Scoala Gimnaziala Nr.1 Piatra Neamt
Piatra Neamt, Neamt

Regulament

ŞCOALA CU CLASELE I-VIII NR. 1 PIATRA NEAMŢ, an şcolar 2011/2012
CODUL DE CONDUITA AL DIRECTORULUI, PERSONALULUI DIDACTIC, DIDACTIC AUXILIAR, NEDIDACTIC, ELEVI, PARINTI
CAPITOLUL I
Art. 1. Regulamentul de ordine interioară este în conformitate cu:
 Legea nr. 1/2011
 Statutul personalului didactic nr. 128/1997 cu modificările ulterioare;
 Regulamentul de organizare şi funcţionare a învăţământului preuniversitar, aprobat prin OMEC nr. 4925/08.09.2005;
 Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea OUG nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii;
 Legea nr.40/2011cu completari si modificari la codul muncii Legea nr. 53 / 24 ianuarie 2003
Se adoptă prezentul Regulament intern care intră în vigoare începând cu anul şcolar 2011/2012.
Art. 2. Respectarea regulamentului este obligatorie pentru toate cadrele didactice, personalul didactic auxiliar, personalul nedidactic, elevi şi părinţi/reprezentanţi legali ai acestora.
Art. 3. Regulamentul de ordine interioară este dezbătut în consiliul profesoral şi supus spre aprobare consiliului de administraţie.
Art. 4. Regulamentul de ordine interioară reglementează: programul cursurilor zilnice, programul serviciului pe şcoală, modul de organizare şi funcţionare al spaţiului interior şi al căilor de acces, organizarea şi funcţionarea comisiilor pe probleme, organizarea şi desfăşurarea activităţilor extraşcolare, comportamentul şi ţinuta elevilor şi întregului personal al şcolii,

CAPITOLUL II
PROGRAMUL DE FUNCŢIONARE AL ŞCOLII

Art. 5. Programul cursurilor zilnice pentru elevi se desfăşoară în intervalul 8.00 – 14.00, în funcţie de forma şi tipul de învăţământ :
a) clasele primare din sistemul tradiţional funcţionează cu program normal 8.00 – 12.00 sau 13.00, după caz;
d) clasele gimnaziale din sistemul tradiţional funcţionează cu program normal 8.00 – 14.00;
Art. 6. Programul cadrelor didactice se desfasoara in intervalul 8.00-16.00, in functie de orar si exceptional mai tarziu,in cazul unor activitati extrascolare,sedinte cu parintii si consilii profesorale.
Art. 7. Programul directorului se desfasoara dupa urmatoarea structura :
-program zilnic :8.00-16.00 ;
-program de audiente :in zilele de marti,intre orele 11.00-14.00.
Art. 8. Programul compartimentului secretariat se desfăşoară în intervalul 8.00 – 16.00, cu posibilităţi de modificare în funcţie de nevoile şcolii sau ale părinţilor.
Eliberarea adeverintelor pentru elevi,parinti si cadre didactice se face luni si joi ,in intervalul orar 8.00-16.00.
Art. 9. Programul compartimentului financiar-contabil se desfăşoară în intervalul 8.00 – 16.00, Colegegiul “Gheorghe Cartianu” Piatra Neamt
Art. 10. Programul compartimentului administrativ se desfăşoară în intervalul 7.30 – 15.30, cu posibilitatea modificării în funcţie de nevoile şcolii :
Art. 11. Programul bibliotecii şcolii se desfăşoară în intervalul 7.30 – 15.30 .
Art. 12. Programul cabinetului medical se desfasoara în intervalul 7.30 – 15.30 in ziua de joi a fiecărei săptămâni
CAPITOLUL III
SECURITATEA INSTITUŢIEI ŞI SERVICIUL PE ŞCOALĂ
Art. 15. Securitatea şcolii este asigurată pe următoarele căi:
a) de către elevii de serviciu pe şcoală împreună cu ofiterul de serviciu, în intervalul 7.30 – 14.00 ;
b) de către personalul administrativ de întreţinere/pază în intervalul 14.00 – 22.00 ;
d) prin implicarea directă a comisiei privind serviciul pe şcoală şi a comisiei pentru securitate şcolară şi combaterea violenţei în mediul şcolar.
Art. 16. Accesul în şcoală al elevilor, întregului personal al şcolii, părinţilor şi al altor persoane, se face astfel:
-prin intrarea principala, personalul ,parintii, sub supravegherea elevilor de serviciu si a ofiterului de serviciu pe scoala;
-accesul scolarilor si a parintilor acestora se face numai prin intrarea din spate.
Art. 17. Elevii, părinţii şi alte persoane care intră în şcoală după ora 8.00 sunt
consemnate în caietul elevului de serviciu, pe baza carnetului de elev, buletinului sau legitimaţiei.
Art. 18. La începutul programului, în pauze şi la sfârşitul programului, circulaţia elevilor pe casa scărilor se va face după următoarea regulă : elevii din clasele primare si gimnaziale vor circula doar pe scara elevilor.
Art. 19. Persoanele străine au acces limitat în şcoală,doar pe timpul pauzelor.Stationarea parintilor pe holurile scolii,in timpul orelor,este strict interzisa ;
Art. 20. Accesul spre curtea şcolii se face pe uşa de la intrare elevi ;
Art. 22. Serviciul pe şcoală are caracter obligatoriu pentru toate cadrele didactice şi pentru elevii claselor V– VIII, care sunt desemnaţi de către cadrele didactice sa îndeplinească această responsabilitate ;
Art. 23. Serviciul pe şcoală al elevilor va fi asigurat zilnic de elev.
Art. 24. Supravegherea elevilor la intrarea şi ieşirea din şcoală va fi asigurată de către ofiterul de serviciu, conform graficului de serviciu zilnic pe şcoală;
Art. 25. Supravegherea elevilor în timpul pauzelor este asigurată de către profesorii si invatatorii de serviciu de pe fiecare palier, conform graficului;
Art. 26 Securitatea zilnică a cataloagelor va fi asigurată prin colaborarea secretariatului şcolii cu ofiterul de serviciu :
a) predarea si preluarea cheii de la dulapul unde sunt închise cataloagele se va face intre secretarul şcolii si ofiterul de serviciu, în intervalul de timp 7.30 – 7.45(dimineata)si la ora 14.00 ,pe bază de proces-verbal;
Art. 27. Securitatea cataloagelor în timpul cursurilor este asigurată de ofiterul de serviciu ;
Art. 28. Atribuţiile elevilor de serviciu pe şcoală sunt cuprinse în Anexa nr. 1 a prezentului regulament;
Art. 29. Alte atribuţii ale profesorului/învăţătorului de serviciu sunt detaliate în Anexa nr. 2 a prezentului regulament;
Art. 31. Neefectuarea serviciului pe şcoală sau nerespectarea atribuţiilor prevăzute în anexele 1, 2 atrage după sine o serie de sancţiuni
Art. 32. Sancţiunile aplicate cadrelor didactice, personalului didactic auxiliar şi personalului nedidactic implicat în asigurarea securităţii şcolii, care nu efectuează sau nu respectă atribuţiile privind serviciul pe şcoală, prevăzute în anexe, sunt:
a) atenţionare verbală;
b) atenţionare scrisă;
c) diminuarea punctajului anual.
Art. 33. Sancţiunile aplicate elevilor care nu efectuează sau nu îndeplinesc atribuţiile privind serviciul pe şcoală sunt:
a) mustrare verbală;
b) mustrare în faţa părintelui (tutorelui legal);
c) mustrare scrisă însoţită de scăderea notei la purtare.

