Scoala Gimnaziala Nr.1 Mizil
Mizil, Prahova

Regulament

REGULAMENTUL INTERN AL  SCOLII GIMNAZIALE   NR.1  MIZIL

CAPITOLUL I

PRINCIPII GENERALE

Art. 1 Scolala gimnaziala Mizil  este unitate cu personalitate juridică, ordonator   de credite şi funcţionează în subordinea Inspectoratului Şcolar al Judeţului Prahova.

Art. 2. Scolala gimnaziala Mizil   îşi desfăşoară întreaga activitate promovând un înalt profesionalism, receptivitate la nevoile educaţionale ale individului şi comunităţii, gândirea critică şi autocritică, spiritul inovator, creativitatea, interesul pentru definirea  şi  redefinirea personalităţii, inovaţia, comunicarea, lucrul în echipă, eficienţa, libertatea de exprimare, formarea caracterului, moralitatea şi spiritualitatea. Întreaga activitate va avea în vedere: colegialitatea, colaborarea, promptitudinea şi integralitatea realizarii sarcinilor atribuite, realizarea integrală şi la timp a sarcinilor de serviciu, relaţii democratice, de colaborare şi sprijin reciproc, transparenţa decizională realizată prin organismele colective (Consiliul profesoral, Consiliul de administraţie), promovarea calităţii şi recompensarea personalului etc.

CAPITOLUL II

DISPOZIŢII GENERALE

Art. 3. Prezentul Regulament Intern conţine norme privind desfăşurarea activităţilor instructiv  – educative cu caracter şcolar şi extraşcolar, a activităţilor de natură administrativă, financiar  – contabile şi de secretariat din cadrul  Scolii gimnaziale Nr1 Mizil fiind elaborat în conformitate cu Legea nr.1/2011 – Legea Educaţiei Naţionaleşi cu Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar de Stat şi Particular, aprobat prin O.M. nr. 4925 / 08.09.2005.

Art. 4. Regulile de disciplină şi obligaţiile reciproce ale întregului personal, precum şi ale elevilor şi părinţilor care decurg din prezentul Regulament sunt stabilite în vederea desfăşurării în condiţii optime şi la standarde ridicate de calitate a procesului instructiv  –educativ, precum şi a activităţilor conexe care se desfăşoară în cadrul scolii.

Art. 5. Regulamentul Intern este adoptat în conformitate cu legislaţia în vigoare şi nu i se substituie acesteia; necunoaşterea prevederilor prezentului Regulament nu absolvă personalul, elevii şi părinţii acestora de consecinţele încălcării lui.

Art. 6. În rezolvarea problemelor şcolii vor fi atraşi şi implicaţi următorii factori: familia, comitetul de părinţi pe clasă, Comitetul reprezentativ al părinţilor, Consiliul elevilor.

CAPITOLUL III

ORGANIZAREA ŞI CONDUCEREA ŞCOLII

Art. 7. Conducerea şcolii  este asigurată de Consiliul profesoral  şi Consiliul de administraţie ca organisme de decizie şi management. Organigrama scolii, care se aprobă

în fiecare an de către Consiliul profesoral la propunerea Consiliului de administraţie, este parte a prezentului regulament.

(1) Aceste organisme îşi desfăşoară activitatea pe baza unor planuri de muncă anuale şi semestriale, supuse aprobării Consiliului de administraţie.

(2) Acestea devin obligatorii după aprobarea lor în cadrul Consiliului profesoral sau în cadrul comisiei / catedrei respective. Neîndeplinirea responsabilităţilor ce revin conform acestor documente constituie abatere şi se sancţionează cu notă observatorie de către director şi Consiliul de administraţie.

Art. 8. Procesele verbale întocmite la fiecare şedinţă a consiliilor/comisiilor/catedrelor vor consemna ordinea de zi, absenţele motivate sau nu, hotărârile adoptate. Vor fi semnate de cei prezenţi, iar cei absenţi vor semna ulterior de luare la cunoştinţă.

