şi al direcţiunii, în conformitate cu un program aprobat de direcţiune. Aceştia au însă obligaţia de a recupera individual materia pierdută.

 

DREPTURILE ELEVILOR

 

Art.71. Elevii beneficiază de drepturile prevăzute în Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar de Stat şi Particular.

Art.72. Elevii care îndeplinesc condiţiile de bursă socială/medicală/de merit vor depune, la termenele stabilite şi aduse la cunoştinţa lor prin avizierul şcolii, cererea însoţită de actele corespunzătoare; acestea vor fi verificate de diriginte şi înaintate, în timp util, Comisiei de acordare a burselor. Pentru premierea elevilor din surse extrabugetare, sau din bugetul local aprobat, criteriile şi modalităţile vor fi stabilite de organismul care acorda premierea, la recomandarea Consiliului de Administraţie.

Art.73. Pentru rezultate deosebite la învăţătură şi purtare, elevii au dreptul de a primi premii. Pentru medii egale se acordă acelaşi premiu.

Premiul de onoare al şcolii se acordă absolventului clasei a VIII-a cu cea mai mare medie calculată pe anii de gimnaziu  şi având media 10 la purtare în toţi anii.

Art.74. Consiliul Elevilor, format din doi reprezentanţi aleşi în mod democratic de către elevii din fiecare clasă, va funcţiona după propriul regulament, care va fi întocmit în concordanţă cu prezentul regulament şi cu Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar de Stat şi Particular şi care va fi aprobat de conducerea şcolii.

Art. 75. Elevii îşi vor desemna un reprezentant în Comisia de evaluare și asigurare a calităţii.

Art. 76. Fiecare clasă îşi va alege reprezentantul în Consiliul clasei, de regulă şeful clasei. Elevul desemnat va participa la şedintele Consiliului clasei, care se va întruni cel puţin o dată pe semestru, pentru stabilirea notelor la purtare.

Art. 77. Elevii au dreptul de a participa la consultaţii, pregătiri pentru concursuri şi alte activităţi organizate de către cadrele didactice, cu acordul conducerii şcolii.

Art. 78. Elevii beneficiază gratuit, sub îndrumarea cadrelor didactice, de întreaga bază didactică şi materială de care dispune şcoala.

Art. 79.  Elevii dispun neîngrădit de biblioteca şi sala de lectură a şcolii, respectând regulile de funcţionare ale acestora. De asemenea, vor putea împrumuta manuale, pe fişă, în regim de bibliotecă.

Art. 80. Elevilor le este garantată libertatea de asociere în organizaţii ştiinţifice, culturale, artistice, sportive, care să funcţioneze după un statut propriu, cu condiţia ca activitatea acestora să aibă un obiectiv compatibil cu principiile învăţământului şi să respecte regulamentele şcolare în vigoare, înclusiv acest regulament.

Art. 81. Elevii pot organiza activităţi extraşcolare şi extracurriculare (balul bobocilor,  discoteci ale claselor,  concursuri sportive inter-clase, campionate la nivel de şcoală, manifestări cultural-artistice aniversare, excursii, vizite etc.) sub îndrumarea cadrelor didactice.

Art. 82. Activităţile enumerate la articolul 81 se vor supune aprobării Consiliului Elevilor, după care a directorului şcolii, aprobarea fiind condiţionată de acordarea de garanţii privind asigurarea respectării Regulamentului Intern şi a Regulamentului Şcolar în vigoare.

Art. 83. Elevii au libertatea de a redacta şi difuza reviste şcolare proprii cu condiţia ca forma şi conţinutul acestora să nu vină în contradicţie cu legislaţia în vigoare, sub îndrumarea cadrelor didactice şi cu aprobarea conducerii şcolii.

Art. 84. Elevii beneficiază de asistenţă medicală gratuită, după cum urmează:

-        medic de familie între orele 8-14 şi 14-18.

-        Art. 85. Elevii au dreptul de a fi respectaţi, atât în activităţile şcolare cât şi în cele extraşcolare şi extracurriculare. Agresarea verbală sau fizică comisă de oricine din personalul şcolii, sau de către alţi elevi va fi pusă în discuţie în cadrul Consiliului clasei şi al Consiliului de Administraţie şi va fi sancţionată conform legislaţiei şi Regulamentului şcolar în vigoare.