CAPITOLUL IV

COMPORTAMENTUL ŞI VESTIMENTAŢIA ELEVILOR

Art. 34. Elevii sunt obligaţi să aibă un comporatment civilizat şi o ţinută decentă în spaţiul şcolii.
Art. 35. La intrarea şi ieşirea din şcoală, elevii trebuie să respecte următoarele reguli:
a) să evite aglomerarea la intrarea sau ieşirea pe uşa şcolii;
b) să folosească căile de acces marcate de indicatoare şi prevăzute în regulamentul de ordine interioară;
a) să se deplaseze în ordine şi fără să alerge;
b) să acorde prioritate colegilor din clasele mai mici;
c) să acorde prioritate cadrelor didactice şi tuturor persoanelor mai în vârstă;
d) să nu blocheze uşile şi căile de acces ;
e) să nu se împingă sau să-şi pună piedici;
Art. 36. În incinta şcolii elevii trebuie să respecte următoarele reguli:
a) să păstreze curăţenia pe holuri, în clase, scări şi alte spaţii ale şcolii;
b) să se deplaseze în ordine şi fără să alerge pe holuri şi pe casa scărilor;
c) sa nu stationeze in holul de la intrare si in fata cancelariei şi a secretariatului;
d) să nu se împingă sau să-şi pună piedici în clase, pe holuri şi în alte spaţii ale şcolii;
e) să respecte regulamentul specific laboratoarelor şi sălii de sport;
f) să acorde prioritate colegilor mai mici în spaţiul uşilor interioare, pe scări şi pe holuri ;
g) să acorde prioritate cadrelor didactice în spaţiul uşilor interioare, pe scări şi pe holuri ;
h) să nu folosească balustradele de pe casa scărilor drept tobogan ;
i) să nu alerge prin clase ;
j) să nu se urce pe bănci ;
k) să nu se urce pe pervazul ferestrei sau să se aplece în afară ;
l) să nu umble la instalaţia electrică ;
m) să manifeste respect faţă de cadrele didactice şi faţă de întregul personal al şcolii ;
n) să manifeste respect faţă de părinţi şi alte persoane care au acces în spaţiul şcolii ;
o) să manifeste respect faţă de ceilalţi colegi;
p) să nu manifeste atitudini şi gesturi necuviincioase precum: injurii, scuipat, semne obscene, cuvinte jignitoare, etc.
q) să nu manifeste atitudini violente şi comportament agresiv ;
r) să nu deterioreze bunurile şcolii ;
s) să folosească în mod civilizat toaletele ;
t) băieţii să nu intre în toaleta fetelor, iar fetele să nu intre în toaleta băieţilor;
u) să nu folosească telefoanele mobile clasice în timpul orelor;
Art. 37. În privinţa introducerii de către elevi a anumitor obiecte în şcoală, prezentul regulament precizează:
a) este interzisă introducerea băuturilor alcoolice în şcoală;
b) este interzisă introducerea ţigărilor, chibritelor şi brichetelor în şcoală;
c) este interzis fumatul în şcoală;
d) este interzisă introducerea cuţitelor şi altor obiecte contondente ;
e) este interzisă introducerea în şcoală a materialelor pornografice;
f) se interzice introducerea în şcoală a medicamentelor şi altor substanţe, decât cele pentru uz personal şi prescrise de medic;
g) se interzice introducerea în şcoală a telefoanelor mobile ;
h) este interzisă introducerea în şcoală a materialelor de propagandă politică şi religioasă;
i) se interzice introducerea în şcoală a animalelor de orice fel, în alte scopuri decât cele didactice;
j) este interzisă reclama şi comercializarea în şcoală a oricăror produse, fiind exceptate cele de uz didactic;
k) se interzice introducerea şi folosirea în şcoală a spray-urilor paralizante sau cu alte efecte;
l) este interzisă introducerea în şcoală a unor sume mari de bani şi obiecte de valoare ;
m) este interzisă introducerea în şcoală a obiectelor şi substanţelor inflamabile, a petardelor, pocnitorilor şi altor obiecte pirotehnice;
n) este obligatorie purtarea ecusonului ;
o) cand se suna de intrare,toti elevii intra in salile de clasa si asteapta in liniste cadrele didactice ;
p) la terminarea programului se pleaca in ordine,civilizat, lasand curatenie in sala de clasa ;
Art.39. Se interzice elevilor purtarea unei ţinute indecente la şcoală, precum : pantaloni decupaţi, pantaloni scurţi, rochii şi fuste scurte, bluze scurte, decoltate sau decupate, tricouri sau maiouri indecente;
Art. 40. Se interzice elevilor purtarea părului excesiv de lung pentru băieţi, a părului vopsit ori modelat anormal (gel, ţepi, etc.);
Art. 41. Este interzisă purtarea cerceilor de către băieţi ori a cerceilor excesiv de mari de către fete;
Art. 42. Se interzice purtarea la şcoală a podoabelor scumpe sau excesiv de mari, precum: lanţuri, mărgele, brăţări metalice, inele;
Art. 43. Se interzice purtarea de către elevi a tatuajelor de orice fel.
Art. 44. Nerespectarea regulilor privind comportamentul elevilor în şcoală, cât şi a celor legate de vestimentaţie, atrage după sine următoarele sancţiuni, prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aplicate în funcţie de gravitatea faptei şi de numărul abaterilor:
a) observaţia individuală aplicată de diriginte, învăţător sau profesor;
b) mustrare în faţa clasei aplicată de diriginte sau învăţător;
c) mustrare în prezenţa părintelui aplicată de diriginte sau învăţător;
d) mustrare în faţa consiliului clasei;
e) mustrare scrisă înmânată părinţilor/tutorilor legali, personal, sub semnătură, însoţită de scăderea notei la purtare;
f) retragerea temporară sau definitivă a bursei;
g) eliminarea de la cursuri pe o perioadă de 3-5 zile,cu obligatia de a fi prezent la biblioteca;
Art. 45. (1) Deteriorarea bunurilor şcolii de către elevi atrage după sine obligativitatea reparării bunurilor distruse sau înlocuirea imediată a acestora, sau după caz, suportarea tuturor cheltuielilor pentru înlocuirea bunurilor deteriorate (contravaloare bunuri, transport, manoperă, etc.).
(2) În cazul că vinovatul nu se cunoaşte, răspunderea materială devine colectivă, revenind întregii clase.
(3) Pentru distrugerea sau deteriorarea manualelor primite gratuit, elevii înlocuiesc manualul deteriorat cu un exemplar nou sau achită contravaloarea acestuia.
(4) În cazul spargerii sau deteriorării geamurilor termopan, elevii sunt obligaţi să repare sau să înlocuiască în aceeaşi zi sticla, sau după caz, să suporte toate cheltuielile privind contravaloarea bunului deteriorat sau stricat, transportul şi manopera;
Art.46 Elevii se invoiesc numai de catre diriginti/invatatori sau director;
Art.47 La solicitarea scrisă a părinţilor sau a tutorelui legal instituit, elevul poate să nu frecventeze orele de religie.În acest caz situaţia şcolară se încheie fără această disciplină.În mod similar se procedează şi pentru elevul căruia , din motive obiective,nu i s-au asigurat condiţiile pentru frecventarea orelor la această disciplină.
Art.48 Elevii care fac obiectul articolului 47 din ROI sunt obligaţi ca în timpul orei de religie să fie prezenti la biblioteca şcolii.
Art.49 Aceste indatoriri prevazute de prezentul regulament se iau la cunostinta de catre toti elevii, pe baza de semnatura, in prezenta invatatorilor si dirigintilor.