Art. 9. Fiecare comisie va avea un regulament de funcţionare propriu avizat de Consiliul de administraţie, un plan de muncă ce se va realiza semestrial şi va elabora  raportul de activitate pe care îl ve preda Consiliului de administraţie.

2. ELEVII

2.1. Exercitarea calităţii de elev

Art. 57.  Dobândirea calităţii de elev al scolii se face în conformitate cu Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar .

Art. 58. Calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor şi prin participarea la toate activităţile curriculare şi extracurriculare existente în programul şcolii.

.Art. 59. Frecventarea tuturor cursurilor prevăzute în orar este obligatorie pentru fiecare elev.

Art. 60. Evidenţa prezenţei se face la începutul fiecărei ore de curs de către profesori, care consemnează în catalog absenţele. Elevii care nu se află în clasă la intrarea profesorului sunt consideraţi absenţi la ora respectivă.

Art. 61. În cazuri bine motivate, elevii care întârzie pot cere permisiunea cadrului didactic să asiste la oră, acesta putând motiva absenţa pâna la sfârşitul orei.

Art. 62. Se interzice cadrelor didactice eliminarea elevilor de la orele de curs. Elevii care perturbă orele de curs vor fi  puşi în discuţia Consiliului  profesorilor clasei pentru a fi sancţionaţi.

Art. 63. Părăsirea spaţiilor de învăţământ (sală, laborator, şcoală) în timpul orelor de curs se face numai în cazuri de forţă majoră,  cu aprobarea cadrului didactic respectiv sau a profesorului diriginte.

Art. 64.  Absenţele datorate îmbolnăvirii elevilor, bolilor molipsitoare sau altor cauze de forţă majoră, dovedite cu acte legale, se motivează.

Art. 65. Motivarea absenţelor se efectuează numai de diriginte pe baza următoarelor acte:

adeverinţe eliberate de medicul cabinetului şcolar, medicul de familie sau medicul specialist, vizate de medicul şcolar;

adeverinţă sau certificat medical eliberat în cazul în care elevul a fost internat în spital;cererea părinţilor, aprobată de director, pentru situaţii familiale deosebite, fără a depăşi 7 zile pe an.

Pentru a fi considerate valabile, adeverinţele medicale trebuie să conţină în mod vizibil numele şi parafa medicului, numele cabinetului medical sau al spitalului şi diagnosticul. Chiar în situaţiile mai sus prezentate, motivarea absenţelor se face după consultarea părinţilor. În cazul în care se constată falsuri, actele prezentate sunt considerate nule, iar elevul în cauză este sancţionat cu scăderea notei la purtare.

Art. 66. Părinţii vor asigura motivarea absenţelor (probleme de sănătate), contactând direct profesorul diriginte/învăţătorul clasei pentru a-l informa, urmând apoi să prezinte actele doveditoare (adeverinţă medicală), dar  nu mai târziu de 7 zile de la data ultimei absenţe. Pentru situaţii familiale deosebite, părinţii trebuie să facă o cerere, adresată directorului, de învoire, fără a depăşi 7 zile  pe an .  Dacă actele doveditoare nu sunt prezentate în termenul prevăzut, acestea nu mai pot fi utilizate în motivarea absenţelor.

Art. 67.  Pentru elevii sportivi de performanţă, care participă la acţiuni la nivel judeţean naţional, internaţional, organizate în timpul semestrelor şcolare, directorul scolii poate aproba motivarea absenţelor, cu condiţia îndeplinirii de către aceştia a obligaţiilor şcolare.

Art. 68. Elevii calificaţi la fazele  judeţene / naţionale  ale olimpiadelor  şi concursurilor şcolare, în vederea pregătirii intensive, pot fi scutiţi de frecvenţă cu acordul profesorilor clasei şi al direcţiunii, în conformitate cu un program aprobat. Aceştia au însă obligaţia de a recupera individual materia pierdută.