Art. 86. În cazul în care un elev conturbă activitatea la clasă, manifestând în acest fel lipsă de respect faţă de profesori, de colegii lui şi actul educaţional, acesta va suporta decizia Consiliului profesoral în urma propunerii consiliului clasei care analizeaza situaţia în cauză şi propune sanţiuni în conformitate cu Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învătământ Preuniversitar, respectiv cu prezentul regulament.

Art. 87. Elevii au dreptul la pauzele dintre orele de curs, stabilite prin Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învătământ Preuniversitar, respectiv prin prezentul regulament.

Art. 88. Cu acordul conducerii şcolii, în timpul pauzelor, elevii pot pune muzică, prin intermediul unui elev desemnat de Consiliul Elevilor, la calculatorul aşezat în spaţiul special destinat acestui scop şi legat la boxele situate în exterior (curtea şcolii), cu condiţia respectării duratei pauzelor şi a difuzării unor piese decente.

Art. 89. Elevii au obligaţia să respecte prevederile articolelor din „Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar”, cu următoarele precizări:

Elevilor le este interzis:

1.      accesul la documentele şcolare (cataloage, foi matricole etc)

2.      să distrugă sau să modifice înscrisurile din documentele şcolare (cataloage, foi matricole, carnete de elev etc);

3.      accesul pe holul cancelariei fără a fi solicitaţi de profesor şi în prezenţa acestuia;

4.      folosirea unui vocabular trivial sau violent, cu cuvinte şi expresii necuviincioase;

5.      să aibă manifestări care nu concorda cu etica şi morala unei persoane civilizate: furtul, minciuna, violenţa fizică sau verbală;

6.      să aducă şi să difuzeze, în unitatea de învăţământ, materiale care, prin conţinutul lor, atentează la independenţă, suveranitatea şi integritatea naţională a ţării, care cultivă violenţa, intoleranţa sau pornografia;

7.      deteriorarea mobilierului, a pereţilor şi a tuturor bunurilor din baza materială a şcolii;

8.      să introducă în perimetrul unităţii de învăţământ orice tipuri de arme sau alte instrumente şi materiale (muniţie, petarde, pocnitori etc.) care, prin acţiunea lor, pot afecta integritatea fizică şi psihică a colectivului de elevi şi a personalului şcolii;

9.      să utilizeze telefoanele celulare sau alt sistem de comunicare în timpul orelor de curs, al examenelor şi al concursurilor;

10.    să lanseze anunţuri false cu privire la amplasarea unor materiale explozibile în perimetrul unităţii de învăţământ;

11.    să aducă în şcoală obiecte, aparate audio-vizuale,telefoane mobile, care nu au fost recomandate la ore de cadrele didactice;

12.    jocul cu mingea în clădirea şcolii, bulgăritul sau orice alt joc care pune în pericol sănătatea sau liniştea celorlalţi elevi;

13.    să ignore normele de protecţie a muncii în laboratoare şi normele de prevenire a incendiilor;

14.    să se joace pe balustradele de la casa scărilor sau să se urce, nesupravegheaţi de un cadru didactic, pe spalierele de joacă din curtea şcolii;

15.    să intre cu câini sau alte animale în incinta şcolii;

16.    să facă improvizaţii electrice sau sa manipuleze aparatura de laborator fără recomandarea sau supravegherea unui cardu didactic;

17.    să se joace la instalaţiile electrice, sanitare, de încalzire sau altele;

18.    consumul de seminţe, în timpul petrecut în şcoală;

19.    fumatul, consumul de băuturi alcoolice şi de droguri;

20.    practicarea jocurilor de noroc pe întreg perimetrul şcolii;

21.    să fie vizitaţi în incinta şcolii de către persoane străine şi să aducă în incinta şcolii persoane străine (foşti colegi, prieteni, vecini etc) fără acordul prealabil al directorului/profesorului diriginte sau al unui alt cadru didactic;

22.    să distrugă zona verde sau plantele din perimetrul şcolii;

23.    să se aşeze/să escaladeze gardul şcolii;

24.    să părăsească incinta şcolii pe parcursul programului, excepţie făcând situaţiile de urgenţă când este obligatorie folosirea biletului de voie semnat şi ştampilat de către directorul şcolii sau profesorul diriginte;

25.    modificarea configuraţiei calculatoarelor, fără aprobarea expresă a profesorilor sau a administratorului de reţea;

26.    instalarea de software neautorizate;

27.    accesarea de pe calculatoarele şcolii a site-urilor porno sau a altor site-uri cu conţinut obscen sau care promovează violenţa, consumul de droguri, alcool etc.

