Scoala Primara Heresti
Heresti, Iasi

Regulament

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARA



Prezentul regulament este întocmit conform prevederilor
Legii învăţământului, a
Statutului personalului didactic, a Regulamentului de organizare şi
funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat
şi alte acte normative elaborate de MEdC.

Regulamentul conţine normele de organizare şi funcţionare ale Şcolii de Arte
şi Meserii Cristesti, jud.Iaşi, prevederile sale fiind obligatorii pentru
elevi, parinţi, personal didactic, personal auxiliar şi nedidactic.

. Regulamentul de ordine interioară este dezbătut în
consiliul profesoral şi supus spre aprobare consiliului de administraţie.

Regulamentul de ordine interioară reglementează:


- Organizarea şi conducerea şcolii,
- Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în
învăţământ,
- Organizarea ş i funcţionarea comisiilor metodice,
- Comisii de lucru: comisia pentru curriculum, comisia de cercetare a
abaterilor disciplinare, comisia pentru recepţia si inventarierea
patrimoniului şcolii, comisia pentru casarea bunurilor aflate în
patrimoniul şcolii, comisia PSI şi de protecţia muncii în şcoală,
comisia pentru perfecţionarea şi formarea continuă a cadrelor didactice.
- Programul cursurilor zilnice,
- Securitatea instituţiei şi serviciul zilnic pe şcoală,
- Organizarea si desfăşurarea activităţilor extraşcolare,
- Personalul didactic, auxiliar şi nedidactic,
- Elevii.



Capitolul I

Art.1 Conducerea şcolii este asigurată de director, Consiliul profesoral şi
Consiliul de administraţie ca organe de decizie .



Art.2 Directorul

Exercită conducerea executivă a unităţii de învăţământ,
în conformitate cu atribuţiile conferite de lege, cu hotărârile
Consiliului de administraţie precum şi alte reglementări legale.





Art.3 Atribuţiile directorului unităţii de învăţământ

Atribuţiile directorului unităţii de învăţământ sunt
următoarele:

a) prezidează şedinţele consiliului de administraţie;

b) reprezintă unitatea de învăţământ în relaţiile cu
terţe persoane fizice şi juridice, în limitele competenţelor prevăzute
de lege;

c) asigură condiţiile de protejare şi gestionare corectă a patrimoniului
unităţii de învăţământ;

d) elaborează proiectul programului de dezvoltare a unităţii de
învăţământ pe o perioadă de 4-6 ani;

e) elaborează proiectele de plan anual de şcolarizare şi proiectul de buget
ale unităţii de învăţământ;

f) elaborează statele de funcţii pentru personalul nedidactic şi didactic
auxiliar al unităţii;

g) propune consiliului de administraţie corecţiile bugetare care se impun
în timpul anului, ca urmare a creşterii sau diminuării veniturilor
şi/sau cheltuielilor aferente finanţării proporţionale globale şi
finanţării complementare;

h) face parte din comisia de selecţie şi promovare a personalului necesar
unităţii de învăţământ;

i) stabileşte atribuţiile personalului din subordine;

j) negociază şi semnează contractele individuale de muncă şi fişele
individuale ale posturilor pentru personalul din unitate. La cererea
salariaţilor membri de sindicat, aceştia vor fi asistaţi la negocieri de
către liderul organizaţiei sindicale reprezentative din care fac parte;

k) propune nivelul indemnizaţiei de conducere a directorului adjunct;

l) atribuie orele rămase neocupate după derularea etapelor mişcării
personalului didactic, prin cumul sau plata cu ora, personalului didactic
titular, personalului asociat sau cadrelor didactice pensionate;

m) asigură realizarea evaluării anuale a personalului încadrat şi
propune consiliului de administraţie calificativele anuale rezultate în
urma evaluării;

n) răspunde în faţa ordonatorului principal de credite în ceea ce
priveşte managementul financiar;

o) răspunde în faţa inspectorului şcolar general pentru asigurarea
calităţii managementului educaţional;

p) răspunde în faţa consiliului de administraţie pentru problemele de
natură administrativă;

q) exercită orice alte atribuţii care îi revin potrivit prevederilor
legale în vigoare.