Art.69. Elevii de la articolele anterioare nu vor fi examinaţi scris sau oral în prima săptămână de la revenirea la cursuri.

Art. 70.  Exmatricularea se propune în scris de dirigintele clasei, după consultarea consiliului profesorilor clasei şi se aprobă de Consiliul profesoral, făcându-se menţiunea respectivă în catalog şi în registrul matricol, în conformitate cu prevederile  Regulamentuluide organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

2.2. Drepturile elevilor

Art. 71.  Elevii beneficiază de drepturile prevăzute în  Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar  (art. 97 - 109).

Art. 72.  Elevii pot folosi, în mod organizat, baza materială şi baza sportivă pentru pregătire suplimentară şi acţiuni în timpul liber.

Art. 73. În timpul şcolarizării, elevii beneficiază gratuit de asistenţă psihopedagogică, prin cabinetul de consiliere şi de asistenţă medicală, prin cabinetele medicale din şcoală.

Art. 74.  Elevii au dreptul să propună şi să opteze C.D.Ş.  - OPŢIONAL, ţinând cont de resursele şcolii.

Art.75. Elevii au dreptul să-şi depună candidatura şi să fie aleşi în Consiliul elevilor şi în Consiliul de administraţie al scolii

Art. 76. Elevii au dreptul să participe la activităţile extraşcolare şi extracurriculare organizate de şcoală, cu respectarea prevederilor Regulamentului Intern.

Art.77. Pentru a stabili bursele sociale, de studiu şi de merit, Comisia de burse va afişa la avizierul elevilor şi în cancelarie condiţiile care trebuiesc îndeplinite şi actele necesare, până la începerea anului şcolar sau în termen de 2 săptămâni de la eventuala Hotărâre de Guvern care reglementează acest lucru.

Elevii care îndeplinesc condiţiile de bursă vor depune cerere însoţită de actele corespunzătoare la secretariat (unde vor fi înregistrate individual) în termen de 2 săptămâni de la afişarea condiţiilor de bursă. Cererea şi actele vor fi verificate şi vizate de diriginte.

Art. 78. Comisia de burse va analiza cererile şi va înainta propuneri de bursă la I.S.J. în termen de 2 săptămâni. Cererile nedepuse în termen sau neînsoţite de acte justificative nu vor fi luate în considerare de Comisia de burse.

Art. 79. Pentru premierea elevilor din surse extrabugetare / comitet părinţi, criteriile şi modalităţile vor fi stabilite de organismul care acordă premierea, la recomandarea Consiliului de administraţie.

(1) Se acordă premii la recomandarea cadrelor didactice, a Consiliului profesoral.

(2) Pentru medii egale se acordă acelaşi premiu.

2.3. Consiliul elevilor – Regulamentul Consiliului elevilor

Art. 80. a) Consiliul elevilor pe şcoală se constituie din reprezentanţii claselor în primele 2 săptămâni de şcoală. Fiecare clasă desemnează 1 reprezentant. Consiliul se întruneşte semestrial sau la solicitarea direcţiunii şcolii.

b) Consiliul elevilor analizează problemele elevilor şi propune măsuri privind îmbunătăţirea:

- activităţii didactice;

- activităţilor extracurriculare;

- disciplinei şi frecvenţei;

- relaţiilor elev – profesor, elev – elev;

- relaţiilor cu alte unităţi de învăţământ;

- integrării socio – profesionale;

- activităţilor din timpul liber.

Problemele şi măsurile propuse vor fi aduse la cunoştinţa Consiliului de administraţie scolii, care va lua măsuri de soluţionare a acestora. Aceste soluţii vor fi transmise de Consiliul elevilor, celor interesaţi.