CAPITOLUL V

PERSONALUL DIDACTIC, DIDACTIC AUXILIAR ŞI NEDIDACTIC

Cadrele didactice

Art.50. Profesorul sau învăţătorul de serviciu trebuie să se prezinte la şcoală la ora 7.30.
Art. 51. Profesorul sau învăţătorul de serviciu pe şcoală este obligat să ducă la îndeplinire atribuţiile prezentate în Anexa nr. 2.
Art. 52. Cadrele didactice trebuie să respecte programul de lucru stabilit prin orarul şcolii, astfel încât intrarea şi ieşirea de la ore să se facă imediat după ce s-a sunat, utilizându-se integral şi eficient cele 50 minute ale lecţiei.
Art. 53. Cadrele didactice sunt obligate să nu absenteze nemotivat, nici să părăsească orele de curs fără aprobarea conducerii şcolii şi să anunţe urgent conducerea şcolii în cazul apariţiei unor situaţii neprevăzute care impun absenţa de la şcoală.
Art. 54. Cadrele didactice trebuie să aibă o ţinută şi o comportare ireproşabilă în relaţiile cu colegii, întreg personalul şcolii, elevii şi părinţii acestora.
Art. 55. Le este interzis cadrelor didactice să aplice pedepse corporale elevilor ori să agreseze verbal sau fizic elevii sau alte persoane din şcoală..
Art. 56. Cadrele didactice sunt obligate să consemneze zilnic în condica de prezenţă tema lecţiilor conform planificării şi orarului.Vor completa toate documentele scolare cu simt de raspundere,evitand, pe cat posibil, greselile şi vor asigura securitatea lor.
Art. 57. Participarea la şedinţele consiliului profesoral este obligatorie pentru toate cadrele didactice. Absenţa nemotivată de la mai mult de două şedinţe ale consiliului profesoral se consideră abatere şi se sancţionează cu diminuarea punctajului anual.
Art. 58. Participarea membrilor Consiliului de administraţie la şedinţele acestuia este obligatorie. Absenţa nemotivată de la mai mult de două şedinţe ale Consiliului de administraţie se sancţionează cu excluderea din consiliu şi imposibilitatea de a mai fi ales în acest consiliu timp de 5 ani.
Art.59. Cadrele didactice sunt obligate să participe la toate activităţile extraşcolare la care sunt solicitate de către conducerea şcolii, absenţa nemotivată atragand după sine diminuarea punctajului anual.
Art. 60. Cadrele didactice au responsabilitatea morală şi profesională de a participa la toate cursurile de formare iniţiate de conducerea şcolii, Inspectoratul Şcolar, Casa Corpului Didactic.
Art. 61. Cadrele didactice pot solicita maxim 5 zile de învoire pe an în interes personal, cu condiţia să asigure suplinirea orelor de către o persoană calificată şi să depună cererea la secretariat cu cel puţin o zi înainte.
Art. 62. Cadrele didactice au obligaţia de a supraveghea ieşirea ordonată a elevilor după ultima oră de curs, aşteptând până la plecarea ultimului elev din clasă.
Art. 63. Le este interzis cadrelor didactice de a folosi telefonul mobil în timpul orelor de curs sau de a ieşi pe hol pentru convorbiri telefonice .
Art. 64. Cadrele didactice cu rezultate deosebite în activitatea didactică şi educativă extraşcolară pot fi recompensate prin acordarea de premii din fondurile extrabugetare ale şcolii, pe baza următoarelor criterii:
a) implicarea în proiecte europene;
b) rezultate deosebite obţinute de elevi la Evaluarea Nationala;
c) rezultate deosebite obţinute de elevi la olimpiade şi concursuri şcolare;
d) rezultate deosebite obţinute de elevi la concursuri şi activităţi extraşcolare;
e) gradul de implicare în activităţi organizate pentru promovarea imaginii şcolii.
Art. 65. Toate cadrele didactice au obligaţia de a efectua controlul medical periodic pana la 15 septembrie a anului scolar in curs.
Art. 66. Detalierea atribuţiilor, sarcinilor, competenţelor şi responsabilităţilor cadrelor didactice se realizează în fişa postului.
Art. 67. Cadrele didactice care încalcă prevederile prezentului regulament, cât şi prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar pot primi următoarele sancţiuni, în conformitate cu Legea privind statutul personalului didactic şi cu Regulamentul de ordine interioară:
a) atenţionare verbală individuală;
b) observaţie scrisă;
c) punerea în discuţie în cadrul Comisiei de disciplină;
d) avertisment însoţit de diminuarea calificativului;
e) diminuarea salariului de bază, cumulat, când este cazul, cu indemnizaţia de conducere, de îndrumare şi de control, cu până la 15% pe o perioadă de 1-6 luni;
f) suspendarea, pe o perioadă de până la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcţii didactice superioare, sau pentru obţinerea gradelor didactice, ori a unei guncţii de conducere, de îndrumare şi control;
h) destituirea din funcţia de conducere, de îndrumare şi de control din învăţământ;
i) desfacerea disciplinară a contractului de muncă.
Ele mai pot fi penalizate cu diminuarea punctajului anual pentru:
-fiecare intarziere de la ore;
-fiecare zi nesemnata in condica de prezenta;
-neefectuarea serviciului pe scoala;
-absenta nemotivata de la consiliile profesorale;
-nerespectarea notarii ritmice a elevilor.