Art.4 Consiliul profesoral:

- aprobă reprezentanţii săi în Consiliul de administraţie.
- dezbate şi adoptă variante de proiecte curriculare, profilul claselor
de SAM, număr de clase formate.
- aprobă proiectul planului de şcolarizare.
- decide asupra aplicării de recompense sau de sancţiuni în
conformitate cu prezentul regulament.
- validează situaţia şcolară a elevilor, pe clase, în şedinţa
de încheiere a cursurilor semestriale şi anuale. Secretarul
consemneaza în procesul verbal ( numele celor promovaţi, corigenţi,
repetenţi, amânaţi, note la purtare mai mici de 7).

Absenţa nemotivată de la Consiliul profesoral atrage, atenţionare verbală,
atenţionare scrisă, retragerea fondului de premiere de 2%, pierderea
punctajului corespunzător din fişa de evaluare.

Art.5 Consiliul de administraţie- funcţionează conform prevederilor Legii
învăţământului nr 84/1995 republicată cu modificările si
completările ulterioare, ale Legii 128/1997 privind Statutul personalului
didactic cu modificările si completările ulterioare şi a Regulamentului de
organizare si funcţionare a unităţilor şcolare.

Art.6 Atribuţiile consiliului de administraţie

Consiliul de administraţie are următoarele atribuţii principale:

a) administrează, prin delegare din partea consiliului local, terenurile şi
clădirile în care îşi desfăşoară activitatea unităţile de
învăţământ preuniversitar şi prin preluare de la vechiul
consiliu de administraţie, celelalte componente ale bazei materiale - mijloace
fixe, obiecte de inventar, materiale etc., care sunt de drept proprietatea
unităţii de învăţământ. Predarea-preluarea patrimoniului se
face pe bază de protocol de predare-preluare semnat de noul director al şcolii
ca preşedinte al consiliului de administraţie al acesteia, pe de o parte, şi
ordonatorul principal de credite şi vechiul director al şcolii, pe de altă
parte. Încazul în care vechiul director rămâne în
continuare în aceeaşi funcţie, această operaţiune nu mai are loc.
Predarea-preluarea bazei materiale se face pe bază de inventariere a
patrimoniului şi a documentelor justificative de existenţă a acesteia.
În cazul în care vechiul director este în imposibilitate de a
participa la actul de predare-preluare a patrimoniului, el poate fi
înlocuit de un reprezentant legal al acestuia sau de 3 membri ai vechiului
consiliu de administraţie, desemnaţi de ordonatorul principal de credite;

b) acordă avizul consultativ pentru ocuparea funcţiilor de director şi
director adjunct;

c) avizează proiectul programului de dezvoltare a unităţii de
învăţământ;

d) avizează proiectele de plan anual de şcolarizare, de state de funcţii şi
de buget ale unităţii de învăţământ;

e) stabileşte structura şi numărul posturilor pentru personalul didactic
auxiliar, pe baza criteriilor de normare elaborate de Ministerul Educaţiei şi
Cercetării pentru fiecare categorie de personal;

f) avizează corecţiile propuse de director, care urmează să fie operate
în timpul anului în bugetul unităţii de învăţământ;


g) aprobă repartizarea pe titluri şi articole de cheltuieli a fondurilor
aferente finanţării de bază, aprobate de ordonatorul principal de credite sau
provenite din rectificările bugetare din timpul anului, la propunerea
directorului;

h) aprobă calificativele anuale ale personalului angajat, la propunerea
directorului, cu consultarea directorului adjunct;

i) avizează nivelul indemnizaţiei de conducere a directorului;

j) desemnează un membru al său care să participe la evaluarea activităţii
manageriale a directorilor pe baza metodologiei elaborate de Ministerul

Educaţiei şi Cercetării cu consultarea federaţiilor sindicale reprezentative
din învăţământ, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei
şi cercetării, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I;

k) exercită orice alte atribuţii care îi revin conform legii şi
regulamentului de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie al
unităţii de învăţământ.

Art.7 Consiliul de administraţie al şcolii este format, potrivit legii, din
9-15 membri:

· Directorul unităţii de
învăţământ

· Reprezentantul consiliului
local

· Reprezentantul primarului

· Reprezentantul parinţilor


· 1-5 reprezentanţi ai
cadrelor didactice

· Cadrele didactice
coordonatoare al structurilor şcolare din comună.

· Reprezentantul agenţilor
economici, din zonă

· Reprezentantul
sindicatului, cu rol de observator.

Art.8 Consiliul clasei - este format din totalitatea cadrelor didactice de
predare la clasa respectivă, un părinte delegat al comitetului de părinţi al
clasei şi liderul elevilor clasei respective ( cu excepţia celor din
învăţământul primar). Preşedintele consiliului clasei este
învăţătorul/dirigintele. Atribuţiile consiliului clasei sunt
prevăzute în Regulamentul de organizare si funcţionare al unităţilor
de învăţământ.