28.    accesul cu autoturismul sau alt mijloc de transport (excepţie făcând bicicleta) în curtea şcolii;

29.    accesul pe scările profesorilor;

30.    să aducă la şcoală obiecte personale de valoare; în caz contrar şcoala nu răspunde pentru piederea sau degradarea acestora, utilizarea lor făcându-se pe proprie răspundere;

Art. 90. OBLIGAŢII

1.      de a acorda semnele exterioare de respect (salutul din poziţia în picioare, acordarea priorităţii de trecere...) profesorilor, personalului şcolii şi tuturor persoanelor cu care intră în contact;

2.      de a purta uniforma pe toata durata șederii lor în perimetrul școlii (daca aceasta există)

3.      de a purta asupra lor carnetul de elev vizat şi a-l prezenta la cererea profesorilor;

4.      de a cunoaşte şi de a respecta normele de protecţie a muncii specifice fiecărui laborator şi cele de prevenire şi stingere a incendiilor;

5.      de a restitui cărţile împrumutate fără deteriorări şi la termenul stabilit; consecinţele nerestituirii la termen sunt stipulate în Regulamentul de Funţionare a Bibliotecilor cât şi în Regulamentul Şcolar; în cazul deteriorării sau pierderii cărţilor împrumutate, elevii vor achita contravaloarea acestora;

6.      de a avea o ţinută decentă

7.      de a respecta programul de lucru al secretariatului;

8. La urcarea şi coborâea din microbusul şcolar se va respecta ordinea şi disciplina fară a ne impinge unii pe ceilalti si fara a comite acte de violenţă  împotriva vreunuia dintre colegi. Se va respecta ca la urcarea şi coborarea din microbus cls prg-IV sa aiba prioritate, implicit fetele şi mai apoi clasele V-VIII respectiv baietii.      Pe perioada executării de reparaţii în imprejurul şcolii elevii vor cobor din microbus în curtea şcolii si se vor imbarca , la plecarea spre casă, tot din curtea şcolii. Dupa ce elevii au fost debarcaţi în curtea şcolii este interzis ca aceştia să mai părăseasca incinta pentru diferite probleme ( vizita la magazinul alimentar, sau alte zone ), astfel putând fi evitate contactele cu utilajele de mare tonaj care efectueaza lucrari în zonă.

 

RECOMPENSE

 

Art. 91. Acordarea de premii elevilor la sfârşitul anului şcolar se face la nivelul unităţii de învăţământ.

(1) Se pot acorda premii elevilor care:

1.      au obţinut primele trei medii generale pe clasă, dar nu mai mici de 9. Pentru următoarele trei medii se pot acorda menţiuni;

2.      s-au distins la una sau mai multe discipline de studiu;

3.      au obţinut performanţe la concursuri, festivaluri, expoziţii sau la alte activităţi extraşcolare desfăşurate la nivel local, judeţean, naţional sau internaţional;

4.      s-au remarcat prin fapte de înaltă ţinută morală şi civică;

5.      au avut, la nivelul clasei, cea mai bună frecvenţă pe parcursul anului școlar;

6.      mai multe premii din aceeaşi categorie se pot acorda numai la medii egale.

7. Unitatea de învăţământ şi alţi factori pot stimula activităţile de performanţă ale elevilor la nivel local, naţional şi internaţional, prin alocarea unor premii, burse,  a agenţilor economici, a fundaţiilor ştiinţifice şi culturale, a comunităţii locale.

8. Elevii sunt datori să cunoască şi să respecte: legile ţării, normele de protecţie civilă şi a mediului, reguli privitoare la apărarea sănătăţii publice şi personale, tehnica securităţii muncii, de prevenire şi stingere a incendiilor, reguli de circulaţie rutieră.

SANCȚIUNI :

Elevii care săvârşesc fapte prin care se încalcă dispoziţiile legale în vigoare, inclusiv regulamentele şcolare, vor fi sancţionaţi în funcţie de gravitatea acestora.