Personal didactic auxiliar
Art. 68. Personalul didactic auxiliar este obligat să respecte programul şcolii, specific fiecărui compartiment.
Art. 69. Atribuţiile, sarcinile, competenţele şi responsabilităţile personalului didactic auxiliar sunt cuprinse în fişa postului.
Art. 70. Personalul didactic auxiliar este obligat să participe la acele şedinţe de consiliu profesoral la care se discută probleme legate de compartimentele în care îşi desfăşoară activitatea.
Art. 71. Personalul didactic auxiliar trebuie să aibă o ţinută şi o comportare ireproşabilă în relaţiile cu cadrele didactice, elevii, părinţii, personalul nedidactic al şcolii, precum şi cu orice persoană din afara instituţiei.
Art. 72. Personalul didactic auxiliar are obligaţia de a răspunde la toate solicitările venite din partea conducerii şcolii, considerate de interes major pentru instituţie.
Art. 73. Întregul personal didactic auxiliar are obligaţia să participe la cursurile de formare, iniţiate de conducerea şcolii, Inspectoratul Şcolar sau Casa Corpului Didactic, în conformitate cu specializarea şi compartimentul în care activează.
Art. 74. Personalul didactic auxiliar are obligaţia de a semna zilnic condica, consemnând cu exactitate activităţile desfăşurate în ziua respectivă.
Art. 75. Întreg personalul didactic auxiliar are obligaţia de a efectua controlul medical periodic pana la 15 septembrie a anului scolar in curs.
Art. 76. Nerespectarea prevederilor actualului regulament, sau a prevederilor din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, cât şi a sarcinilor, atribuţiilor şi responsabilităţilor prevăzute în fişa postului, duce automat la aplicarea următoarelor sancţiuni, în funcţie de gravitatea şi numărul abaterilor:
a) observaţie individuală verbală;
b) observaţie scrisa;
c) avertisment;
d) diminuarea salariului de bază, cumulat când este cazul, cu indemnizaţia de conducere, de îndrumare şi control, cu până la 15%, pe o perioadă de 1-6 luni;
e) desfacerea disciplinară a contractului de muncă.

Personal nedidactic

Art. 77. Personalul nedidactic este obligat să respecte programul zilnic stabilit de
conducerea şcolii împreună cu şeful compartimentului administrativ.
Art. 78. Personalul nedidactic are obligaţia de a asigura securitatea şcolii în următoarele intervale de timp: 7.00 – 7.30 şi 14.00 – 22.00.
Art. 79. Personalul nedidactic asigură igienizarea şi întreţinerea şcolii la nivelul sectoarelor repartizate de administratorul şcolii şi în conformitate cu fişa postului.
Art. 80. Atribuţiile, sarcinile, competenţele şi responsabilităţile personalului nedidactic sunt cuprinse în fişa postului.
Art. 81. Personalul nedidactic are obligaţia să răspundă la toate solicitările venite din partea conducerii şcolii, considerate de interes major pentru instituţie.
Art. 82. Personalul nedidactic este obligat să aibă un comportament civilizat faţă de cadrele didactice, personalul didactic auxiliar, elevi, părinţi şi faţă de orice persoană care intră în şcoală.
Art. 83. Se interzice personalului nedidactic să utilizeze baza materială a şcolii în alte scopuri decât cele legate de interesele instituţiei.
Art. 84. Întreg personalul nedidactic al şcolii este obligat de a efectua controlul medical periodic pana la 15 septembrie a anului scolar in curs.
Art. 85. Nerespectarea prevederilor actualului regulament cât şi a prevederilor din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, cu referire la personalul nedidactic, atrage după sine următoarele sancţiuni, aplicate în conformitate cu Codul Muncii şi în funcţie de gravitatea şi numărul abaterilor:
a) observaţie individuală verbală;
b) avertisment scris;
c) suspendarea contractului individual de muncă pentru o perioadă ce nu poate depăşi 10 zile lucrătoare;
d) retrogradarea din funcţie, cu acordarea salariului corespunzător funcţiei în care s-a dispus retrogradarea, pentru o durată ce nu poate depăşi 60 zile;
e) reducerea salariului de bază pe o durată 1-3 luni cu 5-10 %;
f) desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.