Art. 81. Elevii au dreptul de a se transfera de la o clasă la alta, la alte şcoli, la alte forme de învăţământ conform prezentului Regulament, dar şi Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

2.4. Responsabilităţile elevilor

Art. 82. Elevii au obligaţia să respecte prevederile articolelor 110 – 114 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar,  însoţite de următoarele precizări:

 respectarea programului şcolii; orarul şcolii este 8,00 – 18,00;

 pe toată perioada cursurilor este interzisă părăsirea clădirii şi a curţii şcolii;

 intrarea în şcoală pentru elevii care învaţă dimineaţa se face în intervalul orar 7,30 -8,00

 elevii care învaţă după-amiaza intră în şcoală în intervalul orar – 11,50 – 12,00;

 la sfârşitul orelor elevii vor lăsa în ordine şi curăţenie sala de clasă;

 profesorul va supraveghea ieşirea elevilor din sală şi se va asigura ca elevii să lase mobilierul şi sala de clasă în ordine şi curăţenie;

 pe teritoriul scolii, precum şi la anumite activităţi extracurriculare precizate, elevii vor purta ţinuta şcolii: pantaloni lungi, de culoare neagră / bleumarin (cu talie normală, croială clasică şi fără accesorii: ţinte, lanţuri, paiete, franjuri, cămaşă, bluză, tricou albe/albastre/bleumarin

 La toate activităţile extraşcolare desfăşurate de şcoală, elevii au obligaţia să aibă o ţinută vestimentară decentă şi îngrijită, conform cerinţelor organizatorilor.

 Elevilor le este interzis fumatul, consumul de băuturi alcoolice şi droguri în incinta scolii şi în afara lui, comportamentul indecent; elevii care nu respectă această decizie vor fi sancţionaţi conform  Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

 Elevii au obligaţia de a acorda semnele exterioare de respect (salutul din poziţia în picioare, acordarea priorităţii de trecere etc.) profesorilor, personalului şcolii,

 Elevii au obligaţia de a purta asupra lor carnetul de elev vizat pe anul şcolar în curs şi  de  a-l prezenta la cererea profesorilor.

 Elevii nu au voie să părăsească în timpul programului curtea şcolii fără învoire din partea profesorului diriginte, avizată de directorul colegiului.

 Elevii vor avea o ţinută decentă (fără bluze prea decoltate sau transparente, bustiere, cu fuste de o lungime decenta, nu vor purta pantaloni cu talia prea joasă, pantaloni scurţi).

 Sunt interzise, de asemenea, purtarea unor obiecte vestimentare care conţin mesaje sataniste, erotice, antisociale etc.,  machiajele, vopsirea părului în culori stridente, precum şi purtarea unor bijuterii inadecvate instituţiei.

 Elevii vor respecta programul de lucru al secretariatului; elevii vor depune scutirile de educaţie fizică în prima săptămână de şcoală.

 Este interzisă orice manifestare care deranjează desfăşurarea orelor (ex.: casetofoane, telefoane mobile deschise, convorbiri telefonice, filmări fără acordul cadrelor didactice etc.).

 Actele de violenţă, ameninţările şi hărţuielile vor fi sancţionate cu mustrare in fata clasei,informarea familiei,scaderea notei la purtare, exmatricularea.

 Se vor sancţiona: violenţa verbală, adresarea de mesaje agresive sau obscene direct sau prin intermediul telefonului mobil sau al computerului, prin scăderea  notei la purtare sau exmatriculare – în funcţie de gravitatea faptei.

 Este interzisa detinerea si folosirea telefoanelor mobile de catre elevi pe parcursul programului scolar

 Vor fi, de asemenea, sancţionate:

distrugerea de mobilier şcolar, distrugerea sau furtul oricăror dispozitive şi materiale aflate în dotarea laboratoarelor şcolare, modificarea configuraţiei calculatoarelor fără aprobarea expresă a profesorilor, virusarea calculatoarelor prin introducerea de dischete sau CD-uri proprii sau prin navigare pe Internet ără acordul profesorului,  accesarea de pe calculatoarele şcolii a site-urilor cu conţinut obscen ori care promovează violenţa, consumul de droguri, alcool etc.

Art.  83. Elevii eliminaţi de la cursuri pe o perioadă de 3-5 zile vor executa activităţi gospodăreşti în curtea scolii. În acest sens, la ora 7:30se vor prezenta la director care, stabileste programul de lucru al fiecărei zile de eliminare.