Art. 92. Sancţiunile care se pot aplica elevilor sunt cele menţionate în Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar, şi anume:

a) observaţia individuală;

b) mustrare în faţa clasei şi/ sau în faţa consiliului clasei/ consiliului  profesoral; sancţiunea este însoţită de scăderea notei la purtare;

c) mustrare scrisă; sancţiunea se înregistrează în catalogul clasei, precizându-se numărul documentului şi este însoţită de scăderea notei la purtare;

d) retragerea temporară sau definitivă a bursei; sancţiunea este însoţită de scăderea notei la purtare;

e) eliminarea de la cursuri pe o perioadă de 3-5 zile; constă în înlocuirea activităţii obişnuite a elevului, pe perioada aplicării sancţiunii, cu un alt tip de activitate, desfăşurată, de regulă, în cadrul unităţii de învăţământ; dacă elevul refuză să participe la aceste activităţi, absenţele sunt considerate nemotivate; sancţiunea se consemnează în catalog, precizându-se numărul şi data documentului şi este însoţită de scăderea notei la purtare;

Art 93. Elevii au obligaţia de a se comporta civilizat în şcoală şi în societate, făcând dovada respectului faţă de cei din jur, prin atitudine, gestică, limbaj decent, fără manifestări violente sau scandaloase.

a)Orice formă de agresiune verbală a unui elev la adresa unui cadru didactic inclusiv folosirea de cuvinte sau expresii despre care elevul în cauză ştie că aduc jignire respectivului cadru didactic se sancţionează cu scăderea notei la purtare cu un punct.

b) Se impune tratarea cu politeţe şi respect a întreg personalului şcolii şi se sancţionează atitudinile brutale faţă de colegi.Pentru nerespectarea acestui articol se vor aplica în ordine următoarele măsuri:

-        Mustrare verbală în faţa colectivului de elevi ai şcolii

-        Mustrare verbală în faţa Consiliului profesoral

-        Mustrare verbală în faţa Consiliului de Administraţie

-        Mustrare scrisă adresată părinţilor

-        Prezentarea cazului în faţa organelor de Poliţie locală

-        Scăderea notei  la purtare cu un punct

c) În cazul în care un elev suferă vătămări corporale grave care necesită îngrijiri medicale cu spitalizare, elevului agresor i se va scădea două puncte la purtare.

d) Orice propagandă satanistă este interzisă cu desăvârşire şi raportată organelor în drept.

e) Instigarea de către elevi a unor persoane din afara şcolii la săvârşirea unor fapte prevăzute la punctele precedente se sancţionează la fel ca însăşi fapta.

f)  Ţinuta elevilor va fi decentă, fără elemente de machiaj şi podoabe excesive.

g) Orice formă de harţuire sexuală se pedepseşte prin scăderea notei la purtare dupa cumularea a  2 mustrări scrise , inştiintarea parinţilor şi a organelor de poliţie.

 

Art.94.       a).Elevii vor avea acces în şcoală pe baza carnetului de elev iar părăsirea spaţiului de învăţământ în timpul programului se face numai cu aprobarea dirigintelui sau în lipsa acestuia a  direcţiunii şcolii, constând în bilet de voie.

b).Străinii vor avea acces în  şcoală aceasta numai în urma legitimării cu CI sau alt document de identitate în faţa elevului de serviciu sau a persoanelor solicitate în mod expres : cadre didactice, secretar, mediator şcolar, persoanele solicitate răspunzând de activitatea  persoanelor care pătrund în incinta şcolii. Deasemenea persoanele care pătrund în incinta şcolii  vor aştepta în holul clădirii noi pentru soluţionarea problemelor avute, fără a deranja orele - aceste persoane vor fi    înscrise   în registrul de intrări-ieşiri, indiferent de scopul vizitei;

c). Este interzis ca elevii să  mijlocească pătrundrea străinilor în şcoală.

d) Este interzisă introducerea în şcoală a aparaturii audio-video de orice fel, a telefoanelor mobile fie că sunt sau nu  dotate cu sistem de înregistrare de orice fel, a materialelor pornografice. Acestea vor fi confiscate şi returnate la sfârşit de an.

