Scoala Gimnaziala Nr.6 Piatra Neamt
Piatra Neamt, Neamt

Regulament

Prezentul Regulament cuprinde ordine şi reguli specifice activităţii ce se desfăşoară în Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 6 Piatra Neamţ. Aceste prevederi sunt în conformitate cu „Constituţia României", cu „Legea învăţământului", cu „Statutul personalului didactic", cu „Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar", cu actele normative elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi alte ministere.

            Organizarea activităţii şcolii

Art. 1 Procesul instructiv - educativ se desfăşoară după următorul program:

Luni - vineri:

  • - clasele ciclului primar şi gimnazial într-un singur schimb: 08:00 - 14:00;
  • - grupele de grădiniţă:

grupele mică, mare şi pregătitoare: 07:30 - 12:30;

grupele mijlocie şi mare pregătitoare: 12:30 - 17:00.

Art. 2 Intrarea elevilor în şcoală, atât la orele de curs cât şi pentru activităţile din afara programului se face pe uşa dinspre curtea şcolii corp A. Se interzice elevilor afluirea pe uşa principală (din faţă) a corpului A de şcoală.

Art. 3 Programul de lucru pentru serviciile din şcoală este următorul:

  • - secretariat: 08:00 - 16:00; pentru eliberarea carnetelor de CEC: 08:00 - 15:30;
  • - laborant: în funcţie de programul profesorilor de biologie, fizică, chimie;
  • - administrator: 08:00 - 16:00 (luni, miercuri şi vineri, marţi şi joi - liber - ½ normă);
  • - personal de îngrijire: schimbul I: 06:00 - 14:00; schimbul II: 11:00 - 19:00;
  • - mecanicul de întreţinere: 1 săptămână: 08:00 - 16:00; 1 săptămână: 08:30 - 16:30;
  • - paznic: conform graficului;
  • - cabinet medical: conform graficului.

Art. 4 Serviciul pe şcoală este asigurat zilnic de către 1 cadru didactic pe fiecare palier din cele două corpuri de clădire, conform graficului afişat în cancelarie şi care este adus la cunoştinţa elevilor care fac de serviciu pe şcoală, de către învăţătorul/profesorul respectiv, în vederea conlucrării.

Art. 5 Organizarea serviciului pe şcoală şi sarcinile elevilor de serviciu pe şcoală:

Dispoziţii generale:

  • a) Desemnarea elevilor de serviciu pe şcoală se face de către învăţător/diriginte, care îşi asumă răspunderea privind seriozitatea şi responsabilitatea îndeplinirii sarcinilor de serviciu. Profesorul diriginte şi învăţătorii răspund de instruirea elevilor de serviciu.
  • b) Posturi de serviciu sunt:

Postul nr. 1 - intrarea elevilor, cadrelor didactice şi a părinţilor;

Postul nr. 2 - etajul I, în faţa cancelariei;

            Elevul de serviciu este subordonat direct profesorului de serviciu din ziua respectivă.

  • c) Repartizarea elevilor de serviciu pe posturi se face de către învăţător/diriginte sau profesorul de serviciu.

Sarcinile elevului de serviciu:

  • a) Elevul de la postul nr. 1 este obligat a intervieva orice persoană care intră în şcoală cu scopul vizitei, cu ce persoană are treabă şi îl roagă să aştepte în spaţiul special amenajat până ce elevul curier cheamă persoana respectivă.
  • b) Elevul de serviciu are sarcina de a legitima părinţii care au probleme la secretariatul şcolii, sau caută pe cineva din şcoală şi orice persoană care pătrunde în incintă.
  • c) Elevul de serviciu de la postul nr. 1 răspunde de păstrarea bunurilor din cabinetul directorului şi secretariat pe timpul cât acestea sunt goale, personalul respectiv fiind plecat.
  • d) Elevul de la postul nr. 1 are obligaţia de a suna de intrare/ieşire după programul stabilit de conducerea şcolii, iar în cazuri excepţionale, după programul comunicat de conducerea şcolii sau a profesorului de serviciu.
  • e) Elevii de serviciu de la postul nr. 1, corp A, au obligaţia să deschidă uşa pe timpul pauzelor pentru afluirea elevilor în curte.
  • f) Elevul de serviciu de la postul nr. 2, corp A, răspunde de păstrarea bunurilor din cancelarie cât timp aceasta este goală, cadrele didactice fiind la ore, caută să preîntâmpine intrarea în cancelarie a persoanelor străine.
  • g) Elevii de serviciu au obligaţia de a cunoaşte toate cadrele didactice, personalul didactic auxiliar, personalul de îngrijire şi locul unde îşi desfăşoară activitatea, în eventualitatea solicitării lor.

Dispoziţii finale:

  • a) Intrarea elevilor în şcoală se permite la ora 07:30 sub supravegherea profesorului şi elevilor de serviciu.
  • b) Elevii de la posturile de serviciu nu au voie să-şi părăsească locurile în timpul desfăşurării orelor de curs.
  • c) Elevii de serviciu nu fac comisioane salariaţilor unităţii.
  • d) Nerespectarea sarcinilor de serviciu atrage după sine scăderea notei la purtare, ce se face de către Consiliul Profesoral, la propunerea învăţătorului/dirigintelui.
  • e) Învăţătorii şi profesorii sunt obligaţi să asiste la evacuarea claselor după ultima oră de curs, nepermiţând rămânerea în clase a elevilor, sub nici un motiv. Profesorii de serviciu controlează evacuarea claselor.
  • f) Conform art. 98, aliniat 1 din Codul Muncii, directorul şcolii ia măsurile necesare pentru prevenirea şi sancţionarea abaterilor de la disciplina muncii, contra neglijenţei şi risipei, dar şi pentru recuperarea pagubelor aduse bazei materiale a şcolii.

Recuperarea pagubelor materiale constatate se va face conform art. 102, aliniatul 1 din Codul Muncii. Dacă nu a fost descoperit autorul faptei, sunt declaraţi vinovaţi cei care au în răspundere clasa, biroul sau spaţiul unde s-a produs paguba şi se vor constitui în mod egal la recuperarea materială. Pentru elevi, paguba va fi recuperată de la părinţi sau susţinătorii legali, conform art. 13, paragraful 1 din prezentul Regulament.