Pe perioada fixată prin sancţiune, elevii respectivi vor fi monitorizaţi zilnic de către un profesor.

2.5. Sancţiuni

Art. 84. Sancţiunile sunt cele prevăzute la art. 118 – 134 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.  Sancţiunile atrag după sine scăderea corespunzătoare a notei la purtare, conform deciziei Consiliului profesoral, în urma propunerii Consiliului profesorilor clasei. Lista sancţiunilor este completată cu:

(1)  Elevul care comite fapte  ce  contravin normelor de comportare civilizată sau regulamentelor în vigoare, va fi sancţionat prin :

1. scăderea notei la purtare;

2.desfăşurarea de  activităţi gospodăreşti în folosul şcolii şi în conformitate cuRegulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

(2) Elevii sancţionaţi şi care pe parcursul semestrului desfăşoară activităţi cu caracter educativ,  participă şi coordonează proiecte educative fără a mai comite alte abateri până la sfărşitul semestrului, pot fi repuşi în discuţia consiliului profesoral care, pe baza unui raport scris al dirigintelui şi al responsabilului comisiei diriginţilor, poate reveni asupra deciziei de sancţionare.

(3)  Profesorii diriginţi vor informa în scris familia şi vor stabili pe cale amiabilă modul de finalizare a sancţiunii, în interesul instituţiei şi al recuperării pagubelor.

Art. 85.  (1) Profesorul dirigintele are obligaţia de a consemna sancţiunile în „Caietul dirigintelui”, specificând motivele sancţionării, organul care a acordat sancţiunea, data acordării, un scurt rezumat al discuţiei cu părinţii.

Art. 86. (1) Avertizarea elevilor pentru absenţe nemotivate se face de către profesorul diriginte al clasei şi se contrasemnează de director. Preavizul tip este redactat în 3 exemplare: unul la secretariat, unul la diriginte şi unul la părinte/reprezentant legal.

(2) La 10 absenţe nemotivate / semestru se scade cu 1 punct nota la purtare.

Art. 87. Sunt considerate abateri disciplinare si se sanctioneaza cu scaderea notei la purtare :

-lipsa de respect  fata de cadrele didacice manifestata prin :adresarea de injurii,amenintari verbale sau fizice ;

-perturbarea desfasurarii orei de curs ;

- furtul de bunuri personale sau din inventarul şcolii;

- încercarea de a sustrage colegii, de la activităţi şcolare şi extraşcolare, prin orice fel de acţiuni;

- introducerea în scoala a unor persoane străine şcolii;

- implicarea unor persoane străine de colectivul clasei în rezolvarea eventualelor neînţelegeri;

- agresiunile fizice, verbale şi non-verbale împotriva vreunei persoane, altercaţiile dintre elevi sau reglările de conturi;

- intrarea în incinta şcolii prin sau peste garduri, căţăratul pe ziduri, ieşirea sau intrarea pe ferestrele încăperilor, coborârea pe balustradă, jocul cu mingea în spaţiile de instruire sau pe holuri, lovirea pereţilor exteriori cu mingea sau cu alte obiecte care ar pricinui deteriorarea lor;

- folosirea telefonului mobil, a aparaturii audio-video în timpul orelor sau a programului de cursuri;

- machiajul, vopsitul strident şi accesoriile ostentative;

-aruncatul cornurilor prin clasa

Art. 88. Sunt considerate abateri disciplinare grave, conform art. 112 alin. f), g), h) din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar

- deţinerea şi consumul, în perimetrul unităţii de învăţământ şi în afara acestuia, a drogurilor, ţigărilor, băuturilor alcoolice sau altor substanţe care pot afecta fizic şi psihic;

- participarea la jocuri de noroc;

- introducerea în perimetrul unităţii de învăţământ a oricărui tip de arme, substanţe explozibile, toxice, obiecte contondente ş.a. care, prin acţiunea lor, pot afecta integritatea fizică şi psihică;

- posesia şi difuzarea materialelor cu caracter obscen / pornografic.