e)  Este interzisă introducerea în şcoală a ţigărilor, băuturilor alcoolice, a energizantelor şi a drogurilor de orice tip. Orice pornire de acest fel va fi semnalată părinţilor şi organelor de poliţie.

f) Este interzis elevilor să distrugă documente şcolare (cataloage, foi matricole, carnet de elev etc) sau să intervină în acestea pentru a-şi motiva absenţe sau a-şi trece note.

g) Este interzis elevilor sa patrunda in perimetrul imprejmuit in care se afla materialul lemnos, acestia nu vor avea acces sub nici o forma in aceste locuri si la solicitarea oricarui angajat acestia vor refuza acest lucru. Nerespectarea acestor prevederi atrag dupa sine scaderea notei la purtare cu 1 punct.

h) Este interzis ca orice exercitii executate in cadrul orelor de Ed. Fizica  (ex: dat peste cap, roata tiganului , tumbe, rostogoliri etc)sau din initiativa proprie sa fie efectuate in pauzele dintre ore sau la terminarea acestora in curtea scolii sau in alt loc.Orice fel de activitate de acest gen va fi pedepsita cu scaderea notei la purtare cu 1 punct  si raspunderea elevului de propria  integritatea fizica in cazul unor accidentari.

i) Inscripţionarea pereţilor, distrugerea acestora precum si a  mobilierului, obiectelor de inventar murdărirea şi/sau mâzgălirea intenţionată a  acestora se sancţionează cu mustrare scrisă şi obligarea elevului vinovat la plata integrală a contravalorii obiectului deteriorat, respectiv a costului integral a lucrării de zugrăvit în cazul mâzgălirii sau deteriorării pereţilor.

j) Prezenţa la cursuri este obligatorie

k)Întârzierea va fi considerată de diriginte ca absenţă nemotivată; după încheierea orei de curs elevii vor părăsi sala de clasă, care va fi închisă cu cheia de către profesor.

l)  Învoirile se fac de către diriginte şi la cererea părintelui, fără a depăşi 5 zile pe semestru.

m)      la terminarea orelor de curs elevii sânt obligaţi să respecte regulile de circulaţie circulând doar pe trotuarele amenajate pentru pietoni evitând astfel accidentele care ar putea avea loc . Şcoala nu se face responsabilă de eventualele accidente survenite  după terminarea orelor de curs şi ca urmare  a nerespectării regulilor de circulaţie.

Art. 94. Actele de violentă, ameninţările și hărţuielile vor fi sancţionate cu scăderea notei la purtare sub 6,00 şi, după caz, potrivit prevederilor legislaţiei române.

Atr. 95. Elevii surprinşi copiind la teze sau la lucrări de control, cât şi alte fraude, vor fi pedepsiţi prin notă corespunzătoare, iar la abateri repetate şi prin scăderea notei la purtare.

Art. 96. La fiecare 10 absenţe nejustificate pe semestru pentru  învăţământul gimnazial şi 20 de absenţe pentru învăţământul primar , din totalul orelor de studiu sau la 10% absenţe nejustificate din numărul de ore pe semestru la o disciplină, va fi scăzută nota la purtare cu câte un punct;

Art. 97. Plecarea în masă a elevilor unei clase de la 3 ore (anual) se sancţionează cu scăderea notei la purtare a tuturor elevilor clasei cu un punct. Excepţie fac elevii care au absentat motivat şi dovedesc acest lucru conform regulamentului.

Art. 98. Fumatul în şcoală, în curtea şcolii şi în imediata apropiere a acesteia se sancţionează astfel :

-        la prima abatere – observaţie individuală

-        la a doua abatere – chemarea părintelui/tutorelui legal la şcoală şi mustrare în faţa acestuia.

Art. 99. Elevii care au telefoanele  la ei şi deschise pe parcursul orelor de curs sunt sancţionaţi cu reţinerea telefonului care va fi predat directorului, de unde, va fi ridicat de către părinţii elevilor.

Art. 100. Elevii vinovaţi de deteriorarea bunurilor şcolii vor plăti toate lucrările necesare reparaţiilor sau vor suporta toate cheltuielile pentru înlocuirea bunurilor deteriorate. În cazul în care vinovatul nu se cunoaşte, răspunderea materială devine colectivă, revenind întregii clase.

