Scoala Gimnaziala Alexeni
Alexeni, Iasi

Regulament

Misiunea scolii "reprezinta ratiunea de a fi, motivul fundamental pentru care organizatia scoalara exista.Misiunea deriva din:

- nevoile de educatie identificate la nivelul societatii si al comunitatii

- viziunea diferitelor grupuri de interes reprezentate la nivelul scolii (elevi, parinti,cadre didactice, alte grupuri reprezentative pentru comunitatea locala)

- cultura organizatiei scolare"

Misiunea scolii Alexeni :

1. Scoala sa devina o scoala efectiva care sa asigure:

-un invatamant formativ, centrat pe elev astfel incat elevul de astazi sa faca fata exigentelor viitorului

-trasee educationale individualizate pe baza activitatilor de orientare si consiliere care sa asigure sanse egale dezvoltarii personalitatii fiecarui elev

-pregatirea fiecarui elev la un nivel cat mai inalt, care sa le asigure promovarea Tezei cu subiect unic si dobandirea atitudinii si comportamentului de invingator

2. Scoala sa-i invete pe copii sa capete deprinderi utilitar / aplicative si sa coopereze in cadrul scolii si in afara acesteia astfel incat acestia sa se integreze mai usor in societate

3. Scoala are menirea sa sprijine fiecare elev sa-si cunoasca si sa-si dezvolte potentialul si aptitudinile in functie atat de interesle si motivatiile personale cat si de cerintele comunitatii si ale societatii in general. Scoala sa dezvolte capacitatea de adaptare si de orientare intr-o societate aflata intr-un proces continuu si rapid de schimbare.

4. Scoala noastra lasa usile deschise pentru toti cei care au nevoie de educatie: copii si adulti, indiferent de etnie, religie si mediul familial de provenienta, pentru a asigura apropierea, cunoasterea si acceptarea reciproca in vederea unei convietuiri armonioase.

 

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARA

Prezentul regulament este întocmit conform prevederilor Legii învăţământului, a Statutului personalului didactic, a Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi alte acte normative elaborate de MEdC.

Regulamentul conţine normele de organizare şi funcţionare ale Şcolii Alexeni, jud.Iaşi, prevederile sale fiind obligatorii pentru elevi, parinţi, personal didactic, personal auxiliar şi nedidactic. 
Regulamentul de ordine interioară este dezbătut în consiliul profesoral şi supus spre aprobare consiliului de administraţie.
Regulamentul de ordine interioară reglementează:
- Organizarea şi conducerea şcolii,
- Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământ,
- Organizarea ş i funcţionarea comisiilor metodice,
- Comisii de lucru: comisia pentru curriculum, comisia de cercetare a abaterilor disciplinare, comisia pentru recepţia si inventarierea patrimoniului şcolii, comisia pentru casarea bunurilor aflate în patrimoniul şcolii, comisia PSI şi de protecţia muncii în şcoală, comisia pentru perfecţionarea şi formarea continuă a cadrelor didactice.
- Programul cursurilor zilnice,
- Securitatea instituţiei şi serviciul zilnic pe şcoală,
- Organizarea si desfăşurarea activităţilor extraşcolare,
- Personalul didactic, auxiliar şi nedidactic,
- Elevii.


Capitolul I

Art.1 Conducerea şcolii este asigurată de director, Consiliul profesoral şi Consiliul de administraţie ca organe de decizie .

Art.2 Directorul
Exercită conducerea executivă a unităţii de învăţământ, în conformitate cu atribuţiile conferite de lege, cu hotărârile Consiliului de administraţie precum şi alte reglementări legale.

Art.3 Atribuţiile directorului unităţii de învăţământ
Atribuţiile directorului unităţii de învăţământ sunt următoarele:

a) prezidează şedinţele consiliului de administraţie;
b) reprezintă unitatea de învăţământ în relaţiile cu terţe persoane fizice şi juridice, în limitele competenţelor prevăzute de lege;
c) asigură condiţiile de protejare şi gestionare corectă a patrimoniului unităţii de învăţământ;
d) elaborează proiectul programului de dezvoltare a unităţii de învăţământ pe o perioadă de 4-6 ani;
e) elaborează proiectele de plan anual de şcolarizare şi proiectul de buget ale unităţii de învăţământ;
f) elaborează statele de funcţii pentru personalul nedidactic şi didactic auxiliar al unităţii;
g) propune consiliului de administraţie corecţiile bugetare care se impun în timpul anului, ca urmare a creşterii sau diminuării veniturilor şi/sau cheltuielilor aferente finanţării proporţionale globale şi finanţării complementare;
h) face parte din comisia de selecţie şi promovare a personalului necesar unităţii de învăţământ;
i) stabileşte atribuţiile personalului din subordine;
j) negociază şi semnează contractele individuale de muncă şi fişele individuale ale posturilor pentru personalul din unitate. La cererea salariaţilor membri de sindicat, aceştia vor fi asistaţi la negocieri de
către liderul organizaţiei sindicale reprezentative din care fac parte;
k) propune nivelul indemnizaţiei de conducere a profesorului coordonator
l) atribuie orele rămase neocupate după derularea etapelor mişcării personalului didactic, prin cumul sau plata cu ora, personalului didactic titular, personalului asociat sau cadrelor didactice pensionate;
m) asigură realizarea evaluării anuale a personalului încadrat şi propune consiliului de administraţie calificativele anuale rezultate în urma evaluării;
n) răspunde în faţa ordonatorului principal de credite în ceea ce priveşte managementul financiar;
o) răspunde în faţa inspectorului şcolar general pentru asigurarea calităţii managementului educaţional;
p) răspunde în faţa consiliului de administraţie pentru problemele de natură administrativă;
q) exercită orice alte atribuţii care îi revin potrivit prevederilor egale în vigoare.

Art.4 Consiliul profesoral:
- aprobă reprezentanţii săi în Consiliul de administraţie.
- dezbate şi adoptă variante de proiecte curriculare, număr de clase formate.
- aprobă proiectul planului de şcolarizare.
- decide asupra aplicării de recompense sau de sancţiuni în conformitate cu prezentul regulament.
- validează situaţia şcolară a elevilor, pe clase, în şedinţa de încheiere a cursurilor semestriale şi anuale. Secretarul consemneaza în procesul verbal ( numele celor promovaţi, corigenţi, repetenţi, amânaţi, note la purtare mai mici de 7).
Absenţa nemotivată de la Consiliul profesoral atrage, atenţionare verbală, atenţionare scrisă, retragerea fondului de premiere de 2%, pierderea punctajului corespunzător din fişa de evaluare.


Art.5 Consiliul de administraţie- funcţionează conform prevederilor Legii învăţământului nr 84/1995 republicată cu modificările si completările ulterioare, ale Legii 128/1997 privind Statutul personalului
didactic cu modificările si completările ulterioare şi a Regulamentului de organizare si funcţionare a unităţilor şcolare.


Art.6 Atribuţiile consiliului de administraţie
Consiliul de administraţie are următoarele atribuţii principale:
a) administrează, prin delegare din partea consiliului local, terenurile şi clădirile în care îşi desfăşoară activitatea unităţile de învăţământ preuniversitar şi prin preluare de la vechiul consiliu de administraţie, celelalte componente ale bazei materiale - mijloace fixe, obiecte de inventar, materiale etc., care sunt de drept proprietatea unităţii de învăţământ. Predarea-preluarea patrimoniului se face pe bază de protocol de predare-preluare semnat de noul director al şcolii ca preşedinte al consiliului de administraţie al acesteia, pe de o parte, şi ordonatorul principal de credite şi vechiul director al şcolii, pe de altă
parte. Încazul în care vechiul director rămâne în continuare în aceeaşi funcţie, această operaţiune nu mai are loc.
Predarea-preluarea bazei materiale se face pe bază de inventariere a patrimoniului şi a documentelor justificative de existenţă a acesteia. În cazul în care vechiul director este în imposibilitate de a participa la actul de predare-preluare a patrimoniului, el poate fi înlocuit de un reprezentant legal al acestuia sau de 3 membri ai vechiului consiliu de administraţie, desemnaţi de ordonatorul principal de credite;
b) acordă avizul consultativ pentru ocuparea funcţiilor de director , director adjunct, profesor coordonator; 
c) avizează proiectul programului de dezvoltare a unităţii de învăţământ;
d) avizează proiectele de plan anual de şcolarizare, de state de funcţii şi de buget ale unităţii de învăţământ;
e) stabileşte structura şi numărul posturilor pentru personalul didactic auxiliar, pe baza criteriilor de normare elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării pentru fiecare categorie de personal;
f) avizează corecţiile propuse de director, care urmează să fie operate în timpul anului în bugetul unităţii de învăţământ;
g) aprobă repartizarea pe titluri şi articole de cheltuieli a fondurilor aferente finanţării de bază, aprobate de ordonatorul principal de credite sau provenite din rectificările bugetare din timpul anului, la propunerea directorului;
h) aprobă calificativele anuale ale personalului angajat, la propunerea directorului, cu consultarea directorului adjunct, profesorului coordonator 
i) avizează nivelul indemnizaţiei de conducere a directorului;
j) desemnează un membru al său care să participe la evaluarea activităţii manageriale a directorilor pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării cu consultarea federaţiilor sindicale reprezentative din învăţământ, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I;
k) exercită orice alte atribuţii care îi revin conform legii şi regulamentului de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ.