CAPITOUL VI

COMISIILE METODICE

Art. 86. Comisiile metodice se constituie în conformitate cu art. 35 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.
Art. 87. Atribuţiile comisiilor metodice şi ale responsabililor de comisii metodice sunt prevăzute în art. 36 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.
Art. 88. În baza Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, în anul şcolar 2011-2012, în Şcoala cu clasele I-VIII Nr.1 Piatra Neamţ, funcţionează următoarele comisii metodice:
1. Comisia metodică a educatoarelor;
2. Comisia metodică a invatatorilor;
3.Comisia metodică” Limba şi comunicare - Om şi societate”;
4.Comisia metodică „Matematică şi ştiinţe;
5.Comisia diriginţilor.
Art. 89. Activităţile comisiilor metodice se desfăşoară pe baza programului de activităţi propus de responsabilul fiecărei comisii şi aprobat de către directorul şcolii, întrunirea comisiilor se face cel puţin o dată pe lună, iar prezenţa este obligatorie.
Art. 90. Responsabilii comisiilor metodice din anul precedent au obligaţia ca pana la 25 septembrie a noului an şcolar să întocmească raportul privind activitatea comisiei respective pentru întreg anul şcolar trecut şi să o predea conducerii şcolii.
Art. 91. Absenţa nemotivată de la două activităţi ale comisiei pe parcursul unui an şcolar, se sancţionează cu diminuarea punctajului anual.

CAPITOLUL VII

COMISIILE DE LUCRU (PE PROBLEME)
Art. 93. Se constituie şi funcţionează în baza Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, art. 31 lit. j, privind rolul consiliului de administraţie în stabilirea componenţei şi atribuţiilor comisiilor de lucru din unitatea de învăţământ.
Art.98. Comisia pentru securitate şcolară şi combaterea violenţei în mediul şcolar, aleşi de către Consiliul de administraţie al şcolii, la prima şedinţă din noul an şcolar.
Art. 99. Atribuţiile comisiei pentru securitate şcolară şi combaterea violenţei în mediul şcolar sunt:
a) realizează planul operaţional pentru securitate şcolară şi combaterea violenţei în mediul şcolar, adaptat condiţiilor şcolii şi în concordanţă cu planul managerial al directorului şi planul operaţional al ISJ Neamţ;
b) urmăreşte modalităţile de aplicare a Legii nr. 35 din martie 2007, la nivelul şcolii;
c) coordonează acţiunile pentru adoptarea şi purtarea semnelor distincte ale şcolii;
d) propune măsuri de îmbunătăţire a serviciului pe şcoală;
e) monitorizează modul de asigurare a securităţii instituţiei, cu accent principal pe securitatea elevilor;
f) propune măsuri de îmbunătăţire a gradului de securitate şcolară;
g) monitorizează starea disciplinară a elevilor din şcoală;
h) propune măsuri de îmbunătăţire a stării disciplinare a elevilor;
i) propune măsuri şi coordonează acţiuni de combatere a violenţei în mediul şcolar;
j) sesizează cauzele care stau la baza unor acte sau fenomene care afectează securitatea şcolară şi propune măsuri de optimizare.
Art. 100. Propune şi iniţiază colaborări cu diferite instituţii specializate pentru asigurarea securităţii elevilor şi combaterea violenţei în mediul şcolar.

Comisia pentru curriculum

Art. 101. Comisia pentru curriculum, de regulă cadre didactice cu experienţă, aleşi de către Consiliul de administraţie al şcolii, la prima şedinţă din noul an şcolar.
Art. 102. Comisia pentru orar are următoarele atribuţii:
a) realizarea orarului şcolii în timp util şi în conformitate cu principiile şi criteriile psihopedagogice;
b) realizarea unor orare speciale in perioadele de aplicare a testelor, tezelor de evaluare naţională sau in situatii cu totul deosebite.
Art. 103. Comisia pentru curriculum la decizia şcolii (C.D.Ş.) are următoarele atribuţii:
a) crearea şi gestionarea bazei de date privind propunerile şi opţiunile legate de curriculum la decizia şcolii;
b) monitorizarea tuturor propunerilor şi opţiunilor venite din partea elevilor şi părinţilor cu privire la C.D.Ş;
c) monitorizarea tuturor propunerilor venite din partea cadrelor didactice privind C.D.Ş;
d) monitorizarea gradului de satisfacţie din partea elevilor şi părinţilor în legătură cu modul de realizare al C.D.Ş.;
e) colaborarea cu conducerea şcolii pentru elaborarea ofertei de discipline opţionale;
f) colaborarea cu conducerea şcolii si Inspectoratul Judetean Neamt pentru optimizarea proiectării şi realizării C.D.Ş.
Art. 104. Comisia pentru curriculum are obligaţia să întocmească un raport
anual privind realizarea C.D.Ş., evoluţia în perspectivă şi activitatea comisiei.

Comisia pentu notarea ritmică şi frecvenţa elevilor

Art. 106. Comisia privind notarea ritmică şi frecvenţa elevilor desemnaţi de către Consiliul de administraţie , la prima şedinţă din noul an şcolar.
Art. 107. Comisia privind notarea ritmică şi frecvenţa elevilor are următoarele atribuţii:
a) monitorizarea notării ritmice a elevilor la clasele primare din sistemul tradiţional;
b) monitorizarea notării ritmice a elevilor din clasele de gimnaziu;
c) monitorizarea frecvenţei elevilor din clasele primare,gimnaziale si a prescolarilor din cele 3 grupe de gradinita;
d) monitorizarea elevilor cu număr ridicat de absenţe;
e) monitorizarea elevilor cu risc de abandon şcolar;
f) colaborarea cu diriginţii şi învăţătorii pentru realizarea unei bune monitorizări;
g) realizarea unor scurte informări lunare si a unor rapoarte semestriale/anuale privind ritmicitatea notării şi calitatea frecvenţei elevilor la nivelul şcolii ;
h) realizarea unor rapoarte semestriale / anuale privind ritmicitatea notării şi calitatea frecvenţei elevilor la nivelul şcolii.