Dacă, pentru anumite fapte care nu sunt în concordanţă cu statutul de elev, Consiliul elevilor stabileşte şi alte sancţiuni, acestea se pot aplica elevilor contravenienţi, cu acordul directorului şcolii, care va fi informat în scris.

Elevii care au primit sancţiuni disciplinare vor participa la şedinţe de consiliere psihologică.

 

Toate sancțiunile aplicate elevilor sunt comunicate, în scris, părinților/reprezentantului legal.

 

Art. 101. (1) Contestaţiile împotriva sancţiunilor prevăzute la articolele de mai sus se adresează, în scris, Consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, în termen de 5 zile de la aplicarea sancţiunii.

(2) Contestaţia se soluţionează în termen de 30 de zile de la depunerea acesteia la secretariatul unităţii de învăţământ.

(3)     Hotararea Consiliului de administraţie este definitivă.

 

 

 

 

CAP. 5.  SECURITATEA ÎN INTERIORUL ŞCOLII

 

Art. 102. Accesul persoanelor şi a autovehiculelor în incinta unităţii şcolare se face numai prin locurile special destinate acestui scop, pentru a permite organizarea supravegherii acestora la intrarea şi ieşirea din perimetrul şcolii. Este permis numai accesul autovehiculelor care aparţin unităţii de învăţământ, salvării, pompierilor, poliţiei, salubrizării sau jandarmeriei, precum şi a celor care asigură intervenţia operativă pentru remedierea unor defecţiuni ale reţelelor interioare (electrice, gaz, apă, telefonie etc.) sau a celor care aprovizionează unitatea cu materialele contractate.

Art. 103. Accesul cadrelor didactice, al personalului tehnico-administrativ şi al elevilor aparţinând şcolii  este permis în baza legitimaţiei cu fotografie, sau, după caz, a carnetului de elev vizat de conducerea şcolii, documente care vor fi prezentate obligatoriu la punctul de control în momentul intrării.

Art. 104. Accesul părinţilor este permis în baza verificării identităţii acestora la punctul de control, unde se va afla şi registrul în care se vor nota: numele şi prenumele, seria şi numărul actului de identitate.

Art. 105. Accesul altor persoane este permis numai după obţinerea aprobării conducerii unităţii de învăţământ, pe baza ecusonului care atestă calitatea de invitat/vizitator al acesteia; ecusoanele se păstrează şi se eliberează de la punctul de control după efectuarea procedurilor de identificare, înregistrare şi control de către elevul de serviciu. Ecusoanele vor fi purtate la vedere pe toata perioada şederii în şcoală şi se restituie la plecare.

Art. 106. Elevul de serviciu  are obligaţia de a ţine o evidenţă riguroasă a persoanelor străine unităţii de învăţământ, care intră în perimetrul şcolii şi de a consemna în registrul corespunzator datele de identificare şi scopul vizitei.

Art. 107. Este interzis accesul în instituţie a persoanelor aflate sub influenţa băuturilor alcoolice sau a celor turbulente, precum şi a celor care au intenţia vădită de a deranja ordinea şi liniștea publică. De asemenea se interzice intrarea persoanelor însoţite de câini, precum şi a persoanelor care deţin arme, obiecte contondente, substanţe toxice, exploziv-pirotehnice, iritante-lacrimogene sau ușor inflamabile. Este intezisă introducerea publicaţiilor cu caracter obscen sau agitator, a stupefiantelor, a băuturilor alcoolice. Se interzice comercializarea acestor produse în perimetrul şcolii sau în imediata apropiere a acesteia.

Art. 108. Personalul angajat al şcolii  şi cadrele didactice au obligaţia să supravegheze comportamentul vizitatorilor şi să verifice sălile în care aceştia sunt invitaţi, pentru a nu fi lăsate sau abandonate obiecte care, prin conţinutul lor, pot produce evenimente deosebite.

Art. 109. În situaţia organizării şedinţelor cu părinţii sau a altor întruniri cu caracter comemorativ, educativ, cultural, sportiv etc. prevăzute a se desfăşura în incinta şcolii, conducerea unităţii de învăţământ, alături de organizatori, va asigura întocmirea şi transmiterea la punctul de control a tabelelor cu persoanele invitate să participe la aceste manifestări, iar în baza lor va fi permis accesul, după efectuarea verificării identităţii persoanelor nominalizate.