Art. 89. Deţinerea în perimetrul unităţii de învăţământ şi în contextul activităţilor extraşcolare a ţigărilor, băuturilor alcoolice, precum şi deţinerea şi difuzarea materialelor cu caracter obscen / pornografic se sancţionează cu scăderea notei la purtare şi, în caz de repetare, eliminare.

Art. 90. Pentru consumul de alcool în incinta şcolii se aplică sancţiunea de eliminare de la cursuri pentru o perioadă de 5 zile, absenţele consemnându-se în catalog si scaderea notei la purtare sub 6.

Art. 91. Introducerea şi posesia în perimetrul unităţii de învăţământ a drogurilor, a oricărui tip de arme, substanţelor explozibile sau toxice, obiectelor contondente  ş.a. care, prin acţiunea lor, pot afecta integritatea sa fizică şi psihică şi a celorlalţi, se sancţionează prin exmatriculare şi deferirea organelor de poliţie.

Art. 92. Vor fi sancţionaţi prin scaderrea notei la purtare cu pana la 3 puncte elevii care: trântesc uşile, le deschid sau le închid cu piciorul;degradează instalaţiile electrice, tablele, gletul, pereţii, geamurile, mobilierul (zgârieturi, desene, inscripţionări), aparatele şi instalaţiile din laboratoare şi săli de clasă, terenul şi sala de sport.

Art. 93. Elevii vinovaţi de abaterile de mai sus vor achita, în termen de 48 ore de la constatarea deteriorărilor,  contravaloarea acestora sau vor înlocui obiectele degradate cu altele noi. În caz contrar vor plăti dublu toate lucrările necesare reparaţiilor sau înlocuirii obiectelor deteriorate în termen de o lună.În cazul în care vinovatul nu se cunoaşte, clasa va răspunde material de deteriorările provocate.

Art.94 .Elevii nu au voie să părăsească incinta şcolii în timpul programului decât în mod excepţional cu avizul directorului/dirigintelui/învăţătorului şi acceptul părinţilor.

Art. 95– Elevii nu au voie să chiulească de la ore, nu au voie să iniţieze şi/sau să participe la o acţiune colectivă de chiul de la programul de şcoală.Pentru nerespectarea acestui punct din regulament elevii vor fi sanctionati cu scaderea notei la purtare cu 1-2 puncte.

Art. 96– Elevii nu au voie să fumeze în şcoală sau în curtea şcolii în caz contrar vor fi sancţionaţi cu scăderea notei la purtare cu până la 3 puncte.

Art. 97 – Vor fi sancţionaţi, după caz, cu scădere notei la purtare sub 5, mutare disciplinară la altă şcoală. Elevii, care, prin acţiunile lor, provoacă vătămarea fizică, accidentarea altor persoane, tulburarea gravă a activităţii şcolare.

Art. 98– Elevii nu au voie să cheme la şcoală, pentru aşa numite „răfuieli”, „intimidări”, alţi elevi, rude, cunoscuţi, persoane adulte. Pentru astfel de situaţii vor fi sancţionaţi după caz, cu: eliminare, scăderea notei la purtare sub 5, iar persoanele adulte implicate vor răspunde penal.

Art. 99 – Elevii nu au voie să blocheze căile de acces în instituţie.

Art. 100 – Elevii nu au voie să staţioneze pe coridoarele şcolii în timpul orelor de curs; uşile se închid la 5 minute după ce s-a sunat de intrare şi se deschid numai la pauză, excepţie făcând situaţiile de forţă majoră.

Art. 101– Elevii scutiţi de efort fizic (zi, semestru, an şcolar) sunt obligaţi să fie prezenţi la orele de educaţie fizică şi să rămână sub supravegherea profesorilor.