Comisia de recepţie şi de inventariere a patrimoniului şcolii

Art. 114. Comisia de recepţie şi de inventariere a patrimoniului şcolii, desemnaţi de către Consiliul de Administraţie , la prima şedinţă din noul an şcolar.
Art. 115. Comisia de recepţie şi inventariere a patrimoniului şcolii se întruneşte 2-3 ori pe an, sau de câte ori este nevoie.
Art.116. Comisia de recepţie şi inventariere are următoarele atribuţii:
a) monitorizează activitatea de achiziţionare de material didactic, mobilier scolar si alte bunuri materiale;
b) verifică şi semnează fiecare listă de bunuri achiziţionate ;
c) verifică corespondenţa dintre bunurile aflate pe listă şi cele achiziţionate în realitate;
d) verifică încadrarea în standardul de calitate a bunurilor achiziţionate;
e) colaborează cu administratorul de patrimoniu şi cu comisia de inventariere;
f) verifică de 1-2 ori pe an patrimoniul şcolii după listele de inventar;
g) verifică starea calitativă si funcţionalitatea bunurilor şcolii;
h) întocmeşte scurte rapoarte de constatare în legătură cu starea calitativă a unor bunuri din patrimoniul şcolii;
i) face propuneri pentru casarea acelor bunuri uzate moral sau cu grad mare de deteriorare
j) monitorizează întreaga bază materială a şcolii;
k) face propuneri pentru îmbunătăţirea bazei materiale a şcolii;
l) hotărăşte scoaterea din inventar a bunurilor casate pe baza referatului întocmit de comisia de casare;
m) sesizează conducerea şcolii şi Consiliul de administraţie cu privire la anumite lipsuri, disfuncţionalităţi sau deteriorări premature ale unor bunuri din patrimoniul şcolii;
n) realizează rapoarte periodice privind activitatea comisiei.

Comisia P.S.I. si P.M.

Art. 119. Comisia pentru situaţii de urgenţă desemnaţi de către Consiliul de Administraţie, la prima şedinţă din noul an şcolar.
Art. 120. Atribuţiile comisiei pentru situaţii de urgenţă sunt stabilite de Consiliul de Administraţie al şcolii, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi particularităţile unităţii de învăţământ.
Art. 121. Comisia pentru situaţii de urgenţă are următoarele atribuţii:
a) elaborează normele privind PSI la nivelul şcolii, care se constituie în anexă la prezentul regulament;
b) elaborează normele de protecţie civilă în şcoală, adaptate la eventualele situaţii de urgenţă specifice zonei locale, valabile atât pentru elevi cât şi pentru întreg personalul şcolii, norme care se constituie în anexe la prezentul regulament;
c) elaborarea normelor de comportare în situaţii de urgenţă care cer evacuarea clădirii;
d) responsabilitatea afişării normelor PSI şi de protecţie civilă în şcoală, la locuri vizibile, pe holuri, săli de clasă, laboratoare şi alte spaţii utile;
e) monitorizarea prelucrării normelor PSI şi de protecţie civilă şi activităţii în şcoală la nivelul claselor şi personalului şcolii;
f) conceperea şi coordonarea unui program de simulări periodice la nivelul şcolii, pe tematică PSI şi de protecţie civilă în şcoală, cu rol practic-aplicativ;
g) organizarea şi coordonarea echipajelor şi concursurilor şcolare pe tematică specifică;
h) propuneri privind îmbunătăţirea normelor PSI şi normelor privind protecţia civilă în şcoală;
i) monitorizarea gradului de respectare a normelor PSI şi a normelor privind protecţia civilă în şcoală, atât de către elev, cât şi de către personalul şcolii;
j) elaborarea unor scurte informări şi rapoarte periodice privind, în egală măsură, prevenţia, dar şi respectarea normelor privind securitatea şi protecţia civilă în şcoală;
k) sesizarea conducerii şcolii şi a Consiliului de administraţie privind încălcarea unor norme PSI sau de protecţie civilă în şcoală, fie de către elevi, fie de către personalul şcolii;
P.M.
Art. 122. Comisia pentru protecţie şi sănătate în muncă se desemnaţi de către Consiliul de Administraţie, la prima şedinţă din noul an şcolar.
Art. 123. Comisia pentru protecţie şi sănătate în muncă are următoarele atribuţii:
l) elaborează normele de protecţie a muncii în şcoală, adaptate la eventualele situaţii specifice unităţii şcolare, valabile atât pentru elevi, cât şi pentru întreg personalul şcolii, norme care se constituie în anexe la prezentul regulament;
m) elaborarea normelor de protecţie a muncii şi activităţii specifice laboratoarelor de fizică, chimie şi biologie, prin colaborarea cu profesorii de specialitate;
n) responsabilitatea afişării normelor de protecţie şi sănătate în muncă la nivelul şcolii, la locuri vizibile, pe holuri, săli de clasă, laboratoare şi alte spaţii utile;
o) monitorizarea prelucrării normelor de protecţie şi sănătate în muncă,cât şi a activităţilor din şcoală, desfăşurate la nivelul claselor sau cu personalul şcolii;
p) organizarea si coordonarea echipajelor si concursurilor scolare pe tematica specifica;
q) propuneri privind îmbunătăţirea normelor referitoare la protecţie şi sănătate în muncă;
r) monitorizarea gradului de respectare a normelor privind protecţia şi sănătatea în muncă atât de către elevi, cât şi de către personalul şcolii;
s) monitorizarea efectuarii controlului medical periodic;
t) elaborarea unor scurte informări şi rapoarte periodice privind, în egală măsură, prevenţia, dar şi respectarea normelor privind securitatea şi protecţia muncii şi activităţii în şcoală;
u) sesizarea conducerii şcolii şi a Consiliului de Administraţie privind încălcarea unor norme de securitate şi protecţie a muncii şi sănătăţii în şcoală, fie de către elevi, fie de către personalul şcolii;