Art. 110. Elevii pot părăsi unitatea de învăţământ după terminarea orelor de curs sau, după caz, dacă au bilet de voie semnat de diriginte / director.

Art. 111. După terminarea orelor de curs şi în timpul nopţii, clădirea şcolii va fi încuiată de către personalul angajat , după ce, în prealabil, s-a verificat dacă au fost respectate măsurile privind siguranţa imobilului.

Art. 112. Personalul angajat  este obligat să cunoască şi să respecte îndatoririle ce îi revin conform fişei postului, fiind direct răspunzător pentru paza şi integritatea obiectivului, bunurilor şi valorilor încredinţate, precum şi pentru asigurarea ordinii în perimetrul şcolii.

 

CAP. 6. STRUCTURA ORGANIZATORICĂ

 

Art. 113. Comisiile metodice, comisiile de lucru cu caracter permanent şi ocazional și colectivele din unitatea de învățământ funcţionează în conformitate cu Legea educaţiei naţionale, actele normative eliberate de M.E.N., I.S.J., Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a propriilor decizii şi hotărâri aprobate în Consiliul Profesoral şi în Consiliul de Administraţie.

Art. 114. Lista comisiilor și colectivelor din unitatea de învățământ precum și atribuțiile acestora sunt cuprinse în Anexa 3 a prezentului regulament.

 

 

CAP.7.COMPARTIMENTE FUNŢIONALE

 

 

Art.115. Compartimentele funcţionale organizate la nivelul unitãţii şcolare sunt

urmãtoarele: Secretariat, Contabilitate şi Administrativ. Ele sunt în subordinea directorului unitãţii.

Sarcinile de serviciu în cadrul compartimentelor sunt repartizate pe persoane prin fişa postului, în funcţie de nivelul postului, complexitatea lor şi specificul activitãţii.

Art.116. Personalul care lucreazã în cadrul compartimentelor este obligat sã cunoascã, sã respecte şi sã aplice întocmai normele legale specifice activitãţilor desfãşurate, legile statului şi prevederile prezentului regulament.

Art.117. Reprezentarea unitãţii şcolare de cãtre personalul din cadrul compartimentelor, în relaţiile cu elevii, cu cadrele didactice, cu publicul şi cu alte instituţii, organisme şi organizaţii, se va face printr-o conduitã moralã şi ţinutã vestimentarã corespunzãtoare, prin limbaj adecvat, profesionalism şi fermitate.

Art.118.(1) Secretariatul asigurã permanenţa în derularea activitãţilor zilnice dupã cum urmeazã: programul zilnic de funcţionare 8.00-16.00

Program de lucru cu publicul: între orele 13.00 -15.00.

(2) Pe perioada examenelor sau a altor manifestãri, programul de lucru va fi stabilit de cãtre directorul instituţiei.

Serviciul secretariat va verifica în permanenţă site-ul ISJ precum si mail-ul şcolii si va aduce la cunostinta directorului  unitaţii orice adresă aparută. De asemenea va respecta întocmai sarcinile menţionate în fişa postului.

Art.119. Ştampila unitãţii şcolare este pãstratã in secret de catre  directorul unitãţii şcolare.

Art.120. Pe perioada vacanţelor şcolare cataloagele sunt preluate şi pãstrate la Compartimentul Secretariat.

Art.121. Compartimentul Contabilitate asigurã şi rãspunde de buna desfãşurare a activitãţii financiar-contabile a unitãţii şcolare, de derularea fluentã a fluxurilor financiare şi materiale, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.

Art.122.(1) Programul zilnic de funcţionare se deruleazã între orele .08 -12.00 (0.5 norme)

(2) Pe perioada examenelor sau a altor manifestãri, programul de lucru va fi stabilit de cãtre directorul instituţiei.

Art.123. Administratorul unitãţii stabileşte echipele şi sectoarele de lucru ale personalului din subordine, cu aprobarea conducerii unitãţii; acesta nu poate folosi personalul pentru alte scopuri decât cele care sunt în interesul unitãţii.

Art.124. Administratorul unitãţii şcolare rãspunde de gestionarea şi întreţinerea bazei materiale a unitãţii şcolare şi coordoneazã întreaga activitate a Compartimentului Administrativ.