Art.7 Consiliul de administraţie al şcolii este format, potrivit legii, din 9-15 membri:
· Directorul unităţii de învăţământ
· Reprezentantul consiliului local
· Reprezentantul primarului
· Reprezentantul parinţilor
· 1-5 reprezentanţi ai cadrelor didactice
· Cadrele didactice coordonatoare al structurilor şcolare din comună.
· Reprezentantul agenţilor economici, din zonă
· Reprezentantul sindicatului, cu rol de observator.

Art.8 Consiliul clasei - este format din totalitatea cadrelor didactice de predare la clasa respectivă, un părinte delegat al comitetului de părinţi al clasei şi liderul elevilor clasei respective ( cu excepţia celor din invăţământul primar). Preşedintele consiliului clasei este învăţătorul/dirigintele. Atribuţiile consiliului clasei sunt prevăzute în Regulamentul de organizare si funcţionare al unităţilor de învăţământ.

Art.9 Comitetul de părinţi al clasei se alege în fiecare an în adunarea generală a părinţilor elevilor clasei, convocată de învăţător/diriginte, care prezidează şedinţa. Convocarea adunării generale are loc în primele 30 de zile de la începerea anului şcolar. Comitetul de părinţi ai clasei se compune din trei persoane: un preşedinte şi doi membri.
Comitetele de părinţi şi Consiliul Reprezentativ al părinţilor au datoria să sprijine şcoala şi să răspundă la solicitările acesteia.

Art.10 Consiliul reprezentativ al părinţilor - este compus din presedinţii comitetelor de părinţi ai fiecarei clase. Atribuţiile Consiliului reprezentativ al părinţilor sunt stabilite în Regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţilor de învăţământ.
Consiliul reprezentativ al părinţilor îşi desemnează reprezentanţii săi în organismele de conducere ale şcolii ( C.A, Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii).

Capitolul II
Art.11 Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în nvăţământ - este formată din 3-9 membri. Componenţa comisiei pentru evaluare şi asigurarea calităţii cuprinde, în numar relativ egal:
· reprezentanţi ai corpului profesoral
· reprezentanţi ai părinţilor şi reprezentanţi ai elevilor 
- reprezentanţi ai consiliului local.

Art.12 Atribuţiile comisiei:

♣ elaborează şi coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor de evaluare şi asigurare a calităţii
♣ elaborează anual un raport de evaluare internă privind calitatea educaţiei în organizaţiile respective. Raportul este adus la cunoştinţa tuturor beneficiarilor prin afişare sau publicare şi este pus la dispoziţie evaluatorului extern.
♣ elaborează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei
♣ cooperează cu agenţia română specializată pentru asigurarea calităţii.

Capitolul III

Organizarea şi funcţionarea comisiilor metodice.

Art.13 Comisia metodică se constituie din minimum patru membri, pe discipline de studiu, pe discipline înrudite sau pe arii curriculare.

Art.14 Atributiile comisiilor metodice şi ale responsabililor de comisii metodice sunt prevazute în art. 36 din Regulamentul de organizare şi functionare a unitatilor de învatamânt preuniversitar.

Art.15 La Şcoala Alexeni funcţionează următoarele
comisii metodice:
- Comisia ariei curriculare consiliere si orientare (diriginţie)
- Comisia metodică a învăţătorilor

Art.16 Activităţile comisiilor metodice se desfăşoară pe baza programului de activităţi propus de responsabilul fiecarei comisii şi aprobat de către directorul şcolii, întrunirea comisiilor se face cel puţin o dată pe lună, iar prezenţa este obligatorie.

Art.17 Responsabilii comisiilor metodice din anul precedent, au obligaţia ca in prima săptămână din luna septembrie a noului an şcolar să întocmească raportul privind activitatea comisiei respective pentru intreg anul şcolar trecut şi să o predea conducerii şcolii.

Art.18 Absenţa nemotivată de la două activităţi ale comisiei pe parcursul unui an şcolar se sancţionează cu diminuarea calificativului anual.