Art.9 Comitetul de părinţi al clasei se alege în fiecare an în
adunarea generală a părinţilor elevilor clasei, convocată de
învăţător/diriginte, care prezidează şedinţa. Convocarea adunării
generale are loc în primele 30 de zile de la începerea anului
şcolar. Comitetul de părinţi ai clasei se compune din trei persoane: un
preşedinte şi doi membri.

Comitetele de părinţi şi Consiliul Reprezentativ al părinţilor au datoria
să sprijine şcoala şi să răspundă la solicitările acesteia.

Art.10 Consiliul reprezentativ al părinţilor - este compus din
presedinţii comitetelor de părinţi ai fiecarei clase. Atribuţiile
Consiliului reprezentativ al părinţilor sunt stabilite în Regulamentul
de organizare şi funcţionare al unităţilor de învăţământ.
Consiliul reprezentativ al părinţilor îşi desemnează reprezentanţii
săi în organismele de conducere ale şcolii ( C.A, Comisia pentru
evaluarea şi asigurarea calităţii).

Capitolul II

Art.11 Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în
învăţământ - este formată din 3-9 membri. Componenţa
comisiei pentru evaluare şi asigurarea calităţii cuprinde, în numar
relativ egal:

· reprezentanţi ai corpului
profesoral

· reprezentanţi ai
părinţilor şi reprezentanţi ai elevilor

· reprezentanţi ai
consiliului local.

Art.12 Atribuţiile comisiei:

♣ elaborează şi coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor
de evaluare şi asigurare a calităţii

♣ elaborează anual un raport de evaluare internă privind calitatea
educaţiei în organizaţiile respective. Raportul este adus la
cunoştinţa tuturor beneficiarilor prin afişare sau publicare şi este pus la
dispoziţie evaluatorului extern.

♣ elaborează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei


♣ cooperează cu agenţia română specializată pentru asigurarea
calităţii.

Capitolul III

Organizarea şi funcţionarea comisiilor metodice.

Art.13 Comisia metodică se constituie din minimum patru membri, pe discipline
de studiu, pe discipline înrudite sau pe arii curriculare.

Art.14 Atributiile comisiilor metodice şi ale responsabililor de comisii
metodice sunt prevazute în art. 36 din Regulamentul de organizare şi
functionare a unitatilor de învatamânt preuniversitar.

Art.15 La Şcoala de Arte şi Meserii Cristeşti funcţionează următoarele
comisii metodice:


- Comisia ariei curriculare consiliere si orientare (diriginţie)
- Comisia metodică a învăţătorilor
- Comisia metodică a educatoarelor
- Comisia metodică - Limbă şi comunicare (lb.română, lb.franceză,
lb.engleză)
- Comisia metodică - Matematică şi ştiinţe
- Comisia metodică - Om şi societate, arte, educaţie fizică şi sport
- Comisia metodică - Tehnologii



Art.16 Activităţile comisiilor metodice se desfăşoară pe baza programului
de activităţi propus de responsabilul fiecarei comisii şi aprobat de către
directorul şcolii, întrunirea comisiilor se face cel puţin o dată pe
lună, iar prezenţa este obligatorie.

Art.17 Responsabilii comisiilor metodice din anul precedent, au obligaţia ca
în prima săptămână din luna septembrie a noului an şcolar să
întocmească raportul privind activitatea comisiei respective pentru
întreg anul şcolar trecut şi să o predea conducerii şcolii.

Art.18 Absenţa nemotivată de la două activităţi ale comisiei pe parcursul
unui an şcolar se sancţionează cu diminuarea calificativului anual.

Art.19 Documentele catedrei sunt:


- Tabel nominal cu membrii catedrei: numele şi prenumele, statut,
specialitatea, vechime, grad didactic (anul), studii, ultimul stagiu de
formare, adresă, telefon.
- Încadrarea
- CV membri
- Planul anual de activitate al comisiei
- Raport de activitate
- Repartizarea responsabilităţilor în cadrul comisiei
- Tematica şedinţelor de comisie (una pe lună)
- Lista proiectelor comisiei
- Programele disciplinelor opţionale (avizate de I.S.J.)
- Planificările anuale, semestriale
- Cercuri (tabel nominal cu elevii participanţi, tematica, programul)
- Lista manualelor alternative şi opţiunile-semnate de toate cadrele de
aceeaşi specialitate pentru anul în curs, pe clase
- Ofertele comisiilor pentru disciplinele la decizia şcolii
- Situaţii statistice (elaborate de catedra) care să sintetizeze activitatea
comisiei şi evoluţia rezultatelor elevilor (la învăţătură,
olimpiade, examene, concursuri)
- Informări semestriale (privind rezultatele elevilor, parcurgerea materiei,
ritmicitatea notării, etc.) către Consiliul de administraţie, conform unui
grafic stabilit de acesta la începutul anului şcolar.
- Şeful comisiei metodice răspunde în faţa directorului şi a
inspectorului de specialitate de activitatea profesională a membrilor
acesteia.



Art.20 Programele, planificările, planul anual al catedrei vor fi elaborate
şi discutate la începutul anului şcolar.



Art.21 Comisia metodica a profesorilor diriginti (comisia educativă)

Art.22 Şeful comisiei educative este consilierul pentru probleme educative şi
activităţi extracurriculare. Comisia educativă se întruneşte de două
ori pe semestru şi de câte ori responsabilul sau direcţiunea
consideră necesar. Absenţa nemotivată de la două activităţi ale comisiei,
pe parcursul unui an şcolar, se sancţionează cu diminuarea calificativului
anual.

♣ Comisia educativă coordonează activitatea educativă.

♣ Comisia educativă coordonează activitatea Consiliilor clasei,
organizează serviciul pe şcoală, coordonează activităţile extraşcolare,
OSP.

♣ Consilierul pentru probleme educative coordonează parteneriatele,
organizează colaborarea şcolii cu alţi factori educaţionali: familia,
comunitatea locală, biserica, consiliul reprezentativ al părinţilor etc.

Art.23 Comisia diriginţilor este alcătuită din diriginţii tuturor claselor.
Consiliul de administraţie desemnează şeful comisiei diriginţilor.

Art.24 Documentele comisiei ariei curriculare consiliere/orientare(dirigentie)
-(componenta comisiei, responsabilitati, planificarile anuale si semestriale ale
membrilor comisiei, lista activităţilor extracurriculare propuse ptr S
I şi II ( ptr fiecare diriginte în parte), analiza colectivului de elevi(
poate fi model S.W.O.T.), raportul activităţilor extracurriculare realizate pe
SI şi II (fiecare diriginte-activitatea, nr. elevi implicaţi) ; referate ,
proiecte didactice si procese verbale ale sedintelor comisiei, programul de
activitate al comisiei, activităţi de OSP, graficul şedinţelor cu
părinţii.

Daca diriginţii desemnaţi pentru un an şcolar nu îşi vor
îndeplini aceste atribuţii responsabilul comisiei educative poate
propune: neplata indemnizaţiei de diriginte pentru o lună, diminuarea
calificativului anual, retragerea calităţii de diriginte.



Capitolul IV Comisii de lucru:



Art.25 Comisia pentru curriculum.



Art.26 Comisia pentru curriculum este compusă din responsabilii tuturor
comisiilor metodice, directorul şcolii şi consilierul pentru probleme
educative şi activităţi extracurriculare.
Art.27 Preşedintele comisiei este directorul. Componenţa comisiei este
aprobată în fiecare an şcolar de Consiliul profesoral.



Art.28 Comisia pentru curriculum are următoarele atribuţii:


- elaborarea unei strategii specifice şcolii privind C.D.S;

- crearea şi gestionarea bazei de date privind propunerile şi opţiunile
legate de curriculum la decizia şcolii;

- monitorizarea tuturor propunerilor şi opţiunilor venite din partea elevilor
şi părinţilor cu privire la C.D.S;

- monitorizarea tuturor propunerilor venite din partea cadrelor didactice
privind C.D.S;

- testarea pieţei educaţionale privind cerinţele şi priorităţile
societăţii;

- monitorizarea gradului de satisfacţie din partea elevilor şi părinţilor
în legătura cu modul de realizare al C.D.S.;

- sprijinirea cadrelor didactice în realizarea programelor şi
planificărilor pentru C.D.S.;

- sprijinirea cadrelor didactice în realizarea unor propuneri noi privind
C.D.S. sub forma temelor sau proiectelor interdisciplinare sau
transdisciplinare;

- colaborarea cu conducerea şcolii pentru elaborarea ofertei de discipline
opţionale;

- colaborarea cu conducerea şcolii pentru optimizarea proiectării şi
realizării C.D.S.