Comisia pentru perfecţionarea şi formarea continuă a cadrelor didactice

Art. 124. Comisia pentru perfecţionarea şi formarea continuă a cadrelor didactice, desemnaţi de către Consiliul de Administraţie, la prima şedinţă din noul an şcolar.
Art. 125. Comisia pentru perfecţionarea şi formarea continuă a cadrelor didactice are următoarele atribuţii:
a) consultarea strategiei instituţiei privind dezvoltarea în perspectivă a resurselor umane;
b) identificarea si monitorizarea nevoilor de formare şi perfecţionare a cadrelor didactice la nivelul anului şcolar în curs;
c) colaborarea cu conducerea şcolii în proiectarea, coordonarea şi derularea unor programe de formare adresate cadrelor didactice din şcoală;
d) monitorizarea tuturor cadrelor didactice implicate în anumite programe şi cursuri de perfecţionare şi formare continuă;
e) propuneri de îmbunătăţire a sistemului de formare profesională din şcoală;
f) participarea la cursuri de formare pe proiecte şi programe comunitare;
g) stimularea cadrelor didactice mai puţin implicate în vederea participării la programe şi proiecte comunitare;
h) elaborarea unor scurte informări şi rapoarte periodice privind perfecţionarea şi formarea continuă a cadrelor didactice din şcoală;

Comisia pentru imaginea şcolii

Art. 126. Comisia pentru imaginea şcolii ,desemnaţi de către Consiliul de administraţie, la prima şedinţă din noul an şcolar.
Art. 127. Comisia pentru imaginea scolii are următoarele atribuţii:
a) propune, organizează şi coordonează activităţi în şcoală, menite să ridice nivelul imaginii instituţiei;
b) monitorizează impactul activităţilor deosebite ale şcolii la nivelul comunităţii (public, părinţi, elevi, mass-media, instituţii, etc.);
c) organizeaza si coordoneaza serbarile scolare:festivitatea de deschidere a noului an scolar;”Zilele Scolii”;serbarea de Craciun; 1 Iunie-Ziua Copilului;premierea olimpicilor;serbarea de sfarsit de an scolar;
d) se ocupa de confectionarea,selectarea si afisarea materialelor informative si de design, menite sa creeze un ambient scolar atragator;
e) colaborează îndeaproape cu Asociaţia Părinţilor,cu conducerea scolii,invatatorii si dirigintii pentru optimizarea relatiilor scoala-familie;
f) participa la sedintele si intalnirile dintre conducerea scolii si Asociatia Parintilor;
g) elaboreaza scurte informari si rapoarte periodice privind stadiul relatiilor scolii cu parintii si comunitatea locala si evolutia capitalului de imagine al scolii.

Comisia pentru organizarea olimpiadelor şi concursurilor şcolare

Art.131. Comisia pentru organizarea olimpiadelor si concursurilor scolare,desemnati de catre Consiliul de administratie, la prima şedinţă din noul an şcolar.
Art.132. Comisia pentru organizarea olimpiadelor si concursurilor scolare are urmatoarele atributii:
a) popularizeaza si organizeaza desfasurarea olimpiadelor si concursurilor scolare aprobate de MECTS;
b) urmareste participarea elevilor la concursurile organizate in scoala si in afara ei;
c) monitorizeaza si centralizeaza rezultatele obtinute la olimpiade si concursuri;
d) asigura premierea elevilor cu rezultate bune si foarte bune la aceste concursuri din taxa de participare ;
e) realizeaza informari semestriale/anuale privind participarea si rezultatele obtinute la olimpiade si concursuri.
*CELELALTE COMISII ,DESEMNATE DE CA AL SCOLII NR.1 P. NEAMT,ISI VOR DESFASURA ACTIVITATEA CONFORM UNOR ATRIBUTII STABILITE LA NIVEL DE CA , IN PRIMA SEDINTA DIN NOUL AN SCOLAR.
CAPITOLUL VIII
COORDONATORUL PENTRU PROIECTE ŞI PROGRAME
EDUCATIVE ŞCOLARE ŞI EXTRAŞCOLARE
Art. 136. Coordonatorul pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare este numit în conformitate cu O.M.E.C. nr. 3337 din 08.03.2002, anexa 2.2, privind activitatea desfăşurată de consilierul pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare în cadrul unor unităţi de învăţământ preuniversitar.
Art. 137. Coordonatorul pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare este numit de către Consiliul de administraţie al şcolii, la propunerea directorului şcolii şi pe baza discuţiilor, analizelor şi aprecierilor realizate în cadrul Consiliului profesoral.
Art. 138. Sarcinile, competenţele şi responsabilităţile coordonatorului pentru proiecte, şi programe educative şcolare şi extraşcolare sunt stabilite prin O.M.E.C. nr. 3337 din 08.03.2002, anexa 2.2, la care Consiliul de administraţie al şcolii poate adăuga şi altele, în funcţie de specificul şcolii.
Art. 139. Sarcinile, competenţele şi responsabilităţile coordonatorului pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare sunt:
a) elaborează şi propune Consiliului de administraţie al şcolii Programul activităţilor extraşcolare;
b) elaborează planul managerial propriu;
c) face propuneri pentru planificarea activităţilor tematice ale Consiliului de administraţie;
d) contribuie la alcătuirea schemei orare a şcolii, prin propunerea unor discipline opţionale cu specific educativ;
e) iniţiază, organizează, coordonează şi desfăşoară activităţi extracurriculare;
f) întocmeşte baza de date privind starea disciplinară a şcolii, absenteism, abandon şcolar, delicvenţă juvenilă, dependenţă, dar şi programele de prevenţie şi intervenţie;
g) îndrumă activitatea comisiei ariei curriculare Consiliere şi orientare (Comisia diriginţilor);
h) evaluează activitatea diriginţilor;
i) sprijină şi asistă profesorii debutanţi la formarea lor ca diriginţi;
j) se implică în negocierea şi rezolvarea unor conflicte de ordin educativ;
k) implică toate cadrele didactice în realizarea valenţelor educative ale disciplinelor de învăţământ;
l) coordonează activitatea comisiei pe probleme sociale ale elevilor;
m) informează toate categoriile sociale şi organizaţiile interesate de educaţie, în legătură cu oferta educaţională a şcolii;
n) coordonează echipajele pentru concursuri artistice, sportive, de cultură generală şi pe alte teme;
o) realizează asistenţe la orele de dirigenţie;
p) coordonează activitatea consiliului elevilor;
r) colaborează cu toate instituţiile de consiliere şi asistenţă psihopedagogică şi cele cu potenţial educaţional,
s) elaborează proiecte / programe de educaţie civică, promovarea sănătăţii, programe culturale, ecologie, sportive şi turistice;
t) organizează şi facilitează legături şi schimburi şcolare naţionale şi internaţionale cu elevii, desfăşurate în cadrul programelor de parteneriat educaţional;
u) este subordonat directorului şcolii şi inspectorului cu activităţi educative din cadrul inspectoratului şcolar;
v) elaborează informări şi rapoarte periodice privind modul de realizare al programului de activităţi educative şcolare şi extraşcolare;
x) elaborează rapoarte periodice privind activitatea comisiei Consiliere şi orientare;
y) colaborează cu învăţătorii, diriginţii, părinţii şi toate comisiile din şcoală implicate în problematica educaţională.
Art. 140. Neîndeplinirea, sau îndeplinirea superficială a atribuţiilor de către
coordonatorul pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare, poate fi considerată o abatere prezumată şi poate atrage după sine înaintarea propunerii Consiliului de administraţie către Consiliul profesoral, pentru aplicarea unor sancţiuni precum:
a) atenţionare verbală;
b) atenţionare scrisă;
c) diminuarea calificativului anual