Art.125.  Activitatea personalului nedidactic se desfăşoară în conformitate  cu fişa postului realizată de şeful de compartiment şi avizată de conducerea şcolii.

1.Repartizarea pe sectoare se face în funcţie de necesităţile administrative, angajaţii având obligaţia de a respecta acest lucru;

2.La începutul anului şcolar personalul de îngrijire întocmeşte inventarul cu obiecte din sectorul de activitate şi răspunde de păstrarea acestora, precum şi de recuperarea pagubelor, împreună cu administratorul şi învăţătorul/dirigintele clasei;

3.Orice neregulă semnalată în sectorul de activitate va fi comunicată şefului de departament, luându-se împreună cu conducerea şcolii măsurile ce se impun;

4.Se interzice părăsirea locului de muncă în timpul programului. Pentru situaţii deosebite se va cere acceptul şefului de compartiment;

5.În timpul programului este interzis consumul de băuturi alcoolice, nerespectarea acestui fapt se pedepseste conform legii;

6.Personalul de îngrijire va avea o atitudine corespunzătoare în relaţiile cu elevii;

7. personalul de ingrijire va avea în vedere ca depozitarea materialelor de curatenie ( soluţii , detergenţi, otrăvuri de orice fel) precum si a uneltelor avute în dotare sa fie depozitate  la loc  sigur în asa fel încât elevii sa nu aibă acces la acestea. Se va avea în vedere ca la folosirea oricaror unelte , maşini de tuns iarbă etc. elevii să nu se afle în preajma acestora si daca acest lucru nu este posibil activitatea respectivă se va amâna până la intrarea elevilor la clasă sau părăsirea locului respectiv.    Nerespectarea acestor reguli atrag după sine tragerea la raspundere în funcţie de gravitatea abaterii a oricarui angajat,iar acolo unde este cazul până la răspundere penală .

Se va respecta întocmai fişa postului precum şi sarcinile suplimentare trasate de catre directorul unitaţii.

7.Responsabilii PSI si PM răspund de întocmirea dosarelor, de informarea întregului personal al şcolii şi încheie procese verbale în urma fiecărei activităţi;

8.În aprecierea anuală a personalului nedidactic se va ţine seama de promptitudinea dovedită în îndeplinirea sarcinilor, atitudinea faţă de colectiv, punctualitate la program, integrare în colectiv.

Art.126. Programul zilnic de lucru se deruleazã dupã cum urmeazã:

- un singur schimb  orele : 7:00 – 15:00

În perioada nedidacticã, în timpul examenelor sau a altor manifestãri, programul de lucru va fi stabilit de cãtre directorul instituţiei

 

CAP. 8. DISPOZIȚII FINALE

 

Art. 127. Prezentul regulament intră în vigoare în termen de o săptămână de la data aprobării lui în Consiliul profesoral.

Art. 128. Toate dispoziţiile din regulamentele anterioare ce contravin prezentului regulament se anulează.

Art. 129. Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii pentru tot personalul didactic, didactic auxiliar şi nedidactic al liceului, pentru elevi şi orice altă persoană care, din diferite motive, se află în şcoala noastră pentru o perioadă determinată.

Art. 130. Modificările prezentului regulament se fac cu aprobarea Consiliului profesoral, Comisiei Paritare  şi îşi produce efectele faţă de angajaţi , elevi şi părinţi din momentul încunoştiinţării acestora.

Art. 131. Parte componentă a prezentului regulament  sunt următoarele anexe:

Anexa 1. Atribuţiile profesorului de serviciu/ Organizarea serviciului pe şcoală

Anexa 2. Regulamentul de organizare și funcționare al bibliotecii

Anexa 3 Lista comisiilor și colectivelor din unitatea de învățământ

Anexa 3. Organigrama unităţii de învăţământ

Anexa 4. Lista activităţilor procedurale şi a procedurilor elaborate

Anexa 5. Tabel cu personalul şcolii care a participat la şedinţa de prelucrare a R.O.I Şi a listei de proceduri

 

Director,                                                           Comisia de intocmire a R.O.I

Prof. Dr. Monica Rigo                                          Prof. Rigo Monica

PIPP Marina Corina

PIPP Budusan Mirela

Educ. Pestean Sidonia