Art. 102 – Elevii care din motive de sănătate la recomandarea medicului, sunt scutiţi de efort fizic vor prezenta la şcoală documentul respectiv, în termen de 7 zile de la emiterea documentului.

Art. 103 – Până la data de 1 octombrie elevii apţi de efort fizic vor prezenta de la medicul de familie adeverinţa de sănătate, conform căreia pot participa la ora de educaţie fizică fără riscuri.

Art. 104– Vor fi sancţionaţi, după caz, cu scădere notei la purtare sub 5, mutare disciplinară la altă şcoală. Elevii, care, prin acţiunile lor, provoacă vătămarea fizică, accidentarea altor persoane, tulburarea gravă a activităţii şcolare.

Art. 105– Pentru încălcarea prevederilor referitoare la atribuţiile elevului de serviciu   se va aplica sancţiunea: mustrare în faţa colectivului clasei şi/sau scăderea notei la purtare cu până la 2 puncte, consemnate în catalog.

Art. 106 – Pentru detinerea sau utilizarea telefoanelor celulare în timpul programului de cursuri sau in pauze  se va aplica sancţiunea: telefoanele celulare vor fi confiscate şi înapoiate numai părinţilor elevilor, de către profesor (învăţător sau diriginte). Dacă abaterea se repetă se aplică sancţiunea: scăderea notei la purtare cu 2 puncte.

Art. 107– Elevii care se transferă trebuie să prezinte adeverinţa cu numărul absenţelor în anul şcolar precedent.

Art. 108– Nu se aprobă transferul elevilor cu mai mult de 20 de absenţe nemotivate.

Art. 109– Transferul elevilor de la o clasă la alta se poate efectua numai în timpul vacanţei de vară sau în cazuri excepţionale, în perioada vacanţei intersemestriale, cu aprobarea Consiliului de administraţie, la solicitarea părinţilor, existând un motiv bine intemeiat – rezolvarea/evitarea unei stări conflictuale, îmbunătăţirea procesului instructiv-educativ, evitarea marginalizării elevului de către colectivul clasei.

Art 110-Scăderea notei la purtare sub 6 (pentru furt)

Art. 111– 1) Sancţiunele prevăzute  pot fi contestate de către părinţii/tutorii legali ai elevilor cărora li s-au aplicat sancţiunile.

2) contestaţiile împotriva sancţiunilor aplicate se adresează în scris consiliului de administraţie, în termen de 5 zile de la aplicarea sancţiunii.

3) contestaţia se soluţionează în termen de 30 de zile de la depunerea acesteia la secretariatul unităţii.

4) hotărârea consiliului de administraţie este definitivă.

Art 112.- Încetarea exercitării calităţii de elev se realizează conform art. 150 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

6. PĂRINŢII

REGULAMENTUL COMITETULUI DE PĂRINŢI PE ŞCOALĂ

Art. 114. La începutul fiecărui an şcolar, în termen de 2 săptămâni, diriginţii claselor au obligaţia de a desfăşura Adunări generale ale părinţilor elevilor în scopul constituirii Comitetelor de părinţi pe clase.  Comitetele de părinţi pe clase se aleg prin vot, cu majoritate simplă, şi sunt constituite din 3 membri: preşedintele comitetului de părinţi pe clasă, casier, un membru.

Adunările generale ale părinţilor pe clase se întrunesc, de regulă, semestrial (în primele două săptămâni ale semestrului).

Comitetele de părinţi pe clase se întrunesc de câte ori este cazul, la solicitarea preşedintelui sau dirigintelui.

Art. 115. Adunarea generală a Comitetelor de părinţi se întruneşte semestrial, în prima lună a semestrului. În Adunarea generală de la începutul anului şcolar, convocată de director, se alege  Consiliul reprezentativ al părinţilor, format din 7  – 9 membri (preşedinte, vicepreşedinte, casier şi alţi 4 – 5 membri) şi o comisie de cenzori, formată din 3 membri, care verifică activitatea financiară a Consiliului.