Art.19 Documentele catedrei sunt:
- Tabel nominal cu membrii catedrei: numele şi prenumele, statut, specialitatea, vechime, grad didactic anul), studii, ultimul stagiu de formare, adresă, telefon.
- Încadrarea
- CV membri
- Planul anual de activitate al comisiei
- Raport de activitate
- Repartizarea responsabilităţilor în cadrul comisiei
- Tematica şedinţelor de comisie (una pe lună)
- Lista proiectelor comisiei
- Programele disciplinelor opţionale (avizate de I.S.J.)
- Planificările anuale, semestriale
- Cercuri (tabel nominal cu elevii participanţi, tematica, programul)
- Lista manualelor alternative şi opţiunile-semnate de toate cadrele de aceeaşi specialitate pentru anul în curs, pe clase
- Ofertele comisiilor pentru disciplinele la decizia şcolii
- Situaţii statistice (elaborate de catedra) care să sintetizeze activitatea comisiei şi evoluţia rezultatelor elevilor (la învăţătură, olimpiade, examene, concursuri)
- Informări semestriale (privind rezultatele elevilor, parcurgerea materiei, ritmicitatea notării, etc.) către Consiliul de administraţie, conform unui grafic stabilit de acesta la începutul anului şcolar.
- Şeful comisiei metodice răspunde în faţa directorului şi a inspectorului de specialitate de activitatea profesională a membrilor acesteia.

Art.20 Programele, planificările, planul anual al catedrei vor fi elaborate şi discutate la începutul anului şcolar.

Art.21 Comisia metodica a profesorilor diriginti (comisia educativă)

 

Art.22 Şeful comisiei educative este consilierul pentru probleme educative şi activităţi extracurriculare. Comisia educativă se întruneşte de două ori pe semestru şi de câte ori responsabilul sau direcţiunea consideră necesar. Absenţa nemotivată de la două activităţi ale comisiei, pe parcursul unui an şcolar, se sancţionează cu diminuarea calificativului anual.

♣ Comisia educativă coordonează activitatea educativă.

♣ Comisia educativă coordonează activitatea Consiliilor clasei, organizează serviciul pe şcoală, coordonează activităţile extraşcolare, OSP.

♣ Consilierul pentru probleme educative coordonează parteneriatele, organizează colaborarea şcolii cu alţi factori educaţionali: familia, comunitatea locală, biserica, consiliul reprezentativ al părinţilor etc.

Art.23 Comisia diriginţilor este alcătuită din diriginţii tuturor claselor.
Consiliul de administraţie desemnează şeful comisiei diriginţilor.

Art.24 Documentele comisiei ariei curriculare consiliere/orientare(dirigentie)
-(componenta comisiei, responsabilitati, planificarile anuale si semestriale ale membrilor comisiei, lista activităţilor extracurriculare propuse ptr S I şi II ( ptr fiecare diriginte în parte), analiza colectivului de elevi( poate fi model S.W.O.T.), raportul activităţilor extracurriculare realizate pe SI şi II (fiecare diriginte-activitatea, nr. elevi implicaţi) ; referate , proiecte didactice si procese verbale ale sedintelor comisiei, programul de activitate al comisiei, activităţi de OSP, graficul şedinţelor cu părinţii.
Daca diriginţii desemnaţi pentru un an şcolar nu îşi vor indeplini aceste atribuţii responsabilul comisiei educative poate propune: neplata indemnizaţiei de diriginte pentru o lună, diminuarea
calificativului anual, retragerea calităţii de diriginte.

Capitolul IV Comisii de lucru:

Art.25 Comisia pentru curriculum.

Art.26 Comisia pentru curriculum este compusă din responsabilii tuturor comisiilor metodice, directorul şcolii şi consilierul pentru probleme educative şi activităţi extracurriculare.
Art.27 Preşedintele comisiei este directorul. Componenţa comisiei este aprobată în fiecare an şcolar de Consiliul profesoral.

Art.28 Comisia pentru curriculum are următoarele atribuţii: 
- elaborarea unei strategii specifice şcolii privind C.D.S;
- crearea şi gestionarea bazei de date privind propunerile şi opţiunile legate de curriculum la decizia şcolii;
- monitorizarea tuturor propunerilor şi opţiunilor venite din partea elevilor şi părinţilor cu privire la C.D.S;
- monitorizarea tuturor propunerilor venite din partea cadrelor didactice privind C.D.S;
- testarea pieţei educaţionale privind cerinţele şi priorităţile societăţii;
- monitorizarea gradului de satisfacţie din partea elevilor şi părinţilor in legătura cu modul de realizare al C.D.S.;
- sprijinirea cadrelor didactice în realizarea programelor şi planificărilor pentru C.D.S.;
- sprijinirea cadrelor didactice în realizarea unor propuneri noi privind C.D.S. sub forma temelor sau proiectelor interdisciplinare sau transdisciplinare;
- colaborarea cu conducerea şcolii pentru elaborarea ofertei de discipline opţionale;
- colaborarea cu conducerea şcolii pentru optimizarea proiectării şi realizării C.D.S.