CAPITOLUL IX

PĂRINŢII


Art. 141. Părinţii reprezintă principalii parteneri ai şcolii.
Art.142. Asociaţia Părinţilor la nivelul şcolii se organizează şi funcţionează în conformitate cu propriul statut al asociaţiei şi cu Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, cap. V.
Art.143. Părinţii se obligă să respecte prevederile articolelor din cap. V al Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.
Art.144 Părinţii copiilor preşcolari au acces doar până la uşa sălii de grupă. Accesul părinţilor în sălile grupelor de grădiniţă este interzis, cu excepţia activităţilor organizate de către doamnele educatoare prin convocarea părinţilor.Parintii copiilor prescolari vor circula pe usa laterala,creata special pentru gradinita.
Art.145. Parintii elevilor din ciclul primar si gimnazial au obligatia sa respecte accesul limitat in scoala, in timpul pauzelor, cu legitimare.
Art.146. Părinţii au obligaţia de a semna acordul de parteneriat pentru educaţie cu şcoala, la început de fiecare an şcolar, în vederea asigurării condiţiilor optime de derulare a procesului de învăţământ şi responsabilizării părţilor în educaţia copilului.
Art.147. Părinţii sprijină conducerea unităţii şi dirigintele\învăţatorul în întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei şi a unităţii de învăţământ fara pretenţii materiale sau de altă natura
Art.148. Părinţii au obligaţia să cunoască şi să respecte articolele din Regulamentul de ordine interioară referitoare la părinţi şi elevi.
CAPITOLUL X
DISPOZITII FINALE
Art.149. Fumatul este interzis în incinta Şcolii cu clasele I-VIII Nr.1 din Piatra Neamt.
Art.150. Regulamentul de ordine interioară intră în vigoare după dezbaterea lui în Consiliul profesoral şi aprobarea în Consiliul de administraţie.
Art.151. In baza Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a prezentului regulament, directorul unităţii va încheia cu părintele acordul de parteneriat, după modelul din anexa nr. 4.
Art.152. Regulamentul de ordine interioară a fost conceput şi redactat în conformitate cu Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi întreaga legislaţie şcolară în vigoare, fiind adaptat la condiţiile particulare ale şcolii şi în concordanţă cu strategia managerială a intituţiei.
Art.153. În termen de 15 zile de la data aprobării prezentului regulament, învăţătorii / diriginţii sunt obligaţi să-l prelucreze cu toţi elevii clasei în orele de dirigenţie şi cu părinţii la prima şedinţă din anul şcolar.


A N E X E .
1.Sarcinile elevului de serviciu.
2.Sarcinile profesorului / învăţătorului de serviciu.
ANEXA 1

Sarcinile elevului de serviciu pe şcoală

1. La intrarea în şcoală face de serviciu câte un elev, între orele 7.30 – 14, conform graficului afişat pe hol.
2. La începerea programului se prezintă la profesorul de serviciu, iar acesta îi notează numele în caietul de consemnări.
3. Veghează la respectarea ordinii de la intrarea principală în şcoală. În cazul în care constată nereguli sau deteriorări de bunuri, anunţă femeia de serviciu, profesorul de serviciu sau un alt profesor.
4. Poartă ca semn distinctiv ecusonul.
5. Pe durata pauzelor nu permite elevilor să stea la intrarea principală în şcoală .
6. În cazul în care observă persoane străine de şcoală, le întreabă ce doresc,le consemnează numele,prenumele şi CNP-ul şi le indică birourile căutate (secretariat, contabilitate, cancelarie, administraţie etc.) sau le poftesc afară.
7. Predau la sfârşitul serviciului ecusonul şi caietul de consemnări secretarei şcolii.
8. Toţi elevii au obligaţia de a ajuta elevul de serviciu în depistarea celor ce se fac vinovaţi de perturbarea programului sau de distrugerea bunurilor.

ANEXA 2.

Sarcinile profesorului / învăţătorului de serviciu

1. Fiecare cadru didactic are obligaţia de a îndeplini sarcina de profesor de serviciu pe şcoală, conform graficului stabilit la începutul semestrului, în funcţie de ziua în care este programat
2. Profesorul de serviciu răspunde, supraveghează şi controlează programul zilnic al şcolii.
3. Programul zilnic se desfăşoară între orele 8,oo şi 14,oo;
4. Asigură, împreună cu elevii de serviciu, cât şi cu sprijinul diriginţilor, ordinea şi disciplina în şcoală;
5. Asigură prezenţa la ore a tuturor cadrelor didactice, conform orarului zilnic; în caz de absenţă a unui profesor se preocupă de acoperirea orelor. Orice nerespectare a programului zilnic este comunicată conducerii şcolii;
6. Controlează respectarea regulamentelor şcolare, în special cu privire la ţinuta elevilor, deplasarea pe holurile şcolii, intrarea persoanelor străine;
7. Ia cunoştinţă de eventualele conflicte dintre elevi şi impune măsurile necesare, iar dacă este cazul informează conducerea şcolii;
8. Profesorul de serviciu pe şcoală are dreptul să dea dispoziţii personalului de întreţinere pentru remedierea anumitor probleme ce apar în timpul serviciului;
9. La terminarea serviciului, consemnează în procese-verbale diverse evenimente şi propune unele măsuri ce le crede de cuviinţă.