Art. 116. Preşedintele Consiliului reprezentativ al părinţilor este reprezentantul părinţilor în Consiliul de administraţie al scolii.

Art. 117. Activitatea Consiliului de părinţi se consemnează într-un registru special.

Art. 118.  Comitetele de părinţi şi Consiliul reprezentativ al părinţilor au următoarele atribuţii:

- sprijină conducerea unităţii de învăţământ în întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale;

- sprijină diriginţii în activitatea instructiv  – educativă, îmbunătăţirea frecvenţei, consilierea şi orientarea socio – profesională a elevilor;

- conlucrează cu organizaţiile guvernamentale şi nonguvernamentale pe probleme specifice;

- sprijină organizarea şi desfăşurarea acţiunilor extracurriculare;

- au iniţiative şi se implică în îmbunătăţirea condiţiilor de studiu în colegiu;

- atrag persoane fizice şi juridice care, prin contribuţii materiale sau financiare, pot susţine programe de modernizare a bazei materiale din colegiu;

- pot propune clasei alte opţionale decât cele prevăzute în oferta şcolii, dacă sunt în concordanţă cu proiectul de dezvoltare instituţională a şcolii

Art. 119. Activitatea Consiliului consultativ se desfăşoară pe baza unui program semestrial şi a unui buget de venituri şi cheltuieli anual (defalcat pe semestre) propus de Consiliul consultativ şi aprobat de Adunarea generală.

Art. 120. Părinţii nu au dreptul să intre pe teritoriul şcolii în scopul agresării elevilor. Pentru evitarea unor situaţii conflictuale, părinţii au acces numai în sectorul secretariat-cancelarie.

În celelalte zone părinţii au acces numai la cererea profesorului diriginte / învăţătorului sau a conducerii liceului.

Art. 121. Părinţii elevilor din clasele I – IV au obligaţia de a-şi însoţi copiii (personal sau printr-un împuternicit) în circulaţia acestora înspre şcoală sau de la şcoală, conform Legii privind protecţia şi promovarea dreptului copilului.

 

CAPITOLUL VI

RELAŢII CU ALTE INSTITUŢII ŞI CU PUBLICUL

Art. 122. Scoalal  întreţine relaţii cu autorităţile locale, judeţene, poliţia, biserica şi alte instituţii guvernamentale şi neguvernamentale. Reprezentanţii  scolii  în relaţiile cu comunitatea locală, organizaţiile guvernamentale şi nonguvernamentale sunt directorul sau profesori desemnaţi.

Art. 123. Cererile, reclamaţiile şi sesizările se înregistrează în registrul de  intrări / ieşiri.

Sesizările şi reclamaţiile se îndosariază într-un dosar separat. Reclamaţiile şi sesizările

anonime nu se iau în consideraţie. Solicitanţii vor primi răspuns în termen de o lună.

CAPITOLUL VII

DISPOZIŢII FINALE

Art. 125. Prezentul regulament intră în vigoare de la data aprobării lui în Consiliul profesoral.

Art. 126.  Toate dispoziţiile din regulamentele anterioare ce contravin prezentului regulament se anulează.

Art. 127. Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii pentru tot personalul didactic şi nedidactic al scoliii, pentru elevi şi părinţii acestora.

Art. 128. Prevederile prezentului Regulament se pot modifica şi / sau completa ulterior ori de câte ori este cazul, la iniţiativa a 2/3 din numărul membrilor Consiliului de administraţie şi cu consultarea organizaţiei sindicale. Modificările şi / sau completările ulterioare vor fi aduse la cunoştinţa întregului personal şi a elevilor în termen de 3 zile de la efectuare.

DOCUMENTE ANTICORUPTIE:

Ordin nr 5113 privind strategia anticoruptie

Ordin nr 5144 privind aprobarea Strategiei anticoruptie in educatie

Legea privind aprobarea Strategiei anticoruptie in educatie in conformitate cu prevederile

Procedura pentru combaterea coruptiei in unitatile de invatamant preuniversitar din judetul Prahova